Bevalling blunders

07-10-2015 10:54 434 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Misschien bestaat een topic als dit al, maar ik kan hem niet vinden. Ik ben inmiddels zwanger van mijn tweede kindje en nou lijkt het me heel leuk om goede bevallingsverhalen te lezen. Geen horror verhalen maar juist van die mooie anekdotes die op het moment zelf misschien niet leuk zijn, maar achteraf best wel grappig blijken!



Om de spits af te bijten, ik heb er al een aantal verzameld van vriendinnen:



Vriendin A wist het geslacht van hun kindje niet. Na 8 cm ontsluiting was er een wisseling van de wacht in het ziekenhuis. En de nieuwe verloskundige zei bij binnenkomst: zooo, jullie dochter is al een aardig eind op weg zie ik!



Vriendin B wilde graag thuis bevallen, maar na uren weeen bleef ze maar op 2 cm zitten. Toch maar naar het ziekenhuis. Vriendlief was zo zenuwachtig dat hij te hard wegreed en veel te hard over de hobbel aan het einde van de straat scheurde (AU!) eenmaal in het ziekenhuis aangekomen bleek ze volledige ontsluiting te hebben! Lang leven de hobbel!



En de laatste die ik weet..



Na een tijdlang weeen werd vriendlief van mijn mede zwangerschapscursusist er niet relaxter op. Omdat ze zo gek werd van zijn (natuurlijk goedbedoelde) hulp vroeg ze hem ananas te maken voor haar. Niet dat ze ook maar iets wilde eten, maar met een verse ananas snijden was hij tenminste even een kwartiertje bezig zonder dat hij zenuwachtig om haar heen dartelde.



Ik word er vrolijk van ben benieuwd of jullie ook goede anekdotes hebben!
Mijn vriendin was aan het bevallen en toen stond ineens de glazenwasser voor het raam. Mijn vriendin schoot in de lach en de glazenwasser wist niet hoe snel hij weg moest komen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin kwam er op het ziekenhuis achter dat ze de handbaltas van vriend mee hadden genomen ipv de ziekenhuistas. Ze spelen handbal bij dezelfde vereniging dus gelijke sporttassen. Moest ik hem rap brengen want al 7 cm ontsluiting en camera e.d zat in die tas.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Ik had 's avonds bruinebonensoep gegeten en ben 's nachts gaan bevallen. Ik heb er dus heel wat meer uitgeperst dan alleen ons kind. Ik schaamde me rot.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zei de verpleegster de hele tijd dat ik het zo goed deed en dat ik net een tijger leek, ik dacht serieus dat ze nog nooit iemand zo goed had zien bevallen 😂
Alle reacties Link kopieren
ik vind dit topic nu al leuk!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje was thuis aan het bevallen. De verloskundige was haar tas vergeten.... Die vloog dus als een razende naar het ziekenhuis 2 straten verderop op de benodigde spullen te halen. Toen ze terug was, braken de vliezen bij mijn zusje. Een enorme sloot vruchtwater vloog over de matras. De reactie van de verloskundige: "Stop! Stop! Stoppen!"
Mijn man is nogal van de schermpjes en knopjes en draadjes dus dat schermpje (van de CTG?), daar kon hij wel wat mee. Toen ik goed en wel geïnstalleerd was en echt heus waar op dat moment echt geen slokje/aaitje/knuffel hoefde tussen de weeën door, ging hij zich met dat scherm bezig houden. Een man moet ìets tijdens het wachten natuurlijk.

Helemaal prima wat mij betreft, ik was druk bezig met in mijn eigen coconnetje te zitten.



Niet prima: toen man alle knopjes en draadjes en grafiekjes had bestudeerd, begon hij live verslag te doen van wat hij op het schermpje zag...

"Ja! Daar komt er weer één hoor! Oeh, da's een flinke wee zo te zien! Voel je 'm al?"







Gelukkig trok de verpleegkundige uiteindelijk man subtiel de gang op om hem daar van wat bevallingsetiquette te voorzien. Les 1: kijk naar je barende partner vóór en vooral àls je iets zegt. Want ja: ik voelde de weeën dus ècht wel. Ruim vóór hij ze op het scherm zag verschijnen. Ik lag nog net niet te spartelen van de weeënpijn op het bed en man zat er naast, wel netjes mijn hand vasthoudend, compleet niet door te hebben wat zich op het bed afspeelde en alleen maar oog te hebben voor het scherm.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog geen verhalen, maar wel een tvp
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
hahahaha! Arme glazenwasser en die verrekte bruine bonen en tassen! Wel fijn om zo'n positieve verpleegster te hebben Lieke, alhoewel je natuurlijk ook heel goed gewoon echt de beste 'bevalster' van haar carriere kunt zijn geweest ;)
Alle reacties Link kopieren
Geen bevalling blunder...of toch wel.

Ik moest met spoed geopereerd worden, veel spoed. Lag dus met kleding op een stapeltje op mijn buik bij de spoed op de gang te wachten. Het was best fris in oncomfortabel in dat operatie hemd dus vroeg om een deken. Zeer gehaast (blijkbaar veel spoed die avond) werd er een deken over me heen gegooid. Komt er een broeder aanrennen die met een gejaagde blik mijn brancard grijpt en op een holletje richting operatiekamer sjeest... Zie ik verloskunde staan...eh... Tja het léék een dikke buik maar oeps verkeerde patiënt. Die broeder weer snel met me terug rennen Zielig voor degene die wel de spoed keizersnee moest ondergaan... en wat een sukkel die vent.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bevallen op de baarkruk, en in plaats van dat de verloskundige de baby op ving, viel hij op de grond.



Blijkbaar was ik erg nuchter, want de kraamhulp vond het verschrikkelijk, en ik vond het prima, hij was eruit!
anoniem_44793 wijzigde dit bericht op 07-10-2015 11:18
Reden: typfout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vriend zette mij af met de auto bij de ingang van het ziekenhuis, ik had behoorlijke weeën (2 uur later was de baby er al) en hij ging de auto parkeren. Ik ben bij de receptie gaan zitten, zoals ik tegen hem had gezegd en keek naar de deur om te zien wanneer hij terug was.



Kort erna kwam hij het ziekenhuis binnenrennen, zag mij niet en liep zo hard naar de afdeling verloskunde dat hij mij niet eens hoorde roepen:"Ik ben hier!" Ik ben er achteraan gelopen maar kon hem met mijn weeën niet inhalen.



Op de afdeling aangekomen vroeg een verpleegster wat hij kwam doen.

"De baby komt eraan!"

"Maar waar is uw vriendin dan, meneer?"

"Oops.... vergeten, die zit nog in de hal!"
Alle reacties Link kopieren
hahahaha ik vind het nu al een geweldig topic...



Tijdens mijn eerste bevalling had ik zo naar de verloskundige geluisterd (die op dat moment telefonisch een verkeerde inschatting maakte over hoever ik zou zijn) dat ik onnodig lang mijn persweeën weg heb gezucht.



Bij de 2e nam ik me dus voor om het dit keer anders te doen.. ik zou mijn lichaam volgen. Razendsnel ging de bevalling mijn vliezen braken en kindje kwam in dezelfde wee mee de verloskundige was drijfnat omdat het vruchtwater er letterlijk uitspoot en riep alleen maar even zuchten even stoppen even zuchten NIET persen! Maar helaas voor haar kind moest en zou eruit ze heeft haar natte bril weer opgezet en kon kind nog net aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
Mooie verhalen!



Van de eerste beviel ik thuis. Op een gegeven moment kwam de Kraamhulp de slaapkamer weer binnen. 'Ik heb even de ramen dicht gedaan, die stonden nogal ver open..." (het was echt 30 graden ofzo die dag... oeps, de hele buurt heeft meegenoten)



Van de tweede beviel ik in het ziekenhuis. Op een gegeven moment stond er een heel batterij medisch personeel aan mijn bed. Vlak na de eerste perswee (kind is geboren met 2 persweeën, dus het hoofdje stond meteen), gingen er bij de verschillende mensen allemaal telefoons tegelijk af. Ik riep heel hard 'opfucken met de telefoons...!'



Tijdens de bevalling van de tweede kwamen de mensen van de lunch vragen of we nog wat wilden eten. Ik zat middenin een weeënstorm en manlief hield mijn handen vast. Dus toen ze binnenkwamen zei ik ook dat ze moesten opzouten. (achteraf bleek dat manlief best een bammetje had gelust...).



Maar verder ben ik heel rustig, relaxed en aardig hoor....
Alle reacties Link kopieren
Tvp!
Alle reacties Link kopieren
Geweldig TVP!
Ik werd bij de eerste nogal high vd pijnstillers. Is een opleidingsziekenhuis en toen ze vroegen of de nieuwe stagiair ook even mocht voelen, (co, nieuwe gyn, meeloopstage ik weet het echt niet meer), heb ik vrolijk gelald dat ik toch niks voelde, dat iedereen het moest leren dus dat ze maar even moesten kijken wie er nog meer was die nog even moest leren voelen.... Ze hebben er wel om gelachen het gelukkig niet ter harte genomen .
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! TVP
Alle reacties Link kopieren
Ongenegeergde tvp
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 07 oktober 2015 @ 10:57:

Mijn vriendin was aan het bevallen en toen stond ineens de glazenwasser voor het raam. Mijn vriendin schoot in de lach en de glazenwasser wist niet hoe snel hij weg moest komen.Lijkt op die van ons: ik had voluit en achter elkaar persweeën die ik weg moest puffen toen we, onderweg, mooi weer en dus raampje open hadden, stilstonden bij het stoplicht en in de baan ernaast een andere auto, ook raampje open, pal naast mijn open raam dus, stil kwam te staan. De chauffeur vond het wel bijzonder geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
tvp
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:Bij_Zonder schreef op 07 oktober 2015 @ 11:16:



Niet prima: toen man alle knopjes en draadjes en grafiekjes had bestudeerd, begon hij live verslag te doen van wat hij op het schermpje zag...

"Ja! Daar komt er weer één hoor! Oeh, da's een flinke wee zo te zien! Voel je 'm al?"

Dat deed mijn man ook.
Man en ik naar het ziekenhuis, ik werd in de hal geparkeerd in een rolstoel, man ging de auto parkeren. Auto stond dubbel geparkeerd voor een paar tellen want het was overal opgebroken. Toen heeft iemand de deur opengetrokken van onze auto en man een vuist in zijn gezicht gegeven over dat dubbel staan. Man heeft mij naar de afdeling verloskunde gereden met de tranen in zijn ogen. Personeel heeft zich over mij ontfermd en man moest naar de SEH. Gelukkig nam onze dochter royaal de tijd om geboren te worden.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke reacties! Die van Mevrouw75 doet me aan mijn eigen bevalling denken. Het ziekenhuis had ons terug naar huis gestuurd (ging nog uuuuren duren volgens de verloskundige). Echter 2 uur later zaten we met persweeen in de auto weer op weg naar het ziekenhuis. Bijna bij het ziekenhuis aangekomen, werd het kruispunt afgesloten voor een stoet van politie agenten en AA auto's.



Vriendlief was bijna uitgestapt om te zeggen dat WimLex echt heel snel door moest rijden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven