Geen menstruatie na het stoppen met de pil

11-08-2015 12:37 2244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rowiee_17

Leeftijd: 21

Laatste AC: Eind mei

Menstruatie: Eerste menstruatie op 11-09, tweede menstruatie 14-10, derde 17-11

Zwanger: Ja

Bijzonderheden: Cyclus 1: 107 dagen, cyclus 2: 33 dagen, cyclus 3: 35 dagen.



Snowy89

Leeftijd: 26

Laatste AC: 15 april

Menstruatie:

Zwanger: -

Bijzonderheden:



Melli

Leeftijd: ?

Laatste AC: april

Menstruatie: 10-1 derde menstruatie (cyclus 23 dagen)

Zwanger: -

Bijzonderheden:



ipke

Leeftijd: 27

Laatste AC: 17 juni

Menstruatie: Eerste menstruatie 27-09, tweede menstruatie 12-11.

Zwanger: Ja

Bijzonderheden: eerste cyclus 97 dagen, tweede cyclus 46 dagen.



Michelle 444

Leeftijd: 25

Laatste AC: 29 mei

Menstruatie: Eerste menstruatie 08-07, tweede 09-11

Zwanger: -

Bijzonderheden: Cyclus 1: 39 dagen, cyclus 2: 124 dagen



Spinnekop

Leeftijd: ?

Laatste AC: ?

Menstruatie: -

Zwanger: -

Bijzonderheden: -
Een maand geleden ben ik naar de dokter geweest voor iets anders en heb ik aangegeven dat ik nog niet gemenstrueerd heb. Ze zei dat dit normaal was en ik geduld moest hebben. Ik wil dat er iets gebeurd.. wat moet/kan ik doen?



Geduld hebben dus, ik wil ook wel eens wat en dat kan ook niet altijd, welkom in de grote mensen wereld.
Alle reacties Link kopieren
Geduld hebben dus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel lang duren

Kan wel zijn dat alles even op gang moet komen en bij de een duurt het langer dan bij de ander. Maar ik zou weer terug gaan als jij je er niet prettig bij voelt. Maar het hele proces van zwanger worden is geduld geduld en nog eens geduld.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel wished, dit is precies de steun die ik nodig had. Ik vind het enorm lang duren en ben normaal een geduldig persoon, maar ik leef constant in blokken van twee weken omdat mijn lichaam me voor de gek houdt en ik blijf maar teleurgesteld worden. Ben er gewoon klaar mee..
Alle reacties Link kopieren
Eisprong slijmdraden en seks geeft geen garantie op zwangerschap. Geef je lichaam de tijd haar ritme te vinden en hou op met leven in blokken van twee weken wat dat ook moge zijn.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Toch gewoon geduld hebben vrees ik...ik was 1 juli vorig jaar gestopt met de pil en eind oktober nog niet ongesteld geworden, vond het ook lang duren hoor maar toen bleek ik eind oktober al 4 weken zwanger te zijn :-)

Heeft je dokter aangegeven hoe lang je moet wachten totdat je weer contact met de dokter op moet/mag nemen?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij duurde het 110 dagen na het stoppen van de pil.

En doe om de zoveel weken een test, voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Eens met de rest, geduld hebben.

Begin ook maar alvast met foliumzuur, het kan ook zijn dat je bij de eerstvolgende eisprong zwanger wordt en daardoor niet menstrueert.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dokter heeft er verder eigenlijk niks over gezegd, geen termijn gegeven of iets dergelijks. jeetje 110 dagen! En mag ik vragen hoelang je tweede cyclus duurde?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, daarna was het gewoon regelmatig, rond de 30/32 dagen. Maar ik wilde niet meteen zwanger worden, alleen alvast stoppen, dus er zat voor mij niet zoveel haast bij. Als je graag zwanger wil worden is het lang wachten.
Alle reacties Link kopieren
Zeg dat wel ja! Wat zou een redelijke termijn zijn om naar de dokter te stappen? Wanneer ik bij voorbaat weet dat ze niks voor je gaan doen is het de moeite niet om erheen te gaan..
Alle reacties Link kopieren
Bij mij duurde het 100 dagen voor ik de eerste keer ongesteld werd na het stoppen met de pil. 2e cyclus rond de 45 dagen en daarna tussen de 35 en 30 dagen. Ik ben vanaf cyclus 3 ovulatietesten gaan gebruiken en cyclus 7 was ik zwanger.

Ik ben ong 3 maanden na het stoppen met de pil bij de HA geweest en zij gaf aan dat algemeen protocol is om na 6 maanden zonder menstruatie door te sturen naar de gynacoloog voor onderzoek. Hopelijk komt je menstruatie eerder, maar anders zou ik rond die tijd terug gaan naar je huisarts voor een doorverwijzing.

Overigens had ik tijdens de eerste cyclus ook random krampjes etc maar de menstruatie kwam als een totale verrassing (Ik dacht bij het afvegen: huhh bloed? Waar komt dat nou vandaan? )
Alle reacties Link kopieren
En succes met het wachten en zwanger worden!
Alle reacties Link kopieren
haha wauw, mij is verteld dat je menstruatie heftiger is wanneer je niet aan de pil bent! Wat gek dat je er niks van gemerkt hebt. Fijn overigens, ik kon soms dagen lang amper overeind staan van de pijn wanneer ik in mijn stopweek van de pil zat.

Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar kan niet wachten tot ik eindelijk ongesteld mag worden.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Majolijn28!!
Alle reacties Link kopieren
Kan alleen maar zeggen dat ik met je mee leef!



Zelf na het stoppen met de pil 133! dagen niet ongesteld geworden, ik heb nog nooit zo uitgekeken naar mijn menstruatie.

Daarna 1x ongesteld geweest en zwanger geraakt.

Ook tegen mij werd gezegd dat we geduld moesten hebben, maar vanaf het moment dat je besluit om voor kinderen te gaan heb je op de een of andere manier geen geduld meer..



Succes met het wachten en als het nog uitblijft en je voelt je er niet prettig bij, gewoon terug naar de huisarts.
Het is idd veel geduld hebben!

Hier zit ik met hetzelfde 'probleem' alweer bijna 4 maanden sinds het stoppen met de pil en geen menstruatie. Gisteren bij de huisarts geweest. Het mag idd 6 maanden duren. Ze wilde wel een inwendig onderzoek doen om te kijken of de baarmoedermond en de eierstokken normaal waren. Dit was allemaal goed gelukkig! Ik moet als er begin oktober nog geen menstruatie of zwangerschap is terug komen om dan verder te kijken bij de gynaecoloog.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig bestaat ontpillen niet
Alle reacties Link kopieren
ik weet heus wel dat dit ontpillen is, maar dat betekent toch niet dat ik niet mag vragen om advies of er niet iets is wat ik kan doen?

En bedankt voor degenen die hebben laten weten dat zij hetzelfde hebben/hebben gehad. Ik denk dat jullie begrijpen in wat voor situatie ik zit en dus ook weten hoe vervelend het is om dat machteloze gevoel te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rowiee_17 schreef op 14 augustus 2015 @ 12:52:

ik weet heus wel dat dit ontpillen is, maar dat betekent toch niet dat ik niet mag vragen om advies of er niet iets is wat ik kan doen?

En bedankt voor degenen die hebben laten weten dat zij hetzelfde hebben/hebben gehad. Ik denk dat jullie begrijpen in wat voor situatie ik zit en dus ook weten hoe vervelend het is om dat machteloze gevoel te hebben.Mijn reactie was geen reactie op jou, maar een sarcastische reactie op de mensen die altijd roepen dat ontpillen niet bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Maar ik kan met zekerheid zeggen dat dit bestaat ja.. helaas
@ Rowiee_17 ondertussen al een bloeding gehad of ook nog steeds aan het wachten?
Bij duurde het 12 maanden na stoppen met de pil voordat ik weer ongesteld werd, daarna wel weer regelmatig. Gelukkig wilde ik toen nog niet zwanger worden en toen vond ik het wel prima
12 maanden ja? Jij bent hiervoor nooit naar de huisarts geweest dat het zolang duurde? Of doen ze er niets aan als je geen zwangerschaps wens hebt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven