Kleinigheidje meegeven bij geboortebezoek. Ideeen?

07-01-2012 21:22 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de kraamvisite graag een aardigheidje meegeven als herinnering aan zijn/haar bezoek en als bedankje.



Uiteraard moet het iets kleins zijn en qua kosten met name ook acceptabel blijven.



Zijn er hier mensen die tips hebben? Ergens iets gezien of zelf bedacht? Is allemaal meer dan welkom.



Ik dacht zelf aan bijvoorbeeld:

- doorzichtig zakje (roze in ons geval) met van die roze snoep hartjes erin.

- badeentje met kaartje om zijn nek met 'bedankt tekst'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het niet gedaan. Ik heb niet de indruk gehad dat mijn kraamvisite daar erg om getreurd heeft.
Alle reacties Link kopieren
Zie daar wel eens voorbeeldjes van liggen bij de verloskundige, maar vind het ook een beetje onzin. Heb niet het idee dat kraamvisite op dat soort prullaria zit te wachten, kost jullie veel geld, en thuis verdwijnt het waarschijnlijk in de kliko.
Hebben wij niet gedaan en persoonlijk vind ik het wat over the top.
Alle reacties Link kopieren
Familie kreeg trouwens wel een mooie foto mee. Maar dat is meer gewoonte in onze familie.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit van gehoord en ook nog nooit meegemaakt. Lijkt mij ook echt wat overdreven eerlijk gezegd...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben na een tijdje kaartjes gestuurd om te bedanken, viel toevallig samen met de feestdagen.
Alle reacties Link kopieren
Echt waar....? oh..



Moet eerlijk zeggen dat ik het laatst van een vriendin hoorde die ergens op kraamvisite was geweest en het wel leuk vond.



Het moet ook zeker geen dure grap worden, maar een leuk klein dingetje vind ik op zich wel leuk.



maar jullie hebben dus helaas ook geen van allen een idee.....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een klein fotoprintertje gekocht (canon selphy) en dan kon, indien op prijs werd gesteld de gemaakte foto snel worden afgedrukt en worden meegegven.



Leuke reacties op gehad en 2 vrienden die ook mteen zo'n printertj hebben gekocht. Ook superhandig om te gebruiken, kan ook ansichtkaartpapier in, om als je kind weer iets leuks nieuws kan/heeft gedaan zo naar opa/oma op te sturen.

(in zwembadje/ zelf gegeten etc)



Kwaliteit foto's is prima trouwens
anoniem_110439 wijzigde dit bericht op 07-01-2012 21:34
Reden: Die ipad he...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Google op 'geboortebedankje' en er gaat een wereld aan meuk voor je open.











Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dat is weggegooid geld.

Iedereen gooit het meteen weg. Iets eetbaars kin je doen. Een prul gaat weg.

Het is ook helemaal niet nodig iets geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik had zoiets willen doen:



http://www.babybips.nl/?p ... 99&sName=Zeep-babyvoetjes



Ik beviel alleen voordat ik het geregeld had en toen ze er eenmaal was heb ik er niet meer aan gedacht eigenlijk.
Heb 't laatst voor het eerst meegemaakt. Geel badeendje met een blauw snoepje, verpakt in folie. Zat er niet echt op te wachten om eerlijk te zijn...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het ook niet gedaan, vind het ook over the top , gebeurd in nederland niet vaak eigenlijk, je ziet het wel als er een kraamfeest gegeven wordt, vind zo'n cadeautje meer iets wat in amerika etc wordt gedaan in nederland is het niet zo gebruikelijk. Maar als jij het graag wil moet je het natuurlijk doen ! Wij hadden wel bij de geboorte van onze dochter een klein cadeautje voor de kinderen in de klas van mijn zoon maar meer om hij dat graag wilde, een klein drinkflesje (roze) met een rammelaartje erbij met de naam van onze dochter.( kosten nog geen 80 cent en erg leuk)
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
Alle reacties Link kopieren
Wat je wel kan doen is ipv beschuit met muisjes iets eetbaars laten maken met de naam van jullie dochter erop.
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook niet op zitten te wachten. Het belandt waarschijnlijk direct in de prullenbak, of gaat in een zak voor de kringloop.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die foto wel leuk! Visite wordt graag gefotografeerd met spruit, hoef je niet ooit eens de foto te geven.Is meteen leuk aandenken.

(Wij hadden bij het afscheid geen cadeau. Ik heb ooit wel eens iets gekregen, belandde uiteindelijk in de kliko)
Alle reacties Link kopieren
quote:mamapino schreef op 07 januari 2012 @ 21:47:

Ik had zoiets willen doen:



http://www.babybips.nl/?p ... 99&sName=Zeep-babyvoetjes



Ik beviel alleen voordat ik het geregeld had en toen ze er eenmaal was heb ik er niet meer aan gedacht eigenlijk.Heel onaardig, maar zoiets was bij ons dus direct in de prullenbak verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
Even een klein rekensommetje...



ik denk dat er zo een persoon of 50-10 op bezoek komt ..familie...vrienden...buren...collega's van beiden...

Als je 75 mensen iets moet geven...van zeg maar 1-2 euro...dan ben je al zo een dikke honderd ¤ kwijt..en dan heb je ze een prulletje gegeven...



Leuke foto maken en digitaal sturen...heb je iets leuks en kost je geen cent (dure versie: uitprinten en opsturen)



Wat ik net als afbeeldingen zag vind ik echt niet leuk...
Alle reacties Link kopieren
quote:Jorina schreef op 07 januari 2012 @ 22:07:

[...]





Heel onaardig, maar zoiets was bij ons dus direct in de prullenbak verdwenen.bij mij ook.....wat moet ik ermee????
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zou het ook in de prullenbak verdwijnen wat een lelijke dingen heb je trouwens, echt tenenkrommend lelijk! Ik vind een foto ook een leuk idee maar of iedereen daar nou op zit te wachten is ook nog maar de vraag, vind dat meer iets voor familie eigenlijk, ik zou zo iets hebben wat moet ik met een foto van een kind van een ander maar dat is persoonlijk.
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
Alle reacties Link kopieren
maar ik moet zeggen...toen mijn hormonen op hol sloegen..heb ik bedacht dat ik geboortebonbons wilde maken.....maar het lukte mij niet mooi genoeg....chocola smelten en gieten in een bonbonpapiertje met (anijs)muisjes erop...maar ik kreeg die chocolade niet zo gesmoten dat ie niet wit uitsloeg (bah!!)
Alle reacties Link kopieren
dat vind ik dus wel een leuk idee die geboortebonbons! en dan geven bij kraambezoek ben je gelijk van die vreselijke beschuit met muisjes af! alleen jammer dat het niet luktte
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
Alle reacties Link kopieren
quote:gelukkigmeisje schreef op 07 januari 2012 @ 22:10:

maar ik moet zeggen...toen mijn hormonen op hol sloegen..heb ik bedacht dat ik geboortebonbons wilde maken.....maar het lukte mij niet mooi genoeg....chocola smelten en gieten in een bonbonpapiertje met (anijs)muisjes erop...maar ik kreeg die chocolade niet zo gesmoten dat ie niet wit uitsloeg (bah!!)Dat heeft zo moeten zijn...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
@gelukkigmeisje en Jorina, bij mij ook haha stom he? Tsja ik weet dat mijn schoonzusje snoepjes in zo'n zakje wou doen maar vond ik zelf niet zo leuk aangezien we dan de 4e op rij zouden zijn met snoepjes. Vandaar dus de zeepjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven