te vroeg, op tijd of "te laat geboren?!

29-12-2011 11:24 75 berichten
Ik ben momenteel 32 weken zwanger van ons eerste kindje, al enige tijd heb ik een heel sterk gevoel dat ons kindje vroeger geboren gaat worden dan de uitgerekende datum, ik weet dat dit natuurlijk niets zegt, maar ik ben toch even benieuwd;



Had jij hier tijdens je zwangerschap een "gevoel" over?! en klopte dit gevoel uiteindelijk wel of niet?! Is je kindje dus te vroeg, precies op tijd of "te laat" geboren?!



Zoals gezegd.... gewoon uit nieuwsgierigheid en niet om een conclusie aan te verbinden
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik had ook zo'n gevoel als wat jij beschrijft, maar het zegt niks.

Mijn zoon is met precies 41 weken geboren. Dag ervoor gestript, volgende morgen slijmprop verloren en een uur erna vliezen gebroken.

Ik had heel erg het idee dat hij veel eerder zou komen, maar ik denk dat dat bij mij gewoon ongeduldigheid was.



Maar spannend! Nog eventjes!
Alle reacties Link kopieren
Beide kinderen zijn voor de uitgerekende datum geboren. De oudste met 37+3 (maar die is gehaald, dus dat telt niet ) en de jongste met 37+4.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Nee, daar had ik nou helemaal geen gevoel over.



Ik had wel heel sterk het gevoel dat het een meisje zou worden. En dat bleek ook zo te zijn
Alle reacties Link kopieren
De 1e kwam 2 weken te vroeg...had medische reden...mijn bloeddruk schoot omhoog dus bevalling is opgewekt. De 2e bleef lekker zitten...bijna 2 weken over tijd. Als de vk mijn vliezen niet had gebroken had ze nog gezeten denk ik

De 3e kwam compleet onverwacht 2 weken te vroeg. Had verwacht dat zij ook langer zou blijven zitten maar mijn vliezen braken dus 2 weken voor de uitgerekende datum.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij riep iedereen bij de eerste nou da tduurt niet lang meer , hoor die hangt zo laag (met ongeveer 37 weken) uiteindelijk 40+3 dagen geboren. Bij de tweede had ik er zelf het gevoel dat ik overtijd zou lopen. Kleine maakte geen haast om in te dalen en had het prima naar zn zin. Die is uiteindelijk met 40+2 dagen gehaald d,m.v. een geplande keizersnede (week ervoor besloten, omdat de kleine niet kon indalen wegens een te groot koppie, te smal bekken en verkeerde ligging van uk)
Alle reacties Link kopieren
Ik riep heel hard dat zoonlief lekker lang mocht blijven zitten, maar had ondertussen heel sterk het gevoel dat hij te vroeg zou komen.

Hij is met 35 weken en 3 dagen gehaald i.v.m. gebroken vliezen.



Mijn verlof zou ingaan met 36 weken.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist zeker dat ik heel vroeg bevallen ivm eerdere 38 weken. Helaas zat ze drie weken langer :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb steeds geroepen 'die blijft niet zitten tot 40 weken'! (maar was er stiekem vanuit gegaan dat ze er met 42 nog zou zitten).

Met 39.4 begon de bevalling, met 39.5 geboren. De 40 weken dus inderdaad niet gehaald
Ik dacht dat ik wel overtijd zou gaan lopen. Maar ik ben met 38 weken al ingeleid. Uiteindelijk was het lekker, ik had langer verlof èn het was zomer.
Alle reacties Link kopieren
Ik had wel het gevel dat uk eerder zou komen: met 34+4 vliezen spontaan gebroken, met 34+6 is uk geboren.

Edit: verlof zou ingaan op 35 wkn.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het gevoel dat de eerste laat zou komen, was ook uiteindelijk 42 weken, tweede hetzelfde gevoel en dat werd 41+4
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf pas met 43 weken geboren dus dat zal ook meespelen dat ik dat waarschijnlijk dacht.
Ik had ook het gevoel dat de bevalling eerder zou beginnen nou ze had het nog lekker naar de zin en is 2 weken later geboren (ingeleid)
Ik was er van overtuigd dat hij eerder zou komen, maar hij kwam twee dagen te laat. Was wishfull thinking denk ik... Nu ben ik 37 weken en hoop ook dat deze eerder komt maar durf er niet op te hopen.
Alle reacties Link kopieren
Beide 4 dagen te laat. (verlos dacht bij beide dat ze nog later waren, gezien de lang nagels, droge huid en het nagenoeg geen 'wit spul' hebben)



Ik zelf 3 weken te laat.
Ik hoopte dat uk lang genoeg zou blijven zitten, want zelf veel te vroeg geboren en ook tantes en nichtjes bevielen standaard (erg) vroeg. Dochter kwam met 40 + 6. Bij zoon was ik dan ook overtuigd dat ik weer overtijd zou gaan, maar die bevalling werd ingeleid met 39 + 1.
Ik was ervan overtuigd dat ik eerder zou bevallen, dochter was al vroeg ingedaald en verloskundige had het over inleiden in verband met mijn bekkenklachten.



Uiteindelijk gewoon natuurlijk met exact 40 weken bevallen.
Ik had daar niet echt een gevoel over, behalve dat ik me niet kon voorstellen dat er voor de uitgerekende datum iets zou gaan gebeuren. En dat was ook wel zo.



Je zou kunnen kijken naar de zwangerschap(pen) van je eigen moeder. Wanneer is zij bevallen? Dan moet ze natuurlijk wel spontaan bevallen zijn.



Ikzelf ben ongeveer bij 41 weken geboren en mijn broer ook zoiets. Mijn eigen kinderen zijn geboren bij 40+6, 41+2, 42+1 en 41+3. Allemaal spontaan. Ik zie een patroon



Sterkte met de laatste maanden!
quote:Hangmat schreef op 29 december 2011 @ 11:50:

Ik ben zelf pas met 43 weken geboren dus dat zal ook meespelen dat ik dat waarschijnlijk dacht.



Ik ben zelf na precies 37 weken geboren, dus misschien dat ik daarom dit gevoel heb?! Of ik ben gewoon te ongeduldig!



Wel leuke reacties allemaal! ik zal eens vragen wanneer mijn broer en zus precies zijn geboren... en verder de laatste 2 maandjes gewoon afwachten natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is 4 keer vroeg bevallen (tussen week 37 en 38). Ik liep overtijd en ben ingeleid.
Wij zouden twee weken voor de uitgerekende datum een feestje hebben, ik heb altijd gezegd dan zijn we er niet bij, want dan ben ik aan het bevallen. Dit klopte ook, ben met 38 weken bevallen. Wel was ik ervan overtuigd dat we een jongetje zouden krijgen, maar het bleek een meisje
Alle reacties Link kopieren
Hoi Doortje,



Bij de eerste had ik geen idee. Bij de tweede dacht ik dat hij later geboren zou worden, ik voelde me zo fit ik kon me niet voorstellen dat het er al snel zou zijn.

Ik opende net als jij een topic waarin ik vroeg wat men aan het doen was toen het begon.



Beide kindjes zijn op de uitgerekende datum geboren, en niet met een keizersnede, want dat zou je denken.

Ongelooflijk maar waar.



Doortje, succes met de laatste loodjes.

En sterkte bij de bevalling.
Ik had gevoel ook dat ze eerder kwamen. 41+5 allebei
Alle reacties Link kopieren
Hier bij eerste wel het gevoel gehad maar die kwam bij 42 weken...tweede idem....



derde met 40+3 omdat ik blaasontsteking had kreeg ik weeen anders wat het nog later geweest ...



vierde is ingeleid...maandags was ik bij de gyn. die vertelde dat ik de dag erna wel kon komen...Ehhhhhhhhhhhhhhhh..ik moest nog op de school van de oudsten een feest organiseren die ik al helemaal klaar had..dus nee..!! hahaha was er dus helemaal vanuit gegaan met alles plannen dat ik wel weer later zou bevallen..is dus toen de week erna ingeleid en heeft drie dagen geduurd voorat ik weeen kreeg van de gel. was er dus noghelemaal niet aan toe..toen om 1600 uur weeen gekregen 1610 vliezen gebroken spondtaan en om 16:30 was ze er...!!!!!! toen moest het ineens hurry up...



maar mijn gevoel klopt dus nooit
Puck

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven