Na de bevalling ga ik...

20-10-2015 08:54 94 berichten
Dit is mijn tweede zwangerschap. Tijdens de eerste zwangerschap wilde ik voornamelijk mijn lijf terug en weer mezelf zijn. Nu ben ik voornamelijk aan het genieten van het zwanger zijn omdat het hopelijk de laatste keer is. Momenteel ervaar ik het gevoel van mijn eerste zwangerschap niet en kijk ik op een wat gezondere manier uit naar het einde.



Maar goed, ik blijf een mens en verlang wel naar bepaalde dingen. Ik ben uitgerekend in maart en kan niet wachten in de lente in de weekenden heerlijk te gaan hardlopen. Mijn man heeft al beloofd na de bevalling een kilo gerookte zalm in te slaan en kijk ik echt uit naar een glaasje port. Kleine dingen dit keer, gelukkig.



Waar kijk jij naar uit?
Ondertussen al bevallen, maar wat keek ik er naar uit om weer in bed te kunnen liggen zoals ik wilde: op mijn buik en rug. Zo fijn dat dat nu weer kan haha!
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels bijna 13 jaar geleden, maar na de bevalling en de borstvoeding trok ik de fles crema catalana open. Anderhalf jaar stond de fles me toe te lachen.



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Dat was vooral weer op mijn buik slapen

En halfdoorbakken biefstuk.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik ben net bevallen, maar geef wel BV en ik kijk uit naar alle flessen wijn die ik ga drinken komend jaar, naar alle kruidige maaltijden die ik dan ga eten en naar het oppakken van mijn bokslessen



Leuk topic!
Alle reacties Link kopieren
filet americain van de slager.. en sushi.
Alle reacties Link kopieren
Oooooh, ik ga in het ziekenhuis (net als de vorige keer) een heerlijk broodje roomkaas met gerookte zalm laten maken. Ze hebben er gelukkig hele goede catering. Ik kan niet wachten, het water loopt me nu al in de mond.

De vorige keer heeft een bevriende kok een 5-gangen diner gekookt voor mij en zijn, ook pas bevallen, vrouw. Hij had alles gemaakt wat lekker is en niet mag als je zwanger bent, wat heb ik daar toen van genoten!

Drank mis ik deze keer helemaal niet. De behoefte om te roken is deze keer wel heel sterk, helaas...ik ben dus benieuwd of het me na de bevalling lukt om het stoppen vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels bevallen maar het meeste keek ik uit naar buik slapen. En wat viel het tegen dat ik door de stuwing, kloofjes en de borstontsteking nog steeds niet op mn buik kon liggen van de pijn..!

Verder heb ik de eerste weken bijna alleen maar filet americain op brood gegeten maar duurde het lang voor ik eens een glaasje wijn nam.

Ook keek ik erg uit naar shoppen en gewoon weer leuke kleding te dragen en er leuk uit te zien. En om weer mooie lingerie aan te kunnen ipv grote onderbroeken en bh ' s met zoogcompressen
Alle reacties Link kopieren
Energiedranken
Frankly my dear, I don"t give a damn
Sushi en een glas wijn! Vooral sushi, heel veel sushi ga ik eten. Zal aan het einde wel verlangen naar normaal kunnen zitten en slapen.
Ook al bevallen..en wat was het broodje filet americain lekker!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat was die boterham met filet die de kraamverzorgster maakte lekker!!! En het fruit had ik zo gemist, ik mocht door diabetes maar een halve appel en een paar vorkjes meloen en al helemaal geen aardbeien! Zo dat smaakte echt zoooo lekker!
quote:mendy schreef op 20 oktober 2015 @ 09:11:

De behoefte om te roken is deze keer wel heel sterk, helaas...ik ben dus benieuwd of het me na de bevalling lukt om het stoppen vol te houden.

Heel erg knap van je Mendy! En dat diner klinkt ook erg lekker.



Sushi las ik net: ja, die ga ik ook weer eten! Heb mijn man gevraagd in de kraamweek in de stad verse sushi te gaan afhalen.
Ik ben vegetariër, dus dat was voor mij gelukkig geen opgave.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al bevallen, heb 3 weken lang elke middag filet gegeten! ook van het buikliggen kan ik echt genieten...

Goede zwangerschap gewenst!
Mijn jongste is alweer bijna 5, maar na mijn bevallingen heb ik de hele kraamweek gerookte zalm, filet american en paté gegeten.
Alle reacties Link kopieren
qua eten mis ik eigenlijk alleen echt sashimi en dan voornamelijk tonijn. En ik wil weer starten met hardlopen en weer gewone broeken aankunnen. Al zou dat in combinatie met de gemiste alcohol wel even duren nog. :)Nog 8 weekjes..
Alle reacties Link kopieren
Ohhh ik ben nu 33 weken zwanger en ik kijk uit naar vele dingen :



- buik en zij slapen zonder wakker geschopt te worden

- filet american

- wijntje ( af en toe )

- maar vooral ..... mezelf weer zijn. Kunnen bukken , normale schoenen aan kunnen en ze ook normaal aan kunnen trekken. Mijn eigen kleding weer aan , Hoppa uit bed stappen zonder pijn en ongemak...

Haha zwanger zijn vind ik gewoon niks. Het is dat het resultaat zo leuk is ...aftellen.. nog een week of 5 / 6.. dan keizersnee. Dus dan nog even opknappen en mezelf worden haha.
Ik keek echt uit naar filet americain! Eigenlijk naar alles wat ik niet mocht tijdens de zwangerschap. Maar heb 3 weken lang geen eetlust gehad toen. Leefde op een boterham en wat fruit en zat tegen heug en meug 2 happen avondeten weg te werken. Zelfs lekkere dingen hoefde ik niet. Dat viel dus wel tegen
Sushi en prosecco!
Alle reacties Link kopieren
Gerookte zalm en broodjes carpaccio!



En ik ben echt geen drinker - af en toe een paar glazen wijn op een feestje - maar als ik in Engeland/Ierland ben drink ik graag een paar pints cider. We gaan dit weekend een paar dagen naar Dublin en ik vind het wel heel jammer dat ik dat nu niet kan. Bovendien - ik ga eigenlijk elk jaar wel een paar keer naar Londen, meestal met een groep leerlingen, en ik vind het erg jammer dat die schoolreisjes dit jaar niet doorgaan en dat ik dus een jaar niet in Londen kom.



Verder is het mijn eerste dus kijk ik natuurlijk ook wel heel erg uit naar de ontmoeting met mijn kindje en straks, in de lente, lekker wandelen in de zon, voor het eerst samen op vakantie (lekker burgerlijk naar Zeeland of de Veluwe)...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
quote:pien6 schreef op 20 oktober 2015 @ 09:14:

Inmiddels bevallen maar het meeste keek ik uit naar buik slapen. En wat viel het tegen dat ik door de stuwing, kloofjes en de borstontsteking nog steeds niet op mn buik kon liggen van de pijn..!



Dit! Wat baalde ik daarvan!



De dag na mijn bevalling kwam een van mijn beste vriendinnen met vers brood en filet americain. Daar had ik 8 maanden naar uitgekeken
Nu 37 weken zwanger, maar wat moet het heeeerlijk zijn om gewoon m'n sokken aan te kunnen trekken zonder bang te zijn dat ik Hummel plet! En me normaal om te draaien in bed.

En spijkerbroeken dragen. Ben intussen uit te tekenen in één positierokje, omdat de rest gewoon echt niet meer lekker zit.

Om nog maar te zwijgen over m'n hoge hakken die ik weer aan wil kunnen.



Oh, én een glas wijn. Jummm. Ben gelukkig geen paté, filet en sushi- eter, dus daar heb ik geen last van:)
Alle reacties Link kopieren
Toen ik ruim 40 weken zwanger was was de carpaccio , biefstuk (én filet maar dat at ik nooit) in de bonus bij de AH! Dat kon geen toeval zijn; hij moest die week gaan komen haha!



Dinsdag alvast een aantal pakken carpaccio gehamsterd en donderdag met 41 weken bevallen. Tm zondag in het ziekenhuis gelegen maar daarna iedere dag een carpaccio met vriend in het kraambed, opgediend door de kraamzorg. En zondag meteen een enorm stuk rode ossenhaas als avondeten. Ik had gerookte zalm ook enorm gemist maar de eerste keer dat ik dat at vond ik er niks aan, zo gek. De tweede keer was het weer als vanouds.



Ik slaap ook vaak op mijn buik maar dat had ik minder gemist dan al dat rauwe vlees/vis. En idd met stuwing en volle tieten viel dat toch even tegen.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Succes met de laatste loodjes fleetfox!
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven