vanaf welke leeftijd mee naar pretecho?

21-12-2011 21:32 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ik wil graag een pretecho laten maken rond de 18 weken om erachter te komen wat het geslacht is van ons tweede kindje.

Onze dochter is nu bijna 3 en ik vroeg me af we haar mee konden nemen. Vanaf welke leeftijd hebben jullie je kindjes meegenomen naar de pretecho? Ik zat erover te denken om alleen een 2d echo te laten maken, omdat ik de 3d echo de vorige keer best vreemd vond. Zou ons meiske dit snappen? Ze is best pienter en we kunnen natuurlijk het een en ander uitleggen, maar toch...



Wat zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Een kind van 3 snapt toch niks van een echo, in 2d of 3d.



Er zit gewoon een kind in mamma's buik. En hoe die er in is gekomen, hoe die er nu uit ziet en hoe die er uit komt, dat is toch niet besteed aan een kind van 3.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat het alleen maar verwarrend is voor een 3 jarige.

Ik zou haar dus niet meenemen en er gewoon lekker zelf van genieten.
Alle reacties Link kopieren
Meenemen kan prima, maar dat dat plaatje op beeld eigenlijk in jouw buik zit en nieuwe broertje of zusje is, zal ze echt niet begrijpen.....
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik een doemdenker maar ik heb het nooit aangedurfd om onze oudste mee te nemen naar de echo's (hier in België krijg je er drie of vier). Vanuit de redenering dat als de dokter slecht nieuws had -je weet maar nooit- ik mijn zoontje daar niet bij wilde hebben. Mijn man en ik gingen altijd samen en hij ging even naar de oma. Achteraf thuis kreeg hij natuurlijk wel de foto's en de beelden te zien (die kregen we mee op dvd). Daar snapte hij natuurlijk niks van . Hij was toen 2,5.
Alle reacties Link kopieren
Dat dacht ik dus ook, maar toen hoorde ik van verschillende vriendinnen dat ze dit wel gedaan hadden (en die kindjes waren nog jonger) en dat ze dit best leuk vonden...



Nou twijfelde ik dus een beetje wat ik moest doen.



En was ik dus nieuwsgierig of meer mensen jongere kinderen mee hadden genomen en hoe dit gegaan was... Iets objectiever zeg maar (laat dus maar komen die meningen!).
Alle reacties Link kopieren
quote:ankielem schreef op 21 december 2011 @ 21:39:

Dat dacht ik dus ook, maar toen hoorde ik van verschillende vriendinnen dat ze dit wel gedaan hadden (en die kindjes waren nog jonger) en dat ze dit best leuk vonden...Waarschijnlijk omdat er ander speelgoed bij de pretecho-mevrouw lag dan thuis.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou het niet doen, want 1 van jullie twee is dan waarschijnijk toch vooral bezig met jullie oudste, in plaats van met je ongeboren jongste.

Bij mijn tweede zwangerschap kreeg ik bij een maand of drie een keer een extra echo, en daar was de oudste min of meer nood gedwongen bij. Hij was toen net twee, dus wel wat jonger dan jouw oudste. Op zich was hij heel zoet, maar hij wilde natuurlijk wel weten wat er allemaal gebeurde, en dat leidde wel af.
Alle reacties Link kopieren
Wat the4ofus zegt moet je idd wel meenemen in je beslissing. Als er geen goed nieuws blijkt te zijn, wil je dan dat je dochter daar bij is?
afhankelijk van hoe lang zoiets duurt en hoe lang je kindje zich rustig kan houden zou ik haar wel of niet meenemen



ik heb dochter van toen nog geen 2 wel regelmatig meegenomen maar dat waren medische echo's en duurde nooit lang, snappen deed ze het nog niet heel erg denk ik..
Alle reacties Link kopieren
Je gaat voor een pretecho omdat je graag wil zien of het een jongen of een meisje wordt maar stel dat er ineens iets mis blijkt te zijn?



Wil je eventueel slecht nieuws wel te horen krijgen waar je kind bij is?
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt toch een DVD mee? Dan kan je die thuis ook aan je peuter laten zien. Zou het niet op het moment zelf doen.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij is vijf en vond het maar vreemd. Best leuk opzich, maar raar.

.Ik zou alleen de foto's laten zien. Ze is drie en heeft er nog helemaal niks aan.
ik heb daar nog nooit over nagedacht eerlijk gezegd, dat ze er dan bij zou zijn als het mis is, denk dat voor mij voornamelijk de vraag zou zijn kan ze even rustig blijven, anders ben je meer met je dochter bezig dan dat je iets meekrijgt van de echo
quote:the4ofus schreef op 21 december 2011 @ 21:39:

Misschien ben ik een doemdenker maar ik heb het nooit aangedurfd om onze oudste mee te nemen naar de echo's (hier in België krijg je er drie of vier). Vanuit de redenering dat als de dokter slecht nieuws had -je weet maar nooit- ik mijn zoontje daar niet bij wilde hebben. Mijn man en ik gingen altijd samen en hij ging even naar de oma. Achteraf thuis kreeg hij natuurlijk wel de foto's en de beelden te zien (die kregen we mee op dvd). Daar snapte hij natuurlijk niks van . Hij was toen 2,5.



Hier hetzelfde.

Ik wilde mij tijdens de echo echt volledig kunnen concentreren op dat nieuws en niet te hoeven letten op de oudste.

En ik dacht; wat niet weet,wat niet deert. Ze had toch geen idee van die echo, en bij oma zijn is ook een feestje voor haar.
Ik zou haar ook niet meenemen. Ik denk dat het bij mijn oudste (nu 3,5 jaar) eerder nachtmerries zou geven dan dat ze het leuk zo vinden. Hou die baby in je buik maar lekker abstract.



Daarbij wil ik bij een echo lekker 100% naar die nieuwe kleine spruit kunnen kijken en daar al mijn aandacht op richten ipv op die kleine peuter die bang is of de spreekkamer verbouwt.



(Zo teruggelezen zie ik dat niemand het zou doen...)
[quote]bibi72 schreef op 21 december 2011 @ 21:57:

Ik zou haar ook niet meenemen. Ik denk dat het bij mijn oudste (nu 3,5 jaar) eerder nachtmerries zou geven dan dat ze het leuk zo vinden. Hou die baby in je buik maar lekker abstract.



Daarbij wil ik bij een echo lekker 100% naar die nieuwe kleine spruit kunnen kijken en daar al mijn aandacht op richten ipv op die kleine peuter die bang is of de spreekkamer verbouwt.



(Zo teruggelezen zie ik dat niemand het zou doen...)[/quote]

En toch zat altijd die wachtkamer vol met kleine kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg elke week een echo, en heb niet altijd oppas voor knorrekind, dus moet ze wel mee. Ze is bijna 3 maar vindt het doosje rozijnen/ bakje appel/ blauwe bessen interressanter. Ze snapt er niks van. Wel dat er een baby in d buik zit en mama blauwe shampoo (gel) op de buik krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelfs mijn oudste van 15 niet meenemen, tenzij ik er absoluut voor 100 % zeker van zou zijn dat alles goed is. De ervaring van een afwijkende echo met 20 weken staat me nog te vers in het geheugen....wij dachten nog dat alles goed was en die mevrouw steeds zenuwachtiger zoeken in zijn hoofdje....nee dat nooit met een kind erbij. Als je bv een pretecho hebt een week na je normale 20 weken echo ofzo, dan kan ik me het wel voorstellen...
quote:Annali70 schreef op 21 december 2011 @ 22:12:

Ik zou zelfs mijn oudste van 15 niet meenemen, tenzij ik er absoluut voor 100 % zeker van zou zijn dat alles goed is. De ervaring van een afwijkende echo met 20 weken staat me nog te vers in het geheugen....wij dachten nog dat alles goed was en die mevrouw steeds zenuwachtiger zoeken in zijn hoofdje....nee dat nooit met een kind erbij. Als je bv een pretecho hebt een week na je normale 20 weken echo ofzo, dan kan ik me het wel voorstellen...



Inderdaad.

Gewoon niet doen. Het gaat wel eens mis en dan wil je je andere kind er echt niet bij hebben.
Wij hadden bij de derde een pretecho na de 20 weken echo. En de 20 weken echo was goed. Mijn meiden zijn toen meegeweest. De oudste van 4 vond het wel even leuk, de jongste van 2 heeft geen minuut gekeken, alleen maar gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
ik heb m wel meegenomen. bij de aller eerste echo niet. bij de 20wk wel. t beeld is niet heel duidelijk, maar wel dat je er bent voor de baby. zo wordt je grotere kind er bewuster bij betrokken, en kan zich ook voorbereiden op de komst. en ja.. dat duurt onwaarschijnlijk lang voor zo'n jong kind, maar liever met tussendoor zulke uitstapjes, dan dat er ineens n baby in de wieg ligt.

tot zover mijn idee
Alle reacties Link kopieren
Bij ons mag je metbde 20 weken echo niemand meenemen (lees hele families wel partner/ander ondersteunend iemand bv moeder). Maar geen hele volksstammen. Staat ook in de folder. Het is een medische echo waar ook naar nieuws uit kan komen (helaas zelf ervaring mee)
Alle reacties Link kopieren
Dan klopte mijn eerste gevoel waarschijnlijk dus wel. Heb me een beetje aan het twijfelen laten brengen door diegene die het wel gedaan hadden en aangaven dat de jongsten het "echt wel leuk vonden om mee te kijken"...



Slecht nieuws daar zou ik denk ik nog wel mee om kunnen gaan en we zouden voor een korte echo gaan, dat houdt ze nog wel vol. Maar wil ook niet dat ze er een trauma aan overhoudt (zijn toch gekke beelden ja) en het is toch wel leuk om echt even met zijn tweetjes te kunnen genieten van die kleine frummel... Nou ja, wilde gewoon ff checken wat de meeste van jullie zouden doen en dat lijkt me wel duidelijk hahahaha!
Alle reacties Link kopieren
bij ons mogen er ook geen kindjes mee naar de 20 weken echo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven