Alcohol en zwanger zijn

17-01-2012 22:48 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet sinds vandaag dat ik zwanger ben. Nog niet hoe lang maar het zal 4 of 5 weken zijn. Nu heb ik gisteren en eergisteren drie glazen alcohol (witte wijn) gedronken. Ik weet dat het natuurlijk niet goed is, maar ik vroeg me af of het nou echt schadelijk is voor het kindje?
Alle reacties Link kopieren
Nee, In de eerste weken niet.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee maar gefeliciteerd met je zwangerschap!
Men weet het niet. Maar aangezien je er toch niets meer aan kunt doen, kun je er maar beter niet over piekeren. Als het je troost: ook ik heb nog twee glazen wijn gedronken in de week na de conceptie en mijn dochter is perfect gezond. Geniet van je zwangerschap en gefeliciteerd!
Nee hoor, dat zeggen ze maar



Ik snap dat niet hè, tenzij het een ongelukje is, dan heb ik niets gezegd, maar als je bezig bent met zwanger worden en de kans is er dat je het ook daadwerkelijk bent, dan zorg je toch gewoon dat je geen alcohol drinkt?
Er gaan waarschijnlijk mensen schrijven dat het geen kwaad kan, omdat er nog geen bloedband is. Dat is onzin, en dat is eigenlijk wel simpel te begrijpen: er is nog wel geen navelstreng, maar het vruchtje groeit al wel. En daarvoor gebruikt het bouwstoffen uit jouw lijf. Ook zonder navelstreng is er dus wel degelijk sprake van uitwisseling.

Maar: er is niks meer aan te doen, en je hebt je ook niet gigantisch laten vollopen. Je bent natuurlijk niet de eerste die drinkt voor ze weet dat ze zwanger is, en meestal gaat het echt gewoon goed.
Alle reacties Link kopieren
Gynaecologen zeggen dat het geen kwaad kan omdat er nog geen directe bloedbaan is met de vrucht... iedereen die wat anders beweert graag met onderbouwing. Loze kreten en aannames kan TO zelf ook wel verzinnen.



Nogmaals zelf bij IVF vinden ze het de eerste weken geen enkel probleem!
quote:lottekeNL schreef op 17 januari 2012 @ 22:52:

Nee hoor, dat zeggen ze maar



Ik snap dat niet hè, tenzij het een ongelukje is, dan heb ik niets gezegd, maar als je bezig bent met zwanger worden en de kans is er dat je het ook daadwerkelijk bent, dan zorg je toch gewoon dat je geen alcohol drinkt?



Tuurlijk joh... En als je al jaren 'bezig bent', mag je al die tijd niks drinken?



Ik zeg niet dat dat bij TO het geval is, maar kom op zeg. We hebben het over 3 glaasjes wijn!
Best is het natuurlijk niet. Maar ik heb wel eens gehoord dat het de eerste paar weken nog niet zo veel kwaad kan, omdat dan de hersenen nog niet gevormd worden. Een genees- of verloskundige zal je hier trouwens meer (of iets heel anders natuurlijk) over kunnen vertellen.
quote:spectral schreef op 17 januari 2012 @ 22:55:

Gynaecologen zeggen dat het geen kwaad kan omdat er nog geen directe bloedbaan is met de vrucht... iedereen die wat anders beweert graag met onderbouwing. Loze kreten en aannames kan TO zelf ook wel verzinnen.



Nogmaals zelf bij IVF vinden ze het de eerste weken geen enkel probleem!De gezondheidsraad (2005) denkt er anders over.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg; Pek En Veren.



Hoe durft TO wijn te drinken terwijl ze bezig is om zwanger te worden ? Goeiendag zeg.





@TO, de kans dat die 3 glazen alcohol schade aan je kindje hebben gebracht is echt nihil. Vanaf nu gewoon de alcohol laten staan.



Enne : Gefeliciteerd met je zwangerschap !
quote:pimpelmeesje67 schreef op 17 januari 2012 @ 22:56:

[...]

Tuurlijk joh... En als je al jaren 'bezig bent', mag je al die tijd niks drinken?



Ik zeg niet dat dat bij TO het geval is, maar kom op zeg. We hebben het over 3 glaasjes wijn!Van mij mag ze drinken wat ze wil. En iedereen die al 'jaren bezig' is ook. Alleen snap ik dan het gepiep achteraf niet, dat is alles.
Oh ja, stom!! De directe bloedverbinding, dat was het!

Zo zie je maar weer, vertrouw niet op wat forummers bazelen en ga gewoon even naar een arts als je onzeker bent .
quote:lottekeNL schreef op 17 januari 2012 @ 22:59:

[...]





Van mij mag ze drinken wat ze wil. En iedereen die al 'jaren bezig' is ook. Alleen snap ik dan het gepiep achteraf niet, dat is alles.



Inderdaad. Want uiteindelijk is alles eigenlijk ieders eigen schuld, vooral hier op het Vivaforum.



Ik zeg brandstapel.
Alle reacties Link kopieren
Eerst Pek en Veren Onderdezon, daarna pas de brandstapel.



Pak jij de hooivork ? Dan pak ik de fakkel.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Al zou je willen je kan er nu toch niks meer aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Als 3 / 4 glazen al schadelijk zijn...zijn er veel beschadigde mensen op aarde.

Alcohol is natuurlijk niet gezond voor het ongeboren kind...maar je moet zoiets niet te extreem opvatten.



Zodra je weet dat je zwanger bent...stop je met drinken!

Als je bewust bezig bent zwanger te worden matig je het drinken ook liever. Maar dan vind ik 3 a 4 glazen wijn nog niet overdreven (als het niet iedere dag is).



Van harte met je zwangerschap!!! Geniet ervan joh!
quote:just-juul schreef op 17 januari 2012 @ 23:01:

Eerst Pek en Veren Onderdezon, daarna pas de brandstapel.



Pak jij de hooivork ? Dan pak ik de fakkel.Oja, die volgorde fikt natuurlijk harder Op de barricaden!
Alle reacties Link kopieren
quote:lottekeNL schreef op 17 januari 2012 @ 22:52:

Nee hoor, dat zeggen ze maar



Ik snap dat niet hè, tenzij het een ongelukje is, dan heb ik niets gezegd, maar als je bezig bent met zwanger worden en de kans is er dat je het ook daadwerkelijk bent, dan zorg je toch gewoon dat je geen alcohol drinkt?



Dit kun je dan dus ook zeggen over zwangerschap op latere leeftijd.

En over de combinatie al helemaal!!!



TO, ik zie wel eens het programma op tv: I didn't know I was pregnant. Die vrouwen wisten van niks, totdat ze ineens omvielen van de rugpijn (weeen!) en 10 cm ontsluiting hadden.



En die vrouwen hadden allemaal vrolijk alles gegeten (rauwe kaas en al dat spul) en gedronken (alcohol, cola light) en soms zelf gerookt en in alle gevallen was er niks aan de hand met baby.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Die paar glaasjes alcohol zullen wel niet zoveel kwaad kunnen denk ik.

Begin je wel zo snel mogelijk met foliumzuur slikken?
Komt wel goed, schatje!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad SG! je gaat zoiets niet natuurlijk met opzet doen...

maar er is een tijd geweest dat ze hier niets over wisten!!!



Werden er toen alleen "ongezonde" kindjes geboren?
En tot en met de jaren 60 had niemand ooit gehoord dat alcohol en roken eventueel schadelijk zouden kunnen zijn voor het ongeboren kind. Ziehier: complete generaties (ja wij allemaal ook!) waarmee het helemaal goed is gekomen.
quote:knyntsje schreef op 17 januari 2012 @ 23:08:

Inderdaad! je gaat zoiets niet natuurlijk met opzet doen...

maar er is een tijd geweest dat ze hier niets over wisten!!!



Werden er toen alleen "ongezonde" kindjes geboren?Welnee, anders zouden jij en ik hier nu niet zitten.
Goed is het niet, maar zolang je nu maar stopt met alcohol en verder goed oplet zou ik mij er niet al te grote zorgen over maken. Dat heeft geen zin; gebeurd is gebeurd. De schade valt hoogstwaarschijnlijk erg mee. Het is niet alsof het kind nu al helemaal 'verknoeid' is ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven