welke olie smeer jij op je dikke buik?

23-01-2012 18:03 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Even benieuwd welke olie nu echt goed is om striemen en slappe huid nadien te voorkomen. Welke olie/creme smeer jij en is het goed spul?
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft sesamolie gesmeerd. Maar of dat de truuk was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die zwangerschaps balsem? van de etos. Die vind ik fijn. Of die werkt zal de tijd moeten uitwijzen.
Alle reacties Link kopieren
ik smeer arganolie, ruik na elke douche naar een hazelnoot. weet nog niet of het helpt
Alle reacties Link kopieren
van Olivia zwangerschap olie, gelijk vanaf het begin zwangerschap gaan gebruiken geen ene straie of striem te bespeuren
Alle reacties Link kopieren
Flatscreen, je weet wat smeren geen enkele impact heeft op (het voorkomen van) striae? Dat is (helaas) echt genetisch bepaald. Dus vooral smeren als je dat fijn vindt en/of lekker vindt ruiken maar niet om strepen te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaren geleden liep tout zwanger Viva forumster helemaal weg met de belly cream van de HEMA ...
Alle reacties Link kopieren


Dat ik dat uberhaupt nog weet....
Alle reacties Link kopieren
quote:anna1983 schreef op 23 januari 2012 @ 18:11:

Flatscreen, je weet wat smeren geen enkele impact heeft op (het voorkomen van) striae? Dat is (helaas) echt genetisch bepaald. Dus vooral smeren als je dat fijn vindt en/of lekker vindt ruiken maar niet om strepen te voorkomen.Leeftijd schijnt ook uit te maken. Boven de 35 (?) heb je niet zo veel kans meer op striae.
Alle reacties Link kopieren
quote:anna1983 schreef op 23 januari 2012 @ 18:11:

Flatscreen, je weet wat smeren geen enkele impact heeft op (het voorkomen van) striae? Dat is (helaas) echt genetisch bepaald. Dus vooral smeren als je dat fijn vindt en/of lekker vindt ruiken maar niet om strepen te voorkomen.



Dit dus.



Ik heb zelf 0,0 gesmeerd en heb 0.0 striae. Geluk, of de leeftijd (hoe ouder, hoe minder strepen)!
Alle reacties Link kopieren
Als het smeren van crème je huid zou kunnen beïnvloeden, zou er niemand meer rondlopen met rimpels.
Ik smeer niks. Ik hou niet van bodylotion enzo, dus doe het nu ook niet. Heb inmiddels een paar streepjes straie, vooral aan de zijkant en 2 streepjes onderaan mijn buik. Tja, daar kan je toch met smeren weinig aan doen. Heb wel gehad dat ik een hele droge buik had en toen heb ik dove bodylotion gebruikt voor een extra droge huid. Maar ik vind het gewoon een vies, plakkerig gevoel dus dat heb ik maar een paar dagen gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me een ongeluk gesmeerd, en dacht er goed vanaf te komen. ruim 40 weken en geen enkele striae...



Tijdens de bevalling scheurde de hele zooi, leek wel die reclame van dat barstende aquarium...



Toch nog buik vol striae gekregen dus....
Ow isabon, wat erg! Of nou ja, je had ook van boven tot onder kunnen uitscheuren, dat was nog erger. Maar bedoel, denk je er goed vanaf te komen, heb je dat! Je beschrijft het overigens wel grappig
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer vooral omdat mijn buik jeukt en in de balsem zit iets van menthol waardoor de jeuk minder word. Anders krab ik echt mijn buik kapot.
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer helemaal niets en (nog) geen striae.
Alle reacties Link kopieren
quote:isabon schreef op 23 januari 2012 @ 18:26:

Ik heb me een ongeluk gesmeerd, en dacht er goed vanaf te komen. ruim 40 weken en geen enkele striae...



Tijdens de bevalling scheurde de hele zooi, leek wel die reclame van dat barstende aquarium...



Toch nog buik vol striae gekregen dus....Herkenbaar. Ook ik smeerde me een ongeluk en dacht dat het hielp. Tot ik 35 weken zwanger was en uk in daalde. Ratch, een streepjescode tot aan mijn navel. En inderdaad, tijdens de bevalling kan dat ook nog gebeuren.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
ik gebruikte eerst de buik en striae crème van kruidvat, maar die trok niet goed in en bleef als een laagje op de huid liggen.

Toen overgestapt op Zwitsal mama buikcrème, vond ik veel fijner!



Geen striae dus, maar of dat door de crème komt? Ik betwijfel het
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met Stri Vectin gesmeerd en geen striae op mijn buik gekregen, maar wel op mijn heupen. Volgens mij werkt heel dat smeren niet, gewoon kwestie van geluk, aanleg en leeftijd ben ik bang. Maar gewoon lekker je buik insmeren hoor, maar ik zou er geen dure cremes voor aanschaffen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:anna1983 schreef op 23 januari 2012 @ 18:11:

Flatscreen, je weet wat smeren geen enkele impact heeft op (het voorkomen van) striae? Dat is (helaas) echt genetisch bepaald. Dus vooral smeren als je dat fijn vindt en/of lekker vindt ruiken maar niet om strepen te voorkomen.Dit werd mij ook verteld door de echoscopiste. (nadat schoonmoeder heel fijn een opmerking maakte over mijn uitbundige striae )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon m'n gebruikelijke bodylotion gesmeerd, net zoals ik altijd deed en doe na het douchen. Geen enkel streepje terwijl ik bij beide kinderen echt een gigantische buik had. Vriendin zat dik in de olie bij haar zwangerschap en is nu net een zebra. Ik geloof dus niet dat het iets uitmaakt wat je smeert.
Eerste twee kinderen niks gesmeerd, geen strepen. Derde was een dwarsligger tot 36 weken en dat gaf heul veul strepen. Hoewel ik toen al 35+ was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd gesmeerd met Shea body butter van The Body Shop. Geen streep gekregen - maar ja, de vraag is of dit door de butter komt of dat ik gewoon geluk had. Vriendinnen waren er echter ook zeer over te spreken.....
Alle reacties Link kopieren
Okee dames, weer verhelderend dat mijn flesje cacoa olie van 16 euro eigenlijk niks extra's doet.

Ben zowiezo een smeerder omdat ik snel last heb van een droge huid, dus dan maar met de gewone dove verder zoals gebruikelijk als het flesje leeg is...



Thanx!
Alle reacties Link kopieren
quote:roosje96 schreef op 23 januari 2012 @ 19:11:

Ik heb altijd gesmeerd met Shea body butter van The Body Shop. Geen streep gekregen - maar ja, de vraag is of dit door de butter komt of dat ik gewoon geluk had. Vriendinnen waren er echter ook zeer over te spreken.....Hier ook shea butter bodylotion, maar dan van Palmers. Een hele fijne bodylotion die ik ook al vóór mijn zwangerschap gebruikte. Geen enkele streep gekregen, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat hier ook al door anderen werd genoemd: hoe ouder, hoe minder kans op striae. Overigens schijnt shea butter in Afrika een heel bekend middel tegen striae te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven