Positieve ovulatietest op dag 30 cyclus, negatieve zw tst

28-12-2011 19:00 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,



Een topic dat waarschijnlijk al vaak door onzekere vrouwen in aangemaakt, maar ik moet het even kwijt.

Heb normaal een cyclus van 35/36 dagen, afgelopen cyclus voor het eerst ovulatietesten gebruikt. van dag 11 tm 25 geen positieve ovulatietests, gewoon helemaal blanco (afgezien van teststreep) en gestopt met testen.



nu op dag 30 van cyclus en al 2 dagen veel waterige afscheiding. Ik weet dat dit kan duiden op de eisprong, dus voor de zekerheid toch nog een ovulatietestje er tegenaan gegooid. Deze bleek tot mijn verbazing echt enorm positief!

Omdat het zo ver is in mijn cyclus en ik ook wel eens heb gehoord (en natuurlijk hoopvol ben) dat het kan duiden op zwangerschap, ook een zwangerschapstest, deze zeer negatief. helaas pindakaas.



Kan dit betekenen dat ik nu mijn eisprong heb? Dan ben ik waarschijnlijk niet echt vruchtbaar want volgt mijn ongesteldheid veel te snel op de ovulatie (ervan uitgaande dat hij gewoon als alle maanden na 35/36 dagen komt).

Of zijn die ovulatietesten erg onbetrouwbaar?

Meer vrouwen die ervaring hebben met ovutesten die zomaar positief worden? Ik maak me een beetje zorgen over mijn vruchtbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik las dat de menstruatie 10-14 dagen na de ovulatie zou plaatsvinden.

Ik ben er zelf ook mee bezig. Heb een cyclus van 33 dagen. Heb van dag 13-22 getest maar niks geen streepje te zien. Frustrerend!

Over 2 weken ga ik weer beginnen met de testen.



Ik heb van sommigen gehoord dat ze helemaal niet reageren op ovulatietesten.
Alle reacties Link kopieren
Zeer frustrerend, heb echt als een halve zool naar die ovutesten zitten staren wel twee weken lang. De twijfels of ik mogelijk geen eisprong heb ook besproken met de huisarts, deze zei dat ze geen ervaring heeft met ovutesten en dus niet weet of ze betrouwbaar zijn. Kon me alleen adviseren om minimaal 3 maanden te gaan temperaturen..
Het kan hoor, dat je nu pas ovuleert. En misschien word je dan deze keer wel later ongesteld.



Welke soort testen heb je gebruikt? En wanneer heb je ze gebruikt? Altijd op hetzelfde tijdstip? Het kan ook zijn dat je je piek gemist hebt maar dan zou ik wel denken dat er in de aanloop op de piek al lichtere streepjes zouden zijn verschenen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is dus het gekke! Ik testte namelijk iedere dag netjes om 18.00 (na mn werk, het moet tussen 11.00 en 20.00 geloof ik) en het testje bleef witter dan wit.

Vandaag ook weer om 18.00 en ineens knaldonker.

de testjes zijn van zwanger&kids van die dipsticks, die kregen hier redelijk goede recensies ;)



Ik snap echt niks meer van mn lijf..

Ik hoop dat maar dat mijn menstruatie ook lang uit zal blijven. Voor de zekerheid vanavond maar even hard mn best doen met vriendlief denk ik..haha
Alle reacties Link kopieren
Op dit topic kun je veel info vinden over verschillende manieren om je ovulatie te vinden: yezka in "Over ovulatietesten en temperaturen"



Ik denk dat de positieve test die je had, wel degelijk klopt. Maar als je verschillende manieren combineert, leer je je cyclus echt heel goed kennen.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang ben je "bezig" met zwanger worden? Heb je voorheen de pil geslikt? Zo ja, hoe lang ben je daar nu al mee gestopt? Zo nee, wat voor anticonceptie gebruikte je dan?
spekky; om wat voor reden dan ook kan je laat een eisprong hebben. Later dan je denkt. Ik heb cyclussen gehad waarbij ik een eisprong had op dag 50 of 60.



Na je eisprong duurt het gemiddeld zo'n 14 dagen voor je ongesteld wordt. Dit heet de lutale fase. De lengte van die fase kan ook iets variëren. Soms is het 10 dagen, soms is het 17 dagen.



Ik denk dat je nu een eisprong hebt dus ik zou zeggen.. have fun
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk mag ik niet zeuren want ben pas sinds augustus bezig. toen heb ik mijn spiraaltje eruit laten halen op het moment dat ik ongesteld moest worden wat ook direct gebeurde.



Vervolgens heb ik 3 keer een cyclus gehad van 35/36 dagen dus dat is denk ik gewoon mijn cyclus. Volgens de huisarts kun je direct na verwijdering spiraaltje zwanger worden, niet hoeven afkicken van hormonen enzo..



Vind het gewoon zo raar dat na 3 gelijke cyclussen er dan nu een hele andere tussen zou zitten.

Vooral die superpositieve ovulatietest maakt me zo van slag. kan het ook met hormonen rond menstruatie te maken hebben?
Alle reacties Link kopieren
hihi vriendlief moest gewoon heel hard zuchten toen ik zei dat we aan de slag moesten! Dat hoort toch niet bij een echte vent..;)
Alle reacties Link kopieren
quote:spekky schreef op 28 december 2011 @ 19:55:

hihi vriendlief moest gewoon heel hard zuchten toen ik zei dat we aan de slag moesten! Dat hoort toch niet bij een echte vent..;)Dat snap ik wel. Hij wordt ineens verplicht om seks te hebben. Hou die spontaniteit er maar in i.p.v. verplichte seks. Veel beter voor je relatie en leuker ook.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet altijd zo dat er 10-14 dagen tussebn ovulatie en menstruatie zit. Dit is een gemiddelde. Bij sommige vrouwen kan er wel 20 dagen tussen zitten of slechts 6. En dan nog kun je een regelmatige cyclus hebben. Of zoals bij mij alles wat daar tussenin zit en een onregelmatige cyclus. Gegevens komen van mijn gyn. De eerste zwangerschap helaas nodig gehad. 3,5 jaar bezig geweest. Nu voor de tweede keer zwanger binnen 1 ronde. Ik snap er niks van en ik weet dat het soms erg frustrerend kan zijn als je lichaam 'raar' doet.

Ik hoop dat je snel zwanger bent.



Oja. Doe ook eens aan sex voor het plezier. Is soms lastig, maar voor je relatie wel eens goed.
Alle reacties Link kopieren
haha ach we hebben ook genoeg sex voor het plezier hoor!

Daar hoeven jullie je geen zorgen over te maken... rekening houdend met mijn cyclus maken we het alleen soms wat eerder of wat vaker leuk... tegen mn zin in doe ik zowieso niks! Ik denk ook dat je lijf daar toch niet zwanger van wordt omdat die dat voelt.. maar das misschien beetje onzin..



dat er slechts 6 dagen tussen ovulatie en ongesteldheid kan zitten wist ik niet. dat maakt het weer minder vreemd, beetje gerustgesteld dus dank okkervil!

Wel erg bizar dat het bij jou de eerste keer 3,5 jaar duurde en daarna maar 1 ronde! die lijven van ons zitten maar raar in elkaar...
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer! nu een beetje angstig geworden van het google-en..

Vandaag toch maar weer een ovulatietestje gedaan op dag 31 en dit streepje was er wel maar lichter dan de teststreep. Dit bevestigd op zich natuurlijk dat de dikke streep van gisteren wees op mijn eisprong. Nu ben ik er vrij zeker van dat mijn ongesteldheid de 3e gaat komen wat zou inhouden dat ik dus een luteale fase heb van 6 dagen.

Ik had van Okkervil begrepen dat dit niet abnormaal hoeft te zijn maar als je gaat google-en kom je erop uit dat alles onder de 10 dagen al drama is en er direct naar de gyneacoloog gegaan wordt.

Is het nou overdreven als ik weer naar mijn huisarts stap? Heb eigenlijk geen zin in 3 maanden temperaturen om tot dezelfde conclusie te komen, of denken jullie dat mijn huisarts me gewoon weg zal sturen? Ze was immers niet zo bekend met ovulatietesten..



Of heeft iemand nog geruststellende mededelingen of ervaringen met zo'n korte luteale fase?
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je nu zeker weten dat je 3 januari ongesteld wordt?! Je hebt een positieve ovutest dus sexen zou ik zeggen. Daarna rustig afwachten wanneer je wel of niet ongesteld wordt. 14 dagen ma positeve ovulatietest niet ongesteld een zwangerschapstest doen. Wel ongesteld... Op naar de volgende ronde. Is de lutele fase inderdaad korter dan 10 dagen kun je eens naar de huisarts gaan om daar over te praten. Maar no way dat je nu al kunt zeggen dat je op een bepaalde datum je menstruatie krijgt. Wacht het gewoon even af.... Je kunt je lichaam toch niet regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven