Laatste keer bv gegeven, zonder dat ik het wist

03-01-2012 14:40 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
heb jullie steun even nodig forummers.



Ik gaf borstvoeding aan mijn kindje en ging vanwege mijn gezondheid stoppen.(dubbele longembolie na de bevalling)

Ik wilde die laatste voeding graag aanhouden.Maar ik gaf vanmorgen de laatste borstvoeding, want ik belde de dokter net en heb nu een blaasontsteking.

En ik krijg daarvoor een kuur en ik ga niet meer kolven, ik ben moe ik ben op.

Maar oh zo verdrietig...

Boehoe:(



Voel me slecht omdat ik voor mezelf kies...
Geen drama van maken. Je kind heeft toch ook niets aan een zieke moeder? Zorg dat je zelf weer beter wordt, dan komt je energie ook weer meer terug.
Alle reacties Link kopieren
Dramaqueen
Alle reacties Link kopieren




Ik kon door omstandigheden ook geen borstgeving geven, en vond dat reuze jammer.



Maar hé, ik ben net weer broeken en truien gaan kopen, want mijn ienieminie prematuurtje van toen is gisteren 13 jaar geworden en groeit zo hard (nu net zo groot als ik) dat kleren van november alweer te klein zijn.



Hoe jammer het ook is, van de huidige flesvoedingen worden ze ook prima groot. Bijkomend voordeel is dat papa ook een wat grotere rol kan krijgen.



Beterschap
Alle reacties Link kopieren
gelijk heb je, ik stond al met de telefoon in mijn handen om een andere oplossing te vragen.



ik wil zo graag weer gezond zijn, voor mijn schatje.

heb last van de hormoontjes denk ik
Alle reacties Link kopieren
Schilderpalet, thanks..geef me maar een schop onder de kont.



Sassafras, ja..zucht..is ook zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Schilderspalet schreef op 03 januari 2012 @ 14:49:

DramaqueenWat een nare reactie, zeg! Bah, Schilderspalet, hou dan liever je mond!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het heel dramatisch maken boehoe, laatste borstvoeding, ik heb geen afscheid kunnen nemen boehoe.



OF



Je kunt blij zijn met wat je gedaan hebt en accepteren dat het nu niet meer gaat lukken.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het zo goed!! Heb ook tranen gehuild toen ik moest stoppen met BV, heb er zó van genoten. Het is zoiets speciaals en het komt niet meer terug. Je hebt het wél een tijd gedaan en dat is al een mooie start voor je baby. Je móet nu even voor je eigen gezondheid kiezen, het is is niet anders. Niet schuldig voelen!



Je zult zien dat je door het stoppen ook weer meer jezelf wordt; minder emotioneel e.d. Het heeft ook voordelen; je bent weer vrijer, en met de fles zal je kindje misschien langer gaan (door)slapen.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor kuur heb je? Er zijn een heleboel soorten antibiotica die prima met borstvoeding samen gaan. Dat hoeft echt geen reden te zijn om te stoppen

Op deze lijst staat welke medicijnen wel en niet samen gaan met borstvoeding
Eens met Ruza, all good things come to an end. Helaas valt dat moment niet altijd te voorzien, te plannen en dan bewust afscheid van te nemen. That's life, en ook met hormonen moet je jezelf tot kalmte kunnen manen. Anders helpen anderen je daar een handje bij

Kop op!
Alle reacties Link kopieren
quote:Schilderspalet schreef op 03 januari 2012 @ 14:49:

DramaqueenJe weet er duidelijk helemaal niets vanaf, dus alsjeblieft, houd je niet-constructieve mening voor je.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou na die kuur rustig weer proberen aan te leggen, wie komt je produktie nog een beetje terug. Al zou het maar 1 voeding per dag zijn, dan heb je dat momentje toch nog samen. Afhankelijk van hoe oud je kindje is en hoe goed je melkproduktie op gang is, zou dit kunnen werken.





Shit, als dat zo voor je besloten wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruza schreef op 03 januari 2012 @ 14:54:

Je kunt het heel dramatisch maken boehoe, laatste borstvoeding, ik heb geen afscheid kunnen nemen boehoe.



OF



Je kunt blij zijn met wat je gedaan hebt en accepteren dat het nu niet meer gaat lukken.



Niet OF; EN even dramatisch voelen EN blij zijn en accepteren is allbeie tegelijk heel goed mogelijk.



Je mag toch wel even ergens verdrietig over zijn? To weet heus wel dat ze er weer overheen komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook de laatste keer borstvoeding gegeven zonder dat ik het wist. Ik had de bv bijna helemaal afgebouwd, had alleen de nachtvoedingen nog. Toen sliep mijn dochter opeens door ;) En had ik geen melk meer.

Ik voelde me toen idd wel een beetje depri, schijnt ook heel normaal te zijn hoor, door de hormoonverandereringen (je maakt immers geen melk meer aan).



Maar kies voor jezelf en je gezondheid !! Heel veel beterschap toegewenst en snel zal je je weer een stuk beterder voelen ! Heel veel succes en voel je niet schuldig hoor !! Heel veel beterschap toegewens, het lijkt me niet niets, een dubbele longembolie en een blaasontsteking, pfoe !
Alle reacties Link kopieren
quote:Aureel schreef op 03 januari 2012 @ 14:59:

[...]





Niet OF; EN even dramatisch voelen EN blij zijn en accepteren is allbeie tegelijk heel goed mogelijk.



Je mag toch wel even ergens verdrietig over zijn? To weet heus wel dat ze er weer overheen komt.Natuurlijk mag ze er even verdrietig om zijn. Maar ze hoeft het ook niet groter te maken dan het is, daar heeft ze alleen zichzelf mee en gaat ze zich nog rottiger van voelen. Ze heeft het hartstikke goed gedaan en nu houdt het op. Dat is jammer, maar niks om je schuldig over te voelen!! Ze heeft die ontsteking niet expres gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je noodgedwongen moest stoppen, maar begrijp dat het echt geen ramp is



Ik ben volgens mij één van de weinige moeders die ontzettend blij was dat ik van de bv af was. Ik vond het een zware last (ivm huilbaby) en toen ik eenmaal besloten had om te stoppen, kon het me niet snel genoeg gaan. Ik kan me de laatste keer niet eens meer herinneren, niks geen emotioneel gedoe, alleen maar blij! Eindelijk kon mijn vriend haar ook de fles geven en hoefde ik niet alles meer alleen te doen. Mijn schatje heeft maar 9 weken bv gehad (5 weken volledig, 4 weken afgebouwd) terwijl ik voldoende melk had. Maar ik voel me er absoluut niet schuldig over dat ik gestopt ben, ik kon het gewoon niet meer aan en ze heeft meer aan een moeder die zich goed voelt
Alle reacties Link kopieren
quote:LaDy76 schreef op 03 januari 2012 @ 14:40:

Maar oh zo verdrietig...

Boehoe:(



Voel me slecht omdat ik voor mezelf kies...



Sorry, ik begrijp wél wat van bv geven (en wie zegt trouwens Schilderspalet níet?) maar deze manier van uitdrukken vind ik wel wat dramatisch.



Natuurlijk is je laatste bv geven altijd iets van afscheid (en ik verheug me na 9 maanden Timanni voeden ook echt weer op de periode met Timini#2 halverwege dit jaar) en als dat afscheid noodgedwongen eerder is dan je zelf had gehoopt, zal dat zeker slikken zijn. Maar TO heeft een duidelijke reden en heeft zeker haar best gedaan. Hulde en hartstikke fijn.



Maar je slecht voelen omdat je voor jezelf kiest? Dat is in mijn nuchtere cq bitchy (vul maar in wat je er van vindt) wat hengelen naar complimentjes en 'hug-jes'. Gaat mooi samen met het woordgebruik 'hormoontjes' .



TO sterkte met de blaasontsteking en veel plezier van en met je kind verder. Het zal vast verder nu ook heel erg goed gaan (en na de kuur drink je er een borrel op!)
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruza schreef op 03 januari 2012 @ 15:02:

[...]

Natuurlijk mag ze er even verdrietig om zijn. Maar ze hoeft het ook niet groter te maken dan het is, daar heeft ze alleen zichzelf mee en gaat ze zich nog rottiger van voelen. Ze heeft het hartstikke goed gedaan en nu houdt het op. Dat is jammer, maar niks om je schuldig over te voelen!! Ze heeft die ontsteking niet expres gekregen.Dat doet ze m.i. ook niet. Maar goed dat zie jij kennelijk anders.
Alle reacties Link kopieren
Of onderzoeken of je wel echt moet stoppen!!

Zowel Nitrofurantoine als amoxicilline ( de meet gegeven kuren bij blaaontstekingen) zijn veilig met borstvoeding.

Misschien kan je wel gewoon doorgaan en hoef je helemaal niet verdrietig te zijn!
Alle reacties Link kopieren
Meiden dank jullie voor de lieve reacties.

Voelde me gewoon wat rot.

ik maak er geen drama van, ben gewoon wat treurig.

Ik weet dat er andere kuren zijn, ik had er al naar geinformeerd. Maar deze heeft de voorkeur.



Ik heb net even met mijn moeder gebeld en lekker gejankt.

Ik ben trots dat ik 3 maanden gegeven heb, en ik ga snel opknappen zodat ik een gezonde mama ben.
Er is een ab die samen kan met borstvoeding, even bellen anders?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tia.Dalma schreef op 03 januari 2012 @ 15:07:

[...]

Sorry, ik begrijp wél wat van bv geven (en wie zegt trouwens Schilderspalet níet?) maar deze manier van uitdrukken vind ik wel wat dramatisch.



Natuurlijk is je laatste bv geven altijd iets van afscheid (en ik verheug me na 9 maanden Timanni voeden ook echt weer op de periode met Timini#2 halverwege dit jaar) en als dat afscheid noodgedwongen eerder is dan je zelf had gehoopt, zal dat zeker slikken zijn. Maar TO heeft een duidelijke reden en heeft zeker haar best gedaan. Hulde en hartstikke fijn.



Maar je slecht voelen omdat je voor jezelf kiest? Dat is in mijn nuchtere cq bitchy (vul maar in wat je er van vindt) wat hengelen naar complimentjes en 'hug-jes'. Gaat mooi samen met het woordgebruik 'hormoontjes' . Is dat zo erg dan? Even die bevestiging vragen?



TO sterkte met de blaasontsteking en veel plezier van en met je kind verder. Het zal vast verder nu ook heel erg goed gaan (en na de kuur drink je er een borrel op!)Dát grote voordeel was ik nog even vergeten te noemen!
Alle reacties Link kopieren
Welke kuur heb je dan?
Alle reacties Link kopieren
Sjonge jonge zeg. Alsof de wereld vergaat. Wat maakt dat nou uit! Je zou er toch al mee stoppen, nou ben je gelijk klaar. Einde tepelkloven, zoogcompressen, stuwing en al dat soort gezeur. Ik zou daar niet zo moeilijk over doen hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven