Babyshower regelen of niet?

11-11-2016 17:47 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoe jullie met het volgende zouden omgaan. Een vriendin van mij is bijna 6 maanden zwanger en een paar weken terug belde een vriendin van haar mij op (die ik verder niet zo goed ken) of ik met haar een babyshower wilde regelen. Ik vind zoiets plannen heel leuk en reageerde gelijk enthousiast. Nog twee vriendinnen bij elkaar getrommeld, evenals de zus van zwangere vriendin en het plannen kon beginnen. Alle taken waren verdeeld (taart bestellen, spullen voor spelletjes kopen enz.) Nu, ongeveer anderhalve maand later, ben ik eerlijk gezegd de enige die iets heeft gedaan. De vriendin die mij in eerste instantie belde lijkt van de aardbodem verdwenen en is zowel telefonisch als via social media niet bereikbaar. Een andere vriendin is op vakantie en heeft ook geen geld bijgelegd (wat wel was afgesproken) en de laatste vriendin (nota bene de beste vriendin van zwangere vriendin) zei dat ze "deze maand echt niets kon missen." De zus van zwangere vriendin heeft wel ongeveer de helft mee betaald, maar is niet meegegaan inkopen doen. Dit vond ik op zich niet erg omdat ik weet dat ze het gewoonweg heel druk heeft. Heel veel is al geregeld, alleen moeten nog een paar laatste dingen geregeld worden. En daar heb ik eerlijk gezegd geen zin meer in. De druppel was dat de "beste" vriendin mij vanmiddag belde met de vraag of ik niet ook even nog dit en dit kon doen. Ik heb voorgesteld om sámen de gevraagde dingen te regelen, maar daar had ze geen tijd voor en bovendien, zo zei ze, wilde ze niet de stad in zonder dat ze kon meebetalen aan iets. De babyshower is over een ruime twee weken, en ik weet dat als ik het niet doe wellicht niemand het gaat doen. Het gaat om het halen van een pakket om een gipsbuik te maken, wat boodschappen etc. Ik zit in dubio: regel ik met tegenzin óók de rest van de babyshower of doe ik het niet en heeft zwangere vriendin geen "complete" babyshower?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe zeg voor zo'n stomme babyshower. Ik zou zeggen dat ik niks meer koop omdat ik al genoeg betaald heb. Van wel of geen gipsbuik zal de zwangere niet doodgaan. Als die beste vriendin een gipsbuik wil, dan gaat ze hem zelf maar kopen.
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk, ik ken maar zeer weinig zwangere die het leuk vinden om een gipsbuik te maken.
Ik zou het afblazen en met de zwangere vriendin gaan lunchen.



Duidelijke mail naar de anderen, dat er zonder geld en tijd geen shower kan komen en je het dus afblaast.
Ow en gipsbuiken geven zou ik sowieso niet doen.
Dan word je zwangere vriendin de dupe, dus gewoon doen. Al zou ik echt gaan huilen als iemand me een gipsbuik cadeau doet
Hoeveel belang hecht bovengenoemde zwangere zelf aan een babyshower? Ik heb er 1 gehad, en dat was gezellig, maar ik had er absoluut niemand op aangekeken als het niet georganiseerd was - sterker nog, ik had je uitgelachen als het me voorgesteld was. Als je vriendin er zo in staat, organiseer het dan niet en blaas alles af, want dan kun je beter geen feestje doen. Als je vriendin erop rekent (voor zover je dat kunt inschatten) en je in ieder geval een leuke club meiden kunt optrommelen, doe het dan wel, maar kijk hoe je het voor jezelf makkelijker kunt maken: allemaal wat lekkers maken ipv jij boodschappen halen, etc.
Oh, en eens met de gipsbuik: dat had ik oprecht niet gedaan, ik vind het namelijk een verschrikkelijk gebeuren en zou 't ding achteraf onmiddellijk in de kliko donderen. Voor die moei heb ik geen plek thuis.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon alles wat je tot nu toe gekocht en geregeld hebt zelf aan haar geven.
quote:lux. schreef op 11 november 2016 @ 17:55:

Dan word je zwangere vriendin de dupe, dus gewoon doen. Al zou ik echt gaan huilen als iemand me een gipsbuik cadeau doet Hoezo? Misschien hecht ze er wel geen waarde aan en als To gewoon wat anders gaat doen met de zwangere vriendin is er toch weinig ergs aan de hand. Weet ze wel meteen wie er leuke vriendin zijn.
quote:Goede-Fee schreef op 11 november 2016 @ 17:53:

Ik zou het afblazen en met de zwangere vriendin gaan lunchen.



Duidelijke mail naar de anderen, dat er zonder geld en tijd geen shower kan komen en je het dus afblaast.Dit.
Alle reacties Link kopieren
Zwangere vriendin heeft al vaker laten doorschemeren hoe leuk het zou zijn om een gipsbuik te maken. Ik zou het dus extra lullig vinden om dat hele feest te organiseren, zonder dat ene waarvan iedereen wist dat ze het graag wilde. Afblazen is ook geen optie want de taart is al aanbetaald (€40) en versiering e.d. zijn ook al gekocht. Ik gun haar die babyshower van harte maar vind het gewoon zo lastig omdat ik het nu met tegenzin aan het regelen ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook wel klaar mee zijn. Die gipsbuik kun je sowieso wel achterwege laten. Ik ben zelf zwanger en ik zit er ook totaal niet op te wachten iig. Ook de spelletjes zouden van mij niet hoeven. Samen even iets drinken met wat lekkers is leuk zat, desnoods met zijn tweeen.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
quote:Goede-Fee schreef op 11 november 2016 @ 17:57:

[...]





Hoezo? Misschien hecht ze er wel geen waarde aan en als To gewoon wat anders gaat doen met de zwangere vriendin is er toch weinig ergs aan de hand. Weet ze wel meteen wie er leuke vriendin zijn. Maar misschien vindt de vriendin het ook wel leuk.
Afzeggen en gewoon zelf n gezellig dagje weg met jouw vriendin en laat die andere vriendinnen van haar t mooi zelf uitzoeken.
quote:Luna95 schreef op 11 november 2016 @ 18:04:

Zwangere vriendin heeft al vaker laten doorschemeren hoe leuk het zou zijn om een gipsbuik te maken. Ik zou het dus extra lullig vinden om dat hele feest te organiseren, zonder dat ene waarvan iedereen wist dat ze het graag wilde. Afblazen is ook geen optie want de taart is al aanbetaald (€40) en versiering e.d. zijn ook al gekocht. Ik gun haar die babyshower van harte maar vind het gewoon zo lastig omdat ik het nu met tegenzin aan het regelen ben.Gewoon ff overheen zetten, 't is nu eenmaal niet anders. Maar je doet dit voor haar. En dan die gipsbuik lekker wel doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat Lux zegt, gewoon nog even dat gipspakket ophalen. Het is voor je vriendin, die wordt er blij van en je gaat het sowieso niet afzeggen, dus dan ook maar even door de zure appel heenbijten omdat je vriendin het leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon nog ff doorbijten meid! Je hebt er nu al zoveel moeite in gestoken, zonde om dat te laten zitten.

En die vriendinnen, tsja... het zijn de vriendinnen van de zwangere toch, en niet jouw vriendinnen? Niet te druk om maken.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Afblazen tenzij je zeker weet dat de zwangere echt een babyshower wil... en je weet dat ze het erg zou vinden dat dit aan haar voorbij zou gaan.

Echt belachelijk dat jij dit moet regelen en betalen.



Persoonlijk heb ik echt een gruwelijke hekel aan babyshowers en hoeven ze er bij mij niet mee aan te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je er de pest op in hebt. Aangezien het toch om je vriendin gaat zou ik het toch maar wel regelen eigenlijk, je doet het voor haar. Ik zou de rest na het feest een mail sturen met de vraag te betalen voor datum x en melden dat je erg teleurgesteld bent dat ze het zo laten afweten.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Hoeveel ben je nu al kwijt ?

Zou in elk geval wel alle kosten opschrijven splitten en rondmailen.

Dan betaalt vriendin zonder geld volgende maand maar.

Als vriendin zich erop verheugd, zou ik wel de rest ook op me nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 11 november 2016 @ 17:53:

Ik zou het afblazen en met de zwangere vriendin gaan lunchen.



Duidelijke mail naar de anderen, dat er zonder geld en tijd geen shower kan komen en je het dus afblaast.Dit. En eventueel dat gipspakket cadeau geven, kan ze het samen met haar man doen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Weet de zwangere al dat ze een babyshower krijgt of moet het een verrassing zijn? Ben zelf een paar keer naar een babyshower geweest toen de baby er al was, georganiseerd door de kersverse ouders of vrienden. Het werd ingezet zodat iedereen de baby op die dag kon komen bewonderen (mits het natuurlijk niet teveel werd voor baby) en ze dus niet wekenlang iedere dag kraamvisite kregen.



Zou een beetje lullig zijn als het zonder haar weten georganiseerd wordt terwijl de toekomstige ouders het van plan waren zodra baby er is.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat me niet zo zeer om het geld, ik heb ongeveer €40 betaald en haar zus de rest. Dit was rond de €60 meen ik. Voor de taart moet nog eens €40 worden betaald maar dit doet de moeder van zwangere vriendin. Ik heb "beste" vriendin al gelijk voorgesteld dat ze ook later kon betalen, en met moeite heeft ze beloofd €20 te geven de week na de babyshower. Ze zei er wel nog achteraan dat het haar idee niet was om een babyshower te geven. Ik denk ook dat ik inderdaad die laatste dingetjes nog regel, het is immers voor haar en ze moet niet leiden onder nalatigheid van anderen. En wellicht betaald haar zus ook nog een en ander. Maar volgende keer bedenk ik me nog wel drie keer voordat ik instem met een babyshower ! :'-)
quote:closednote schreef op 11 november 2016 @ 18:25:

Weet de zwangere al dat ze een babyshower krijgt of moet het een verrassing zijn? Ben zelf een paar keer naar een babyshower geweest toen de baby er al was, georganiseerd door de kersverse ouders of vrienden. Het werd ingezet zodat iedereen de baby op die dag kon komen bewonderen (mits het natuurlijk niet teveel werd voor baby) en ze dus niet wekenlang iedere dag kraamvisite kregen.



Zou een beetje lullig zijn als het zonder haar weten georganiseerd wordt terwijl de toekomstige ouders het van plan waren zodra baby er is.Dat heet een babyborrel ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven