Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87


naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey Rosalie, ik wil graag meeschrijven! Wij zijn sinds juni 2014 bezig - miskraam in mei 2015 (7 weken); miskraam in april 2016 (17 weken). Wel bij gyn geweest voor eerste onderzoeken (simpele bloedtest, echo, sperma) maar dat was allemaal goed. Vlak daarna werd ik dan zwanger, dus verder dan de gyn zijn we nooit gekomen. Nu alweer in ronde 7 (zelf proberen) na miskraam en ik begin weer heel onrustig te worden.

Ook in het zwanger worden na miskraam topic waar ik schrijf zijn de meesten alweer zwanger. Erg confronterend.



Overweeg je naar de huisarts te stappen?
Alle reacties Link kopieren
Ah dames! Ik voel met jullie mee.. Hier ook 2,5 jaar bezig geweest.. 3 miskramen en een bbz! De 5e keer bleef hij plakken en heb nu een prachtige zoon! Het is een lange, onzekere weg als je niet tot de gelukkigen behoort die in een scheet en een zucht zwanger raken en blijven.. Hou vol! Richt je zoveel mogelijk op je leven nu en blijf proberen.. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hee Rosalie, ik wil ook wel meeschrijven. Ik ben in ronde 7 beland. Ik schrijf ook mee in een ander topic maar daar is iedereen al zwanger. Ik heb mezelf daar gisteren uit het tabel laten halen om wat meer rust te creëren.



We hebben al een zoontje van 2 jaar, toen was ik gelijk in ronde 1 zwanger. Ik vind het wel lastig dat het steeds langer duurt.. Het gevoel van: is het ons nog wel een keer gegund.
Hier inmiddels 3 jaar bezig, 4 miskramen verder (ik denk zelfs 6, maar 2x niet getest), uot medische molen kwam niets en nog steeds geen baby. Ik ervaar hetzelfde, kan ook niet meer echt m'n plekje vinden op 't forum.



Mijn lief en ik heb momenteel even een pauze ingelast, ff rust in de tent. Voelt verbazingwekkend fijn om nu even zeker te weten dat ik sowieso niet zwanger ben, maar toch lees ik nog steeds regelmatig op 't forum. Voorlopig houden we de rust er nog ff in hier, maar meelezen/schrijven is best fijn denk ik!
Alle reacties Link kopieren
quote:feline123 schreef op 16 november 2016 @ 08:16:

Hier inmiddels 3 jaar bezig, 4 miskramen verder (ik denk zelfs 6, maar 2x niet getest), uot medische molen kwam niets en nog steeds geen baby. Ik ervaar hetzelfde, kan ook niet meer echt m'n plekje vinden op 't forum.



Mijn lief en ik heb momenteel even een pauze ingelast, ff rust in de tent. Voelt verbazingwekkend fijn om nu even zeker te weten dat ik sowieso niet zwanger ben, maar toch lees ik nog steeds regelmatig op 't forum. Voorlopig houden we de rust er nog ff in hier, maar meelezen/schrijven is best fijn denk ik!Dat hebben mijn man en ik ook gedaan na de bbz! Waren heerlijke maanden.. In die maanden probeerde ik ook vrede te krijgen met het idee dat het misschien wel nooit zou lukken (ik wist inmiddels ook dat ik een baarmoederafwijking heb!).. Die periode heeft me wel geholpen! Daarna was ik zwanger en blijvend dit keer.. Ik heb wel tot week 34 80 mg kinderaspirine geslikt voor een betere doorbloeding.. Ik zal nooit weten of dat geholpen heeft! Ik wil je heel veel moed toewensen.. Ik weet hoe moeilijk het is!
@ Door; heb ook geen idee wanneer we er weer voor gaan. Hebben zin om vakanties te plannen, zonder rekening te houden met een eventuele zwangerschap enzo. Voel aan alles dat m'n lijf de rust nodig heeft en ik raak niet meer in paniek van het idee dat we nooit kindjes zullen krijgen omdat we ons leven dan wel op een andere mooie manier invullen. Neemt de wens alleen niet weg. Beetje lastig uitleggen als je niet in de situatie zit, maar denk dat jij me dan wel snapt Door
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel graag meeschrijven. Wij zitten nu in ronde 10. In het begin was ik best relaxed, ik schreef toen ook mee in twee andere groepen. Maar toen iedereen daar zwanger werd (gelukkig voor hen!), werd me dat toch een beetje zwaar en ben ik gestopt met meeschrijven.



Het lijkt me toch wel weer fijn om een groepje te hebben met vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten.



Officieel zouden wij over 2 maanden naar de huisarts kunnen, maar ik moet me daar echt nog op voorbereiden. Het is niet iets wat je ziet zitten als je denkt aan zwanger worden natuurlijk, maarja, wie weet kunnen ze met iets simpels ons al heel erg helpen. Ik denk dat ik ook gewoon bang ben om slecht nieuws te horen, dat het voor ons bijvoorbeeld onmogelijk is ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:feline123 schreef op 16 november 2016 @ 08:29:

@ Door; heb ook geen idee wanneer we er weer voor gaan. Hebben zin om vakanties te plannen, zonder rekening te houden met een eventuele zwangerschap enzo. Voel aan alles dat m'n lijf de rust nodig heeft en ik raak niet meer in paniek van het idee dat we nooit kindjes zullen krijgen omdat we ons leven dan wel op een andere mooie manier invullen. Neemt de wens alleen niet weg. Beetje lastig uitleggen als je niet in de situatie zit, maar denk dat jij me dan wel snapt DoorHeel goed! Ik had in die tijd dat mensen ook best raar reageerde als ik dat zo vertelde.. Het is niet dat je niet meer wil! Je houdt het psychisch niet meer vol om er elke keer vol voor te gaan, te hopen om vervolgens weer keihard op de grond te knallen.. Heel goed dat je dit doet! Echt waar! Plan lekker die vakanties.. En leef nu even voor jezelf!
Ik herken je gevoel Saryma, ik hed hetzelfde. Toen we eenmaal in de molen zaten vond ik het juist fijn en voelde het als een opluchting. Het valt allemaal best mee (vond ik). Bij ons kwam er niets uit de onderzoeken, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat ik het vertrouwen in mijn lijf terug heb gekregen
Alle reacties Link kopieren
hoi rosali ik ken je van het andere topic maar het lijkt met heel fijn een in nieuw groepje mee te schrijven. Het gevoel van er zo ergens tussen vallen herken ik helemaal.





wij zijn ondertussen in ronde 10 en merk dat ik wel wat onrustig begin te worden nu de jaargrens dichter komt.
Ik ben niet zo bezig met rondes, maar mijn spiraal is er begin april dit jaar uit gegaan en ik ben nog niet zwanger. Dus ben eigenlijk al ruim half jaar bezig maar niet echt gericht op mijn ovulatie. Door ziekte man en werkstress kwam het er ook een tijdje niet van. Voor mij hoeft het niet zo snel, wat gebeurt, gebeurt. Sowieso merk ik dat alle standaard hormoonwisselingen me niet altijd even gezellig maken, dus ik maak mijn borst al nat voor een zwangerschap. Maar ja, ik ben al 34 en we willen uiteindelijk graag twee kinderen, dus ergens voel je toch wat haast. Meeschrijven in een groepje zoals ik ze tot nu toe zag, paste helemaal niet bij mij. Maar dit klinkt wel goed voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn (maar ook weer niet natuurlijk) dat er anderen zijn die het gevoel herkennen en ook al lang bezig zijn. Ik heb in september een heel klein vruchtzakje verloren met een vruchtje erin. Het was maar heel klein maar de huisarts heeft wel bevestigd dat het een vruchtzakje was. Eerst wilde ik graag onderzocht worden en mijn man ook maar nu willen we het toch nog even de tijd geven. Wat ik wel jammer vind is dat ik al bijna een jaar lang geen positieve test heb gehad maar aan de andere kant lijkt een miskraam na een positieve test me ook erg zwaar natuurlijk.

Ik heb zelf niet zo n zin om een tabel met rondes bij te houden maar als daar behoefte aan is maak ik hem wel aan. Mijn behoefte ligt meer bij de gevoelens van een wat langere onvervulde wens om moeder te worden. Heb het gevoel dat ik die gevoelens op het forum nog niet echt kan delen. Ik gun het iedereen om moeder te worden maar mezelf ook. Gelukkig heb ik ook een leuk leven zonder moeder te zijn maar het zou ons leven wel verrijken.

Ik zit nu in de week van de eisprong en doe voor de derde keer ovulatietesten. Vandaag voor de tweede dag een smiley en ik wacht op de piekvruchtbaarheid. Hield al maanden mijn temperatuur bij maar vind deze ovulatietesten wel lekker duidelijk.



Wat fijn Doortje dat je na zo n lange tijd toch een prachtige zoon hebt mogen krijgen. Dat geeft wel hoop.



De medische molen vind ik eigenlijk ook gewoon heel eng en is niet de manier hoe ik het vorig jaar voor ogen zag om zwanger te worden. Het lijkt me heel naar als er uit zou komen dat zwanger worden niet gaat lukken maar ook dat alles goed is en het dan niet lukt........ zat afgelopen maand al met de handen in het haar van hoe moeten we dan zwanger worden. Denk dat we eerst lekker op vakantie gaan als we eind december nog niet zwanger zijn en dan toch maar voor de eerste onderzoeken gaan. Je kop in het zand steken helpt ook niet natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Dat herken ik wel foodsandbeats. Heb vooral rond de eispronge echt last van m'n hormonen. Heb zelfs weer wat last van puistjes rond die tijd en merk ook op mijn werk dat het in die week altijd wat chaotischer is, omdat ik chaotischer ben. Heb veel behoefte aan rust en er hoeft maar iets te gebeuren en ik ben er klaar mee. Gelukkig heb ik geen pijnlijke menstruaties want dat had ik voor ik aan de pil ging wel.

Krijg de laatste tijd ook veel vragen of we al zwanger zijn omdat we nu 1,5 jaar geleden zijn getrouwd. Wil dan wel uitschreeuwen dat het niet zo vanzelfsprekend is maar reageer meestal beetje kortaf met nee hoor nog niet........ gelukkig vragen ze nog niet door. Wanneer hebben jullie met mensen gedeeld dat het niet lukt? Tot nu toe heb ik het wel gedeeld met mijn eigen ouders en een paar vriendinnen.



Vind die rondes ook irritant. Wil liever gewoon vanaf het heden kijken en niet steeds terugdenken van zo al zoveel rondes geweest en nog steeds niet zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Voor de meiden die het al een tijd proberen... Gebruiken jullie eigenlijk ovulatietesten, komt daar wat uit? Want als je geen eigen eisprong hebt, is dat natuurlijk 'redelijk makkelijk' te verhelpen met clomid. Dat gebruik ik nu, en ja het is heftig (net als de echo's die erbij horen), maar ook niet het einde van de wereld. Sorry, ik hoop dat ik me niet verkeerd uitdruk of iemand beledig want ik zit in hetzelfde schuitje als jullie.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ze voor de derde keer maar dit keer de duurdere. Er staat in de bijsluiter dat als je geen piekvruchtbaarheid hebt drie keer achter elkaar dat je dan naar de huisarts moet. Maar dacht zelf altijd dat je als je regelmatig bent altijd een eisprong hebt of is dat te kortzichtig? De eerdere ovulatietesten gaven wel een donker streepje rond de eisprong.



Fijn dat je even zegt dat het niet het einde van de wereld is. Dat is natuurlijk ook zo. Dat het heftig is kan ik mij voorstellen. Het lijkt nog zo n ver van m'n bedshow maar het kan zo veranderen als ik in januari naar de huisarts ga voor onderzoek. Het voelt nog wel als een grote drempel om over te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Vergeleken met jullie heb ik eigenlijk nog niks te klagen, zo lang ben ik natuurlijk ook weer niet bezig. Lijkt mij verschrikkelijk om een miskraam te krijgen.. De medische molen lijkt mij ook helemaal niks, ik hoop dat het voor ons allemaal op de natuurlijke manier mag lukken.



Voor mij hoeft er ook geen tabel te komen met rondes, ik wil juist van die druk af. Er zo ontspannend mogelijk mee bezig zijn, als dat lukt. Ik ben gisteren ongesteld geworden dus voor mij is er voorlopig geen spanning.



Ik heb het vorige week aan mijn moeder verteld dat we een half jaar bezig zijn met zwanger worden. Mijn zus weet het ook al een paar maanden. Toch wel fijn om het met iemand te kunnen delen naast je partner.
Alle reacties Link kopieren
Zeker weten fijn om het te delen. Vind het ook erg zwaar voor mijn man want die deelt het op het moment alleen met mij en heeft het idee dat hij verder niet echt met iemand erover kan praten. Praten jullie mannen met anderen hierover?



En idd de druk eraf en zo ontspannen mogelijk proberen te zijn. De eerste drie weken gaat dat bij mij wel aardig maar die laatste week is toch wel spannend telkens weer al ga ik nergens meer vanuit de hoop blijft
Ik ben nog niet aan de ovulatietesten begonnen. Ik vind dat geen prettig idee en "er teveel mee bezig zijn". Liever zou ik het allemaal spontaan laten gaan en opeens beseffen "hé, ik zou toch al ongesteld moeten zijn?". Het plan is vooral gewoon meer seks hebben en dan komt het hopelijk wel goed. Misschien een beetje richten op periode waarin ik zou moeten ovuleren, maar het idee van druk erop zetten staat me nu nog erg tegen. Verder heb ik geen verschijnselen van pcos ofzo en heb een cyclus volgens het boekje, plus tien jaar geleden eens een miskraam gehad, dus ik vermoed dat ik gewoon ovuleer.



Wanneer gingen jullie dan met testen aan de slag?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rosalie87 schreef op 16 november 2016 @ 11:50:

Ik gebruik ze voor de derde keer maar dit keer de duurdere. Er staat in de bijsluiter dat als je geen piekvruchtbaarheid hebt drie keer achter elkaar dat je dan naar de huisarts moet. Maar dacht zelf altijd dat je als je regelmatig bent altijd een eisprong hebt of is dat te kortzichtig? De eerdere ovulatietesten gaven wel een donker streepje rond de eisprong.



Fijn dat je even zegt dat het niet het einde van de wereld is. Dat is natuurlijk ook zo. Dat het heftig is kan ik mij voorstellen. Het lijkt nog zo n ver van m'n bedshow maar het kan zo veranderen als ik in januari naar de huisarts ga voor onderzoek. Het voelt nog wel als een grote drempel om over te gaan.



Nou ja, ik heb in die zin misschien wel makkelijk praten: bij mij stopte mijn menstruatie ermee (had te maken met o.a. stress en nog wat andere gebeurtenissen), dus ik werd niet meer ongesteld maandenlang. Wij wisten dus gewoon dat we daardoor geen kindje konden krijgen en dat pogingen zinloos waren. Naar de gynaecoloog gegaan en die zag een beeld wat leek op pcos (dus een 'kralenketting' en geen dominant follikel). Ik ben er van overtuigd dat ik niet de erfelijke variant heb, omdat ik verder mijn hele leven regelmatig ben geweest, maar dat het om een hormoonverstoring gaat. Nu met clomid 100mg wel een eisprong en daarmee een kans. Ik schrijf het ff heel makkelijk op, maar het is natuurlijk wel heel stressvol en pijnlijk geweest allemaal, maar ik ben nu vooral blij dat er toch een methode is om alsnog zwanger te raken.

Het lijkt me persoonlijk 10000x frustrerender als alles goed is bij zowel man als vrouw en het dan niet lukt.



Ik zou zelf zeggen dat je als je ongesteld wordt wel een eisprong hebt, maar helemaal zeker weet ik dat niet... Het fijne van doktersbezoek (die je gaat doorverwijzen) is iig dat je vrij snel hopelijk weet hoe je weer verder kunt. Maar goed - voor hetzelfde geldt raak je wel nog binnen dat jaar zwanger.
Bij ons weet niemand het, we zijn ook al bijna twintig jaar samen dus er is ook geen reden om het specifiek nu te gaan vragen. Maar aan de andere kant zijn we er altijd open over geweest dat we op termijn wel kinderen willen.

Zelf heb ik geen behoefte het te delen met familie momenteel, als je werkelijk in een behandeling verzeild raakt is dat anders vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Foodsandbeats schreef op 16 november 2016 @ 11:54:

Ik ben nog niet aan de ovulatietesten begonnen. Ik vind dat geen prettig idee en "er teveel mee bezig zijn". Liever zou ik het allemaal spontaan laten gaan en opeens beseffen "hé, ik zou toch al ongesteld moeten zijn?". Het plan is vooral gewoon meer seks hebben en dan komt het hopelijk wel goed. Misschien een beetje richten op periode waarin ik zou moeten ovuleren, maar het idee van druk erop zetten staat me nu nog erg tegen. Verder heb ik geen verschijnselen van pcos ofzo en heb een cyclus volgens het boekje, plus tien jaar geleden eens een miskraam gehad, dus ik vermoed dat ik gewoon ovuleer.



Wanneer gingen jullie dan met testen aan de slag?Je moet dat natuurlijk zelf weten allemaal, maar ik lees toch wel erg vaak online dat vrouwen verkeerd inschatten wanneer hun eisprong is. Gemiddeld is rond dag 14, maar bij veel vrouwen ook wel dag 18, of zelfs later. Als je om de dag seks hebt moet het uiteindelijk gewoon lukken, maar ja... Ik haal dat normaal gesproken echt niet
Alle reacties Link kopieren
Ik in de eerste maanden om inzicht te krijgen in m'n cyclus. Die is regelmatig en de eisprong ook elke maand op dezelfde dag. Was toen echt heel erg ermee bezig en voelde alles in m'n lijf. Toen bewust niet meer gedaan gewoon seks en wat bewuster eten en bewegen. En nu had ik twee maanden getemperatuurd met het idee dat dat sowieso moet voor de mm. En deze maand weer ovulatietesten want voelt als onze laatste kans om dit jaar nog zwanger te raken.

Maar nu wel weer meer ermee bezig daardoor. Als ik dan toch moet terugkijken wil ik dat de komende tijd tot zwanger worden echt anders doen. Het afgelopen jaar was best leuk maar stond toch elke maand in het teken van wel of niet zwanger, maarja het is ook niet iets wat je zomaar even aan de kant schuift. Respect voor vrouwen die even een pauze nemen, denk dat het wel heel goed is om weer even op adem te komen.
quote:heartsxdaggers schreef op 16 november 2016 @ 11:59:

[...]



Je moet dat natuurlijk zelf weten allemaal, maar ik lees toch wel erg vaak online dat vrouwen verkeerd inschatten wanneer hun eisprong is. Gemiddeld is rond dag 14, maar bij veel vrouwen ook wel dag 18, of zelfs later. Als je om de dag seks hebt moet het uiteindelijk gewoon lukken, maar ja... Ik haal dat normaal gesproken echt niet Tja, teveel plannen wil ik nog niet, maar ik zal het ook met mijn man bespreken wat hij van ovulatietesten vindt. Seksfrequentie is zo wisselend bij ons: soms drie weken niet, soms twee keer per dag.... Dat maakt het wat lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik wel ovulatietesten, mijn cyclus is nog niet helemaal regelmatig na het stoppen met de pil. Ik kan het wel aardig goed inschatten wanneer mijn eisprong komt maar ik wil er wel zeker van zijn dat we het op de juiste dagen doen.



Mijn vriend deelt het verder met niemand maar hij is er lang niet zoveel mee bezig als ik. Ik zeg ook niet wanneer ik een positieve ovulatietest heb, zodat hij geen prestatiedruk voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven