Zou ik zwanger kunnen zijn?

11-09-2011 12:27 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Sinds anderhalf maand ben ik aan de pil.

Vanaf dag één dat ik de pil slik heb ik ook seks gehad zonder condoom. Ik ben begonnen op de eerste dag van de menstruatie, ik begreep dat de pil dan direct veilig zou zijn. Ik heb altijd de pil correct geslikt. Na de eerste maand ben ik een klein beetje ongesteld geweest, terwijl ik normaal heel heftig ongesteld ben.

Dit kan door de pil komen toch??

Maar nu heb ik sinds een dikke week erg last van gezwollen en gevoellige borsten, vermoeidheid, stemmingswisselingen, veel meer zin in eten en pijn in mijn onderbuik. Dezelfde pijn als ik ongesteld moet worden, maar dan een beetje minder. Ik heb vaak ook een kloppend gevoel in mijn buik.

Kan dit gewoon komen doordat de hormoonhuishouding nou anders is of is het mogelijk dat ik zwanger ben?



Alvast bedankt!

Maria
Alle reacties Link kopieren
Ow ja.. ook ben ik een kilo aangekomen zonder dat ik extra ben gaan eten..
De eerste week dat je met de pil begint moet je altijd met condoom seks hebben voordat de pil veilig is (wat mij in ieder geval bijbleef van het praatje van de huisarts).



EN het verschil in menstruatie-heftigheid kan inderdaad door de pil komen. Als er ineens hormonen gaan vloeien kan dat wel zorgen voor bovenstaande 'klachten'.
Alle reacties Link kopieren
Hormonen! Kijk het gewoon een paar maanden aan hoe het gaat en als het je niet bevalt kan je overstappen op een andere pil. Soms is het even zoeken. En als je bang bent zwanger e zijn....morgen op een holletje naar het kruidvat voor twee testen voor 5 euro. Maar het komt vast goed.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
De pil is pas na 7 dagen veilig.

Maar het kan ook door de pil komen dat je ongesteldheid verandert. Bij de meest vrouwen wordt het minder heftig, daarom slikken sommige vrouwen de pil door omdat ze last hebben van zeer heftig ongesteld zijn.



De dingen die je voelt, zoals pijnlijke borsten kunnen komen door hormoonhuishouding maar ook door zwangerschap. Ze zeggen niet zo veel.

Testen zegt al heel wat meer...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen glazen bol. Gewoon een test halen dan weet je het zeker! De testen van kruidvat zijn het goedkoopst en goed.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik begon met de pil heb ik drie maanden gedacht dat ik zwanger was, precies hetzelfde gevoel als wat jij nu noemt. Maar ik was natuurlijk niet zwanger. Overigens heb ik de eerste strip nog wel een condoom gebruikt.



Doe gewoon een test.
de pil is veilig vanaf de eerste dag, als je begint op de eerste dag van je menstruatie.

dat je minder heftig ongesteld bent dan anders kan goed.

je wordt nl. niet ongesteld, je hebt een onttrekkingsbloeding en dat is heel wat anders....

er zit een bijsluiter bij de pil, lees het!
Alle reacties Link kopieren
Als je op de 1e dag van je menstruatie begonnen bent met de pil is hij vanaf die dag ook veilig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon een testje doen, maar als je de pil op de juiste manier hebt geslikt (en zo te zien heb je dat gedaan) is de kans op zwangerschap heel klein.
Alle reacties Link kopieren
ja ja dat kan. enige manier om niet zwanger te raken is om niet te copuleren....



dat terzijde kan het ook gewoon aan je pil liggen en is een zwangerschapstest het beste wat je kan doen".....
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 11 september 2011 @ 12:37:

Als je op de 1e dag van je menstruatie begonnen bent met de pil is hij vanaf die dag ook veilig.Klopt!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:neweve schreef op 11 september 2011 @ 12:31:

De pil is pas na 7 dagen veilig.

Als je op de eerste dag van je cyclus met de pil begint dat is deze direct betrouwbaar. Begin je er later in je cyclus mee, dan moet je 7 dagen nog extra voorbehoedsmiddelen gebruiken.
Iemand nog wat centen over zodat ik een pot moster kan kopen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Ik moet over 1,5e week ongesteld worden. Ik denk dat ik dat nog maar even afwacht en anders een test haal!
Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% veilig, ook niet als je je keurig aan de gebruiksaanwijzing houdt. Bij twijfel dus altijd even testen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje is op een soortgelijke manier ook zwanger geraakt. Zij was over gegaan naar een zwaardere pil en volgens de huisarts was die ook meteen veilig.

Zusje heeft een leuk zoontje gekregen daardoor (nou ja, door de sex die ze had)
Alle reacties Link kopieren
De keren dat ik met een nieuwe pil begonnen, ben ik telkens 2 tot 3 maanden hardstikke misselijk geweest, en dat was dus geen zwangerschapsgerelateerde ochtendmisselijkheid.

Wel vind ik het handig om altijd een zwangerschaptestje in huis te hebben, zodat ik bij paniekmomentjes gewoon even kan testen. Die paar euro heb ik daar graag voor over.
Afhankelijk van welke pil je slikt is deze meteen vanaf de eerste dag betrouwbaar, dus kun je meteen onbeschermde seks hebben. De klachten die je opnoemt kunnen ook heel goed door de pil komen. Maar als je écht zekerheid wilt, dan haal je toch even een zwangerschapstest?
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde Saphira, ik heb meestal ook wel testen in huis voor de paniekmomenten. Ik heb zelf een mirenaspiraal.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen die seks heeft gehad zou zwanger kunnen zijn.



Haal anders gewoon een zwangerschapstest in huis, weet je het zeker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd een paar van die goedkope kruidvat zwangerschapstesten liggen, want het moment dat je wil testen heb je nooit iets in huis.



Maar goed, gewoon testen dus. Want inderdaad, als je seks hebt gehad, kun je zwanger zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:neweve schreef op 11 september 2011 @ 12:31:

De pil is pas na 7 dagen veilig.







Let je wel op dat je de juiste informatie verspreid over de pil?

Zoals meerdere mensen ondertussen hebben aangegeven is de pil vanaf de eerste dag veilig, mits je begint met hem te nemen op de eerste dag van je menstruatie.



TO, als je het zeker wilt weten dan haal je een zwangerschapstest.

Ik vermoed echter dat het door de pil zelf komt dat je je zo voelt. Een kilo aankomen is bovendien niet echt raar. Die kan er morgenochtend ook zomaar weer af zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven