Snap niets meer van mijn lichaam....

27-12-2011 15:12 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, de titel zegt al veel. Ik snap niets meer van mijn lichaam. Maar misschien wil ik het ook stiekem niet snappen....



Ik ben 4 maanden bezig om zwanger te worden. Mijn man heeft 6 chemo-kuren gehad. We hebben 1 kindje van bijna 2. Van haar was ik in 1 maand zwanger. De wens is groot om weer zwanger te worden.



Nu had ik 19 dcember ongesteld moeten worden. Dat werd ik niet, wel op dinsdag 20 een negatieve test. Ik voelde me wel anders, dus vond die negatieve test raar (en heel jammer!) Donderdag 22 december heb ik een bloeding gehad van een dag. Gisteren nog een keer een klein beetje rood bloed verloren. En dat was het. Heb me geen moment echt ongesteld gevoeld. Vanaf het moment dat ik met de pil ben gestopt, ben ik regelmatig ongesteld, om de 28 dagen en het duurt 5 tot 7 dagen. Voor ik ongesteld wordt heb ik bepaalde klachten, die heb ik nu niet gehad. Wat is dat nu allemaal? Kan je jezelf zo beinvloeden dat het zo anders gaat? Is dit genoeg om naar een huisarts te gaan? Of zeur ik gewoon omdat ik iets heel graag wil?



Juist deze maand had ik besloten dat ik gelukkig ben met wat ik heb......



Wat wordt ik hier onzeker van! En ik snap het ook echt niet!!!! Heeft er iemand advies
doe nog eens een test
Alle reacties Link kopieren
Als je altijd regelmatig bent dan is het wel typisch... Kan een hele vroege zwangerschap zijn die niet goed is gegaan/gaat waardoor je hormonaal ontregeld bent of toch een late eisprong en zwanger maar nog niet testbaar.

Kan ook zijn dat je door de spanning ontregeld bent.

Je bent eigenlijk nu pas een week over tijd, ik zou het nog wel even afwachten voor je naar de huisarts stapt en wel om de paar dagen een testje doen
Alle reacties Link kopieren
Maar ik ga er vanuit dat een negatieve test en een (hele korte) bloeding, aangeeft dat ik niet zwanger ben. Wat ik nu ook niet meer weet is wat ik aan moet houden voor mijn volgende menstruatie. 28 dagen na die ene bloeding?

Punt is ook nog dat mijn man morgen weg gaat voor 3 weken..... (Wel iets leuks voor hem en in goed overleg!!)



Ga dan straks nog een test halen.
die bloeding kan ook een innestelingsbloeding zijn geweest. Je hebt de eerste dag dat je overtijd zou zijn getest. Hte kan gewoon nog te pril zijn geweest. Gewoon nog een test doen (2 voor 5 euro bij de kruidvat; zijn prima testen). De huisarts zou je hetzelfde aanraden als je met bovenstaand verhaal op het spreekuur kwam.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ben je met de pil gestopt?

Vier maanden vind ik niet lang genoeg om te bepalen of je regelmatig ongesteld bent.



Je kunt weinig anders doen dan afwachten en morgen of overmorgen weer testen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties!

Ik ben in juli gestopt met de pil en direct om de 28 dagen ongesteld geworden met een duur van 5 tot 7 dagen, elke maand vanaf dat moment. Voor mij is dat regelmatig. Maar misschien heb je gelijk en is dit gewoon nog iets wat gebeurt als je net stopt met de pil. (overigens gebeurde dit de vorige keer dat ik met de pil stopte ook en toen was ik heel snel zwanger).



Belangrijkste is dus dat ik wat meer geduld moet hebben een wat testen in moet gaan slaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lissy78 schreef op 27 december 2011 @ 15:12:

Tja, de titel zegt al veel. Ik snap niets meer van mijn lichaam. Maar misschien wil ik het ook stiekem niet snappen....



Ik ben 4 maanden bezig om zwanger te worden. Mijn man heeft 6 chemo-kuren gehad. We hebben 1 kindje van bijna 2. Van haar was ik in 1 maand zwanger. De wens is groot om weer zwanger te worden.



Juist deze maand had ik besloten dat ik gelukkig ben met wat ik heb......



Wat wordt ik hier onzeker van! En ik snap het ook echt niet!!!! Heeft er iemand adviesNa 4x proberen al besluiten dat het eigenlijk niet meer gaat lukken? Dat vind ik wel erg kort door de bocht....
Alle reacties Link kopieren
@Spectral: nee hoor! Maar wil er niet obsesief mee bezig zijn. Dus genieten van wat ik heb en blij zijn met wat nog komt. Juist door de chemo weet ik dat het lastiger kan worden. Ik wil mezelf niet gek maken met een wens die misschien niet uit zal komen.
Alle reacties Link kopieren
Net een kruidvat test gehaald: negatief. Dus niet zwanger, Maar wat is er dan aan de hand? Of moet ik gewoon blij zijn dat mijn menstruatie maar 1 dag duurde? Kan natuurlijk ook!
- korte menstruatie

- hele prille miskraam

- gewoon ontregelde periode (je bent pas 4 maanden met de pil gestopt, ik had toendertijd een half jaar nodig om helemaal te ontpillen en sommigen doen er wel een jaar over)
Alle reacties Link kopieren
Is niet zo te zeggen. Voordat ik zwanger werd van Timini#2 (nu 13 weken) heb ik ook een gekke maand in een redelijk regelmatige cyclus gehad. Ineens 4 weken overtijd zonder zwanger te zijn. Was toen al ruim een half jaar bezig.



Je lijf is niet te sturen soms, hoe raar en vervelend dat ook is. Kun je legio verklaringen op los laten.



Misschien over een week nog even weer testen en verder afwachten. Helaas. Snap hoe onzeker en ongeduldig je er van kunt worden.



Is je man inmiddels weer genezen verklaard?
Alle reacties Link kopieren
Lissy meid focus op het herstel van uw man en opvoeding van uw kind en voorjehetweet ben je zwanger. Door teveel piekeren ga je de verkeerde kant op. 4 maanden is echt pril hoor... Relax !!! Xxx
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel!



Ik denk inderdaad dat mijn lichaam gewoon even de weg kwijt is.

@ Tia Dalma: mijn man is voor nu genezen maar heeft een vorm van kanker die altijd een keer (of vaker) terug komt. Maar nu gaat het goed. Hij is zelf wel weer hersteld en super actief.



Verder geniet ik zeker van onze dochter! Juist! Maar we willen gewoon graag een tweede kindje. Ga maar proberen me met iets anders bezig te houden en hoop dat het gewoon snel weer een normaal ritme heeft. Komende maand komt er ook niets van..... Mooi moment om wat tot rust te komen misschien.....
Alle reacties Link kopieren
Lissy, ik heb geen idee of je zwanger kan zijn of niet.. Ik vind na 4 maanden proberen echt niet gek dat het nog niet gelukt is, ook al ging het de eerste keer heel snel. Wat ik me wel af vraag... Wat hebben de artsen gezegd over de vruchtbaarheid van je man na al die chemo's?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet gek dat het na 4 maanden nog niet is gelukt. Vind het wel jammer natuurlijk, maar gemiddeld schijnt het een maand te duren. Geduld dus. Maar wat er nu in mijn lichaam gebeurt (her)ken ik niet.



Volgens de artsen is er niets wat ons nu tegenhoud om zwanger te worden. Vruchtbaarheid kan verminderd zijn, maar dat hoeft niet. Het was een redelijk lichte chemo en er is zaad ingevroren. We hebben dus nog mogelijkheden!



Nogmaals, ik wil niet overkomen als iemand die met niets anders bezig is dan zwanger worden. Alleen is wat er nu gebeurt gewoon een beetje vreemd
Alle reacties Link kopieren
Ja, is ook vreemd. Maar zodra je probeert om zwanger te worden, gaat je lichaam rare trucjes uithalen, is mijn ervaring...
Alle reacties Link kopieren
Op de een of andere manier komen er volgens mij al hormonen vrij als je probeert zwanger te worden....... Lastige wezens zijn we ook.

Heb net mijn man naar schiphol gebracht. Wie weet dat een maand rust ook echt rust geeft.



Zal morgen nog een keer testen, maar kan me niet voorstellen dat ik zwanger ben. Zou wel heel raar zijn. Wordt nu gewoon wachten tot ik weer ongesteld wordt. En dat is vast als mijn man net weer terug is ;-(
Alle reacties Link kopieren
heej Lizzy,



Bedoel je echt gemiddels een maand?! Bedoel je niet een jaar. Dat is mij namelijk verteld op de fertiliteitsafdeling.



Veel succes! En vergeet inderdaad niet te genieten van wat je al wel hebt en dat je man weer "beter" is.
Alle reacties Link kopieren
Bedoel inderdaad gemiddeld een jaar...... Sorry!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je wel. Ik ben gisteren ongesteld geworden, 2 dagen later dan mijn normale cyclus. Vandaag heb ik bijna geen bloedverlies meer terwijl ik normaal een dag of 5 ongesteld ben. Ik zou ook graag zwanger willen worden en wordt er nu ook onzeker van. Voor de rest heb ik ook andere klachten dan ander, maar ja hou ik mezelf voor de gek?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sun.lover schreef op 28 december 2011 @ 20:16:

Ik begrijp je wel. Ik ben gisteren ongesteld geworden, 2 dagen later dan mijn normale cyclus. Vandaag heb ik bijna geen bloedverlies meer terwijl ik normaal een dag of 5 ongesteld ben. Ik zou ook graag zwanger willen worden en wordt er nu ook onzeker van. Voor de rest heb ik ook andere klachten dan anders, maar ja hou ik mezelf voor de gek?
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover: Dat klinkt hetzelfde. Ik heb echt geen zin om mezelf steeds gek te maken. En ik heb net weer getest: negatief. Nu is het klaar. Ik ben duidelijk niet zwanger, prima! Ik hoop natuurlijk dat het niet al te lang meer duurt maar de natuur laat zich niet dwingen. Ik hoop voor jou dat het ook snel lukt.

Wat ik wel raar blijf vinden is de logica van mijn cyclus, of meer het ontbreken daarvan. En welke datum houd ik nu aan voor mijn volgende menstruatie?



We wachten het maar af........
Alle reacties Link kopieren
Ben inmiddels begonnen met ovulatietesten om te kijken of mijn lichaam nog enigzins een ritme heeft. Dat blijkt gelukkig. Vandaag 2 streepjes: ovulatie tussen 24 en 36 uur......



Ik heb ovulatie testen van het Kruidvat. Wat ik niet snap is dat je tussen 24 en 36 uur een eisprong hebt. Want het is voor het zaad toch juist goed om het om de 2 dagen te doen?



Ben overigens erg blij dat het gewoon werkt, in het normale ritme. Vorige maand gewoon een beetje rare maand. En deze maand heb ik niet zoveel aan die positieve ovulatietest, maar volgende maand wel! Zijn er ook testen die wat specifieker zijn over de tijd dat je een eisprong hebt? Vind dit namelijk wel heel ruim.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven