Onhandige situaties

05-01-2012 10:18 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal



Ik krijg zo bezoek van mijn moeder en loop daarom mijn 'gebruikelijke' route door het huis. Foliumzuur achter de bodylotion, babyboeken achterin de boekenkast, geschiedenis op de laptop wissen. Het is nogal wat! En dit allemaal omdat ik niet wil dat iemand erachter zou komen dat wij bezig zijn met kinderen krijgen/ maken. Dat wil ik namelijk nog lekker even geheim houden!



Ik heb al een keer uit moeten leggen waarom er een site met voornamen op mijn laptop open stond. Heel handig opgelost door te zeggen dat ik wilde weten wat mijn naam betekende haha!



Ik ben benieuwd naar verhalen van jullie! Zijn er hier leuke verhalen over onhandige situaties omdat je nog niet wilde vertellen dat je zwanger was of dat je hier mee bezig was?
Alle reacties Link kopieren
Leuk he een geheimpje hebben haha
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
Zo wat een moeite.. Iedereen weet dat wij "bezig" zijn. Komt omdat ik een miskraam heb gehad. Jammer, maar lekker boeiend, ben al lang blij als het lukt!
Alle reacties Link kopieren
Ken het gevoel maar zo bang als jij was ik niet hoor. Zo ontdekte mijn schoonmoeder dat ik zwanger was van de eerste doordat ze mijn vitamines zag staan. Ach we wilden het toen toch net vertellen. Wat gebeurt, gebeurt denk ik dan maar.
Waarom zou je hier geheimzinnig over doen? Dat je het niet met collega's en de buurvrouw bespreekt kan ik me voorstellen, maar om een kinderwens nou te verbergen voor je ouders...
Alle reacties Link kopieren
Je bent er wel heftig mee bezig zo te lezen... Weet je zeker dat als het je zo bezig houdt, je het ook niet liever deelt? Waarom ben je doodsbang dat iemand er achter zou komen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn grappige verhaaltje. Ik was net 6 weken zwanger en we hadden het nog niet verteld, toen ik met m'n moeder naar Ikea ging om wat nieuwe dingen voor ons huis te kopen. Terwijl we even koffie gingen drinken, begon mijn moeder ineens uitgebreid te vertellen over de periode dat ze zwanger werd van mij, hoe dat toen ging, dat ze moest stoppen met haar werk, hoe ze zich voelde, hoe de bevalling begon. En ik zat daar maar op mijn tong te bijten, omdat ik niets liever wilde dat uitschreeuwen dat ik ook zwanger was, maar ik had met mijn man afgesproken dat we het nog even stil zouden houden, dus dat mocht niet.

's Avonds heb ik wel tegen hem gezegd dat ik dit niet vol ging houden en toen hebben we het het weekend daarop toch maar verteld. En toen bleek dat mijn moeder in mijn badkamer idd ook de foliumzuur had zien staan (ze was toen heel lief even aan het schoonmaken omdat we ineens een bezichting kregen in ons oude huis dat te koop stond). Dus die zat me gewoon uit te horen in de Ikea, haha.
..
Alle reacties Link kopieren
quote:ondernemer schreef op 05 januari 2012 @ 10:22:

Waarom zou je hier geheimzinnig over doen? Dat je het niet met collega's en de buurvrouw bespreekt kan ik me voorstellen, maar om een kinderwens nou te verbergen voor je ouders...

Eens.



Hoe zou je moeder reageren als jij haar zou vertellen dat jullie aan het krijgen van kinderen toe zijn? Ben je daar bang voor?



Toen ik mijn schoonmoeder (en in ons beider gevoel mag je het voorvoegsel schoon- wel weglaten) toevertrouwde dat ik met de pil was gestopt, keek ze me glimlachend aan en zei dat ze al wel dacht dat wij daar aan toe waren en mee bezig zouden. Moeders kennen je over het algemeen (en afhankelijk van de band die je met ze hebt) door en door
Heb je zo'n slechte band met je moeder dat je zoiets gewoons moet verbergen?



Je bent er wel krampachtig mee bezig. Boeken, voornamen, kunstwerken. Je bent nog niet eens zwanger.



Relax, zwanger willen worden is een normale wens. Dat hoef je niet geheim te houden. Laat die spullen lekker liggen, je moeder zal het alleen maar leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik kan me wel voorstellen dat je niet wilt dat iemand weet dat jullie bezig zijn om zwanger te worden, hoor. Voor je het weet krijg je daarna allemaal van die veelbetekenende blikken, of zelfs botweg vragen of het al zover is. Daar zit je toch allemaal niet op te wachten, stel je voor dat het tegenzit en nog maanden duurt voordat je zwanger bent?
..
Alle reacties Link kopieren
Oh ik kan 't me HELEMAAL voorstellen !!!

Mijn moeder zou iedere week gebeld hebben met de vraag: "EN???"



Vandaar dat ik de pil meegenomen heb op vakantie toen we met vrienden gingen (en nog serieus iedere dag 1 heb doorgespoeld). Ironisch genoeg ontdekte ik juist díe vakantie dat ik zwanger was.

Ik wilde gewoon echt niet dat men het wist.

Mijn moeder voorgehouden dat we er nog niet over dachten (terwijl ik 34 was).



Ik had geen zin in vragende blikken.

De verassing was dan ook des te groot bij werkelijk iedereen bij onze aankondiging.



@Lauren87, tis jouw leven, jouw zwangerschap en jij bepaald hoe en wat. Niks om je druk om te maken ! Hopelijk hoef je niet lang je spullentjes te verbergen.

@bijenrompje, ik hoop 't gauw lukt!
Alle reacties Link kopieren
@lauren87: vooral doen wat voor jou goed voelt hierin!



@tia.dalma: ben het volledig met jou eens! Wij gaan over een tijdje proberen zwanger te worden en mijn moeder heeft mij al lang door! Heb met nieuwjaar aan haar verteld dat ik alvast gestopt ben met de pil. Was niet echt een verrassing volgens mij, haha! (schoon)moeders hebben meer in de gaten dan je denkt!
Alle reacties Link kopieren
TO ik moet zeggen dat het inderdaad overkomt alsof je er enorm mee bezig bent.. Een schilderij?! Babyboeken in de kast.. Niet gemeen bedoeld hoor maar het gaat allemaal zo tegenstaan als het wat langer blijkt te duren.. Dan gaat het zeer doen namelijk en dat is zonde.. Dus probeer het een beetje los te laten..
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee, wij waren er nogal open over, de meeste mensen wisten wel dat we ene kinderwens hadden. Ook toen ik zwanger was, waren er al snel veel mensen in onze omgeving over op de hoogte.



Misschien is het juist wel prettig voor je om er over te praten. Als het je nu al zo bezighoudt, kan het nog wat worden als je eenmaal zwanger bent.
Hier ook geen ervaring. Iedereen wist eigenlijk wel dat we kinderen wilden nadat we getrouwd zijn. En ik ben in de eerste ronde zwanger geworden, dus had niet eens tijd om alvast boeken enzo aan te schaffen. Foliumzuur was geen enkel probleem trouwens, daarmee ben ik begonnen tijdens onze huwelijksreis dus dat zag toch niemand :D wel wisten al mijn collega's het, werk in een apotheek en heb daar de foliumzuur ook meegenomen. Maar dat heb ik nooit een probleem gevonden verder. Heb ook nooit de vragen gehad of het al zover was enzo.

Wel heb ik 1 collega vrij snel moeten inlichten dat ik zwanger was. Moest een aantal tabletten uit een potje halen, maar dat mag niet als je zwanger bent. Kon er niet onderuit dus heb een collega ingelicht en gevraagd of zij het wilde doen haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook echt niet dat iemand het wist, dus ik heb het inderdaad verborgen gehouden. Maar ik had geen boeken in huis, dus hoefde niets te verstoppen. Iedereen was dan ook superverbaasd toen we met het nieuws kwamen! Erg leuk!
..
Alle reacties Link kopieren
Niet iedereen is zo open over zwanger worden of zwanger zijn. Dit heeft niks te maken met de band die je hebt met ouders of vrienden. Sommige mensen willen inderdaad geen vragende blikken of willen het echt een verrassing laten zijn.

Dus dat de band met je ouders dan misschien minder zou zijn vind ik echt onzin.



Ik wilde ook dat niemand wist dat we bezig waren met zwanger worden. Mijn ouders wilde zo graag kleinkinderen en we wilde ze pas verrassen als het echt zover was. De eerste keer kreeg ik op de dag dat we het wilde vertellen een miskraam. We hebben toen helemaal besloten bij een volgende zwangerschap nog langer te wachten. Uiteindelijk ging het pas bij de 5de zwangerschap goed. Bij die zwangerschap ging ik, met 6 weken, een weekend weg met de familie. Ik was kots en kotsmisselijk 's ochtends (ik heb toen wel zachtjes leren overgeven ha ha) Ik heb toen wel heel veel moeite gedaan om het nog verborgen te houden en daar ben ik nu nog steeds blij om. De verrassing was vooral bij mijn ouders heel erg groot.

We hebben het met 10 weken verteld na de 3e goede echo.
Alle reacties Link kopieren
Leuk al die reacties!



Ik ben er inderdaad (te) veel mee bezig. Maar ik ben me er ook bewust van dat het nog heel lang kan duren. Ik maak sowieso veel schilderijen/kunstwerkjes dus dat ik hier ook iets van heb gemaakt is voor mij heel logisch.



Ik heb een goede band met mijn moeder. Mijn moeder roept alleen ook vaak 'ik wil nog geen oma worden hoor!!' Ze heeft zeker wel door dat ik hier mee bezig ben en verteld ook heel vaak leuke dingen over haar eigen zwangerschap etc (ik weet ook zeker dat ze het wel leuk vind om oma te worden als het zo ver is) Maar ik wil het pas vertellen als ik zwanger ben en daarom deze manier van aanpakken. Doodsbang is misschien ook wel een beetje overdreven ;)
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden het tegen niemand gezegd dat we een kinderwens hadden, en toen we begonnen was ook gelijk in één keer raak, dus niets geheim hoeven te houden. Wel van veel mensen de vraag gehad of het geen ongelukje was ??!? (Ik was 27 en mijn vriend 29, dus niet extreem jong ofzo, alleen hadden we het met niemand over onze kinderwens gehad... best jammer eigenlijk, ik vond het wel vervelend me te "verantwoorden")



Ik hoop dat je snel zwanger bent !!
Alle reacties Link kopieren
Ohja, Lauren, mijn vader vond hte ook wel "eng" om opa te worden, een nieuwe levensfase breekt dan aan ;) Maar gelukkig duurt een zwangerschap 9 maanden, dus je hebt wel ff tijd om eraan te wennen ;) (En nu is mijn vader heel erg blij met zijn kleindochter !)
Alle reacties Link kopieren
Waarom roept ze dat ze nog geen oma wil worden? Wat een rare opmerking!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel jong (21 jaar) maar weet al heel lang dat ik vroeg moeder wil worden. Ik heb het afgelopen jaar dus ook al vaak rondgebazuind dat ik moeder wil worden maar dat ik eerst nog wil sparen. Het is nu gewoon ons 'geheimpje' en dat is ook wel erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
oef, da's inderdaad wel heel jong!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het ook niet verteld maar hadden ook niet veel dingen in huis die met zwanger worden te maken hadden,. Ja het foliumzuur maar dat stond in de badkamer en daar komt niemand.



Overigens heb ik wel verteld dat ik mijn spiraaltje ging laten verwijderen, maar daar heeft verder nooit iemand een link mee gelegd geloof ik
Je moet soms vallen om weer leren op te staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven