Zwanger sinds juli

01-09-2011 21:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Sinds een week weet ik dat ik in verwachting ben van een 2e. Fantastisch natuurlijk, ik ben er erg blij mee. Volgens berekeningen zou t dan 3 mei komen. Fijn in de lente.



Echter na een paar misselijke dagen heb ik een bloeding gehad, bruinig bloed, niet zodanig veel als een echte menstruatie, maar wel met behoorlijk wat kramp. Bloeding is inmiddels wel bijna weg, nog heel lichte afscheiding



Nu maak ik me zorgen. Wie herkent dit en heeft tips?



En wie is nog meer in verwachting??
Alle reacties Link kopieren
Misschien even langs de huisarts??
Alle reacties Link kopieren
Hi Rodina,

Gefeliciteerd met je zwangerschap, maar wat naar dat je een bloeding hebt gehad. Een bloeding kan van alles betekenen, in 50% van de gevallen is er niets aan de hand. Ik zou inderdaad even langs de huisarts of verloskundige gaan, informeren wat hij/zij zegt. Wellicht kun je zelfs al een vroege echo krijgen.



Er is trouwens net vandaag een nieuw topic geopend over mei-mama's, daar zijn meer zwangeren die in mei uitgerekend zijn. Misschien leuk om bij aan te sluiten?
Jakkes wat vervelend, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Wil je even een hart onder de riem steken. Ik heb verder geen tips voor je, maar hoop ten zeerste dat het goed voor je uitpakt! Wat zegt je gevoel?
Alle reacties Link kopieren
wat vervelend
anoniem_92829 wijzigde dit bericht op 01-09-2011 22:41
Reden: wil geen bericht achterlaten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je onzekerheid



Mijn eerste zwangerschap geen bloedingen gehad.

Bij mijn tweede zwangerschap verloor ik twee druppels bloed en bleek ik een miskraam te hebben.

Bij mijn derde zwangerschap bloedde ik (ik wist toen dat ik twee weken zwanger was) echt heel erg en dacht dat ik weer een miskraam had. Dit blijkt dus niet het geval geweest te zijn want ik heb een prachtige dochter gekregen.



Het hoeft dus niet persee verkeerd af te lopen.



Ik zou toch om een echo vragen als ik jou was, dan heb je meer duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.

Wat mn gevoel zegt weet ik niet zo goed, geloof dat dat ook een natuurlijke beschermende reactie is



Ik bel morgen de VK, dan vraag ik om een vroege echo. Ik hoop dat dat mag en kan.

Heeft iemand daar ervaring mee?
ik heb een keer gewoon de huisarts "gedwongen"om me diezelfde dag naar een gynaecoloog te laten gaan voor een echo en dat lukte. Ik zou het gewoon proberen!
Alle reacties Link kopieren
Het kan alle kanten op ik heb helaas nu wel een miskraam. Het begon met bruin slijm geen buikpijn dus had ook goeie hoop ! Maar het mocht niet zo zijn. En elke zwangerschap is anders en niet te vergelijken. Heb je al een echo gehad? Anders vragen of je eerder mag ?! Die onzekerheid is killing!!

En niet te veel googelen enzo je komt zoveel tegen. Geen zwangerschap is gelijk!
Loat goan!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:cathoilily schreef op 01 september 2011 @ 23:01:

ik heb een keer gewoon de huisarts "gedwongen"om me diezelfde dag naar een gynaecoloog te laten gaan voor een echo en dat lukte. Ik zou het gewoon proberen!





hoeveel weken was je toen? Deed t pijn (tenminste als t een vaginale echo was)?

En bleek je 'gewoon' zwanger te zijn?
Alle reacties Link kopieren
VK gebeld, woensdag moet ik nog een test doen. Als die positief is dan krijg ik een vervroegde echo..



Pff dan duurt t nog heel lang voordat t woensdag is.
Alle reacties Link kopieren
Rodina, ik heb hetzelfde meegemaakt vorig jaar. Ik was 5,5 week zwanger toen ik bloedverlies kreeg. Behoorlijk veel en bijna een week lang. Ik heb de vk gebeld en met 6,5 week een vroege echo gehad. Inwendig, omdat het anders nog niet goed te zien was.

Tegen alle verwachting is was er een kloppend hartje te zien! (vk dacht zelf nl ook dat het niet goed zat). Dus het kan ook goed gaan. Maar ja, dat is geen garantie, het kan ook niet goed gaan natuurlijk.



Ik ben nu weer zwanger en heb afgelopen woensdag een ´vroege´ echo gehad. Ik was toen 7 weken (maar denk zelf iets korter omdat mijn eisprong vrij laat was). Toen was op de uitwendige echo ook al een kloppend hartje te zien! (kreeg hem nu overigens wegens extreme buikpijn, niet wegens bloedverlies).



Ik heb begrepen dat het hartje ergens tussen de 6 en 7 weken gaat kloppen. Al lees ik ook wel eens met 5 weken en 3 dagen.

Bij mij deed de inwendige echo overigens absoluut geen pijn. Ze brengen gewoon een smal echokopje in waar ze flink wat gel op doen, dus dat glijdt echt heel makkelijk naar binnen. Is hooguit even een wat koud en vreemd gevoel vond ik.
Alle reacties Link kopieren
@DTJ, Bedankt voor je reactie, ik hoop het zo. Fijn te lezen dat het bij jou goed gegaan is. Nog 3 nachten en dan mag ik weer testen. Hoewel ik afvraag wat het nut van nog een test is, vanwege dat hcg gehalte, dat blijft volgens mij behoorlijk lang 'hangen'.



Gefeliciteerd overigens, leuk





@ Oehoeh, sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven