Tabel - Zwanger worden in 2016!

28-12-2015 19:48 2256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil je graag zwanger worden in 2016 en op dit forum lief en leed met elkaar delen? Praat dan gezellig mee in dit topic! De tabel is gesloten.



NaamLeeftijdStartRondeN.O.D.ZwangerUitgerekend?Bijzonderheden88kiki28januari 2016xxEerste kindjesalacia28januari 2016424 meiEerste kindjeSade778332zsm0xEerste kindjeJaim201623februari/maart 2016111 maartEerste kindjeHakunamatata9026januari 2016619 juniEerste kindjeMevrouw_X30maart 20160Eerste kindjebelle8828maart 201656 juliEerste kindjeUilenkopje27november 2015627 aprilEerste kindjeNanny9421november 2015428 juniEerste kindjeTeja29201615 mei1e kindje via IUIBloempje18729maart 2016230 aprilEerste kindjeCarmen8828januari 201639 maartEerste kindjeProfessor8629november 2015415 maartnovember 2016Eerste kindjevalkgezicht27januari 2016120 maartEerste kindjeWomen198926november 2015411 januari22 september 2016Eerste kindjeineke120227november 201529 januari19 september 2016Tweede kindje-elle-30december 20151x 1 november 2016Eerste kindje
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mee te schrijven, en zolang de tabel niet te vol raakt mag iedereen zich aanmelden!



Ik ben zelf in de ronde 2, sinds november bezig. Net mijn eisprong gehad en nu dus rustig aan het wachten op (het uitblijven van) mijn menstruatie op 7 januari. Mijn man is trouwens 28, en wil heel graag vader worden
Al gevonden!!

Ben er gelijk enthousiast over

Even voor de tabel: leeftijd 28

Start is nog onzeker,wachten vriendlief

Ik hoop begin dit jaar

Wel ons eerste kindje



Nog even verdere info over mij. (Dacht is miss handig)

Ik heb een vast contract, vriend heeft net nieuw werk. Hij wilt dit eerst nog even aankijken hoe het allemaal loopt. En zegt er nog niet helemaal klaar voor te zijn.

Wel hebben we samen besloten dat ik al ga stoppen met de pil. Ik heb begin dec mijn laatste pil genomen en heb daarna mijn onttrekkingsbloeding gehad.

3 jan moet ik, als de app het goed heeft, 'echt' ongesteld worden..

Vind het stoppen al spannend op zich!

Merk dat ik er ook erg veel mee bezig ben!! Lees al een aantal weken mee op forums en gisteren dacht ik, ik ga me aanmelden! Moet ergens mijn verhaal kwijt, want ik merk bij me vriend dat hij lichtelijk gestoord wordt En hij voelt zich soms gepusht... dus wil het even laten rusten... maar ja in mijn hoofd blijft het tollen!

Heel verhaal al weer!!! (Sorry )
Alle reacties Link kopieren
Super dat je zelf een topic hebt gemaakt @professor86. Mijn n.o.d zou 20 januari moeten zijn, eisprong rond 6 januari en dat is ronde nummer 1. Hoop voor jou dat je ons dus na 7 januari goed nieuws kan melden professor86!
Spannend prof! En wat leuk dat je vriend heel graag papa wilt worden! Heeft hij daar lang over na gedacht?
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie meedoen Bloempje en Kiki! Ik heb de tabel inmiddels aangepast. Leuk ook dat wel alledrie net begonnen zijn Bloempje, als je je vriend niet gek wil maken is dit forum echt een uitkomst! Daar gebruik ik het ook voor...
Alle reacties Link kopieren
Bij hem kwam het echt los toen vrienden om hem heen vader werden, Hij zag dat het leuk was en dat zij ook nog gewoon een leven hadden zeg maar. Sinds we getrouwd zijn (oktober) is hij echt helemaal enthousiast en ik ben na de huwelijksreis ook meteen gestopt met de pil.
Hihi dat begrijp!

Ik merk gewoon dat ik dingen té vaak vraag... Miss wil ik voor mezelf wel een specifieke datum horen, maar dat weet hij dus nog niet... Denk dat het ook onzekerheid is en bang voor het onbekende. Twijfels hebben we allemaal wel denk ik?
Wat leuk dat het bij hem ook zo ging kriebelen! Hier nog niemand in de vriendenkring, dat scheelt miss ook wel
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dat wel wat kan uitmaken. Toen bij ons in de vriendenkring het eerste stel een kindje kreeg, was de man ook bang dat hij een beetje zou vervreemden van de rest. Is niet gebeurt, maar hij dacht er wel over na.



En twijfels... ja. We hebben op papier alles op orde (beide goede baan, huis groot genoeg, goede relatie etc) maar toch denk ik wel eens na over wat er allemaal gaat veranderen, Qua geld, qua tijd, vrijheid en ja, ook mijn lichaam (ijdelheid, ik weet het). Maar de wens om een kindje te mogen krijgen is zoveel groter
Op papier is hier ook alles goed! Net dat hij een nieuwe baan heeft, maar hij heeft het super naar zijn zin!

Dat vervreemden van de groep daar denkt hij denk ik ook wel aan (hij heeft het nog niet uitgesproken) Stiekem heb ik dat ook wel, maar ben er denk ik minder bang voor omdat ik toch denk dat het niet zal gebeuren!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik wil ook graag meeschrijven hier! wij wachten nog tot februari, want dan gaan we lekker op wintersport en dan kunnen we nog een vakantie lekker gaan genieten en hoef ik niet eng te vinden om te gaan skien en kan ik ook nog een wijntje drinken!



Maar daarna zal het toch gaan beginnen. Ik vind het ontzettend spannend, maar ik heb er ook wel zin in!



Even een algemene vraag, hoe doen jullie dat met stoppen met de pil? Pas wanneer je er echt voor wilt gaan of al eerder?

Er zijn zoveel vragen in mijn hoofd en ik hoop dat dit een actief topic wordt! Dan kan ik daar lekker van me afschrijven.

Ik vind het prettig om ergens terecht te kunnen met mijn vragen, angsten en verhalen haha. Ik vind het vooral moeilijk omdat we samen hebben besproken om het tegen niemand te vertellen, zelfs de ouders niet. Maar dat maakt het wel spannender allemaal.



Hoe doen jullie dat allemaal?



Voor de tabel:

Start midden februari

Leeftijd 27 en vriend 31

Het zou ons eerste kindje zijn.
Welkom valkgezicht!

Voor je vragen, angsten en verhalen zit je hier wel goed. Volgens mij is dat allemaal ons doel hier

Spannend zeg dat jullie al een datum hebben wanneer jullie 'echt' gaan starten!



Ik wacht nog op vriend, maar ben al wel gestopt met de pil. Samen besloten, hij hoopt dat mijn libido om hoog gaat en ik ben benieuwd of mijn lichaam nog goed werkt Zodat als we er straks echt voor gaan ik weet hoe mijn cyclus is.

Ik zelf vind dat wel een prettig idee, maar dat moet je zelf bepalen..



Hier weet ook niemand nog dat ik gestopt ben. Ik moet wel zeggen dat ik heel slecht kan liegen en mijn moeder me, volgens mij nog met haar ogen dicht, zo kan lezen. Soms heb ik het gevoel dat ze het weet, maar zegt er niks over. Althans zo hoor ik wel vaak, het wordt wel eens tijd he..... (op een leuke manier hoor) en dan denk ik, je moest eens weten dat ik iig al gestopt ben met de pil
Alle reacties Link kopieren
Welkom valkgezicht! Ik heb je erbij gezet.



Ik ben pas gestopt met de pil toen we er echt voor gingen, maar dat kwam doordat ik destijds ook medicatie slikte die niet mag wanneer je zwanger bent. Ik wilde echt geen risico nemen, maar ook niet eerder stoppen met die medicatie dan nodig was. Anders was ik misschien eerder gestopt om alvast enige regelmaat in mn cylcus te krijgen en die ook te leren herkennen Nu is alles nieuw omdat ik 13 jaar de pil geslikt heb en me niet meer kan herinneren hoe mn menstruatie enzo was voor die tijd.



Wat spannend dat jullie het aan niemand vertellen! Waarom hebben jullie dat zo afgesproken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloempje187 schreef op 28 december 2015 @ 20:53:

...hij hoopt dat mijn libido om hoog gaat en ik ben benieuwd of mijn lichaam nog goed werkt Zodat als we er straks echt voor gaan ik weet hoe mijn cyclus is. Bij ons precies hetzelfde! En ja, libido omhoog gegaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven. Wij hebben het er voorzichtig over gehad om in januari te stoppen met de pil en ergens in het voorjaar te proberen om voor een kindje te gaan. Even afhankelijk van wanneer cyclus op orde is na stoppen met de pil. Vind het heel spannend!



Ik weet nu al dat man ook gek/zenuwachtig wordt als we het er teveel over hebben, dus dit forum lijkt mij een uitkomst :-)



Voor de tabel:

Start: nader te bepalen (voorjaar 2016)

Leeftijd: 28 en 31

1e kindje
Was jou cyclus gelijk weer normaal Professor???

Ik ben zo benieuwd naar de mijne!

Ik heb een app gedownload, mijn kalender. Daar houd ik ook mijn symptomen in bij en volgens mij heb ik wel duidelijk mijn eisprong gevoeld op het moment dat ook de app het aangaf..
Alle reacties Link kopieren
quote:Professor86 schreef op 28 december 2015 @ 20:55:

[...]





Bij ons precies hetzelfde! En ja, libido omhoog gegaan!Hahaha hier ook hetzelfde idee
quote:Professor86 schreef op 28 december 2015 @ 20:55:

[...]





Bij ons precies hetzelfde! En ja, libido omhoog gegaan!



Bij mij loopt hij ook wel op ja!

Heb jij wel minder zin tussen ovulatie en menstruatie..? Ik heb nu dus minder zin als 2 weken geleden..? Of is dat iets wat bij mij hoort???
Welkom Salacia!

Wordt al een gezellig clubje zo!
Alle reacties Link kopieren
@Bloempje: ik had na 35 dagen mijn eerste echte menstruatie. Kan me vaag herinneren dat mijn cyclus vroeger ook aan de lange kant was, dus lijkt normaal. Maar bij de volgende weet ik het zeker. Ik verwacht 7 januari ongesteld te worden, behalve als het heeeel snel raak is. Maar daar reken ik maar niet op!



@salacia: is een hele leuke bijkomstigheid! Sowieso raar om erachter te komen hoe je lichaam functioneert in 'natuurlijke staat'.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het de laatste 2 weken voor menstruatie ook minder!
Alle reacties Link kopieren
@professor: Vooral omdat ik bang ben dat ik mezelf wil beschermen. Vooral omdat als het dan niet lukt je het eigenlijk de hele tijd moet vertellen. Maar ik denk dat bij mij hetzelfde is als bij bloempje, mijn moeder heeft volgens mij wel iets door, maar houdt braaf haar mond!



Daarnaast lijkt me de verrassing voor iedereen ook super gaaf! Het is echt heel erg, ik heb al helemaal bedacht hoe ik het mensen zou moeten vertellen haha.



Als het dadelijk 2016 is komt het allemaal echt heel erg dichtbij! Ik begin 1 januari ook met foliumzuur en misschien verstandig om alvast te gaan stoppen met de pil. Ik slik die nu ook al 13 jaar. Geen idee meer hoe het allemaal zat haha.



Maar jullie zijn ook al echt begonnen professor? Hoe was het om die stap te maken? En de andere die al gestart zijn natuurlijk!
Oke, ligt het denk ik toch niet aan mezelf Had het al wel eens ergens gelezen dacht ik..

35 dagen pff dat is inderdaad lang zeg!

Ik weet helemaal niks meer van voor de pil, hoe lang hij was. Zou nog wel eens oude agenda kunnen zoeken (ja die heb ik bewaard...;-)

of ik daar toen in heb geschreven, maar volgens mij niet,,,
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk proffesor86 dat je een tabel begonnen bent! Ik was al aan het puzzelen maar HTML is altijd een extreem lastige puzzel.



Ik ben zelf al 2 jaar gestopt met de pil en vorig jaar om deze tijd ben ik dus zwanger geraakt en in maart is dat dus helaas mijn eerste mk geworden. Afgelopen augustus dus na een korte tweede keer zwanger te mogen zijn weer een mk, maar dit aankomende jaar gaat het gewoon lukken!



Ik merk dat ik mijn leven echt een beetje in de wacht zet. Ik bedoel hiermee bijvoorbeeld dat ik eigenlijk wel graag een wil solliciteren naar een andere baan maar voor de baan die ik op het oog heb moet ik elke dag 4 uur reizen en dan denk ik dat het niet handig is omdat ik zo graag zwanger wil worden. Ook het plannen van een lange verre reis vind ik nu een beetje griezelig. (ik weet dat dit niet verstandig is en vreemd ook)



@Bloempje187; Mijn vriend was ook al blij dat ik dit forum nu heb om gelijkgestemden te vinden, want zolang ik daadwerkelijk niet bezig ben met bevallen is hij er ook nog echt niet mee bezig. Hij vind het erg moeilijk dat niet tastbare en (nog) niet visuele. Hij is wel een echte lieverd maar hij kan er dus niet zoveel mee.



Nogmaals; Fijn dat dit topic er is en dat we maar snel en gezond zwanger mogen worden met zijn allen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven