Wat nu?

18-01-2012 18:00 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mn vriend willen graag zwanger worden maar financieel zitten we even totaal niet goed: veel tegenslagen in onvoorziene kosten en vriend is baan kwijt en solliciteert nu een slag in de rondte in de hoop weer snel aan de bak te kunnen. We hadden afgesproken het te proberen over een half jaar, mits hij weer een baan heeft. Maar ja nu kreeg ik vandaag te horen dat mijn moeder door haar ziekte wellicht nog 2jr leeft. Wat is verstandig? Hoppa spiraal er uit, zodat mijn mams dit nog mee kan maken- wat ik graag wilen who knows hoe lang t duurt voordat t uberhaupt lukt- of toch wachten? Hoe gevaarlijk is stress voor je kindje in de buik?
Ik begrijp wel dat je dat nu acuut wilt, maar het lijkt mij om eerlijk te zijn niet zo verstandig. Zeker qua financiën niet, maar als je moeder niet zo lang meer te leven heeft, wil je inderdaad die stress erbij (zowel van de ziekte als van een zwangerschap, want dat gaat ook niet altijd van een leien dakje).



En wat als het niet lukt? Dan ben je daar toch (denk ik) ook heel veel mee bezig. Wil je dat? Of wil je alle aandacht en tijd aan je moeder schenken?
Het gaat er volgens mij ook niet om of stress voor je kind ongezond is (overigens is het dat wel) maar wat jij wilt met je moeder.

Ik vind het een heel slecht plan om het nu te doen om die reden, terwijl je eigenlijk nog zou wachten.
Alle reacties Link kopieren
Stress tijdens de zwangerschap is niet fijn. Maar je man wil zwanger worden? Dat is lastig kan ik je vertellen.



Maar, even serieus. Ik heb geen idee, maar de omstandigheden lijken me niet geheel ideaal. Maar aan de andere kant, een baby heeft niet veel nodig. Een lekker bedje, en veel liefde.



Maar het lijkt me dat de druk om ineens zwanger te worden omdat je moeder het anders misschien niet meer mee mag maken ook niet gezond is. Tjonge.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zal je eerst moeten uitmaken voor je eigen , die financien dat komt wel terug goed met een gezonde man . Maar je moeder begeleiden of niet ?

Hoogzwanger of net bevallen en dan nog eens zorgen voor een theminaal iemand gaat echt niet hoor .

Mijn zoon heeft tot zijn 1.5 jaar geen enkele nacht doorgeslapen , mijn vrouw heeft een postnatale depressie gehad , en ik kan je verzekeren dat er een jaar of 5 overheen gegaan zijn vooraleer wij terug "normaal" leefden en tenvolle konden genieten met ons gezin .

Ik zou het laten zitten en genieten van de laatste jaren van mijn moeder .
Alle reacties Link kopieren
Wat rot van je moeder, ik snap heel goed dat je dit wilt.

Maar stress tijdens je zwangerschap is zeker niet goed, en ik kan me voorstellen dat me je financiën en de ziekte van je moeder die stress behoorlijk zal zijn.

En al zou je direct zwanger zijn, je kindje zal te klein zijn om zich later oma te kunnen herinneren (sorry, dat klinkt heel hard )

Maar het is uiteindelijk de keuze van jou en je vriend uiteindelijk, wat zegt je gevoel?
Alle reacties Link kopieren
Wel deze hoor!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste, wat verschrikkelijk, dat je je moeder zo snel moet missen.

Ten tweede, een zwangerschap, wil je natuurlijk, zo gelukkig, en zorgeloos mogelijk meemaken.

Voor jou en de a.s. baby is het harstikke fijn, als de omstandigheden optimaal zijn.

Kun je deze vraag met Ja beantwoorden?.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Goh wat een moeilijk dilemma zeg! Ik kan me voorstellen dat je graag wil dat je moeder het nog meemaakt (en dat jij je moeder als oma kunt zien), maar de omstandigheden zijn wel erg lastig.. Ik denk dat je deze beslissing deels met je verstand zal moeten maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je in ieder geval financieel moet zorgen dat je voor een kindje kan zorgen. Al kan je financiële situatie helaas altijd verslechteren, ook als je kind 2 of 5 of 16 is. Je schrijft dat je moeder wellicht nog maar 2 jaar te leven heeft, maar dat kan dus ook nog veel langer zijn. En natuurlijk is stress niet gezond, maar zoals onze gynaecoloog zei: zelfs heroïnehoertjes kunnen gezonde baby's baren, en die leven ook niet bepaald zorgeloos.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste wil je heel veel sterkte wensen. Dit is geen gemakkelijke situatie voor jou en je man!



ik ben ook net voor ik zwanger werd mijn baan verloren. Gelukkig had mijn man een baan waarvan we zouden kunnen rondkomen. Het is geen vetpot, maar het kan! We hebben besloten dat we er wel voor blijven gaan en nu ben ik zwanger zonder baan.

Ik ben wel aan het solliciteren, en hoop snel iets te vinden!



Ik heb het geluk dat mijn man ook full time werkt. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, werk jij ook?



Heel veel sterkte in de komende tijd!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het het belangrijkst is dat je het kindje een goede toekomst kan geven, en dat jij en je kindje er gezond uitkomen. Want stress kan zeker gezondheidsrisico's met zich meebrengen als je zwanger bent.



Vreselijk van je moeder, maar zou zij willen dat jij om haar zwanger wordt met het risico dat je nu en in de toekomst daar negatieve gevolgen van hebt?



Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
gewoon doen !

iedereen heeft wel iets voor de baby, gratis afhalen etc.

en je krijgt ook nog kinderbijslag.

Liefde en aandacht is het allerbelangrijkste.
Alle reacties Link kopieren
quote:3407xxx schreef op 18 januari 2012 @ 19:39:

gewoon doen !

iedereen heeft wel iets voor de baby, gratis afhalen etc.

en je krijgt ook nog kinderbijslag.

Liefde en aandacht is het allerbelangrijkste.Wel ja! er is hier zoveel verkeerd aan dat ik niet weet waar ik moiet beginnen! iemand anders?
Alle reacties Link kopieren
Worst case scenario, kunnen jullie rondkomen van 1 salaris? Zo niet, zou ik gewoon wachten tot je vriend een baan heeft gevonden en er enige zekerheid is mbt verlenging contract. Een kind kost gewoon geld, kinderbijslag kun je ws net de luiers van betalen maar dan houdt het wel op. Ik zou toch echt wachten tot ik mijn kind enige financiële zekerheid kan bieden. Het is natuurlijk rot dat je moeder zo'n slechte prognose heeft, maar ik zou toch nog maar even wachten.
Alle reacties Link kopieren
Geen geld, geen baan, hebben jullie wel een eigen woning?

Jezelf gaan haasten voor je moeder is niet verstandig ook evt stress vanwege de zorgen is niet goed voor de baby.

En wat iemand anders al zei de baby heeft geen herineringen straks van je moeder )daar hoef je niet voor te doen).
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Je zwangerschap/kraamtijd kun je nooit meer over doen. Je zult die tijd altijd associëren met het overlijden van je moeder. En wat nu als jij door een keizersnede niet bij haar sterfbed/begrafenis kunt zijn?
Alle reacties Link kopieren
Habibti: daar heb je ook een goed punt!
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je eigenlijk met dat ze nog ongeveer 2 jr leeft? Ik neem aan dat ze bedoelen max 2 jr? En is er iemand die jouw moeder verzorgt tot haar dood of doe jij dit naast je werk en tijdens je zwangerschap?
Op financieel gebied kunnen alleen jij en je vriend een goed doordachte keuze maken. Maak desnoods wat berekeningen en ga van de worst case scenario uit.



Wat betreft stress. Dat is inderdaad niet goed, maar heeft natuurlijk niet altijd gevolgen.



Mijn schoonzus is zwanger geraakt en bevallen van een gezonde zoon, terwijl haar zusje op sterven lag en ook is overleden. Dus dat je de wens in de ijskast zou moeten zetten daarom ben ik het niet mee eens



Oh ja. Weet niet wat voor ziekte jouw moeder heeft, maar hou er wel rekening mee dat als zij wordt bestraald en jij zou zwanger zijn, dan mag je een paar dagen niet bij haar in de buurt komen. Dat is wat de gyn tegen mijn schoonzus heeft gezegd.
Alle reacties Link kopieren
@queenfan: ik heb een goede baan met vast contract. Mijn vriend had ook een goede baan maar zijn contract is niet verlengd. Nu krijgt hij een uitkering sinds 1mnd en hopelijk vindt hij snel een nieuwe leuke job. We hebben 2 jr geleden een huis gekocht, in die zin hebben we alles op orde behalve zijn baan.

We wilden eigenlijk gezien de niet stabiele financiele situatie wachten tot hij in ieder geval door de proeftijd van zijn (hopelijk) toekomstige functie is, maar door de crisis zijn de banen niet voor het oprapen... Dus wellicht is dat lang wachten?



Wat mij meer zorgen baart is de stress. Ik kan slecht tegen stress. Ik heb nu al lichamelijke spanningsklachten (pijnlijke nek en rug spieren) door de stress die deze ellendige situatie met zich meebrengt en ik kan me zo voorstellen dat dat erger wordt bij een zwangerschap. Ik ben 27 en kan gezien mijn leeftijd nog wel even wachten natuurlijk.

However: Een baby maken op stel en sprong is misschien niet verstandig maar het lijkt mij voor míjn en mijn moeders gevoel wel erg fijn dat mijn moeder mijn kindje gezien heeft en geknuffeld heeft. Nu heb ik nog de kans en straks ben ik misschien te laat...



Maar ja liefde heb ik genoeg te geven maar ik wil het mezelf ook niet aan doen dat ik straks een burn out krijg van alle stress, met alle gevolgen van dien voor mijn kindje.



Ik wens mij een onbezorgde gelukkige zwangerschap, maar als ik dit uitstel: hoe gelukkig ben ik met mijn zwangerschap in de wetenschap dat mijn lieve moeder er dan niet is... Dat geeft me ook intens verdriet...



Ik ben er zo van in de war en ook zo verdrietig en ik wil ook geen onbezonnen keuzes maken maar aan de andere kant: wanneer is er dan ooit wel een juiste tijd voor een baby?
Alle reacties Link kopieren
quote:3407xxx schreef op 18 januari 2012 @ 19:39:

gewoon doen !

iedereen heeft wel iets voor de baby, gratis afhalen etc.

en je krijgt ook nog kinderbijslag.

Liefde en aandacht is het allerbelangrijkste.Alsof dat zoden aan de dijk zet zeg!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonvader bleek ernstig ziek, wij hebben onze kinderwens daarom ook wat naar voren gehaald. Uiteindelijk hebben we er 3 jaar over gedaan om zwanger te worden, en toen ik net zwanger was ging mijn werkgever failliet. Uiteindelijk allemaal goedgekomen en schoonvader is gelukkig nog steeds onder ons (maar voor hoe lang?). Wij zijn heel blij dat we deze keuze hebben gemaakt. Als het financieel kan, en je denkt het emotioneel gezien aan te kunnen, waaom wachten?
Volg je hart....



Ipv the worst case scenario...



Je stopt met de pil... Raakt de 2e maand van proberen zwanger! Je vriend heeft binnen 6 maanden een nieuwe job en je moeder kan nog genieten van haar kleinkind!



Beide keuzes zijn goed en fout.. Het maakt niet uit, want niemand kan in de toekomst kijken...gelukkig maar...

Je weet niet hoe zaken lopen. Je weet niet hoe lang het duurt voor je zwanger wordt en je weet ook niet of je moeder nog 2jaar leeft. Misschien leeft ze er 1 en ik hoop natuurlijk, nog zeker totdat het echt niet meer gaat...



Volg je hart... Visualiseer je dilemma's en voel wat je voelt... ECHT voelt... En doe dat....



Ik wens je veel sterkte en wijsheid...
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik financiële stabiliteit erg belangrijk.

Maar goed, je kan het altijd proberen. Ze zeggen dat er gemiddeld een jaar voor staat om zwanger te raken.

Ik snap wel waarom je nu graag zwanger wil worden. Denk dat ik het zelfde zou hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven