**Ovulatie inductie (Clomid-injecties-IUI) Deel 3**

06-07-2016 14:39 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg op het topic **Ovulatie inductie**. Happy new topic! :cheer2: Dat we maar snel allemaal zwanger mogen zijn.

Ben je zwanger en wil je in dit topic een positieve test of een echofoto delen doe dit dan alsjeblieft achter een linkje en niet in je post zelf, zodat iedereen zelf kan beslissen of ze dat wil bekijken. Alvast bedankt.

De inloggegevens voor de tabel zijn:

Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd Kindje Ronde# Status Bijzonderheden
Annejill 36 Derde na mk ronde 8 gonal-f 100 EH +pregnyl ondersteuning +IUI nod +/- 5 april 2018 PCOS missed abortion dec 2016 en mk mei 2017 3 jr bezig waarvan 1,5 MMM
Vienna .. Eerste .. Gonal F 75 PCOS
Flomo 30/32 Tweede 4e ronde Clomid 50mg NOD 10 juni PCOS, bij 1e kindje na 1e keer 100mg Clomid zwanger
Sophie990 27 Eerste Ronde 6 clomid nod +/- 26 april Laatste ronde clomid, hierna over op injecties
Rompertje - Eerste start mei Clomid nod 4 mei per mei starten met Clomid tabletten
De zwangeren onder ons! :yes:
*Jonro
*Myrre29 (UD: 7 mei 2018)
*Snowy89 (UD: 19 mei 2018)
*TruusdeMier

De zwangeren praten hier verder:
zwanger/zwanger-na-ovulatie-inductie/li ... ges/390613

:love: Bevallen! :duckie:
De nog actieve dames:
* Heytan: 20 mei 2017 van een zoon!
*San_D: ..-12-2017 van een tweeling!
* Sammie81: februari 2018 bevallen van een dochter!
* Wiek88: februari 2018 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:46
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dames hierbij het nieuwe topic!

Ik heb ook een tabel voor de zwangeren gemaakt, misschien nog suggesties om daarbij te voegen? Leek mij wel leuk zo.

Misschien idee de bovenste tabel eens op te schonen? Zoals bv Nena en Woman hebben nooit meer meegeschreven na aanmelding? En andere vaste schrijvers in de tabel als ze dat willen.
Alle reacties Link kopieren
Heey, ja ik zou wel graag in de tabel willen. Maar ik weet niet zo goed hoe dat moet Heb gelijk nieuwe gegevens want ben vandaag voor de folikelmeting geweest. Zag er prima uit, 2 eitjes rechts, links niks. Dus morgen weer Pregnyl en zaterdag IUI #2, en wat een geluk. Want mijn vriend komt vrijdagavond pas terug na een week weg te zijn geweest. Lekkere timing dus!



Andere gegevens: Ik ben 29 en mijn vriend is 30. We gaan voor ons eerste kindje, zitten dus in ronde 2 van de IUI behandelingen met Clomid en Pregnyl, en verder geen bijzonderheden. Bij ons beide is niks gevonden, dus onbegrepen infertiliteit. Kan/wil iemand dit voor mij in de tabel zetten?



Hopelijk kunnen de andere dames ons ook snel vinden!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel in tabel. Leeftijd 35 jaar. Vriend 32. 1e kindje april 2014 gestopt met pil. In april 2016 gestart met iui mbv chlomid. Tot nu toe 1 keer iui afgerond. Andere keren afgebroken ivm overstimulatie. Bij ons ook onverklaarde fertiliteit.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Ik zal jullie er vanavond of morgen ff inzetten!



Heytan wat fijn dat het allemaal goed uitkomt qua timing zeg!
Alle reacties Link kopieren
Snowy89: ik heb dat dus niet helemaal begrepen van de gynaecoloog en dat wat jij zegt klinkt vrij logisch. Waarom nog 2 weken wachten op iets wat dan hoogstwaarschijnlijk niet uit zichzelf komt deze cyclus.



Kreeg jij het direct op dag 21? En hoelang duurt het dan voor er menstruatie komt?

Ik ben benieuwd, de bijwerking klinkt niet als een prettig vooruitzicht :(

Hoelang proberen jullie al?
Alle reacties Link kopieren
-TVP-



Nog een week of 4 tot mijn vakantie, daarna gaan we weer het traject in. Haal me nog maar niet uit de tabel, I'll be back...
San d; ik kreeg altijd meteen een kuur van 10 dagen en werd dan vaak 2/3 dagen na de kuur ongesteld. Dus dan ben je zo'n 14/15 dagen verder voor je weer met een nieuwe ronde kan beginnen.

Niet iedereen heeft last van de bijwerkingen gelukkig!

Ik ben in april 2015 gestopt met de pil en loop sinds eind okt 2015 in het zkh.



Myque hoe is het met je? Gaat het nog steeds goed met afvallen? Nog even een paar weekjes genieten!
Alle reacties Link kopieren
He, ik zal de tabel van de week ook even updaten. Als ik de overstimulatieronden mee tel dan ga ik in augustus ronde 10 starten. Na eisprong ronde 7 overstimulatie gekregen en ronde 8 en 9 afgebroken vanwege overstimulatie.



Maar we houden dus nu even een break tot dat we 1/3e van augustus weer terug komen van vakantie. Volgende week gesprek ZKH over hoe nu verder. Nu vooral heel druk op werk om vakantie te kunnen houden.



Heel veel nieuwe namen hier op het forum. En het duizelt mij zowaar even ????. Aangezien ik nu niet zoveel te vertellen heb qua ZKH bezoeken, houd ik mij even op de achtergrond.



Sinds gisteravond erg last van steken in mijn linkerlies, met doorstraling naar been. Aan mijn buik te voelen, dacht ik zaterdagochtend een eisprong te voelen. mijn buik was vorige week ook nog opgezet, dus ik dacht misschien is er toch nog een eicel doorgegroeid van laatste controle i.p.v. gekrompen (overstimulatie restant)

Nou ja als ik over een ruime week ongesteld wordt of bloed verlies dan weet ik dat ik hem gevoeld heb



Mijn buik is nu op zijn dunst, als je kijkt naar de afgelopen 4/5 weken naar mijn idee. Even niet spuiten is wel lekker, qua kleding uitzoeken S'ochtends, het zit allemaal weer wat fijner
Alle reacties Link kopieren
Fijn Famke even die break, geeft toch ook wel weer rust lijkt me.



Helaas heeft bij ons de vakantie niet geholpen, vanmorgen menstruatie doorgebroken. Ik heb net gebeld met de fertiliteitskliniek en dinsdag krijg ik een schuim echo om te zien of de doorgankelijkheid van de eileiders goed is. Ben heel benieuwd of dit pijnlijk gaat zijn...schijnt een stuk minder pijnlijk te zijn dan een hsg onderzoek..hoop het maar!

En zaterdag a.s. weer starten met clomid, ronde 7



Moet eerlijk zeggen dat het steeds moeilijker wordt op optimistisch te blijven...zal met een paar dagen wel weer beter zijn maar ik wordt er een beetje moedeloos van dat alles goed lijkt te gaan, goeie eisprong - op de juiste tijden gemeenschap en dan nog lukt het niet! Maar ja tobben helpt ook niet maar het duurt wel steeds langer voordat ik weer vooruit kan kijken naar de nieuwe ronde! Is dit herkenbaar voor jullie?
Famke ben benieuwd wat ze volgende week in het zkh zeggen hoe je nu verder moet!

Hopelijk helpt de rust die je nu hebt mee om een volgende keer overstimulatie te voorkomen!



Wiek balen dat je menstruatie weer is gekomen! Spannend dinsdag de schuim echo. Gebeurd dit wel op dezelfde wijze als een hsg? Alleen met andere vloeistof denk?

Ik herken het ook wel dat het soms moeilijk is om te blijven geloven dat het ooit goed komt hoor! Maar vaak als ik dan na een afgebroken ronde weer met een nieuwe begin ben ik weer vol goede moed.
Alle reacties Link kopieren
Wat balen wiek! Ik herken niet zo dat het langer duurt voordat ik weer vooruit kan kijken. Maar twijfel is er wel of het ooit goed gaat komen met de kinderwens en waarom het niet lukt terwijl alles goed is. En aan de andere kant is de kans ook maandelijks zo klein dat het goed gaat. Als je ziet wat er de eerste paar weken allemaal wel niet gebeurt, dan is het sowieso een wonder dat het zo vaak wel lukt.

Nou het moest een positief stukje worden, maar weet niet of dat helemaal gelukt is

Spannend die schuimecho. Hopelijk is het niet pijnlijk.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames!



@ Wiek: Bij hebben ze het in ieder geval zonder schuim gedaan. Verder denk ik op de gebruikelijke manier. Ik vond het niet echt een fijn onderzoek, maar hieronder meer uitleg

Jammer dat het niet gelukt is. Hoop dat het schuimonderzoek je beter gaat bevallen dan een normale hsg. Ben wel benieuwd wat het verschil dan is eigenlijk voor wat betreft het onderzoek.

Ik herken je gevoel van moeite met optimistisch blijven wel hoor! Daar heb ik ook heel veel last van. Maar gaat ook met ups en downs. Als ik net weer ongesteld ben geworden is het moeilijker dan wanneer ik in de wachtweken zit. Is echt een emotionele achtbaan wat mij betreft. Vreselijk!



@ Sammie: Lief dat je vroeg hoe het gegaan was. Geef hieronder zometeen even uitleg



@ San_D: Het kan ook zijn dat je een hele late eisprong hebt. Tot dag 21 kan dat geloof ik. Maar als je eisprong heel laat is, dan zou ik toch vragen om een verhoging van de clomid zodat een volgende ronde sneller gaat.



@ Snowy: Goed dat je een nieuw topic hebt gestart! De tabel aanpassen is misschien wel een goed idee. Kunnen de mensen die niet meer meeschrijven misschien eerst onderaan plaatsen of zo en als ze dan niet reageren dan alsnog uit de tabel?



@ Heytan: Wat een goede timing! Fijn dat je voor IUI 2 kunt gaan Succes!



@ Myque: Dan laten we je gewoon staan Dacht al wel dat je toch terug zou komen! Bevalt de pauze je een beetje? Of ben je alweer klaar om verder te gaan?



@ Famke: hopelijk geeft de pauze je even wat rust. Zou wel fijn zijn als je nu toch een eisprong hebt gehad!



@Hier: Dinsdag de hsg gehad. Wat een kl*te onderzoek is dat zeg! Had 2 paracetamol ingenomen, maar alsnog deed het zo ontzettend veel zeer (sorry wiek, maar ik vond het echt verschrikkelijk). Het enige wat ik kon denken was 'ik ga er maar vanuit dat bevallen nog erger is, dan moet ik dit dus wel kunnen'. Het duurt gelukkig niet zo lang, maar vond het een lange 5-10 min. Scheelt misschien ook dat ik een co-assistent had die het volgens mij nog niet zo vaak gedaan had of zo.

En ik was er vanuit gegaan dat ik daarna niet meer zoveel last zou hebben, want dat is wat je op internet overal leest. Maar dat viel dus ook tegen. Heb nog 2 dagen krom gelegen van de pijn. Moest die middag werken, maar dat ging eigenlijk niet echt. Begon al in de auto naar het werk toe. Mocht samen met mijn vriend rijden en hij zat achter het stuur... maar ik voelde elke hobbel in de weg, drempels was een drama en bij rotondes hield ik me aan de deur en stoel vast zodat ik het niet zo zou voelen. Zodra ik op het werk was een glas water met 2 paracetamol genomen, even gaan liggen (werk als fysio dus banken genoeg gelukkig) en toen ging het wel. Wel op ieder moment dat het even kon de knoop van mijn broek los omdat ik de druk niet kon verdragen. Gelukkig verder een rustige middag en gisteren (toen was ik vrij) ging het al iets beter en vandaag kan ik in ieder geval weer mijn broek de hele dag dicht houden (klinkt een beetje fout zo ). Maar wat is dat me tegen gevallen zeg! Had echt verwacht dat ik er geen last meer van zou hebben na het onderzoek...

Maaar, het komt goed. Wordt iedere dag beter gelukkig

Gisteren ook een echo gehad, waren nog geen dominante eitjes te zien. Dus moest nu ophogen. Denk dat ze er vaart achter wil zetten omdat er een zomerstop aan komt en ze ons nog wel een kans op IUI wil geven. Dus dat is wel echt heel fijn! Moet nu morgen weer terug, hopelijk dan wel een dominant eitje.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Duna wat ben ik blij als ik jou zo hoor over de hsg dat ik die onder narcose heb gehad zeg!

Wat was de uitslag van het onderzoek? Alles goed doorgangkelijk?

Gelukkig voel je jezelf weer wat beter nu! Balen dat je gisteren nog geen groei had! Hopelijk morgen wel met de verhoging! Wel balen dat het zkh een zomerstop heeft zeg!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties dames, zal ook vast wel weer beter gaan als de menstruatie straks weer voorbij is.

Oh duna wat erg dat het zo tegen gevallen is!! En ook gek dat je geen medicatie hebt gekregen. Fijn dat het nu weer wat beter gaat. Was de uitslag wel goed dan?



Volgens de info die ik heb mbt de schuimecho gaat het zo: met een eendebek wordt een slangetje ingebracht, eendebek eruit, echo probe erin en dan wordt er schuim ingespoten en meteen met de echo bekeken hoe dit erdoor loopt. Dus als het goed begrijp geen baarmoederklem of contrastvloeistof. Ik moet wel van tevoren 2 diclofenac innemen en heb er 2 voor na die tijd indien nodig. Vreemd dat jij dit niet hebt gehad duna!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja.. uitslag... haha... die was goed gelukkig

Ik word toch van alles pijnmedicatie misselijk behalve paracetamol, dus betwijfel of ik iets anders ingenomen zou hebben. Maar wel gek dat ze dat bij ons in het ziekenhuis niet aanbieden inderdaad, paracetamol was voldoende volgens hen. Tijdens het onderzoek was het niet voldoende, maar denk dat het daarna nog wel een tijdje geholpen heeft. Had alleen iets eerder weer 2 paracetamol moeten pakken en niet wachten totdat het zeer deed. Dan was het misschien minder erg geweest
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
@Duna Ik ben toch blij dat ze de doorgankelijkheid van mijn eileider hebben getest tijdens mijn kijkoperatie die onder volledige narcose was... Lijkt me ook echt niet fijn, wat jij zo beschrijft! Pauze doet me op zich wel goed. Het is fijn niet naar het ziekenhuis te hoeven en geen hormonen te slikken. Inmiddels 14 kilo kwijt ook, dat voelt ook al veel fijner. Helaas lukt het loslaten niet meer zo heel goed, ik zit alweer tot over m'n oren in de cyclusapp krampachtig alles bij te houden en te hopen op "net die ene zaadcel die er tussendoor glipt". Ik denk tegen beter weten in, want ergens geloof ik niet dat zo'n uitzonderingsgeval ons nog is gegund. Eind augustus beginnen we in ieder geval weer met de IUI-pogingen...
Alle reacties Link kopieren
@Duna, wat heftig zeg! Ik had erna echt amper last, dus dat verschilt wel echt! Gelukkig alles goed!



@Wiek, die klem is denk ik nodig om het slangetje in te brengen.. Wil je niet bang maken, maar hoe komen ze anders met dat slangetje in je baarmoeder?

Snap ook helemaal dat je het steeds lastiger vindt positief te blijven.. Ik heb de gedachte 'wat als het nou nooit lukt?' Ook vaak weg moeten duwen.. Maar echt, het kan ineens!



@Muque, welkom terug! Wanneer gaan jullie weer van start?



@.. Je mag mij wel uit de tabel halen. Hoop dat ik er niet meer in terug kom en alles goed blijft gaan!
Alle reacties Link kopieren
@duna een vriendin van mij heeft ook 2 dagen last gehad en ook op bed gelegen.



Ik vond onderzoek zelf verschrikkelijk en de rest van de dag voelde ik mij alsof ik ongesteld ging worden. Had wel diclafonac gekregen voorafgaand.



@myque ik snap het wel! Je komt er nooit 100% vrij van!
Alle reacties Link kopieren
Lekker oplettend zeg! Ik had het stukje van myque helemaal niet gelezen! Augustus weer starten dus! Snap ook dat je na een tijdje die onrust weer krijgt. Je wens is natuurlijk nog steeds niet vervuld. Nog een paar weken en dan is het gelukkig augustus!



Dat zwanger zijn maakt me niet veel scherper! Bereid je maar voor dames :p
Spannend Wiek, klinkt idd bijna hetzelfde op de rontgen/echo en de vloeistof die word gebruikt na. Misschien is schuim wel 'zachter' waardoor het minder pijnlijk word ervaren. Ben benieuwd hoe je het volgende week ervaart.



Wauw Myque alweer 14kg kwijt! Dat speelt natuurlijk ook mee met een verbeterde vruchtbaarheid! Het is idd moeilijk om het helemaal los te laten. Ik ben er zelf ook nog regelmatig mee bezig als ik weer iets merk ofzo.



Missy hoe voel je jezelf? Is het miss een idee om bij de zwangeren te zetten hoeveel rondes je gehad hebt? Miss ook een soort van motivatie voor de anderen om de hoop niet op te geven?



@ hier ik ben sinds vrijdag bezig met ovulatietesten. Vrijdag en zaterdag een licht streepje. Zondag ineens stukken donkerder maar wat lichter als de controle streep. Maandag was die weer net iets lichter en tm gister werd het steeds lichter.. Denk dat het vandaag of morgen geen streepje meer zal staan. Dus ik mezelf ook weer gek aan het maken. Omdat ik maar 1x per dag testte kan ik de positieve gemist hebben op de zondag ofmaandag ochtend. Maar schijnbaar kan het ook door de pcos dat je vaker bijna positief test. Dus we testen nog even door tm de 14e!

Ohja ik had sinds zondag/maandag ook ineens allemaal kleine pukkeltjes bij mijn schouders/hals/borst dit heb ik echt al heel lang niet meer gehad!
Alle reacties Link kopieren
@snpwy, goed idee! Ik heb 12 rondes clomid gebruikt en 3 rondes gonal f.

Ik voel me redelijk. Vooral erg moe. Lig elke avond om 21 uur plat! Ik word vooral misselijk als ik niet genoeg slaap of op tijd eet. Wel ff pittig! Maar ik hoop dat het bij 13-16 weken beter wordt!
Alle reacties Link kopieren
Fijn duna dat het achter de rug is en dat uitslag in ieder geval goed was.

Leuk dat je fysiotherapeut bent. Ik werk op een opleiding fysiotherapie.

@ snowy, welke ovulatietesten gebruik je? Ik had op een gegeven moment hele gevoelige gekocht, waarmee ik wel beter m'n ovulatie kon vinden. Met gewone lukte het niet. Ik vond het uiteindelijk teveel gedoe en makkelijker om te temperaturen.

@missy wat vervelend dat je zo moe bent. Je hoort wel altijd dat het erbij hoort, maar hoopt denk ik toch dat het bij jou dan anders is. Hoeveel weken ben je nu?

Myque, wat ontzettend knap dat je zoveel kilo bent kwijtgeraakt.

Hier, vanochtend buikpijn. Dag 9 denk ik na eisprong. Redelijk normaal voor mij, maar laatste 2 keer 12 dagen, dus hoopte dat LF wat langer was geworden. Nou ja afwachten maar.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Welkom en succes nieuwe dames!



Wat is er een hoop geschreven! Hier inmiddels de verhuizing achter de rug. Vorige week weer begonnen met spuiten. Maandag (cyclusdag 20) heb ik een echo. Ben benieuwd! Heb dan 9 dagen gespoten met 75IE.
Alle reacties Link kopieren
Even een post zodat ik jullie terug kan vinden in t nieuwe topic! Ik lees nog steeds af en toe mee met jullie.



Ik zie dat ik niet meer in de tabel sta, of mezelf er nooit in heb gezet. Mochten jullie me er nog in willen: mijn verhaal is 1e ronde clomid bbz, 4e ronde clomid (en met 1 eileider dus) zwanger!



Snowy al hersteld van de operatie, voor zover dan?



Vervelend missy, zo moe zijn . Gewoon maar aan toe geven denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven