1e kindje vanaf januari 2017

05-10-2016 10:14 768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Leeftijd Ronde NOD Opmerkingen
SterreWaterman 32/32 3 :heart: UD 19 november
Mini-m 27/29 3 8/6 :heart: UD 17 februari
PKT 33/32 2 zwanger!
Kopenhagen87 30/30 1 dochter geboren 14/7 :cheer2:
Jo_Wy 28/28 3 :heart: UD 15 oktober
ravenloos 29/31 4 16/5 miskraam :redrose:
Cato-00 29/29 2 30/6 :heart: UD 16 maart
anoniem_311553 wijzigde dit bericht op 10-08-2017 12:41
69.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,



Wie van jullie gaat ook vanaf (ongeveer) januari voor het 1e kindje en vindt het leuk om hier mee te schrijven?

Vriend en ik zijn 29 en willen na de kerstdagen (ongeveer) starten! We zijn dan 2 weken op reis en dat lijkt ons een mooi moment. Mijn wens is er al een jaartje ongeveer, maar we wilden eerst nog wat dingen op orde krijgen en vriend heeft nu ook aangegeven er klaar voor te zijn!

Vind het erg spannend en bijzonder allemaal We willen het een beetje geheim houden, het lijkt me daarom heel leuk om hier lekker te kunnen kletsen en ervaringen/tips te delen.

Het leukste lijkt me een groepje van 10/15 om elkaars verhalen nog voldoende te kunnen volgen.



Ik kijk uit naar jullie reacties!



Liefs,

Kopenhagen87
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Hier een meelezer die zich aangesproken voelt hier kriebelt het ook al een jaartje, maar door omstandigheden ook gewacht.. Wij verwachten ook rond die periode te beginnen! Vriend en ik zijn beide 28, wonen al een paar jaar samen, stabiel werk!



Benieuwd of er nog meer meiden aan gaan sluiten!
Alle reacties Link kopieren
Hi Cato, leuk!

Hebben jullie al een 'startdatum' afgesproken of kijken jullie tegen die tijd?

Gebruik je nu nog anticonceptie? Ik ben al een jaartje ongeveer niet meer aan de pil.

x
Hoi kopenhagen en cato, ik zou het ook leuk vinden om mee te schrijven. We willen in januari starten. Ik laat ergens in die maand mijn spiraaltje verwijderen. We zijn tegen die tijd beiden 32 en gaan dan net als jullie voor ons eerste kindje.

We gaan nu eerst binnenkort trouwen en dan in het nieuwe jaar een volgende stap...
Alle reacties Link kopieren
quote:SterreWaterman schreef op 08 oktober 2016 @ 15:39:

Hoi kopenhagen en cato, ik zou het ook leuk vinden om mee te schrijven. We willen in januari starten. Ik laat ergens in die maand mijn spiraaltje verwijderen. We zijn tegen die tijd beiden 32 en gaan dan net als jullie voor ons eerste kindje.

We gaan nu eerst binnenkort trouwen en dan in het nieuwe jaar een volgende stap...Heel leuk dat je mee wil schrijven. Mooie dingen om naar uit te kijken, trouwen en daarna volgende stap. Staat er nog een honeymoon gepland?
Ja twee dagen na onze trouwdag. We gaan naar een malarialand, nu dat nog kan voordat ik mogelijk zwanger ben of dat we het gaan proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:SterreWaterman schreef op 08 oktober 2016 @ 15:53:

Ja twee dagen na onze trouwdag. We gaan naar een malarialand, nu dat nog kan voordat ik mogelijk zwanger ben of dat we het gaan proberen.Slim! Nu nog genieten van dat soort dingen, straks kan er een hoop niet (wijn etc. ).
En hoe lang zijn jullie samen? En je schrijft nog dingen op orde te willen krijgen wat voor zaken zijn dat voor jullie, als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
quote:SterreWaterman schreef op 08 oktober 2016 @ 17:04:

En hoe lang zijn jullie samen? En je schrijft nog dingen op orde te willen krijgen wat voor zaken zijn dat voor jullie, als ik vragen mag?



Alweer 10 jaar inmiddels, hebben elkaar begin studietijd ontmoet tijd gaat hard! En wonen sinds een jaar of 5 samen.

Voornaamste reden was een baanswitch, en nog wat kleine (medische) dingetjes. Nu gaat dat helemaal goed, erg blij met nieuwe baan! Nu nog een jaarcontract, maar krijg in januari een vast contract (is al mondeling toegezegd).

En ook los van die dingen vonden we rond 29/30 vroeg genoeg, eerst nog even met z'n tweeën genieten.

Wilden jullie graag eerst trouwen voor aan kinderen te beginnen of is het gewoon vanzelf zo gelopen?
Leuk dat jullie elkaar al zo lang kennen, wij kennen elkaar nu 5 jaar. Fijn dat je straks een vast contract krijgt. Dat geeft toch wat zekerheid straks met een kleine!

En met zijn tweeën nog even genieten is ook belangrijk! Hebben wij ook gedaan met nog wat verre reizen die we gemaakt hebben.



Wij wilden allebei eerst trouwen, dus die volgorde wilden we allebei. Ik wilde het trouwen en kinderen eigenlijk wel wat sneller, maar nu het allemaal zoveel dichterbij komt is de timing ook helemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik zou het leuk vinden om met jullie mee te praten.

Mijn vriend en ik willen graag voor een kindje gaan begin 2017.

Ik ben 27 en mijn vriend is 30. We hebben beide een vaste stabiele baan.

We zijn 7 jaar samen en wonen daarvan 6 jaar samen.
"I am not Abnegation. I am not Dauntless. I am Divergent."
Alle reacties Link kopieren
---
Alle reacties Link kopieren
@Tris-Prior: welkom!! Dan zijn we al met 4



@Cato-00: inderdaad wat overeenkomsten, grappig. Hopelijk komt het helemaal goed met je gezondheid op korte termijn

Ik heb ook een vrij regelmatige cyclus, rond de 30 dagen.. Vind ik wel fijn om te weten na 12 jaar de pil te hebben geslikt, dat alles nog 'werkt'.



@allemaal: weet jullie omgeving af van de (concrete) kinderwens?
Alle reacties Link kopieren
Nee, niemand weet van de plannen. Ik vind het juist wel leuk om samen dit 'geheimpje' te hebben hihi Al zal het niet heel onverwachts zijn voor mijn omgeving!



Bij jullie wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cato-00 schreef op 09 oktober 2016 @ 17:36:

Nee, niemand weet van de plannen. Ik vind het juist wel leuk om samen dit 'geheimpje' te hebben hihi Al zal het niet heel onverwachts zijn voor mijn omgeving!



Bij jullie wel?Ja vind ik ook hoor! Een paar goede vriendinnen en zus heb ik een tijdje geleden weleens verteld dat we 'misschien volgend jaar wel willen beginnen, maar dat we het ook zomaar nog even kunnen uitstellen'. Dus dat we op zo'n korte termijn al beginnen weet niemand . Maar het zal niemand verrassen omdat we wel open zijn geweest over onze kinderwens an sich en gezien onze stabiele situatie en al lang samen etc.
Alle reacties Link kopieren
Hier weten het wel een aantal mensen maar niet echt veel. Onze beste vrienden en onze ouders.
"I am not Abnegation. I am not Dauntless. I am Divergent."
@tris-prior, welkom! Leuk dat je ook mee wilt schrijven!



@cato, hopelijk gaat het snel beter met je gezondheid.



Enkele vriendinnen weten dat we binnenkort willen starten, maar niet in details. Een vriendin vertelde ook binnenkort te willen starten dus ben benieuwd.

Bij ons zal het net als bij jullie ook niet zo onverwachts zijn, helemaal niet als we straks ook nog zijn getrouwd.



Fijn dat jullie een regelmatige cyclus hebben. Ik heb doordat ik nu ongeveer 7 jaar een spiraaltje heb geen idee hoe mijn cyclus is. Dus ben benieuwd hoe het tegen die tijd zal zijn.

Door de bruiloft en huwelijksreis zal ik de dagen wel druk en ook een tijdje afwezig zijn, maar ik blijf erna wel graag meeschrijven!
Hoi! Ik schrijf ook graag met jullie mee. Man en ik zijn allebei 30 en net terug van onze huwelijksreis In nov laat ik mijn spiraaltje denk ik verwijderen. Ben ook benieuwd of ik een regelmatige cyclus heb. Denk dat mijn lichaam er wel even aan zal moeten wennen zonder de anticonceptie.



Doordat we net getrouwd zijn, zien mensen het wel aan komen. Soms krijg je zelfs een 'subtiele' vraag erover. Maar dan maken we er een mooi verhaaltje van. Lijkt mij leuk als ik het toch een beetje een verrassing voor iedereen kan houden.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Squirrel8!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens al een aantal maanden gestopt met de pil. Ik geloof nu 8 maanden. Mijn cyclus is al vanaf het begin regelmatig, 30 dagen. Wij gebruiken nu condooms als we vrijen. Rond januari zullen we deze weglaten.
"I am not Abnegation. I am not Dauntless. I am Divergent."
Alle reacties Link kopieren
Welkom Squirrel8, gezellig dat je mee komt schrijven! Willen jullie vanaf november al proberen of pas later?



@Tris-prior: fijn dat jouw cyclus ook regelmatig is. Ik moet eerlijk zeggen dat wij de condooms redelijk snel hebben weggelaten. Doen nu ouderwets voor het zingen de kerk uit haha, met het risico dat het een keer 'mis gaat' maar dat zou ook zeer welkom zijn.

Ik denk dat ik ook wel iemand in vertrouwen ga nemen net zoals jij, zus of goede vriendin bv. Vind het te lastig om helemaal voor me te houden!



Ben wel veel aan het dagdromen nu het langzaam concreter wordt haha, jullie ook?



Ik zal komende dagen alvast een tabel maken. Welke gegevens zullen we erin zetten?

- Leeftijd + leeftijd partner

- Starten vanaf datum

- Ronde (alavst voor straks)

- NOD (alvast voor straks)

- Bijzonderheden

Mis ik iets?
Alle reacties Link kopieren
@kopenhagen, Ja, dat was voor mij ook de reden dat ik het tegen 2 vriendinnen heb verteld. Gewoon om er over te kunnen praten. Een van die vriendinnen is zelf ook voor de tweede keer zwanger, dus zij weet er ook wel wat van, dat is ook prettig.





Ik zal mijn gegevens vast geven:

27 en 30

Januari

-

-

-Geen bzh.
"I am not Abnegation. I am not Dauntless. I am Divergent."
Alle reacties Link kopieren
De tabel staat er! Laat het me weten als ik iets niet goed erin heb gezet of als ik bijzonderheden kan toevoegen.
De tabel ziet er goed uit Kopenhagen! Startdatum januari kan zo blijven staan. Dan gaan we er echt voor. Daarvoor.. condooms of ook voor het zingen de kerk uit hehe.



Een vriendin van mij heeft net een kindje gekregen en daardoor ben ik nog weer enthousiaster geworden. Die 3 maanden gaan nog lang duren... hebben jullie dat gevoel ook? Ik ben sowieso altijd wel ongeduldig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven