Cravings (feit of fabel?)

20-01-2016 18:55 63 berichten
Naar aanleiding van mijn onweerstaanbare trek in drop (wat dus afgeraden wordt) ben ik benieuwd naar jullie cravings tijdens de zwangerschap. Ik moet zeggen dat ik er nooit in heb geloofd maar kom er toch een beetje oo terug. Heb het dan niet specifiek met 1 iets maar als ik dan iets wil MOET ik het hebben. Lijkt of je discipline in 1 klap ver te zoeken is.
Alle reacties Link kopieren
Ik at elke dag een cornetto. Viel niks tegen te beginnen. Groente kreeg ik niet weg. Helaas, schijnt niet de beste keuze te zijn voor je kind, maar het lukte me niet om het anders te doen :(
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Bij jongste Vietnamese loempia's met hete saus van bepaalde kraam. Ooit ontzettend boos geweest op man dat hij op zondag niet via Google wilde achterhalen waar beste man woonde, want ik moest NU loempia's. En die man had ze heus wel in de vriezer. 😳
Kersen. Ladingen vol. Maakte niet uit of het diepvries was of verse
Alle reacties Link kopieren
Bounty en melk :(
Ik had dat met Optimel yoghurt met een fruitsmaak met daarin AH Cruesli met chocolade.

Echt, daarvoor kon je me 's nachts wakker maken. Had ik voor de zwangerschap nog nooit gegeten.



Verder was ik voor de zwangerschap een enorme snoepkont die weinig had met groente en fruit. En had ik in de zwangerschap de enorme behoefte aan gezond, vezelrijk voedsel en at ik kilo's fruit en groenten.
O dat valt me ook op ja dat fruit. Heb echt niks met appels normaal en nu eet ik er twee per dag. Heb dat niet eens zo zeer onder cravings geschaard haha.



Maar loempia's moet ik nu niet aan denken met die misselijkheid haha!!
Alle reacties Link kopieren
Ik lustte ineens van alles niet meer. Boterham met kaas, ik kreeg het niet weg. Brood sowieso niet.
Alle reacties Link kopieren
Geen last van cravings gehad. Maar wel dat ik sommige dingen juist echt niet meer lustte, zoals bijv. koffie. En bij de tweede vond ik tomaten wel heel lekker, maar niet dat ik midden in de nacht smachtend naar een tomaat wakker werd of zo.
..
Patat en chips... Hou ik niet eens van.
Alle reacties Link kopieren
Bon bon bloc
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik lust ineens pannenkoeken!
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Bij de eerste hele zoete vruchtensappen. Met mango enzo.

Bij de tweede komkommer met zout.



Normaal vind ik dat allebei niet te pruimen. En het is ook niet zo dat mijn kinderen nu zo dol op mango of komkommer zijn.
Ik lustte geen koffie meer, en ook de geur was voor mij niet te harden.



Ik had ineens een enorm reukvermogen. Nou heb ik dat altijd! Ik heb echt een enorm goede neus, alsof ik een hond ben. Maar tijdens zwangerschap hadden wij een hond die altijd naast me lag en die ik nooit vervelend vond ruiken. Tijdens zwangerschap rook ik hem zelfs wanneer hij twee kamers verderop lag en ik vond de geur weerzinwekkend.

Heel zielig, maar als de hond bij me in de buurt kwam ging ik over mijn nek.

Dat ging na de zwangerschap weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Rauwe groenten! Bakken vol radijsjes, komkommer, bleekselderij, paprika! En dan met een yoghurt / knoflook dip, dat at ik het liefst als avondeten



Ik had niet zo'n zin in zwaar en vet eten en olijven at ik ook niet meer, verder weinig rare dingen. Ben ook niet misselijk geweest , gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste citroensap, versgeperst. Liters en liters van weggewerkt, met kisten tegelijk kwamen de citroenen ons huis binnen. Jammer van m'n tandglazuur... Bij de tweede geen craving maar lustte ik ineens geen stoofvlees meer, was ik altijd gek op.
Ik heb een hele erge behoefte aan groenten en fruit, ik kom ruimschoots over de 200gram en 2stuks fruit heen. Sinds een week lust ik alleen de kiwi's niet meer? Die worden maar niet rijp lijkt wel, blijven hard en zuur. Ben nu verknocht aan appels, voorheen at ik die nooit maar nu.

Dingen als chips en nootjes etc dat kan ik bwv dagelijks eten maar dat ben ik nu helemaal kwijt. Eet nu veel ongezouten noten, pistache/ cashews en ander lekkers van de notenboer.



Mijn reukvermogen is ook extreem., ik ruik het in de kamer als man in de keuken een shaggie draait. Als hij hem dan buiten opgerookt heeft ruik ik het door de hele hal en keuken heen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lustte ineens geen cola en geen spaghetti meer, de geur alleen al... Wel veel cravings gehad, elke twee weken een andere . Van aardappelpuree tot yoghurt-met-sprinkles. Als ik trouwens aan die cravings toegaf was de misselijkheid ook een tijdje weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof er in dat je lichaam vraagt om wat het nodig heeft. Hoe je hersens het vertalen, dat is een ander verhaal.

Drop zou gewoon de vraag om zout kunnen zijn, misschien de bloeddruk wat laag.

Patat? Misschien te weinig vetten in je dieet.

Trek in zoet is meestal vitamine vraag, fruit is zoet. Alleen denken je hersens niet in gezond maar in wat het kent. En als jij lolly's zoet vind MOET je dus lolly's terwijl je eigenlijk gewoon wat druiven nodig hebt.
quote:zonnetje1080 schreef op 20 januari 2016 @ 19:18:

Rauwe groenten! Bakken vol radijsjes, komkommer, bleekselderij, paprika! En dan met een yoghurt / knoflook dip, dat at ik het liefst als avondeten



Ik had niet zo'n zin in zwaar en vet eten en olijven at ik ook niet meer, verder weinig rare dingen. Ben ook niet misselijk geweest , gelukkig.Hier ook, maar at ook groente die je normaal niet rauw eet. Aten we boontjes en dan at ik er al een stuk of 10 rauw op
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof er niet in dat je lichaam vraagt om wat het nodig heeft. Je ziet dat dit namelijk niet echt klopt bij obese mensen, die echt niet meer vetten nodig hebben!

Zelf heb ik deze keer nogal trek in Spa Lemon Cactus (waarschijnlijk het bittere), fruit en in het begin ook drop (nu niet meer). Drop is bij mij niet echt een goed idee, bij vorige zwangerschap had ik een licht verhoogde bloeddruk!



Ik merk wel dat ik regelmatig moet blijven eten omdat ik anders echt beetje flauw wordt, maar moet me er dan echt toe zetten wat koolhydraatrijkers dan een appel te nemen. Maar dit heeft meer te maken met de verhoogde vraag naar calorien nu de kleine aan het groeien is (nu 24 weken hier :-) )



Vorige zwangerschap had ik lange tijd geen trek in chocolade, ik heb zo gehoopt dat dit zou blijven, maar helaas...
Deze zwangerschap heel anders dan de eerste.

Bij de eerste heel veel behoefte aan zuur. Heb veel zure matten, groene appels en (zure) sinaasappels gegeten. En een bepaalde soep uit blik.



Dit keer wisselt het meer. Eet sinds het begin geen vlees meer. Word echt misselijk bij de gedachte aan vlees... Wel heel erg veel zin in zoet, dus ook al iets meer aangekomen helaas .

Oh en ik drink alleen nog maar capri sun.



Oh en melk, in beide zwangerschappen. Drink ik normaal ook veel, maar als ik zwanger ben extreem veel. Zit op een litertje of 6/7 per week.
Alle reacties Link kopieren
niks anders dan normaal, alleen een extra tussendoortje om 4 uur. ben nu 8 kilo aangekomen na 32 week.
Alle reacties Link kopieren
Eerste trimester had ik veel trek in hartige dingen, kroketten, bitterballen, kaasbroodjes, tosti's etc.

Ik weet nog dat we op vakantie waren toen ik net had getest. We gingen ergens lunchen en toen zei ik: oh, brood met kroketten, dat neem ik! Vriend keek me aan of ik gek was geworden want normaal moet ik echt niks hebben van frituur en afvalvlees e.d.
Loempia mmmmm



En liters melk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven