als zwanger worden langer duurt - deel 2

08-10-2016 16:45 2278 berichten
Link naar deel 1: forum.viva.nl/zwanger/als-zwanger-worde ... es/336989/

Als zwanger worden langer dan een jaar duurt is het niet meer het leuke en romantische proces wat je je er van te voren bij voorstelt, en komt er helaas veel teleurstelling, verdriet, geduld en frustratie bij kijken. In dit topic willen we onze harten hierover luchten en elkaar steunen. Wil je met ons meeschrijven, ben je van harte welkom! De meesten van ons zijn inmiddels helaas in de medische molen beland, maar dit topic is voor iedereen, die na een jaar of langer nog niet (blijvend) zwanger is, medische molen of niet. Laten we hopen dat we allemaal snel zwanger zijn!

:redrose: Mama's to be :redrose:
Naam Leeftijd Wens sinds.. Vruchtbaarheid Status
kruidentheetje mei 2014 één eileider door bbz, 6x IUI en 1x IVF gehad pauze voor darmonderzoek, daarna IVF2
windmolen 33/39 Juni 2015 Endometriose, verklevingen operatief verwijderd, 6x IUI en 2xICSI met 4 FETs gehad 30 mei intake nieuwe kliniek
lobbes24 26/30 Juli 2015 verminderde zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, vmk in IVF1.2 1 cryo over, even rust
:redrose: ZWANGER! :heart: :yes:
* Roxx91 (27/29 - wens sinds 2018), eind okt 2019, verminderde zaadkwaliteit, 9x IUI, IVF1&ICSI3 vmk, spontaan zwanger, maar miskraam (mola), nu weer spontaan zwanger
* pinguin00 (24/33 - wens sinds augustus 2014), 5-10-2019, kijkoperatie gehad, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, miskraam in ICSI1, zwanger in ICSI2

:heart: Bevallen :duckie:
* analist88 (28/32 - wens sinds maart 2015), 17-04-2017, PCOS, 1 BBZ en 4 miskramen gehad.
* -Pandabeer- (31/26 - wens sinds juni 2015), juni 2017?, 1 miskraam en 2x BBZ gehad.
* Liezelies (30/39 - wens sinds september 2015), 10 augustus 2017
* Lisa89 (27/36 - wens sinds juli 2015), eind augustus 2017, PCOS.
* Doortje10 (wens sinds juli 2015), september 2017, twee miskramen gehad
* Wolkje85 (31/31 - wens sinds april 2015), eind december 2017, lange, onregelmatige cyclus, operatie gehad voor verklevingen eileiders, zwanger met Gonal F, tweeling!!
* Deni308 (27/30 - wens sinds najaar 2015), 1-1-2018, onregelmatige cyclus, verminderde zaadkwaliteit, zwanger in IVF/ICSI2
* Nic-1982 (33/38 - wens sinds oktober 2014), 2-3-2018, lange, onregelmatige cyclussen, drie miskramen gehad, zoon uit 2013
* sofie87 (29/28 - wens sinds juli 2015), 2-3-2018, endometriose, twee operaties om verklevingen en cystes te verwijderen, 4x IUI gehad, zwanger in IVF1

AH89, Lynn1990, Juultje1000, Samm06 en bloempje027: vanwege langere afwezigheid hebben we jullie uit de tabel gehaald. Als je weer mee wilt schrijven, geef maar een gil, dan zetten we je er weer in :).

Om de tabel aan te passen:
Gebruikersnaam: wijwillenzwangerworden
Wachtwoord: wijwillenzwangerworden
anoniem_63ab099e23182 wijzigde dit bericht op 17-05-2019 11:51
47.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Gevonden!!!



Spannend Pandabeer!



Lobbes *knuffel*
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaa goed bezig windmolen
Alle reacties Link kopieren Quote
Sofie fijn dat het achter de rug is! Moest je ook blijven liggen daarna of mocht je meteen weg? Echt snel gegaan voor jou!



Windmolen verstandig idd om je ff in te lezen over endo. Als de boel echt al verkleeft was (em ze zelfs een stukje darm hebben verwijderd!!!) is dat andere koek dan wat haardjes hier en daar. Gelukkig heb je naar je lichaam geluisterd en aan de bel getrokken!!

Fijn dat het wat beter lijkt te gaan en dat je van het gas af bent!

Idd mooi op tijd want vriend gaat maandag weg! Ik zit nog maar op dag 12 dus had nooit nu al een positieve verwacht! Ik doe idd IUI in mijn eigen cyclus zonder hormonen.



Ah pandabeer ik hoop mee op een wonder, wat spannend zeg..



Lobbes wat goed dat je je gedachten hebt kunnen verzetten! Balen zeg dat je ongesteld bent geworden.



Voor de dames die IUI hebben gehad.. Hadden jullie na de tijd last van buikpijn/steken/krampen? Ik heb morgen direct na de inseminatie een high tea en ik ben een beetje huiverig dat ik dan buikpijn krijg. Misschien maak ik me druk om niks maar ik las hier en daar wel veel over pijn na de tijd. Zal ook wel voor iedereen anders zijn..
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankje Windmolen! Super dat je dit weer even geregeld hebt voor ons:D



Ik vind het echt ontzettend fijn dat we elkaar allemaal kunnen steunen in ons traject. In wat voor traject je dan ook zit. Het betekent echt veel dat ik zulke lieve reacties krijg. Dat doet me goed. Ik ben inderdaad weer strijdlustig en het hele vervelende gevoel dat ik gisteren had is ook zo goed als verdwenen. Ik heb een heerlijk avondje met mijn zussen gehad met een hoop wijn dus dat doet het ook altijd goed haha;) Gelukkig weten zij er ook van dus kunnen ze me een beetje opbeuren.



Ik ben wel erg benieuwd weer naar de uitslag van mijn bloedonderzoek. Die krijg ik 21 oktober en misschien maak ik wel niet genoeg progesteron aan. Dat zou voor nu nog het enige kunnen zijn wat er mis is. En anders kan ook ik een kijkoperatie niet vermijden ben ik bang. Dat voelt wel gek. Want die operatie is voor mijn gevoel niet echt 'nodig' . Echt mijn eigen keus. Ik heb een keer blindedarm ontsteking gehad, en dan moet je gewoon onder het mes. Het voelt gek om geopereerd te worden zonder dat er wat 'mis' is zeg maar. Maar ik ga dat toch doen hoor. Alles voor een lieve kleine beeb.
Let it be
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi meiden,



Bedankt voor jullie lieve woorden!

Dat wachten is zo onwijs slopend

Kon ik de tijd maar een maand vooruit zetten..



Zojuist een pakket tijdschriften gekocht zodat ik veel afleiding heb.



Nic, hoe gaat het met jou? Hoelang heb jij al last van bruinverlies? Is dat bij jou ook een beetje korrelig (kan het niet goed omschrijven) En heb je ook krampen daarbij? Hoe lang moet jij nog wachten voor een echo?



Windmolen, bedankt voor het nieuwe topic met onze tabel er weer in!

Hoe gaat het nu met jou?



Wolkje, ik weet dat je in radio-stilte meeleest en hoop dat het weer wat beter met je gaat! Al begrijp ik heel goed dat dit heel moeilijk is. Het enige wat ik je adviseren is om het in alle rust te verwerken.



Fijn weekend nog allemaal en geniet van het weekend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pandabeer: ruim een week nu. Verloskundige zegt dat t oud bloed is wat meekomt en waarschijnlijk komt door de innesteling of bloeding in de baarmoedermond omdat alles beter doorbloed is. Het is hier alleen bij het afvegen als ik naar het toilet ga. Het is mij gewoon bruine afscheiding en dan af en toe wat sliertjes ertussen.

Maar heb t bij mijn eerste miskraam ook gehad in het begin. Dat was veel meer. Dacht toen dat ik ongesteld ging worden maar het zette niet door. 3 dagen later een test gedaan en bleek ik zwanger. Ging helaas mis maar dat had niks met het bruinverlies te maken.

Tot nu toe vind ik dus niks geks aan je verhaal. En ongesteldheidskrampen horen ook bij een zwangerschap. Maar ik weet dan ook niet hoe een Bbz is/voelt.

Ik moet donderdag om 16.00 uur voor de echo. Vind het nu wel spannend worden. Ene moment ben ik overtuigd dat het goed zit maar het andere moment totaal niet.

Maar als het niet goed is stop ik er echt mee. Dan ben ik er meer dan klaar mee en gaan we met z'n drieën verder. Maar ja, nog even niet te veel aan denken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ik ben net gebeld door t ziekenhuis en de IUI kan niet doorgaan omdat er niet 1 levende zaadcel is gevonden bij vriend. Gatverdamme wat een tegenvaller
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag lieve meiden, even een kort berichtje vanaf mijn telefoon (altijd lastig alles teruglezen en typen)...

Windmolen, wat heb je dit toch weer goed geregeld! Je bent een topper.



Pandabeer, jeetje wat een spanning... Wat zijn de symptomen dat je denkt dat het weer een bbz is? Schrijf gerust zoveel egoposts als je wilt! Hopelijk helpt t een beetje je hoofd te legen door het van je af te schrijven.... Sterkte! Ik ga toch duimen op een goede afloop voor je!



Pinguïn, jeetje. Dat lijkt me best pittig nieuws... Dat zal een flinke klap zijn. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, heb niet zo heel veel verstand van slecht zaad (bij ons niet aan de orde). Kan get verbeteren? Was het altijd al zo? Hoe is het met je vriend? Kan me voorstellen dat dit voor hem ook heel lastig is. Knuffel voor jou.



Sofie, fijn dat iui goed is gegaan.



De rest reageer ik later wat uitgebreider! Fijne zondag allemaal
Alle reacties Link kopieren Quote
Och, Pinguin, wat kl*te! Wat een enorme tegenvaller . Hoe kan dat nou ineens, geen één levende zaadcel? Heeft hij zich wel netjes aan de regels wbt onthouding gehouden? Niet te kort van te voren maar ook niet te lang geleden nog een zaadlozing gehad? Hoe was de kwaliteit dan de vorige keer? Hoe vaak is het bij hem al gecheckt? Als ze IUI hebben aangeraden kan het de vorige keren iig niet zo slecht geweest zijn, dus dan zou het een volgende keer wel weer beter moeten kunnen zijn, maar goed, daar heb je nu natuurlijk niets aan... Bah, wat een domper nadat je zo blij was dat het nog net goed uitkwam met je eisprong...



Nic en Pandabaar, sterkte met wachten, lijkt me zo zenuwslopend voor jullie allebei .



Meiden, het tijd wordt wel weer eens tijd voor wat positief nieuws voor ons, zeg! Hier schijnt het zonnetje wel lekker vandaag, ik hoop bij jullie ook en ik hoop dat het wat positiviteit brengt . Fijne zondag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Even gauw tussendoor.

Vreselijk pinguïn. Wat zul je daar kapot van zijn. En je vent vast ook. Dikke knuffel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Qua onthouding was de timing perfect dus daar ligt het niet aan. Hij is 3x getest en bij alle keren was de uitslag niet optimaal maar ook niet dramatisch.

Hij was 2 weken geleden en afgelopen week ziek. Hij heeft alleen geen temperatuur gemeten..

Waarschijnlijk is het koorts geweest en dat is echt ontzettend slecht voor zaadcellen.

Ik ben net teruggebeld door het zkh en we moeten er idd vanuit gaan dat het koorts is geweest en dat het volgende keer beter is.

Betekent wel dat we nu 3(!!!!) maanden pauze moeten inlassen want pas tegen die tijd is de nasleep van de koorts weg. Je moet het zien als een soort cyclus zei ze.

Echt een flinke tegenvaller, maar het is niet anders.

Tegen 2 januari kunnen we pas verder dus hopelijk wordt 2017 ons jaar...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw ook gelijk 3 maanden...wat een enorme domper zeg!
Alle reacties Link kopieren Quote
hee meiden, even een snel kort berichtje!



windmolen, fijn dat het weer goed met je gaat! op naar de nieuwe ronde...! succes



nic en pandabeer, succes/sterkte met wachten! t blijft altijd zoo spannend in die dagen! hopen dat de dagen voorbij vliegen!



pinguin, wat een domper!! op naar het volgende jaar dan maar :)!



en inderdaad.. het wordt tijd voor positief nieuws!

ik ben ook weer in een nieuwe ronde, donderdag naar het zh, spannend! de week kan mij niet snel genoeg gaan
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh pinguin, wat vreselijk zeg, wat moet jij je rot voelen. 3 maanden wachten in een tijd die toch al zoveel uit wachten bestaat. Een extra dikke knuffel voor je, al heb je er misschien niks aan.



Sterkte met wachten nic en pandabeer!

Fijn dat je weer wat opgeknapt bent windmolen.



Wij hebben vanavond heerlijk sushi gegeten, we hebben er echt van genoten. Eind van deze maand zou ons kleintje komen als ik geen miskraam had gehad. Dit is dus een rare maand. Had zo gehoopt dat ik tegen die tijd weer zwanger zou zijn en dat het dus wat minder moeilijk zou zijn.

Zal morgen weer even rustig alles lezen, ben nu een beetje rozig van de wijn en de heerlijke avond. Welterusten mensen
Alle reacties Link kopieren Quote
Bloempje: herkenbaar moment. Zelf was ik op de valreep weer zwanger en kreeg ik weer een miskraam. Gelukkig was ik in die periode op vakantie zodat ik het wat los kon laten.
Ik was jullie kwijt!

Maar fijn dat de tabel weer terug is, is een heel handig geheugensteuntje:)



Lieve pinguin, wat een heftig nieuws meid. Ik schrok er echt van toen ik het las en dan ook nog eens drie maanden wachten Ik had echt geen idee dat koorts zo ontzettend veel invloed kan hebben. Wat een klap zal het geweest zijn! Kan niks anders zeggen dan dat ik heel erg met je mee baal, bah wat kan het soms tegen zitten allemaal.



Bloempje, kan me voorstellen dat deze maand extra confronterend is voor je



Windmolen, eens dat we wel wat positief nieuws kunnen gebruiken! Ik vroeg me trouwens af of jouw operatie gelukt is met de kleine sneetjes of dat ze toch een grotere snee moesten maken? Als je het niet wil vertellen dan begrijp ik dat ook hoor:) Bij mij zijn de littekens mooi aan het wegtrekken alleen uit mijn navel zie ik nog een beetje hechtdraad?!? Dat zou moeten oplossen, dus hoop dat dat snel gebeurd want dit ziet er gek uit. En is nog iets gezegd over het vervolgtraject? Kan je volgende ronde door met IUI bijvoorbeeld?



Nic en Pandabeer, nog succes met afwachten.. de tijd kan soms zo langzaam gaan.
Ohja en nog iets; ik kwam tijdens het zaad inleveren iemand tegen die ik kende En was duidelijk dat diegene voor hetzelfde kwam, want op zaterdagochtend is de afdeling zowat verlaten. Als eerste reactie wilde ik me verstoppen, dus dat heb ik ook gedaan. Dat moet er vast heel vreemd uitgezien hebben Dit was sowieso al mijn angst, sinds ik bij fertiliteit loop voel ik me ongemakkelijker in de wachtkamer, herkent iemand dat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oei Sofie, dat lijkt me inderdaad ongemakkelijk! Heeft de ander jou ook gezien denk je?

Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht...ik woon hier nog niet zo lang, dus risico is minder groot.

Ik ben vorige week zondag ongesteld geworden, maar bij het afvegen komt er nog steeds bloed. Heb ik nog nooit gehad. Heeft iemand van jullie dat wel eens gehad? Hoop niet de hormonen mijn keurige cyclus door de war gaan gooien...
Alle reacties Link kopieren Quote
Pinguin, grrr, wat balen dan dat-ie zo kort geleden koorts heeft gehad. Ik wist wel dat dat invloed had, maar zoveel... En drie maanden pauze is wel echt r*k, zeg .



Lisa, succes donderdag!



Bloempje, dat lijkt me heel moeilijk als je je uitgerekende datum zo nadert . Fijn dat je gisteravond iig een heerlijke avond gehad hebt. Sushi, hmmm . Vervelend van je bloedverlies steeds. Is het rood of bruinig? Ik heb wel vaak bloedverlies na m'n eisprong, maar niet zo lang na m'n menstruatie. Misschien toch even je gyn bellen? Zou wel kunnen dat de hormonen invloed hebben. Hoop dat het snel ophoudt.



Sofie, ja, gelukkig is het hier ook bij kleine sneetjes gebleven. Ik heb ouderwets hechtdraad, dat moet er nog uitgehaald worden. Dat gaat m'n gyn donderdag doen. Dan heb ik dus weer een afspraak bij haar. Maar de receptioniste zei vandaag aan de telefoon dat ze niet wist hoeveel tijd er was om dingen te bespreken, dus ik ben benieuwd. De arts die de operatie heeft gedaan zei iig dat hij eerst één of twee maanden rust zou adviseren (wel gewoon zelf verder proberen) en daarna met IUI beginnen. Dat komt goed uit, want we gaan straks op vakantie. Ik zou dan net na de vakantie voor de tweede keer na de operatie ongesteld moeten worden en dan zouden we graag met IUI willen beginnen. Maar dat hoop ik dus donderdag nog te bespreken.

Ooh, dat lijkt me vervelend om iemand tegen te komen die je kent! Ik zou ook niet weten wat ik dan zou doen. Maar dan weet je het dus ook van die ander, vind je dat niet raar? Ik heb de angst zelf niet, want ik ken nog maar heel weinig mensen in de plaats waar we wonen, dus dat scheelt.



Pandabeer, hoe is het met jou? Hoe was je hcg vanmorgen? Was er al iets op de echo te zien? Ik hoop zo op goed nieuws voor je...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was jullie kwijt...maar heb jullie weer gevonden! Thxx windmolen



Zal hier mijn post nog even doen van gister



Hallo meiden

Bedankt voor jullie hoopgevende woorden. Ben zo blij met jullie...



Windmolen;

Fijn dat je jezelf weer wat beter voelt. Heel raar gevoel lijkt me dat er een stukje darm weg is ja. Ben benieuwd naar je uitslagen en gesprek met de gyneacoloog vd week. Spannend.



Wolkje;

Wat een rot nieuws. Sterkte meis dikke knuffel.



Pandabeer; weet je al meer? Hoe gaat het met je?

Snap heel goed je gedachte maar kan zoals de andere meiden ook al schrijven ook bij een gewone zwangerschap horen. Ik hoop voor je dat het allemaal gaat meevallen en het gewoon een innesteling betreft.



Sofie;

Spannend hoor. Ik duim met je mee. Je eerste iui en ik hoop ook gelijk je laatste. Heel veel succes en sterkte in de wachtweken. Je mag altijd hier komen spuien hoor. Denk aan je



Er is weer zoeel geschreven en zal later weer wat uitgebreider reageren.

Ik ben vrijdag terug gemoeten voor weer een echo en toen was mijn eitje 17 mm. Had dus een groeispurt gemaakt (heb me druk genaakt voor niks). Ik heb zaterdag pregnyl moeten zetten en heb vandaag om 12:00u de inseminatie. Ik vindt het allemaal spannend maar ben wel wat rustiger dan de vorige. Ik hoop dat ik dat kan vasthouden.

Binnenkort weer een update

Fijne week lieve meiden en voor diegene die het kunnen gebruiken een knuffel

Tot snel
Hoop doet leven
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi meiden, wat is er weer veel geschreven!



@windmolen, thanks voor het aanmaken van dit topic! Ik had even gegoogled, en er was dus nog een topic hier op viva waarvan de tabel verwijderd was. Kinderachtig gedoe.



@pinguin, wat een tegenvaller Ik heb het vaker gelezen hoor, koorts is echt funest voor zaadcellen, maar wat ontzettend r*k ook dat het net voor jullie IUI was



@lobbes, nog ff een dikke voor jou. Fijn dat die donderwolk weer een beetje is opgeklaard.



@Nic, gatver meid, wat een onzekere periode is het nu voor jou



@Pandabeer, ook voor jou een dikke Ik kan me je angst op weer een bbz zo goed voorstellen.



@sofie, oh, dat lijkt me ook helemaal niets als je een bekende tegen komt. Ik had mijn prikles samen met een ander (onbekend) stel en zelfs dat vond ik al een beetje raar. Misschien toch een soort schaamte?

De wachtkamer zelf van de fertiliteitsafdeling vind ik niet zo heel naar. De ruimte staat aangegeven met een nummer ipv de naam en de wachtkamer zelf is echt afgeschermd van de gang, dus dat voelt vrij anoniem. Maar goed, ik ben dus nog geen bekende tegen gekomen.



@juultje, dus je heb gisteren de inseminatie gehad? Spannend weer, succes met die stomme wachtweken, hopelijk lukt het om wat afleiding te vinden.



#hier, nog weinig nieuws onder de zon. Ik zit te wachten op mijn menstruatie en men, wat gaat de tijd langzaam! Ik hoop echt dat het vrijdag komt, want dan kan ik eindelijk van start. Ben wel stikzenuwachtig...
Uhm... stuff... and things
Alle reacties Link kopieren Quote
@Pinguin00 Wat ballen hoor,toen een keertje mijn vriend ziek was hadden we ook dat te horen gekregen dat een koorst gevaarlijk kan zijn voor de zaad..maar een dikke dikke knuffel voor je ,weet dat het vervelende situatie is,probeer die 3 mnd ff rustig aan doen en dan met volle kracht die nieuwe ronde beginnen.



@Lobbes24 Hoe gaat het nu verder na je nod?



@Pandabeer al een ego gekregen??duim voor je dat alles goed gaat.

@Nic-1982 Tio tio tio gaat het nog op de wachtbankje?



@Wolkje een wat k..een dikke knuffel :hug:voor je hoop dat het nu iets beter met je gaat



@Windmolen Hoe gaat het verder na de operatie,al een beetje hersteld??

En over je vraag de gynaecoloog heeft ons wel verteld dat ik een tog een kleine kans hebt om zwanger te worden met 1 eileider,maar dat het lang kan duren,en aangezien mijn leeftijd bijna 37 heeft zij besloten om dirict met ivf te beginnen..



Afgelopen donderdag moest mijn vriend nog een keer zaad inleveren voor onderzoek,vandag worden we door de ivf arsr gebeld over de uitslag..ben echt benieuwd vorige test dat was 1 jaar gelden was het wel goed..hoop dat deze keer ook
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag lieve meiden... Pff, ik heb lichamelijk een behoorlijke klap gehad (en ben heel eigenwijs een dag na de miskraam weer gaan werken). Dus ik ben echt heel moe, daarbij heb ik nog een hoop verdriet, dus ik lees en leef wel mee op het forum, echter gewoon niet de energie overal uitgebreid op te reageren, sorry meiden... Dat komt wel weer....Ben jullie niet vergeten
Alle reacties Link kopieren Quote
wolkje ! wat een heftige periode..



wat een rot noeuws @pinguin ! Mijn man is chronisch ziek en heeft de laatste maanden vaak koorts gehad. Koorts kan de zaadproductie in 1 klap vernietigen. daarbij gebruikt mijn man ook nog eens medicatie die zijn zaad beinvloed.. de arts geeft aan dat aanmaak van nieuwe zaad tot zaadlozing 3 maanden duurt.. wij moesten ook 3 maanden wachten tot er een nieuw zaadonderzoek werd ingezet.. heel erg balen ! ook een voor jou !



@panda.. hoe gaat het met jou ?





we hebben hier inderdaad weer even positief nieuws nodig...
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven