20 weken echo, cystes in nieren baby

20-12-2011 18:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



Ik heb vandaag tijdens de 20 weken echo te horen gekregen dat er cystes in de nieren van onze baby zitten. Ze konden me verder weinig informatie geven. Ben doorgestuurd naar het radbout in nijmegen en die gaan ons verder vertellen hoe of wat.



Zijn er dames en/of heren die hier ook mee te maken hebben gehad? kunnen jullie mij wat vertellen wat de consequenties (kunnen) zijn voor de baby etc?



Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring.

Ben je erg geschrokken?

Ik ken wel volwassenen met cystenieren. Als ze het al goed gezien hebben: een grote als, dan lijkt het me fijn dat ze het in Nijmegen nakijken en plannen maken. Ik hoop op vals alarm, heb dat twee jaar terug gezien bij iemand bij 20weken echo. Wachttijd lijkt eindeloos.

Ik hoop dat het meevalt.
Alle reacties Link kopieren
Ja heel erg geschrokken, was vorige week al voor de 20 weken echo toen zag de rest er perfect uit, ze kon alleen de nieren niet goed zien en dat wilde ze toch nog even bekijken en daarom moest ik vandaag terugkomen. Had helemaal niet meer verwacht dat ze nog iets tegen zouden komen. Ze kon me garanderen dat de cystes er zaten maar niets vertellen over de gevolgen etc.we mogen a.s donderdag al naar nijmegen gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, vind het wel erg voor jullie en wil jullie alleen veel sterkte wensen, sterkte
Mijn dochter had het in haar hersenen. Mij werd gevraagd of ik wou aborteren. Gelukkig deed ik het niet, want ik heb nu een ontzettend leuke 8 jarige thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ook geen ervaring.

Ik wil jullie veel sterkte wensen.
Is er iets over de blaas gezegd? En over de hoeveelhied vruchtwater?
Mijn jongste had een vergrote nier bij de 20wekenecho. Waarschijnlijk ook een cyste maar dat was niet helemaal duidelijk. Nadat hij geboren was wilden ze allerlei enge tests doen met radioactieve vloeistoffen en contrastspul dat de verkeerde kant zijn plasbuis in moest enzo terwijl ze niet wisten of het echt nodig was, een cyste kan namelijk ook vanzelf verdwijnen en de vergroting kon ook nog van iets anders komen. Ik heb de onderzoeken geweigerd en heb de eerste twee jaar maandelijks een plasje ingeleverd om te laten checken of er eiwit in zat; dat is namelijk de eerste aanwijzing dat er iets mis is met de nieren. Vanaf zijn tweede verjaardag heb ik de frequentie van controleren afgebouwd, eens per twee maanden, eens per vier maanden, eens per half jaar... nu doen we het eens per jaar, met zijn verjaardag, en zijn nier is prima. Toen hij twaalf werd is er een nieuwe echo gemaakt en de nier is nu normaal, hoewel iets groter dan de andere. Het kan dus meevallen, ik hoop voor jou dat het voor jouw kleintje ook zo goed gaat. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
@ MEFS dat is een geruststellend bericht fijn dat het goed is gekomen

@germanwing Er is niets over de blaas gezegd, vruchtwater was voldoende



@misspoez fijn om te horen dat het goed kan gaan. we hopen op het beste!



@flutzel en schaffel Dank je!
Alle reacties Link kopieren
He meid, da's schrikken geblazen, of niet? Eerst maar even een . Niets erger dan om te moeten horen dat er met je kindje iets niet in orde is!



Ik was 24 weken zwanger van mijn jongste zoon. Pretecho wees uit dat beide niertjes vergroot waren. Volgende dag direct een nieuwe echo in het ziekenhuis, 2 dagen later een vuchtwaterpunctie.

Bleek dat zoontje een niet goed funtionerende linkernier had, omdat de linker urineleider uitgelubberd was, zijn urine liep niet goed weg. Sindsdien elke week een echo gehad en nade geboorte heeft hij een urinestoma gehad. Inmiddels is manneke bijna 8 ( ze vroegen of ik wilde aborteren, geen haar op mijn hoofd die daaraan dacht , blij toe, is prachtig manneke ), wel vaak ziek, maar heeft ook andere oorzaken.



Tegenwoordig kunnen ze gelukkig heel erg veel op medisch gebied. Ik hoop van ganser harte dat het allemaal goed mag komen voor jullie, veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Mama van tom sterkte, het is slopend een slechte 20 weken echo. Ik ben blij dat je redelijk opbeurende verhalen krijgt van anderen die vergelijkbaar hebben meegemaakt. Het mijne is minder positief maar dat zat m niet in de nieren en is dus niet relevant.

Probeer van te voren al je vragen op te schrijven voor de artsen in het radboud en blijf ook doorvragen tot je alle antwoorden hebt. Vraag ook of je als het idd niet goed is meteen een behandelend gynaecoloog in het radboud kunt krijgen, dat scheelt veel in de communicatie. En zorg dat je naar alle afspraken met zijn tweeen bent, en check bij de ander/ je partner of jullie inderdaad hetzelfde hebben gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, we worden morgen in het ziekenhuis verwacht, we gaan inderdaad samen 2 horen altijd meer dan 1.
Veel sterkte vandaag, en laat ons weten
Alle reacties Link kopieren
Mamavantom,



Ik hoop dat jullie in het Radboud positief nieuws hebben gehoord.

Ook hier helaas ervaring met een slechte 20 weken echo. Het Radboud heeft ons destijds erg prettig begeleidt ( ondanks dat de uitkomst afbreken van de zwangerschap betekende...).



Heel veel sterkte en ik hoop dat je ons nog laten weten hoe het is gegaan.



Alle reacties Link kopieren
@mamavantom: hoe was het in het ziekenhuis? Goed nieuws of niet?
Alle reacties Link kopieren
JA GOED NIEUWS!



1 nier functioneerd compleet normaal, en op 1 nier is goed te leven sterker nog in principe zal ze er geen last van hebben.



1 niet zit echt helemaal vol met cystes en functioneerd niet, die gaan ze nu in de gaten houden of hij niet groter wordt, na de bevalling krijgt onze kleine antibiotica om de andere nier te beschermen tegen onstekingen etc.



Dus we hebben hier een vreugedansje gedaan en zijn heel erg opgelucht!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat een super goed nieuws!!
Alle reacties Link kopieren
super nieuws! Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven