Zwanger worden vanaf december 2014 Deel 2

14-04-2016 22:29 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
Denk hier verder met deel 2 meiden....hopelijk vind iedereen het!
Alle reacties Link kopieren
even een terug vind post

Ik ga zo slapen! Welterusten!
Ik heb het gevonden! Ik ga ook slapen! X
Alle reacties Link kopieren
Gevonden! Hier nog steeds geen succes, gisteren weer ongesteld geworden...
Alle reacties Link kopieren
Balen, Samoa! Ik blijf hier voor jullie hopen dat het snel lukt dames!
Nee he! Echt weer flink balen samoa ! :( *knuffel*
Alle reacties Link kopieren
He wat fink balen Samoa wat een geduld moetenjullie opbrengen. Sterkte!

Denken ze al aa andere stappen om te ondernemen?
Alle reacties Link kopieren
Jahaa gevonden. Was even zoeken



Merl en Samoa, nog geen succes lees ik. Knuffels en hopelijk doet de zon die hier doorkomt jullie goed. Denk aan jullie.



Zeeuwsmeisje, hoe gaat het met jou en de kleine?

Bessie, wat lief dat je nog steeds, met dit uitgedund clubje meeschrijft. Respect!



Hier op naar IUI3. Eentje met wat belemmeringen, omdat de follikelmetingen niet allemaal kunnen doorgaan (ben volgende week niet in Nederland) en omdat ze een eiblaasje heeft gezien. Dit bemoeilijkt het kijken en meten, maar zou de IUI niet mogen belemmeren. Dus we hebben besloten om er voor te gaan!! Liefs en tot snel en dan hopelijk goed nieuws.
Hoi meiden!

Hoe gaat het hier met jullie allemaal?

Ben hier een tijd niet geweest, druk met de kleine en werk uiteraard.

Vrijdag is ze alweer 6 maanden oud en het gaat super.



Is er in de tussentijd alweer iemand zwanger? Ik hoop het wel!

Oh, ik lees het nu pas goed. Nog geen succes bij Samoa, merl en bienmo. Rot voor jullie hoor:-(

Ik hoop dat jullie heel snel zwanger mogen worden!
Hoi meiden,



Hoe is het hier allemaal?



Hier nog geen nieuws.. Ben aan het wachten op mn eisprong en hoop die binnen nu en 2 weken wel ergens te krijgen..

En bij jullie? Inmiddels alweer op het wachtbankje?



Hier heb ik het de laatste weken best zwaar. Maar merk dat ik nog veel bezig ben met die miskraam en dat ik nu nogsteeds aan het doortellen ben hoever ik nu zou zijn geweest. Vooral heb ik moeite met de zwangere mensen om mij heen waarbij het allemaal zo makkelijk 'als een sprookje' is verlopen.. Natuurlijk gun ik iedereen het geluk van een kind maar het is voor mijzelf heel confronterend (en misschien ben ik ook wel jaloers) en momenteel ga ik die mensen nu liever uit de weg.. Hoop dat ik snel zwanger ben en die gedachtes verdwijnen.. Maar als het weer raak zou zijn zou dat nu misschien ook te snel zijn want zou die spanning denk ik niet aankunnen tot de 12 weken.. Mja



Ik zeg dat ik de mensen bij wie het allemaal zo makkelijk ging nu uit de weg ga maar hier op het forum maak ik een uitzondering hoor ;) jullie zijn allemaal zo lief! Hoop dat alles goed gaat met de bebe's! De meeste zijn alweer een half jaar! Wat gaat dat snel he!
Alle reacties Link kopieren
Merl Heel begrijpelijk dat je aan het doortellen bent. Ik zou dat ook doen denk ik. En ook begrijpelijk dat je zwangeren met hun sprookjesachtige verhalen uit de weg gaat. Dat herken ik wel. Ik heb ook totaal geen behoefte aan de happy verhalen van anderen. En dan vooral van de mensen die het dichtst bij me staan (familie, goede vrienden). Ik heb dan ook geen zin om te reageren op verhalen en foto's.



Dat heeft niks te maken met het de ander niet gunnen, maar meer met de wens om dat ook te hebben. En het is pijnlijk dat dat nog niet is gelukt. En ja, dan is jaloers zijn een logisch iets toch? Een menselijke emotie. Dat is iets anders dan afgunst.



Ik zit momenteel op het wachtbankje, nod is 11 mei. Ik heb de de arts afgesproken dat wanneer het deze ronde weer niet raak is, ik een hsg krijg. Ze gaf aan dat de kans dat er iets mis is met mijn eileiders nihil is (uit onderzoeken is gebleken dat er geen reden is om dat aan te nemen) maar toch wil ik dat, voor de zekerheid.



Dus, als er hier iemand is met ervaring met een hsg, hoor ik dat graag!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Sorry dat ik zo weinig reageer.



Merl, ik zou denk ik ook heel erg doortellen. Ik heb zelfs nu dat ik ook nog wel eens denk, als ik meteen zwanger was geraakt, dan was mijn kindje al ong zo oud. Het is heel menselijk denk ik.



Samoa en BienMo, ik duim zo hard voor jullie!



BienMo, is alles uiteindelijk nog gelukt met de IUI?



Samoa, ik heb een HSG gehad en ben die cyclus ook zwanger geraakt. Bij mij waren er bij de uitslagen ook geen tekenen voor verstopte eileiders, maar in mijn ziekenhuis hoort de HSG bij het oriënterend fertiliteitsonderzoek.

HSG vond ik zelf nogal pijnlijk tijdens het onderzoek zelf, daarna was de pijn meteen weg gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden, net terug van vakantie uit Italië.



Merl, ik begrijp je heel goed! Het is logisch dat je zwangeren uit de weg gaat. Niet omdat je anderen het niet gunt....in tegenstelling je gunt anderen mensen echt niet zo'n lange emotionele tijd maar de pijn steekt...de pijn is te erg. Het is geen jaloezie...het is een emotionele rotperiode wat je moet doormaken. En ook jij en iedereen hier verdient het zo erg om ook in dat sprookje op te gaan. Houd moed meid! Sterkte!



BienMo, is de iui doorgegaan???



Samoa, al voortekens? Hoop zo dat het is gelukt en dat je geen hsg onderzoek hoeft te ondergaan. Ik duim heel hard.



Net zoals voor alle anderen hier meiden.



Hoe gaat het met je Miss Bean??



Dikke knuffel voor jullie allemaal! Ik denk aan jullie!
Hoi meiden,



Samoa... Vandaag je nod... En? Hoop t zo! Maar ik ga er vanuit dat je bij goed nieuws het hier al wel meteen zou komen vertellen...

In het geval dat je aan de volgende cylus gaat beginnen..

Ik hoor positieve verhalen over de vruchtbaarheid na de hsg! Bij vrienden van mij waren ze de cylus daarna ook ineens zwanger.. Het onderzoek zelf schijnt alleen niet prettig te zijn maar dan heb je wel weer een beetje duidelijkheid en wellicht ben je daarna ook meer vruchtbaar dan voorheen (Dat je vruchtbaarheid groter is daarna is nooit echt aangetoond maar de positieve verhalen zijn er wel...)



Hoe is het met bienmo?



Hoeveel weken ben je nu missbean? Gaat alles goed?



Bessie: leuke vakantie gehad? Italie is zo mooi! Ik ben er ook vaak geweest en volgende week ga ik er toevallig ook heen op vakantie! Waar ben je geweest? Ik ga naar toscane. Heeeel veel zin in! Ben echt toe aan vakantie!



Met mij gaat het wel redelijk 'goed'.. Merk dat ik sinds die miskraam nog niet helemaal de oude ben, maar opzich gaat het wel wat beter.

Gisteren een eisprong gehad (denk ik volgens m'n temp) en dan is mijn Nod 21 mei.. Ik hoop natuurlijk dat ik zwanger ben en anders hoop ik dat ik niet te veel last van m'n pms heb want heb geen zin in m'n depressieve dagen als ik op vakantie ben.. Ik ga het zien...



Xxx Merl
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames! Hier weer eens een berichtje van mij. Ik lees nog trouw mee, maar reageren komt er vaak niet van, sorry



Merl, het is echt zo ontzettend logisch dat je in gedachten doortelt hoever je geweest zou zijn. Dat hoort allemaal bij het dromen over en verlangen naar een kindje.. Is heel begrijpelijk. En dat er dan in je omgeving mensen zijn bij wie het allemaal vanzelf lijkt te gaan maakt het er niet makkelijker op. Voel je niet schuldig om jaloerse gevoelens hoor meid! Het is je goed recht om dat vervelend te vinden, het is nu eenmaal confronterend en frustrerend.. Betekent absoluut niet dat je het een ander niet gunt.

En ontzettend veel plezier op vakantie! Toscane is echt zo prachtig, wij zijn er op huwelijksreis geweest



Samoa, is er nieuws bij jou? Ik hoop dat je nog niet ongesteld geworden bent.. En zo wel, wordt het HSG natuurlijk.. Dan wordt er in ieder geval weer actie ondernomen.. En Miss Bean heeft er in ieder geval een positieve ervaring mee!



Miss Bean, hoe ver ben je nu? Al een mooi beginnend buikje? En hoe voel je je?



BienMo, hoe is het met jou??



Hier lijkt de tijd te vliegen! Onze boef was afgelopen dinsdag alweer een half jaar oud. We hebben wel een vermoeiende tijd achter de rug. Hij had door een verandering in wasmiddel verschrikkelijk last van eczeem, echt van top tot teen, hij had dus veel jeuk... En hij werd dus een week of 6 lang elke 2 uur wakker... Uiteindelijk zijn we bij de dermatoloog terechtgekomen en hebben we cortisonezalf gekregen. Daar knapte hij gelukkig snel mee op en inmiddels is hij weer zijn vrolijke zelf. Echt genieten, telkens als hij mij of m'n man ziet, krijgen we een heerlijke glimlach
Alle reacties Link kopieren
Oh wat heeeerlijk Merl! Zou zo weer terug willen. Wij zijn in Iseo (Iseomeer) geweest. Tis inderdaad prachtig! Hoop zo dat je met positief nieuws op vakantie gaat meid!
Ff snel een berichtje. Heb toch geen eisprong gehad hoor want mn temp is weer laag.. Helaas! Maar ik bekijk het positief, gelukkig dus waarschijnlijk geen pms op vakantie en een rede om maar veel te klussen. Wat op vakantie niet zo erg is ;) :p
Alle reacties Link kopieren
You go girl! Wat fijn enne natuurlijk een super vruchtbare vakantie gewenst :-)
Alle reacties Link kopieren
IUI3 is niet doorgegaan, stedentrip gedaan, daarna in het ziekenhuis gelegen, nu herstellend en al een week overtijd. Maar ik durf geen test te doen.....



Merl, ben je al op vakantie? Klus ze in ieder geval.



Miss Bean, hoe voel je je? Hoeveel weken ben je nu?



Bessie zo te lezen hebben jullie een fijne vakantie gehad. Hoe was dit met vier kids? Hebben jullie voor de zomer ook nog vakantielanden?



Samoa meid hoe gaat het? Denk aan je. Het is zo een slopend proces, ik hoop dat dit ons jaar mag gaan worden. Liefs

Zeeuwsmeisje wat leuk dat je weer even reageert en gelukkig dat het beter met de kleine man gaat. Gaan jullie nog op vakantie?
Ff snel een berichtje vanuit het zonnige italie !



Hier volgens mij afgelopen weekend een eisprong gehad (eindelijk!), nog even afwachten of m'n temp hoog blijft maar als dat is dan is m'n nod 1juni..



@bienmo: in het ziekenhuis gelegen??

Pfff ik zou echt een test doen hoor! Ik ben nu helemaal zenuwachtig voor jou hier!! Duim voor je meid! Heb je een test in huis?
Hoi meiden,



Mijn vakantie zit er weer bijna op. Morgen rijden we weer naar huis. Heb wel onwijs genoten.

Heb dus afgelopen weekend een eisprong gehad en voel me nu emotioneel helemaal goed. De afgelopen cyclussen had ik flinke pms klachten (behalve toen ik dus zwanger bleek, toen voelde ik me goed).. Nu voel ik me dus weer helemaal goed waardoor ik echt heel erg ga denken dat ik nu misschien wel weer zwanger ben.. Pfff om gek van te worden want de kans is natuurlijk ook heel groot dat ik me nu gewoon goed voel door de vakantie..

Ik kan niks anders dan afwachten maar ik denk wel dat ik deze keer meer teleurgesteld dan anders zou zijn als ik ongesteld word omdat ik het nu dus (voor het eerst) denk dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn,, Pfff... !



Bienmo: hoe is het met jou? Waarom lag je in het ziekenhuis? Ik ben benieuwd of je al getest hebt?



Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Wauw Merl wat ontzettend spannend! Ik hoop het zooooo voor je! Wanneer is je precieze nod?



Bienmo, hoe gaat het???? Ben erg benieuwd! Was het zkh voor onderzoeken?



Samoa, wanneer zou jij de HSG krijgen?
Nod is precies over 1 week.. Dus 1 juni.. Ik laat het wel weten dan..
Alle reacties Link kopieren
BienMo, ziekenhuis?? Hopelijk gaat het herstellen voorspoedig.. En een week overtijd, ik zou de nieuwsgierigheid niet meer kunnen bedwingen en een test doen!



Merl, wat fijn dat je een goede vakantie hebt gehad, lekker kunnen ontspannen dus.. En nu helemaal lekker in je vel, hopelijk is het inderdaad een goed voorteken.. Hou ons op de hoogte!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Ik laat ook maar weer eens van me horen.



BienMo, hoe gaat het? Heb je nog een test gedaan?



Merl, spannend..



Ik hoop zo dat het voor ons 3tjes nog dit jaar raak mag zijn.



Iets meer dan een week geleden heb ik de HSG gehad. Was even pijnlijk, maar het was ook zo klaar. Ik hoorde de arts zeggen "oh klaar is het al". De vloeistof ging heel snel door beide eileiders heen. Arts zei dat ze vaak wat langer bezig zijn maar kennelijk zijn m;n eileiders heel mooi doorgankelijk. Was ook te zien op de foto. Ook m'n baarmoeder heeft een normale vorm.



Dus, ook dit weer volgens het boekje lijkt het.. Dus er is nog steeds geen andere verklaring voor dan een geduldkwestie. Dat hoop ik in elk geval. Ben wel blij dat ik die HSG gedaan heb en dat ik weet dat er geen verklevingen oid zijn.



Fijne avond allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven