Hopeloos

02-01-2012 17:58 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ,



Door een onverwachte fout van de anticonceptie (die zijn werk niet voldoende gedaan heeft) ben ik daardoor zwanger geraakt. Plotseling. Mijn man en ik hebben al een dochtertje van 7 maanden. Hij woont bij zijn ouders. En ik woon ook thuis bij mijn ouders met onze dochter. Mijn man moet alleen dit schooljaar studeren. En mijn ouders zijn er enorm op tegen als we het kind zouden houden. Mijn schoonouders weten het echter nog niet. Gaan we morgen zeggen nadat ik op gesprek ben geweest bij FIOM.



Nou zitten we in een enorm moeilijke situatie. Mijn ouders dwingen abortus aan.

En ik begin al te huilen als ik het woord abortus hoor. Bij onze dochter vond ik abortus ook moeilijk. Dus ben voor de zwangerschap gegaan!. Dat wil ik dit keer weer doen.. Wil het niet opgeven.



Afstaan zit er ook niet in. Schijnt moeilijk te zijn zeker nadat je het kind 9 maanden hebt meegedragen, en het hebt voelen trappen enz.



Zijn er misschien andere suggesties?.



Groeten, Angel
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je zelf en wat zijn je mogelijkheden?

Mag ik vragen hoe oud jullie zijn omdat jullie beide nog thuis wonen?
Alle reacties Link kopieren
Een baan zoeken en op jezelf gaan wonen? Je man een bijbaan laten nemen zodat hij de kosten voor jullie kind kan delen.



Wat vindt je man er trouwens van dat je alweer en ongepland zwanger bent?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Kun je met een tweede kind bij je ouders blijven?

Kun je gaan samenwonen en (financieel) voor twee kinderen zorgen?
Alle reacties Link kopieren
En een nog belangrijker vraag, hoe gaan jullie dit financieren?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd naar de onverwachtse fout van de anticonceptie. Voor de rest denk ik:man studeert af als je een maand of zes zwanger bent. Dus maar snel een baan en een huis zoeken. Het zal niet meevallen, maar het is niet onmogelijk, als jullie het zelf graag willen. Een voorzichtige gefeliciteerd is volgens mij wel op zijn plaats.
Home is where your wifi connects automatically.
Je praat over je man, maar woont niet met hem.

Waarom niet?

En vanwaar het thuiswonen?



Hoe zorg je nu voor jullie dochter? Kun je het zelf?
Een fout van de anticonceptie bestaat vrijwel niet. Tenzij het spiraal niet goed is geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
Andere opties; bij je schoonouders gaan wonen zou er één kunnen zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Baas in eigen buik is nog altijd heel belangrijk.



Maar waarom niet op jezelf wonen met man en dochter?

Hoe oud zijn jullie, ga eens met instanties praten.



Wat doe jezelf werk? School?



Veel vragen
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je je niet wilt laten dwingen tot abortus - ik zou het zelf denk ik ook niet kunnen. Maar meisje, wat zit je in een lastige situatie zeg...

Kan je inderdaad niet proberen een (bij-)baantje te nemen, en op jezelf te gaan wonen? Ennuh... praat inderdaad eerst met je schoonouders, wat jullie al van plan zijn - het zou zomaar kunnen dat zij wel willen helpen en mee willen denken.
Alle reacties Link kopieren
een fout van de conceptie? die krijgt wel vaker de schuld. en het kind van 7 maanden was ook een fout of gewenst?
Alle reacties Link kopieren
Is 1993 je geboortejaar?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
wat voor anticonceptie gebruik je??



En als je het wil houden voorla doen,maar meteen je anticonceptie gaan regelen!

Wij kunnen hier niet gaan zitten beslissen voor je

handiger zou het zijn om te voorkomen..
Alle reacties Link kopieren
Een topic openen en vervolgens niet reageren. Ikke niet begrijp
Alle reacties Link kopieren
Ik zou om de tafel gaan zitten met je man, jouw ouders en je schoonouders en bespreken wat er mogelijk is.



Qua leven en financiering. En maak dan een beslissing. Als het echt niet kan is het heel verdrietig maar dan kan het gewoon niet.



En voortaan dubbele conceptie gebruiken. Dit is erg triest voor jullie allemaal.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:angel993 schreef op 02 januari 2012 @ 17:58:

Door een onverwachte fout van de anticonceptie (die zijn werk niet voldoende gedaan heeft) ben ik daardoor zwanger geraakt. Plotseling.



En jij hebt die anticonceptie ongetwijfeld correct gebruikt?

Ik zou ze aanklagen en een schadevergoeding eisen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:airwave schreef op 02 januari 2012 @ 18:08:

Een topic openen en vervolgens niet reageren. Ikke niet begrijpIk wil niet lullig doen maar het topic is net 10 minuten geopend, misschien is ze net even naar het toilet of is ze aan het bijlezen. Relax zeg.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Kijk uit naar een woning voor jullie zelf. Zoek zelf een baan/opleiding en ga daarmee aan de slag. Zo heb je ook een eigen inkomen. Je man kan naast zijn studie best een bijbaan hebben. Dan hebben jullie 2 uitwonende studiebeursen en de inkomsten van zijn cq jou bijbaan. Moet lukken toch ?



Een fout van de anticonceptie gebeurt zelden, zoals reeds gezegd. Als jullie echt voor dit kindje willen gaan dan lukt het jullie ook. Maar jullie zullen er wat voor moeten doen en van je kont af komen.



Ben je nu thuis bij je kindje ? zo ja, begin dan nu al met (part)time werken. Werk is er altijd, schoonmaaksters zoeken ze altijd. En je kunt dat gemakkelijk volhouden tot je een maan of 7 in verwachting bent, mits er geen ernstige lichamelijke klachten optreden natuurlijk.



Ga nu alvast berekenen wat er bij jullie inkomt, en wat er uit zal gaan. Wat jullie te kort komen en hoe jullie dit kunnen aanvullen. Kijk ook eens naar subsidies. Kom je er niet uit, benader dan het maatschappelijke werk, zij kunnen je vaak te woord staan en ondersteunen. Ook bij het zoeken naar een woning.



Succes en gefeliciteerd
Minder dan 1% van de vrouwen over de hele wereld die de pil consequent gebruikt, wordt binnen een jaar zwanger.



Hier op het forum is het wel zeker 10%....ik geloof er zo weinig van.

Er is maar één oplossing als abortus geen optie is. Aan het werk, geld verdienen en op jezelf gaan wonen. Brokken maken, brokken betalen heet dat.



Natuurlijk zitten jouw ouders niet op nóg een kind te wachten. Die willen graag hun eigen leven, zonder 2 blerende kleinkinderen die 24 uur per dag op hun lip zitten.

Ik zou wel na de geboorte van nummer twee kiezen voor een andere anti conceptie. Ik kan me bijna niet voorstellen dat nummer één wel gepland was, nummer twee was dat zéker niet, dus ik zou er maar iets aan gaan doen. Niemand trapt straks meer in dat praatje als nummer drie zich aandient.......
Alle reacties Link kopieren
Ik slikte de pil zeer trouw, maar had een te lichte pil en in samenwerking met mijn prikkelbaardarm syndroom is dat onze zoon. Niet gepland dus, maar wel een wijze les voor de toekomst, voor mij geen pil meer !

Daarna een spiraaltje laten plaatsen en die er pas weer uit laten halen op het moment dat we beiden klaar waren voor een 2e kindje.



Ik geloof er ook niet zo in, dat al die meisjes/vrouwen zwanger worden terwijl ze de pil juist gebruiken. Ik had de bijsluiter beter moeten lezen, dan had ik geweten dat ik een lichte pil te pakken had die niet goed samengaat met regelmatig waterige ontlasting.



Maar angel1993 wat ga je doen ? Waarom naar de fiom ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 02 januari 2012 @ 18:12:

[...]





Ik wil niet lullig doen maar het topic is net 10 minuten geopend, misschien is ze net even naar het toilet of is ze aan het bijlezen. Relax zeg.



Ja dat kan idd.

Maar ze reageerde daarna in een ander topic.

Overigens vind ik het irritant als iemand een topic aanmaakt met een hulpvraag, vervolgens niet reageert. Het is haar probleem en er zijn zat mensen die mee willen denken maar door een tekort aan informatie daarin belemmerd worden.

Maar dat is mijn mening. Het is ook absoluut niet zo dat ik zwaar gefrustreerd achter mijn laptop zit hoor. Maar ik begrijp het gewoon niet. That is all.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het over je man terwijl jullie beide nog thuis wonen. Je hebt het over een "ongelukje", de tweede zelfs (ga ik even vanuit). Hoe oud zijn jullie?? En ik zou adviseer je eens te verdiepen in anticonceptie.
Alle reacties Link kopieren
quote:airwave schreef op 02 januari 2012 @ 17:59:

Wat wil je zelf en wat zijn je mogelijkheden?

Mag ik vragen hoe oud jullie zijn omdat jullie beide nog thuis wonen?Haar profiel zegt 18.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
hopeloos dit zeg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven