Kriebelhoest

24-01-2012 18:18 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 26 weken zwanger en heb sinds een paar dagen ontzettend last van een hardnekkige kriebelhoest. Er zijn natuurlijk ergere dingen maar ik heb er wel in die mate last van dat ik m'n plas niet op kan houden, pijnlijke harde buiken krijg, ontzettend benauwd ben, flinke hoofdpijn en bloedneuzen heb, en slecht slaap. Ik heb vandaag wel Daro hoestcapsules gehaald, maar kan nog niet echt zeggen dat het minder wordt...



Iemand nog goede huismiddeltjes?? Dropjes en thee met honing ed. zit ik al aan... Heb ook bakjes water aan de verwarming gehangen om de lucht vochtig te houden.

Of is er een middeltje dat de huisarts voor zou kunnen schrijven dat ik wel gewoon mag hebben? Ik voel me er zo ellendig door...
Alle reacties Link kopieren
Wat dag je van een bezoekje aan de huisarts? Bloedneuzen, benauwd klinkt niet goed
Alle reacties Link kopieren
Naar de HA zou ik ook zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ja wilde morgen ook zeker wel even gaan. Maar ik hoopte nog een goeie tip te krijgen om de avond en nacht goed door te komen. Bovendien vraag ik me af of ik niet gewoon met een thijmsiroopje weer naar huis gestuurd word...
Alle reacties Link kopieren
Weet ik niet, maar ben zelf niet zo van de zelfkastijding tijdens de zwangerschap Als de HA je een zeur vind en hij kan niks met je klachten, dan weet je dat ook weer.
Alle reacties Link kopieren
Gesneden ui onder je bed al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Gorgelen met zout water. Daardoor lost het slijm op en gaat de kriebel weg.



Water koken; wat zout in een drinkglas doen; kokend water erbij en als dat lauw is gorgelen.
Alle reacties Link kopieren
Bloedneuzen in zwangerschap is heel normaal. Zei de gyn bij mim teminste had er gemiddeld 1 per dag.

Ik had hetzelfde probleem toen ik 27 weken zwang was en gek werd van de hoest. Maar ze kunnen er weinig mee (huisarts) veel mag je niet hebben. Ik slik altijd codeine, maar dit mocht niet, ook noscopine niet en uiteindelijk iets gekregen maar de apotheker deed zo moeilijk om het mee te geven, dat ik het uiteindelijk niet durfde in te nemen
Werd daro als eerste geadvisseerd bij de spotheek dan? Werk zelf in de spotheek, maar dat middel zou bij mij nou niet als eerste keus worden aangeraden. Het kan wel met je zwangerschap, maar je moet er een hele vragenlijst over invullen en het moet gecontrolleerd worden met overige medicatie enzo. Eerste keus bij kriebelhoest is noscapine, maar als ik jou zo hoor kan je idd beter even naar de HA gaan. Dat had ik je in de apotheek sowieso als advies gegeven bloedneus hoeft niet perce hiermee te maken te hebben. Kan ook gewoon door je zwangerschap komen, ik heb er ook last van sinds ik zwanger ben.



Wat de HA gaat zeggen durf ik niet echt te zeggen. Het kan zijn dat je in overleg met hem codeïne krijgt, maar weet niet hoe hij daar tegenaan kijkt ivm je zwangerschap. Er is niet zo heel veel bekend over het effect op een ongeboren kindje, maar het passeert wel de placenta. Ik zie wel vaker zwangere vrouwen die het voorgeschreven krijgen door de HA, dat wel
quote:knorretje28 schreef op 24 januari 2012 @ 18:43:

Bloedneuzen in zwangerschap is heel normaal. Zei de gyn bij mim teminste had er gemiddeld 1 per dag.

Ik had hetzelfde probleem toen ik 27 weken zwang was en gek werd van de hoest. Maar ze kunnen er weinig mee (huisarts) veel mag je niet hebben. Ik slik altijd codeine, maar dit mocht niet, ook noscopine niet en uiteindelijk iets gekregen maar de apotheker deed zo moeilijk om het mee te geven, dat ik het uiteindelijk niet durfde in te nemen

Noscapine mag wel hoor, staat hetzelfde bij als bij daro. Dat het volgens de bijsluiter ingenomen mag worden. En ws deed de apotheek moeilijk over die daro (dextromethorfan) omdat dat een middel is waarbij dus een vragenlijst ingevuld moet worden en het extra gecontrolleerd moet worden enzo.



Ik kijk trouwens altijd op www.fk.cvz.nl of ik iets mag innemen nu ik zwanger ben (voor mijn werk ook trouwens, is de site van het farmaceutisch kompas). Je kan precies zien wat wel en niet mag en ik kwam er achter dat een bijsluiter soms iets anders zegt dan het kompas. Had afgelopen week paracetamol van de kring apotheek en daar stond in dat je het niet mag nemen als je zwanger bent :S heel vreemd, het kompas geeft gewoon aan dat het wel mag nl. Volgens mij zijn fabrikanten soms iets te voorzichtig met advies bij zwangerschap. Waarschijnlijk om geen enkel risico te lopen, maar geen paracetamol mogen vond ik wel heel raar :P
Alle reacties Link kopieren
@ Ivetje: nee heb verder geen advies gevraagd hoor. Ik zag in de bijsluiter dat het mocht dus heb het maar gewoon meegenomen omdat ik in het verleden wel goede ervaring had met dat middel.

Nah, morgen toch maar even naar de huisarts dan.



Heb net gegorgeld met lauw water en ga straks maar eens een ui langs m'n bed leggen. Dacht dat dat vooral hielp bij een verstopte neus, er ligt er namelijk ook al één langs het bed van m'n zoontje.



Ergens wel goed en begrijpelijk natuurlijk dat fabrikanten voorzichtig zijn, maar geen paracetamol lijkt me ook wel wat ver gaan. Weet nog dat ik vorige zwangerschap aan het eind ook regelmatig neusspray heb gebruikt. Ik sliep zo slecht door die verstopte neus, en ik weet nog dat de apotheek erg moeilijk deed om het mee te geven...
Alle reacties Link kopieren
quote:19juni schreef op 24 januari 2012 @ 19:06:

@ Ivetje: nee heb verder geen advies gevraagd hoor. Ik zag in de bijsluiter dat het mocht dus heb het maar gewoon meegenomen omdat ik in het verleden wel goede ervaring had met dat middel.

Nah, morgen toch maar even naar de huisarts dan.



Heb net gegorgeld met lauw water en ga straks maar eens een ui langs m'n bed leggen. Dacht dat dat vooral hielp bij een verstopte neus, er ligt er namelijk ook al één langs het bed van m'n zoontje.



Ergens wel goed en begrijpelijk natuurlijk dat fabrikanten voorzichtig zijn, maar geen paracetamol lijkt me ook wel wat ver gaan. Weet nog dat ik vorige zwangerschap aan het eind ook regelmatig neusspray heb gebruikt. Ik sliep zo slecht door die verstopte neus, en ik weet nog dat de apotheek erg moeilijk deed om het mee te geven...



Zout toch wel toegevoegd?

Alleen lauw water helpt niet hoor.



Kun je zo vaak doen als nodig; geen bijwerkingen.
Vaag van die neusspray, want ook die mag je gewoon gebruiken maar niet langer dan een week (maar dat is ook zo als je niet zwanger bent). Ik kwam er achter dat je geen strepsils mag nemen...ook zo vaag :P dacht, dan pak ik trachitol maar mag ook niet en mucocangin ook al niet! Heb toen maar gewoon keelpastilles van kruitvat genomen
Alle reacties Link kopieren
Ghehe :lol: ja hoor, wel gedaan. Was smerig en heb nog niet echt het idee dat het heeft geholpen maar ik ga het zometeen gewoon nog eens proberen.



Bedankt voor de tips tot nu toe!
Ow, gorgelen met zout en water heb ik ooit 1 keer gedaan! Vond dat zo smerig haha! En ik had ook niet het idee dat het hielp eigenlijk...hoop dat je vannacht toch een beetje slaapt en dat de HA morgen DE oplossing heeft
Alle reacties Link kopieren
Toch even naar de ha geweest vandaag, en heb antibiotica gekregen voor een luchtweginfectie. Deze (de ab dus) mocht gewoon tijdens de zwangerschap. Blij dat ik toch even ben geweest, en hoop dat de ab snel helpt.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo 19 juni. Zie je wel dat je niet voor niets bent geweest. Hopelijk knap je snel op.
Alle reacties Link kopieren
Hey 19juni! Vervelend joh!! Maar wat fijn dat je een kuurtje hebt gekregen! Ik hoop dat je er snel van opknapt want zo ziek zijn is echt niet prettig!! Beterschap!



Even over codeine; dat mag gewoon tijdens de zwangerschap. Ik slik het al een tijdje en het heeft geen schadelijke bijwerkingen voor het ongeboren kindje. De baby kan er misschien ontwenningsverschijnselen aan over houden bij de geboorte, daarom raden ze aan een weekje voor de bevalling te stoppen. Aangezien ik een geplande ks krijg, is het voor mij goed te coordineren.

Paracatamol mag je ook gewoon 8 per dag pakken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven