Kraambed opmaken...hoe?

12-09-2011 13:16 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn eigen bed, boven, op klossen staan en heb daar een waterdichte molton overheen en verder normaal opgemaakt.

Verder heb ik bij de thuiszorg ook een hoog bed geleend.

Aangezien het mijn bedoeling is, om in het ziekenhuis te bevallen, heb ik het bed van de thuiszorg niet staan.

Vanmorgen raadde mijn verloskundige mij aan om toch het bed van de thuiszorg beneden klaar te zetten....just in case.

Maar hoe maak je zo'n bed op? Ik vind op google van alles over het opmaken van kraambedden (zoals ik mijn eigen bed boven heb opgemaakt), maar een bed van de thuiszorg is toch anders. Dit matras is al van plastic, dus het lijkt toch niet dat al die plastic rommel uit het kraampakket daar nog overheen moet? Of wel?



Bovendien heb ik helemaal geen beddengoed voor een 1-persoonsmatras....

Wie helpt deze leek?
Alle reacties Link kopieren
Nou iig beddengoed voor een 1-persoonsbed kopen

En dan gewoon opmaken, hoeven mijn inziens geen extra matjes ofzo onder. Matjes voor je eigen matras bewaren.



Waarom trouwens een extra bed, je kan als het zover is toch gewoon in je eigen bed bevallen?
Alle reacties Link kopieren
quote:_discovery_ schreef op 12 september 2011 @ 13:19:

Nou iig beddengoed voor een 1-persoonsbed kopen



Waarom trouwens een extra bed, je kan als het zover is toch gewoon in je eigen bed bevallen?



Ja, dat dacht ik dus ook, maar stel dat er iets misgaat, dan kan het voor de ambulancebroeders lastig worden om mij van de 1e verdieping te krijgen...

Dat hoorde ik dus vandaag (40 weken) voor het eerst....
Alle reacties Link kopieren
Een hoog-laag bed beneden? Nog nooit eerder gehoord, dacht dat je eigen bed op klossen voldoende was. Ben echt verbaasd dat ze dat doen, zo'n bed uitlenen voor de bevalling. Heb je daar een speciale indicatie voor?



En inderdaad, die matras is al waterdicht, gewone molton en laken zou ik doen. Succes met bevallen!
Alle reacties Link kopieren
Iedereen slaapt toch bijna op een 1e verdieping?
Alle reacties Link kopieren
heb je zo'n moeilijke trap dan? Of weeg je heel veel? (sorry voor de wellicht onbeleefde vraag)



Anders zou ik denken, die broeders doen maar een beetje moeite. Ik had ook geen bed staan beneden hoor.
Alle reacties Link kopieren
Nee, heb helemaal geen indicatie ofzo.

Ik vond het al heel wat dat ik uberhaupt het bed geleend heb, aangezien ik echt in het ziekenhuis wil bevallen. Maar, je weet natuurlijk nooit hoe het loopt, dus toch maar besteld.



Denk dat ik toch de verloskundige maar even ga bellen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Potatohead schreef op 12 september 2011 @ 13:21:

[...]





Ja, dat dacht ik dus ook, maar stel dat er iets misgaat, dan kan het voor de ambulancebroeders lastig worden om mij van de 1e verdieping te krijgen...

Dat hoorde ik dus vandaag (40 weken) voor het eerst....Maar je gaat toch in het zh bevallen? Ik vind het erg overdreven om zo'n extra bed te hebben. Ook nooit eerder gehoord, niet bij mijn eigen zwangerschappen en niet bij vrienden en kennissen.
Zo'n extra bed had een vriendin van mij ook, die had een 'medische indicatie' omdat haar trappengat niet ambulancebroeder waardig was. Ze wilde wel thuis bevallen, daarom dat bed.



Zo'n extra matje kan handig zijn op dat plastic als ze bijvoorbeeld je vliezen breken op dat bed, dat ruimt net even wat makkelijker op dan dat je hele bed meteen verschoont moet worden.



Ik zou er niet speciaal beddengoed voor kopen, beetje strak trekken moet ook lukken toch?
Alle reacties Link kopieren
@allis: nee, ook niets van dat alles....

Misschien heeft de verloskundige niet gehoord dat mijn bed boven gewoon op de "baar-stand" staat....
Ik weeg ook heel veel, maar hoefde toch echt niet een bed van de thuiszorg beneden neer te zetten (ondanks dat ik amper meer kon lopen, laat staan traplopen). Puntje bij paaltje mocht ik zelfs van de vk thuis blijven, maar we hebben toch de jassen gepakt. Ik wilde graag naar het ziekenhuis.
Weghalen dat bed joh. Kom je thuis met je vergeperste frummel, staat er zo'n gevaarte in de woonkamer. Nergens voor nodig kennelijk, dus vrij zinloos.
quote:Potatohead schreef op 12 september 2011 @ 13:26:

@allis: nee, ook niets van dat alles....

Misschien heeft de verloskundige niet gehoord dat mijn bed boven gewoon op de "baar-stand" staat....Mijn bed stond pas op het laatste moment in baarstand, aangezien ik wegens b.i. anders niet erin had gekund. In de kraamweek meteen die klossen eraf gejast, ik had toch geen hechtingen, dus kv hoefde er niet ergonomisch bij te staan.
Nou, idd, lekker terugbrengen, wat een onzin.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor al jullie geruststellingen.

Ga gewoon "lekker" boven baren als het moet!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er zeker achteraan bellen. Hier heb ik nog nooit van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Een extra bed?

Nooit van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Hier moet je alleen een bed beneden hebben als je thuis wilt bevallen. Vind het voor een ziekenhuisbevalling idd onzin. Als je onverhoopt toch thuis bevalt, dan ga je gewoon lekker in je eigen bed.



Dat bed beneden is voor een aantal vrouwen die ik ken een reden om niet thuis te bevallen, de sfeer van 'fijn thuis bevallen, want lekker in je eigen bed' is dan toch al weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook die klossen er onder vandaan halen. Ik heb dus weken lang moeilijk gedaan met die klossen, ik wilde NIET thuis bevallen en achteraf bleek het dus alleen handig te zijn voor de kraamhulp. Ik moest met een opstapje mijn bed in en uit. Ik vraag me nog steeds af waarom ik dat ook nog gedaan heb...



Klossen zijn er zo onder gezet.
Alle reacties Link kopieren
quote:helene31 schreef op 12 september 2011 @ 13:30:

[...]

In de kraamweek meteen die klossen eraf gejast, ik had toch geen hechtingen, dus kv hoefde er niet ergonomisch bij te staan.



Ik had wel hechtingen, maar mijn kv heeft er geen probleem van gemaakt dat ik lekker in mijn eigen bed zonder klossen lag.



Dat je een bed beneden moet hebben als je thuis wilt bevallen is niet waar (tenzij dat de afgelopen 1,5 jaar veranderd is) Ik had mijn kraambed gewoon op de 1e verdieping staan, naast ons eigen bed (die kon niet op klossen) Maar ik ben uiteindelijk op de baarkruk bevallen, dus ik heb er weinig gebruik van gemaakt
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niks lekker in mijn eigen bed. Ben naar zh gegaan voor poliklinische bevalling, wat uitdraaide op een spoed-keizersnede. Voor mij geen 'gezellige' bevalling met kaarsjes en muziek.

(ben benieuwd of je daar op het moment supreme wat van meekrijgt overigens)

Extra bed ook nog nooit van gehoord. Je woonkamer staat al zo vol met box en baby-spul, en dan ook nog een bed erbij?

Zou dat bed lekker terugsturen naar de thuiszorg-winkel als je toch naar zh gaat.

Dat geprobeer om je tóch thuis te laten bevallen......

Bij mij werkte het zo dat ik met volledige weeen (om twee minuten) alsnog mezelf in de auto moest hijsen. vind ook dat je daar vrij in moet zijn, qua locatie. En voor een poliklinische bevalling betaal je een eigen bijdrage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Het bed boven staat op klossen, maar dat is voor de kraamhulp. Ik ga in het ziekenhuis bevallen. Dus ik zou niet weten waarom je dan ook nog een kraambed beneden moet hebben.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Ik had én een indicatie én een aanvullende verzekering die anders de bijdrage had vergoed Wifra. Maakte de keuze voor de ziekenhuisbevalling nog makkelijker.



Mundy, je moet wel een bed beneden hebben als je een te hoog bmi hebt en toch thuis wilt bevallen. Dit in verband met de arboeisen voor ambulancepersoneel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mac123 schreef op 12 september 2011 @ 13:48:

Ik zou ook die klossen er onder vandaan halen. Ik heb dus weken lang moeilijk gedaan met die klossen, ik wilde NIET thuis bevallen en achteraf bleek het dus alleen handig te zijn voor de kraamhulp. Ik moest met een opstapje mijn bed in en uit. Ik vraag me nog steeds af waarom ik dat ook nog gedaan heb...



Klossen zijn er zo onder gezet.



Sommige kraamzorgbureau's doen daar wel echt moeilijk om hoor. Het is nl. niet een kwestie van gemak, de ARBO wetgeving schrijft voor dat een kraamhulp niet steeds moet hoeven bukken om haar werk te kunnen doen.



Ik vind het persoonlijk ook niet zo netjes om de kraamhulp steeds te laten bukken, haar rug moet nog langer mee. Het is maar voor een week, daarna kun je ze gewoon weg halen.
Als ik je verloskundige was zou ik nog een paar van die bedden in je huis parkeren, in ieder geval een in de keuken en een in de gang, je weet immers maar nooit waar en wanneer de baby besluit te komen. Misschien is een bed met ongelijke voor- en achterpoten ook wel handig, veel vrouwen bevallen immers plotsklaps op de trap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven