wat niemand je vertelt over zwanger zijn

13-02-2016 17:17 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het leek mij leuk hier de rare, onverwachte kanten van zwanger zijn met elkaar te delen. Zoiets als het topic "Bevallen, de taboes!", hopelijk met dezelfde hilarische inslag



Alle reacties Link kopieren
TO trapt af:



- dat ochtendmisselijkheid stiekem staat voor hele-dag-door-misselijkheid



- dat je bij 5 weken zwangerschap al een nieuwe BH moet kopen, 1 cup groter



- dat je bij 8 weken zwangerschap al wordt aangekeken op een glaasje cola (en je drinkt geeneens koffie!)



- dat men je niet gelooft als je zegt dat jongen/meisje je niet uitmaakt



- dat er enorme hoeveelheden lucht je darmen uitkomen, de hele dag door
Alle reacties Link kopieren
Wie volgt?
Alle reacties Link kopieren
Ja die darmen niet normaal he!

Is het zo erg met die bh denk dat ik dan maar gelijk positie bh koop.



Oh ik dacht met 6 weken een echo te krijgen niet dus.
Alle reacties Link kopieren
Dat je libido tot ongekende hoogten stijgt....
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
9 maanden obstipatie
Alle reacties Link kopieren
Dat je de meest bizarre en enge dromen krijgt!
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 februari 2016 @ 17:21:

9 maanden obstipatieOja, die was ik vergeten! Dat er soms niet eens een zwangerschapstest voor nodig is, want je kunt opeens niet meer poepen
Alle reacties Link kopieren
quote:SweetFirefly schreef op 13 februari 2016 @ 17:21:

Dat je libido tot ongekende hoogten stijgt....



Ik merk dat ik nu (week of 9) niet meer fysiek walg van mijn man, dus dat verschilt per persoon



Dat het geliefde internet als informatiebron plotsklaps veranderd in een gruwelijke informatiebron vol met vermeldingen van gevaren, enge situaties en niet leuke verhalen.
Alle reacties Link kopieren
Kramp!!niet alleen kuiten maar alle spieren kunnen meedoen...

En die hamstringkramp is echt erg pijnlijk!
Dat je je eigen huisdier ineens op 5 km afstand ruikt en van die geur over je nek gaat.
Alle reacties Link kopieren
dat "iedereen" zich er mee bemoeid en ongevraagd aan je buik gaat zitten. "oh, ik mag toch wel even voelen", en voordat ik nee kon zeggen lag de hand al op de buik. ik had totaal geen behoeft om alles te delen en ik was toch echt heel veel meer dan alleen die zwangere miep
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Van vriendinnen die al wat verder zwanger zijn/inmiddels bevallen



- Dat je het ook wel eens NIET over je zwangerschap wilt hebben, maar met die dikke buik is maar 1 gespreksonderwerp interessant.



- Dat je in het begin niet kunt wachten totdat je buik gaat groeien, maar dat dit na een week of 30 verandert in: STOP! STOP! Je kunt niet verder, het gaat scheuren!



- Dat je niet meer wilt lunchen met niet-zwangere vriendinnen, want die bestellen voor je neus een heerlijk broodje carpaccio/filet americain/tonijn/enzovoort
Dat je je schoenen niet meer past, omdat je olifantenpoten krijgt.



Dat je denkt "Goh, wat fijn, ik heb helemaal geen striae omdat ik zo goed smeer" en op een dag word je er ineens mee wakker.



Dat het echt Heet is in de zomer.
Ik heb het normaal gesproken altijd koud. Maar tijdens de zwangerschap had ik het altijd warm
Dat je je best wel sneu voelt als je midden in de nacht in het donker een droog beschuitje in bed zit te eten. En dat je van de een op de andere dag hijgt als een paard bij het beklimmen van 1 trap/voorover buigen/etc.
Alle reacties Link kopieren
Dat je bij de koeling in de supermarkt opeens wel heel goed merkt dat je borsten en tepels hebt...
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 13 februari 2016 @ 17:28:

dat "iedereen" zich er mee bemoeid en ongevraagd aan je buik gaat zitten. "oh, ik mag toch wel even voelen", en voordat ik nee kon zeggen lag de hand al op de buik. ik had totaal geen behoeft om alles te delen en ik was toch echt heel veel meer dan alleen die zwangere miepEen vriendin van mij was hier zo verbaasd over, dat dit zo schijnt te zijn. Zij heeft hier namelijk totaal geen last van gehad. Gelukkig had ze genoeg zelfkennis om te weten dat haar ontspannen gezicht niet zo gastvrij is voor mensen om dichtbij te komen haha!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat heerlijk dat er al zoveel reacties zijn!
Dat je bang wordt en iedereen wil beschermen. Mijn vriend moest me laten weten dat hij veilig op z'n werk was aangekomen. Ik sliep gewoon niet meer als hij naar z'n werk ging en ik nog thuis in bed lag.
Dat mensen ineens denken dat je nu wel op hun kinderverhalen zit te wachten. Dat zij de hele dag over mijn baby praten en dan zeggen dat ik over niks anders kan praten.
Alle reacties Link kopieren
Ochtendmisselijkheid duurt niet alleen de hele dag, maar ook de hele zwangerschap. Terwijl me bloofd was, dat het na drie maanden over zou zijn.



Aambeien, ook een mooi taboe
En misschien best wel stom van mij: ik had er nooit over nagedacht dat dat rekken van je baarmoeder zeer doet. Daar verbaasde ik me in het begin wel over, maar best naïef van mezelf eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 13 februari 2016 @ 17:34:

Ochtendmisselijkheid duurt niet alleen de hele dag, maar ook de hele zwangerschap. Terwijl me bloofd was, dat het na drie maanden over zou zijn.

Hier lees ik even overheen hoor, iedereen houdt mij ook voor dat het nog max. 8 weken duurt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven