Leeftijdsgrens thuisbevalling?

10-09-2011 14:07 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Korte vraag met kort antwoord. Waarschijnlijk ook kort topic dus.....

Weet iemand of er een leeftijd is waarboven je per se in ziekenhuis moet bevallen?
Alle reacties Link kopieren
Nee, leeftijd speelt geen rol bij bevallig.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij speelt leeftijd op zich geen rol. Het gaat meer om hoe de zwangerschap verloopt.
Die is er niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties Een vriendin van mij is zwanger en die vroeg me of er een leeftijdsgrens is. Ik had daar eigenlijk geen antwoord op Gelukkig jullie wel. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Is er echt geen leeftijdsgrens? Ik denk dat een vrouw van 44, ondanks een goede zwangerschap, toch geadviseerd zal worden om in het ziekenhuis te bevallen vanwege grotere risico's op complicaties tijdens (en na) de bevalling?

Of valt een vrouw van die leeftijd soiso al onder controle van het ziekenhuis?
Alle reacties Link kopieren
44 en eerste kind misschien maar vroeger was 44 helemaal geen gekke leeftijd om kinderen te krijgen hoor,...je had er alleen al 8,...;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind thuisbevallingen op elke leeftijd onverantwoord.
Die Italiaanse van in de 70, die heeft men vast geadviseerd om in het ziekenhuis te bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Er was vorig jaar toch een iemand van 64 bevallen in Nederland. waarschijnlijk wel in het ziekenhuis Ik zou persoonlijk vanaf 40 jaar zeker kiezen voor een ziekenhuisbevalling.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Hertje_ schreef op 10 september 2011 @ 16:07:

Ik vind thuisbevallingen op elke leeftijd onverantwoord.Zwanger zijn is in de meeste gevallen geen ongeluk en geen ziekte. Waarom dan een ziekenhuis in?
Alle reacties Link kopieren
quote:_Hertje_ schreef op 10 september 2011 @ 16:07:

Ik vind thuisbevallingen op elke leeftijd onverantwoord.



Mijn moeder is echt behoorlijk onverantwoord geweest ja.

Maar goed dat ik zonder problemen ter wereld ben gekomen zeg, want poeh, het was echt kantje boord! En mijn zusje, nou precies hetzelfde!! De huisarts, verloskundige en kraamhulp vonden het ook alledrie doodeng en moesten alles op alles zetten, want het was zó onverantwoord!!



*Sarcasme modus weer uit *
Alle reacties Link kopieren
is die er niet? dat verbaasd me,. Maar ik denk dat je alleen thuis mag bevallen als alles perfect goed gaat en een hogere leeftijd geef toch meer complicaties dus zal het meestal zo zijn dat je boven de veertig naar het ziekenhuis moet.



Overigens ben ik van beide kinderen probleemloos thuis bevallen, als de controles goed verlopen en je dicht genoeg bij een ziekenhuis woont is dat niet onverantwoord.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Bevallen in het ziekenhuis geeft meer risico dan thuis. Of je moet de kunst bezitten om op de klok te kunnen bevallen,..tussen 9.00 en 17.00 ma/vr gaat het goed,...alles wat daarbuiten ligt ( inderdaad,..dat is meer dan erbinnen,..) heb je juist in het ziekenhuis niet de juiste zorg voorhanden.
Ik heb geen mening. Of het zou moeten zijn dat een probleemloze zwangerschap niet automatisch een probleemloze bevalling voorspelt.

Mijn beide zwangerschappen waren zo probleemloos als het maar kon, maar al bij de eerste koos ik voor een poliklinische bevalling wegens klein behuisd en geen zin in al die rompslomp op een vierkante meter. Achteraf gezien maar goed ook, want het werd een kunstmatige bevalling. En ga me nou niet vertellen dat het kind er thuis vast wel vanzelf uit zou zijn gefloept en dat ze in het ziekenhuis veel te snel zijn met ingrijpen, want bij de tweede (weer in het ziekenhuis) trad precies hetzelfde probleempje op.

Kortom, voor mezelf kies ik voor de ziekenhuisbevalling. Maar ik zie er niks problematisch in als iemand kiest voor een thuisbevalling, mits probleemloze zwangerschap, niet te ver bij een ziekenhuis vandaan wonend en enigszins voorbereid op een paniektocht naar dat ziekenhuis omdat het toch allemaal een beetje tegenvalt.
quote:_Hertje_ schreef op 10 september 2011 @ 16:07:

Ik vind thuisbevallingen op elke leeftijd onverantwoord.Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Hertje_ schreef op 10 september 2011 @ 16:07:

Ik vind thuisbevallingen op elke leeftijd onverantwoord.Ik ook. En het hoge sterftecijfer in Nl. bewijst dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:dreamlogic schreef op 10 september 2011 @ 16:42:

[...]





Mijn moeder is echt behoorlijk onverantwoord geweest ja.

Maar goed dat ik zonder problemen ter wereld ben gekomen zeg, want poeh, het was echt kantje boord! En mijn zusje, nou precies hetzelfde!! De huisarts, verloskundige en kraamhulp vonden het ook alledrie doodeng en moesten alles op alles zetten, want het was zó onverantwoord!!



*Sarcasme modus weer uit *Oh joh! Dom van mij, jij bent diegene op wie alle statistieken zijn gebaseerd begrijp ik? (Ik moet hier voor jouw intellect blijkbaar bij vermelden dat mijn sarcasmemodus aanstond)?
Alle reacties Link kopieren
quote:La.India schreef op 10 september 2011 @ 16:57:

Bevallen in het ziekenhuis geeft meer risico dan thuis. Of je moet de kunst bezitten om op de klok te kunnen bevallen,..tussen 9.00 en 17.00 ma/vr gaat het goed,...alles wat daarbuiten ligt ( inderdaad,..dat is meer dan erbinnen,..) heb je juist in het ziekenhuis niet de juiste zorg voorhanden.

Bull. Maar goed, in een ander topic had ik ook al begrepen dat je geen groot licht was.



Onderzoek toont aan dat thuisbevallingen drie keer meer risico inhouden dan ziekenhuisbevallingen. Baby’s die thuis worden geboren zouden meer kans hebben om te sterven aan hart- en ademhalingsproblemen schrijft het Brits medisch tijdschrift The Lancet na een onderzoek in het American Journal of Obstetrics and Gynaecology.De studie analyseerde 549.607 bevallingen. Bij ziekenhuisbevallingen stierven drie kinderen per 10.000 geboortes terwijl bij thuisbevallingen tien kinderen per 10.000 stierven.
quote:La.India schreef op 10 september 2011 @ 16:57:

Bevallen in het ziekenhuis geeft meer risico dan thuis. Of je moet de kunst bezitten om op de klok te kunnen bevallen,..tussen 9.00 en 17.00 ma/vr gaat het goed,...alles wat daarbuiten ligt ( inderdaad,..dat is meer dan erbinnen,..) heb je juist in het ziekenhuis niet de juiste zorg voorhanden.



In mijn ziekenhuis was 24/7 een gynaecoloog binnen. En zichtbaar ook. Vond ik een veel veiliger idee dan een reis van 20 minuten mocht het misgaan.



Het moge duidelijk zijn dat ik in het ziekenhuis ben bevallen. Thuis was voor mij geen optie.
quote:_Hertje_ schreef op 10 september 2011 @ 19:58:

[...]



Bull. Maar goed, in een ander topic had ik ook al begrepen dat je geen groot licht was.

Had net ook al een flinke inhoudelijke discussie omdat ze statistieken op een aparte manier interpreteert.
Alle reacties Link kopieren
quote:La.India schreef op 10 september 2011 @ 16:57:

Bevallen in het ziekenhuis geeft meer risico dan thuis. Of je moet de kunst bezitten om op de klok te kunnen bevallen,..tussen 9.00 en 17.00 ma/vr gaat het goed,...alles wat daarbuiten ligt ( inderdaad,..dat is meer dan erbinnen,..) heb je juist in het ziekenhuis niet de juiste zorg voorhanden.



Bull. Geef me de cijfers maar om het aan te tonen.



Er zijn 's nachts altijd Co's in het ziekenhuis en die mogen medisch gezien veel meer dan een VK thuis als er iets gruwelijk mis gaat.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:La.India schreef op 10 september 2011 @ 16:35:

[...]





Zwanger zijn is in de meeste gevallen geen ongeluk en geen ziekte. Waarom dan een ziekenhuis in?Ah. De vrouw die haar eigen kennissenkring tot statistische waarheid verheft is er ook weer. Hoera.
quote:groentsoep2 schreef op 10 september 2011 @ 20:16:

[...]

Ah. De vrouw die haar eigen kennissenkring tot statistische waarheid verheft is er ook weer. Hoera.
Alle reacties Link kopieren
Overigens is niet alleen de kindersterfte in Nederland hoger dan in andere Europese landen, ook de moedersterfte bij de bevalling. Vooral bij oudere moeders... Zou voor mij een reden zijn in het zh te bevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven