Wat waren jouw eerste symptomen zwangerschap?

13-06-2016 08:16 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vraag zegt het al. Wat waren jouw eerste symptomen van je zwangerschap? Waardoor had je het vermoeden al, met name voor je NOD en positieve test?



Ik heb de volgende klachten:



- misselijk en overgeven, met name ochtend

- steken in onderbuik

- lage rugpijn

- verkouden, snel kortademig

- gesprongen adertjes bij ogen

- krampen in buik

- waterige melkachtige afscheiding

- duizeligheid

- vermoeidheid

- gespannen borsten



Natuurlijk zegt het nog niet zoveel en kan het van alles zijn, ook PMS. Ga ook niet vragen of jullie denken dat ik zwanger ben want dat heeft geen nut. Nog paar dagen wachten tot ik test kan doen.

Ben benieuwd wat jullie voor klachten hadden zo vroeg al.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn dochtertje helemaal niks! Was mezelf al aan het voorbereiden op een reeks afspraken in zkhuis voor de start van IUI.

Was op vrijdag ongesteld geworden (tenminste dacht ik) en had de volgende dag een positieve test, resultaat daarvan ligt nu op mijn schoot te kieren

De 2zwangerschappen daarvoor meende ik alle symptomen te hebben, viel achteraf tegen en dit werden beide miskramen.



Hoop voor je dat het raak is! Zijn jullie al lang bezig?
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een lijst als je nu al zoveel klachten zou hebben zou je al zoveel hormoon moeten hebben dat je knal positief test.



Ik voelde niets. Ik had er wel over gedroomd. Toen teste ik positief.



Maanden ervoor voelde ik van alles en was de test elke keer negatief.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Vanaf week zes werd ik misselijk en begonnen de symptomen
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Gespannen borsten. En een vreemd onderbuikgevoel!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik op de markt langs een notenkraam liep en spontaan misselijk werd van de geur ben ik gelijk doorgelopen naar de drogist voor een test.

Geuren dus, en dat heeft nog wel een tijdje geduurd.

Bij de tweede zwangerschap trouwens hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Beter ruiken en lage rugpijn.

Daarna kwamen de pijnlijke borsten en honger. Veel honger!
Life is short. Smile while you still have teeth.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij voelde het alsof ik ongesteld moest worden.

Wat jij omschrijft klinkt meer als een griep op komst.
Alle reacties Link kopieren
Een beetje misselijk gevoel bij de geur van aardappel. En de koffie viel niet meer zo lekker. De rest van jouw symptomen heb ik nooit gehad, behalve toen de bevalling begon. En verkouden ben ik ook niet geweest door het zwanger zijn. Weet je zeker dat je niet gewoon verkouden bent?
Alle reacties Link kopieren
Ik had beide keren al wel vroeg symptomen, minstens 4 dagen voor mijn NOD al. Veel moeten plassen, dikke witte afscheiding, pijnlijke tepels (normaal heb ik dat een paar dagen rond mijn eisprong maar gaat het weer over, bij een zwangerschap blijft dit) en heeeel erg moe. Zo'n vermoeidheid waarbij je al helemaal kapot bent als je een trap op loopt. De laatste keer wist ik eigenlijk al vóór het testen dat het eigenlijk niet anders kon dan dat ik zwanger was. Ik testte ook al een paar dagen voor mijn NOD positief.



Misselijkheid kwam pas vanaf een week of 6 à 7.
Alle reacties Link kopieren
Heel onredelijk zijn tegen manlief

Dat, en ruiken als een bloedhond.

Ook hier pas de typische symptomen vanaf week zes (misselijkheid, moe, groeiende borsten ook vrij snel).

Laat je iets weten?

Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Een week voor ik kon testen had ik alleen hele zere gevoelige tepels, niet normaal. Had een hele donkere positieve test daarna kwam de misselijkheid, wat bij week 14 stopte.

Nu week 20 en voel me goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist 100% zeker dat de menstruatie eraan kwam. Op vrijdag begon de typische hoofdpijn. Op maandag kwamen daar de hevige krampen bij. Dinsdag nog steeds veel krampen. Steeds naar wc om te kijken of het al zover was. Dat waren weer 5 ellendige dagen, maar voor mij zooo normaal. (Slikte dan ook constant de pil door en had 1 á 2x per jaar een stopweek. Wel bewust gestopt met pil voor onze kinderwens). Dit was dan officieel ronde 3 en zei al dat ik dit niet ging trekken iedere maand. Wat kan mijn lichaam de menstruatie toch slecht aan.

Enige "vreemde" symptoom waren mijn ietwat gevoelige gespannen borsten. Dat kende ik nog niet. Omdat dinsdag nog steeds niets doorgekomen was ben ik woensdagochtend, 5 minuten nadat vriend vertrokken was naar zijn werk, mijn plas eens gaan opvangen en heb ik een Kruidvat test gedaan (2 voor 5). Want wie weet... Terwijl mn plasje even in het werken was en ik het bekertje en papiertje van de test opruimde keek ik even snel en zag al gelijk een 2de streep. Heb zeker 10x de beschrijving op het doosje nageken of ik me niet vergiste. Inmiddels precies vandaag 30 weken zwanger.



Ik had echt alles wat ik normaal ook heb als de menstruatie eraan komt. Eerst knallende koppijn, dan krampen en dan zet het zich door. Wist niet goed wanneer ik zou kunnen testen, omdat ik nog aan het ontpillen was dacht ik. De 1e en 2de cyclus duurden dan ook beide gemiddeld rond de 30 dagen. Test heb ik gedaan op dag 26 en was knalpositief.
Niks, behalve een positieve test. De eerste symptomen kwamen rond een week of 18, toen voelde ik de baby schoppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd niet ongesteld. Verdere "ellende" kwam later pas.
Mijn man stuurde mij een plaatje van een broodje frikandel of kroket (weet ik niet meer) met de vraag of hij langs de snackbar zou gaan voor het avondeten. Ik moest kokhalzen van het plaatje alleen al. Toen wist hij gelijk dat het raak was. Ik had nog zoiets van, nou, kan een keer zijn toch dat ik er geen trek in heb. Maar ik bleek inderdaad zwanger. Verder had ik bijna 9 maanden nergens last van, eigenlijk pas aan het einde van mijn zwangerschap dat ik last kreeg met maagzuur en kramp.



Bij de tweede wist ik het pas toen ik een positieve test in handen had, die ik voor de zekerheid deed omdat het wel erg lang duurde voordat ik ongesteld werd. Ik was niet bezig met zwanger worden.
Een tweede streepje op de test. Verder alleen een voorgevoel.
Alle reacties Link kopieren
Heel interessant om te lezen. Het is zo verschillend per persoon wat voor klachten en wanneer je die hebt.

Ik heb wel echt steken in m'n onderbuik (baarmoeder) dus denk niet dat het een griepje is. Maar PMS kan natuurlijk wel al heb ik daar normaal niet zo'n last van. Ik test dit weekend.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat herken ik trouwens nog wel dat gevoel dat je ongesteld werd. Echt precies van die krampen onder in je buik die je normaal hebt als het bloeden begint.

Die hielden de eerste paar weken aan waardoor ik telkens bang was voor een miskraam.



Ik had mijn nod op zondag en teste op vrijdag al omdat ik te ongeduldig was een heel licht streepje op een action test echt heel licht. Daarna elke dag donkerder.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Hier bewust aan het proberen zwanger te raken dus het is niet dat er ineens symptomen waren die een lampje deden branden. Wel was mijn cyclus ineens raar. Na het stoppen met de pil had ik 2x een hele mooie cyclus. Was gelijk weer regelmatig. Ene cyclus was 28 dagen en de 2e was 27 dagen.

De 3e cyclus begon ik echter al na 2 weken weer te bloeden. Oftewel 1 weekje na de laatste dag van mijn menstruatie en een paar dagen na mijn ovulatie. Heel raar dus.

Dat was voor mij het teken dat er iets anders dan anders was en ja hoor. Paar dagen na mijn nod getest en ik was zwanger. Ik had dus al bloedverlies vanaf de vermoedelijke bevruchting. Waarom? Nog steeds geen idee. Hormonen dingetje gok ik. Ik heb nog tot week 16 geregeld bloedingen gehad en het was dus ook een alles behalve zorgeloze eerste trimester.



Ondertussen dik 22 weken zwanger.



Afgezien van de bloedingen was het eerste echt zwangerschapssymptoom dat ik midden in de intratuin stond en uit het niets kotsmisselijk werd van de honger. Ik was toen 7 weken. En zat nog niet in die routine om altijd iets te eten bij mij te hebben. Daarna die fout niet meer gemaakt haha.
Alle reacties Link kopieren
beide keren ongeveer vanaf conceptie slecht slapen en een week nadat ik het wist overgeven en nog veel meer.. tot einde zwangerschap.



Ik slaap nu ook niet heel top overigens.. dus ik heb een heel klein beetje hoop :-D (alhoewel dat wel echt mega snel zou zijn.. dus ik probeer nergens op te rekenen)
Alle reacties Link kopieren
Gigantische misselijkheid en overgeven.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren op vakantie, en op de verjaardag van mijn oudste gingen we met de auto weg, en ik werd me een partijtje wagenziek. Met overgeven, duizelig, sterretjes. En de enige keren dat ik last van wagenziekte had was toen ik nét zwanger was van oudste. Ik had al jaren de prikpil gebruikt, had 4 maanden daarvoor de laatste gezet (en ze werken 3 maanden), want wel plannen om zwanger te worden, maar prikpil staat er om bekend dat het echt wel een jaar kan duren voor je na het zetten van de laatste prik weer vruchtbaar bent. Daar hadden wij ook rekening mee gehouden, want ik zat in het laatste jaar van een studie, moest nog een scriptie schrijven en daar onderzoek voor doen... maar dat heb ik dus met dikke buik gedaan, want ik bleek één van die uitzonderingen te zijn die na prikpilgebruik wél weer vlot vruchtbaar is. Maargoed, na die autorit dus een test gehaald, en binnen seconden kwam die streep al opzetten. Hadden wij ook een leuk cadeautje op dochters' verjaardag
Alle reacties Link kopieren
Als je 10 dagen over tijd bent, je negatief test, en je nog steeds allerlei klachten ervaart, ga naar de huisarts.



Tot die tijd gekomen is, je allerlei klachten ervaart of verzint, en je ook nog dagelijks test, zelfs voordat je normaal ongesteld moet worden, ben je mijns inziens obsessief bezig met zwanger worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik hield mijn temperatuur bij en zag het aan de oplopende graden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven