In 2017 beginnen voor de eerste

10-12-2016 13:19 1831 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kletsen we over zwanger worden. Sommigen van ons zijn inmiddels al zwanger dus we hopen dat dit langzaamaan een schrijfgroepje voor zwangeren wordt! We trekken nu al een tijdje samen op en kennen elkaars verhalen. We kunnen nieuwe schrijfsters niet weigeren, maar het is erg prettig om het overzichtelijk te houden om zo elkaars verschillende trajecten goed te kunnen blijven volgen. (met dank aan Dock1938)

Naam Leefdtijd Leeftijd partner Ronde NOD UD Bijzonderheden
Gryffindor 32 37 6 :cheer2: 15 april Meisje
Budgy 31 36 1 :cheer2: :love: 7-11 jongen
Pindakaas-88 28 30 3 :cheer2: 26 december
Konijntje999 28 32 9 :cheer2: vmk in augustus
Frigga 25 32 9 7 januari
Aankleefsjaan 31 33 1 :cheer2: :love: 28-11 meisje
Zoraa 25 27 4 8 november
Lilly28 27 28 8 20 juli
Dolfijntje 24 30 8 26 augustus
Lasvegas84 32 35 3 :cheer2: :love: 9-12 Meisje
Isayez 26 30 1 :cheer2:
MitakuyeOyasin 33 1 :cheer2: :love: 19-10 Jongen
Zen123 32 34 3 :cheer2: :love: 19-11 jongen
Melletje1989 27 30 2 :cheer2: :love: 23-11 Meisje
Knorretje2 25 33 4 :cheer2: 19 januari
anoniem_320739 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 22:53
61.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi Gryff, ik heb speciaal een nick aangemaakt. Ik had het kunnen typen! Vergelijkbare situatie. Hier 30 jaar, maar volgend jaar januari word ik 31 jaar, dan gaan we eerst op vakantie (inderdaad erg gelet op het zika virus en daardoor beperkte keuze). In februari willen we gaan starten voor een 1e.

Enige verschil is dat iedereen hier al kinderen heeft, wij zijn een van de laatste. Ben daarom vaak erg bang dat het niet gaat lukken, omdat het bij iedereen om ons heel heel makkelijk gegaan is. Heb jij dat ook?

Hoop zo dat ik er niet te gestresst van ga worden, maar merk dat ik nu al heel erg ermee bezig ben. Heb al vitaminen van davitamon van de mama lijn en hou mn cyclus al een tijd bij, die helaas erg onregelmatig is.



Ik lees al jaren mee op het vivaforum en de laatste tijd steeds meer op het zwanger worden topic! Nu tijd om eindelijk eens mee te gaan doen
budgy86 wijzigde dit bericht op 25-05-2017 08:02
1.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, ik schrijf graag mee!



Zelf ben ik 26, man is 29. We hebben het al wel vaker over kinderen gehad, maar dat bleef altijd iets vaags voor "later". Nu wordt onze kinderwens steeds groter en willen we er vanaf januari/februari voor gaan! Normaal gesproken ben ik heel nuchter, maar begin het toch wel spannend te vinden

Het lijkt me heel fijn om ervaringen hier te kunnen delen, vooral omdat ik dit eerst nog voor mezelf wil houden!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Budgy en Uiltje, leuk dat jullie mee willen schrijven!



Budgy, welk land ga je nu naartoe? Wij gaan in maart pas op vakantie en het voelt heel vreemd om er nu al echt rekening mee te houden. Misschien lukt het wel helemaal niet, maar goed, we zijn gek op Latijns-Amerika en dus is de keuze nu tussen Chili en Argentinië.



Uiltje, ik herken dat spannend helemaal hoor! Met name omdat het niet te plannen en soms kijk ik naar ons huishouden en denk ik "Hoe moet dat met een kind?!?!".



Zijn jullie al begonnen met foliumzuur of andere vitamines?
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan naar Azië, ivm herkenbaarheid zeg ik liever niet welk land

Ik durfde Latijns Amerika niet aan, maar ga bijna altijd (qua verre reizen) richting Noord of Zuid Amerika. Nu voor de zekerheid richting Azië en wie weet onze laatste verre reis in heel veel jaren. Als je van ruige natuur houdt kan ik je Patagonië aanraden!



Werken jullie fulltime? Ik nu wel, maar als er een kindje komt zou ik wel minder willen werken en dan is het huishouden hopelijk wat makkelijker te combineren! Ik heb wel neefjes en nichtjes waar ik vaak op pas en merk dat ik daarna altijd echt even moet bijkomen. Ik kan me dan ook echt afvragen hoe we het straks in het "echt" gaan doen en hoe we dat gaan trekken, maar volgens vriendinnen groei je daar vanzelf in mee, je moet wel!



Wat ik al zei, ik heb de mama compleet vitamines al in huis (waren laatst in de aanbieding) en wil daar in het nieuwe jaar mee beginnen! Ben ook wat bewuster met eten bezig, meer groente en fruit enzo
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ook ik zou graag meeschrijven in dit topic!



Zowel ik als mijn man zijn 26 jaar en we willen vanaf februari/maart proberen zwanger te worden. Mijn man heeft altijd al geroepen graag kinderen te willen, ik had die wens eigenlijk nooit zo sterk. Dat is afgelopen jaar echter helemaal omgeslagen en wij willen nu allebei super graag proberen zwanger te worden. Ik vind het wel echt heel spannend, en ben op de een of andere manier heel bang dat het krijgen van een kindje niet gaat lukken.



Ook wij gaan eerst eind januari nog lekker 2 weken op vakantie, daarna ben ik van plan te stoppen met de pil en begin ik met het slikken van foliumzuur. Hoewel ik twijfel of ik niet begin januari al moet beginnen met foliumzuur onder het mom van het eerder hoe beter.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke vakantie vooruitzichten allemaal, geniet lekker van de voorpret!

Wij hebben de laatste jaren bewust reizen gemaakt die met kleine kinderen niet te maken zijn, en zijn van plan dit jaar lekker bij huis te blijven. We willen nog eea in huis veranderen, en het lijkt ons verstandig om dat niet meer te lang uit te stellen

Ik ben een week of twee geleden begonnen met foliumzuur, inderdaad met het idee dat het geen kwaad kan. Daarnaast ben ik er dan helemaal aan gewend als het er echt toe doet, en heb ik minder kans het dan te vergeten
Hi dames! Zou ook graag meeschrijven. Ben 28, vriend is 32 en we hebben besloten er vanaf deze maand voor te gaan. Super spannend dus! Slik al een tijdje foliumzuur en sport actief, dus hoop me zo een beetje voor te bereiden



@Budgy, wat een lekker vooruitzicht qua vakantie! Met werken gaat vriend van 38 uur naar 36 of 32 uur. Ik heb een eigen zaak en werk fulltime, maar zal ook naar 32 of 36 uur gaan.



@Uiltje, is het een ingrijpende verbouwing? Wij hebben net een huis gekocht, gaan er in 2017 pas in en dan moet er nog wat geklust worden. Maar we hebben beide ruime ervaring met klushuizen, dus zien het met vertrouwen tegemoet.



@Kikker90, waar gaat de reis heen? Fijn he als je zo op een lijn zit!



@Gryffindor, heb jij al het eea voorbereid? En reizen jullie veel qua rekening mee houden?



Super leuk om dit met elkaar te kunnen delen, Gryffindor, maak jij nog een tabel aan? Leuk!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames!

@ kikker, ik ben dus ook heel bang dat het niet lukt, vooral omdat iedereen om ons heen al kinderen heeft welke ook meestal vrij snel na het trouwen zwanger zijn geraakt. Als ik dan in statistieken denk ben ik echt bang dat wij dan degene zijn bij wie het niet gaat lukken. Ik had ook nooit een uitgesproken kinderwens, maar sinds ik met m'n huidige vriend ben wil ik echt een gezin met hem krijgen en hij wil nu gelukkig ook niet meer wachten. Hij is inmiddels ook al 35.



@Uiltje, wij hopen ook dat dit onze laatste verre reis is willen nog even lekker genieten en er dan voor gaan!



@konijntje zo willen wij het ook gaan doen met werk. Beide 1 dag minder en dan "maar" 3 dagen opvang.



Ik echt 1 januari beginnen met foliumzuur, dan slik ik het ongeveer een maand van te voren.



Is jullie omgeving op de hoogte van jullie kinderwens? Mijn vriendinnen wel en familie verwacht het zo ongeveer wel geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
@ Konijntje; De reis gaat naar Egypte, een lekkere zon/duik vakantie met waarschijnlijk ook een tripje naar Luxor en als het veilig genoeg is ook naar Cairo



@ Budgy; Waarschijnlijk is die angst vrij normaal en heeft iedereen die onbewust wel een beetje. Maar laten we gewoon hopen dat het bij ons allemaal voorspoedig gaat verlopen.



Wij hebben onze omgeving niet zo zeer op de hoogte gesteld, willen nog even voor ons houden dat we in het nieuwe jaar gaan beginnen voor een kindje. Wel heb ik het er met mijn zus over gehad om toch iemand te hebben buiten mijn man om erover te kunnen praten, en ook mijn man heeft het er met zijn zus over gehad.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



Ik schrijf ook graag mee. Lees al een tijdje mee op dit forum, maar lijkt me ook wel leuk om met een groepje meiden ervaringen te delen. Ik ben 28, vriend is 30. We hebben een eigen bedrijf en werken vanuit huis, dus hoeven niet na te denken over opvang of minder werken oid. We kunnen onze tijd helemaal zelf indelen, dus dat is fijn!



Ben al jaren gestopt met de pil, heb al foliumzuur in huis en ook de verzekering is geregeld. Dus ben er klaar voor, maar vriend vindt het wel een fijne gedachte om ons aan de afgesproken startmaand te houden haha. Ga in januari beginnen met foliumzuur. Onze omgeving is wel op de hoogte van onze kinderwens, maar er wordt verder niet echt over gesproken.



Veel van jullie hebben nog lekkere vakanties op de planning staan, heerlijk!!



Wat betreft angst dat het niet gaat lukken, dat heb ik ook wel ja. Maar goed, eerst maar eens proberen! Heb wel een regelmatige cyclus van 27/28 dagen gelukkig.
Leuk Pindakaas! Doen jullie helemaal geen opvang? Vind het ook heel fijn aan eigen zaak dat je wat flexibeler bent!



Ik heb m'n moeder wel verteld dat mijn spiraaltje verwijderd was (want die zat al 5 jaar), maar heb nog niet gedeeld dat we aan het proberen zijn. Dat houd ik nog even tussen mijn vriend en mijzelf.



Misschien een hele stomme vraag, maar hoe gaan jullie om (nu of denken ermee om te gaan) met het feit dat praten over vruchtbare dagen echt zo ongeveer het minst sexy ding is dat je kan doen, maar je wel weet dat je het deze dagen vaak moet doen omdat je nu eenmaal vruchtbaar bent? Ik begon er voorzichtig over en vriend kapte me gelijk af met: "je bedoelt gewoon dat we heel veel seks moeten hebben?" Hahaha hij begreep de hint gelukkig wel. ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Konijntje, Pindakaas en Kikker, leuk dat jullie meeschrijven!



@Konijntje, ik ben in de laatste week van november begonnen met foliumzuur, dat is iets meer dan een maand vantevoren. Beter iets te lang dan te kort dacht ik . Verder was ik voor iets anders bij de huisarts en die gaf aan dat er ook steeds meer bewijs is dat vitamine D erg belangrijk is. Nu slikte ik dat al ivm een tekort, maar toch goed om te weten. We proberen elk jaar een verre reis te maken, maar dit is dus waarschijnlijk voorlopig de laatste. We hebben beide niet zoveel gezien van Europa, dus dat kan de komende jaren



Oh die vruchtbare dagen, mijn cyclus is vrij lang (+/- 35 dagen, soms iets korter) dus ik wil het wel graag gaan testen met ovulatietesten. Ik heb dus aan mijn vriend gevraagd of hij de uitkomst wil weten of niet. En hij zei van wel. Hij vond het wel een geil idee geloof ik, vruchtbaar haha.



@Budgy, Azië is ook zo mooi! Voordeel van Azië vind ik dat het zo'n andere wereld is dat je echt helemaal niet meer aan thuis/werk denkt. Patagonië staat zeker op het lijstje, we hebben besloten dat we eerst alleen een ticket kopen en de verdere planning af laten hangen van wel of niet zwanger en indien zwanger hoe ik me dan voel. Een treck van een week waarbij je drinkt uit een rivier lijkt me zwanger toch iets minder verstandig.



@Kikker & Konijntje, dat bang zijn dat het niet lukt of dat er iets mis gaat herken ik ook heel erg. De neef van mn vriend heeft al een erg leuk dochtertje en ze waren heel snel zwanger van de tweede. Dat zorgt bij mij op een of andere manier voor een soort druk dat alles perfect moet gaan.



@Pindakaas, Oh wat fijn dat je je niet druk hoeft te maken om opvang. Ik schrok toch wel heel erg als ik zie wat ons dat per maand gaat kosten. 400-500 euro :'(
Alle reacties Link kopieren
Ja de tabel is gelukt Als er iets aangepast moet worden hoor ik het graag.
Alle reacties Link kopieren
Dacht dat ik iets geplaatst had, maar toch niet ????



Leuk dat je meeschrijft pindakaas!



En dank voor de tabel. Zou gaaf zijn als we straks zwanger in de tabel staan!



En ja Azië is leuk, maar ik geef de voorkeur aan Noord en Zuid Amerika. Wel spannend dat je alleen een ticket hebt geboekt, ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Maar hierna kunnen we Europa/Nederland ontdekken, ook heel mooi!



Ik ga 1 januari beginnen met het foliumzuur.



Wat betreft vruchtbaar, ik ben al ruim 2 jaar gestopt met de pil, maar nog steeds niet regelmatig ongesteld. Zou dus niet weten wanneer ik vruchtbaar ben. Volgens m'n app is m'n cyclus gemiddeld 35 dagen, maar daar zitten ook lange cyclussen tussen. Ik wil niet meteen met ovulatietesten beginnen, maar gewoon regelmatig seks gaan hebben. Na een paar maanden dan wel beginnen met ovulatietesten. Zou het dan ook heel nuchter zeggen tegen m'n vriend dat ik vruchtbaar ben, zin maken we wel.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, een tabel! Wel spannend zo, na al die tijd alleen meegelezen te hebben. :D Ik zie trouwens net in mijn app dat ik begin januari weer een eisprong heb, maar die slaan we denk ik nog even over ivm foliumzuur. Dus beginnen in februari!



Hier een Azië-fan! Maar voorlopig Europa, valt ook nog zoveel moois te zien. Gryffindor, jouw reisplannen (als niet zwangere) klinken wel heel avontuurlijk, gaaf! Zo'n avontuurlijke reiziger ben ik niet.



Zoals het er nu uitziet, zou opvang voor ons inderdaad niet nodig zijn. Vind ik wel een heel fijn idee. Heb om me heen al vaker gehoord dat opvang zo duur is en ook dat je dat al heel vroeg moet regelen!



Die vruchtbare dagen, ik denk dat ik het ook gewoon nuchter zal zeggen.. misschien een paar dagen van te voren. Kan ie er vast aan wennen haha. Voor hem is het wel wat spannender om te beginnen, we hebben het al een paar keer uitgesteld omdat hij er nog niet helemaal aan toe was. Ben benieuwd hoe dat gaat vanaf volgende maand! :p
Gryffindor, zou je mij ook in de tabel willen zetten? Dank!



Konijntje999, 28, 32, 1, 2 januari
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben nieuw op het forum en zou graag meeschrijven! Ik ben 30 en mijn vriend 37.. en we proberen ons eerste kindje te krijgen. Super spannend..

We gebruiken al een tijd geen anticonceptie, behalve een ovulatiekalender. Die was dus in eerste instantie bedoeld om niet (per se) zwanger te worden. Hoewel we er altijd redelijk goed op gelet hebben, vind ik het toch erg spannend en dat gevoel dat 'het bij ons niet gaat lukken' heb ik ook best wel. Want al die verhalen van vriendinnen die zo -hup, oeps- zwanger waren..

maar goed, we gaan het vanaf nu echt proberen, dus ik praat graag mee!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Julie! Spannend he! Ik herken je gevoel helemaal. Is jou cyclus wel regelmatig?



Pindakaas, dan gaan we tegelijk beginnen! Ik was er ook al een stuk langer klaar voor dan mijn vriend, maar ben blij dat we nu echt een concrete startperiode hebben.



Zien jullie ook overal zwangere vrouwen en vrouwen met kinderwagens enzo..."vroeger" hield ik me daar niet mee bezig, maar de laatse maanden valt het me echt op.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Julie! Zijn jullie dan ook al begonnen nu of nog even voorzichtig tot het nieuwe jaar?



Leuk Budgy! Kan lastig zijn he, wachten tot vriend er klaar voor is? Ik was soms wel eens bang dat het nog jaren zou duren voor hij er klaar voor zou zijn. Denk dat hij vooral wachtte op het perfecte moment, maar zoals altijd wordt gezegd komt dat moment nooit. Maar gelukkig was bij hem ineens de knop om en kunnen we er nu echt voor gaan!



Wel balen van je onregelmatige cyclus. Merk je ook nooit wat van je eisprong? Ik kan aan het cervixslijm altijd wel merken dat de eisprong eraan komt en na de eisprong heb ik altijd super gevoelige tepels. Dus dat zijn wel handige symptomen!
Alle reacties Link kopieren
Ja hier precies hetzelfde! Ineens was hij er klaar voor



Ik merk het wel aan m'n cervixslijm en als m'n eisprong geweest worden m'n borsten gevoelig. Maar ik kan er niet echt een regelmaat in ontdekken, mijn app zit er in ieder geval altijd naast. De ene keer duurt het 40 dagen en de andere keer "maar" 25. Ik moet het gewoon goed in de gaten gaan houden dus.
Julie, welkom! Leuk he, om te beginnen? Heb een beetje het gevoel dat je jaaaarenlang bezig bent om het vooral NIET te laten gebeuren en dan opeens slaat alles om en dan opeens ga je aan de slag om het wel te laten gebeuren.



Budgy wat heerlijk dat je vriend er nu klaar voor is. Bij ons was het eerder andersom, mijn vriend is dol op kinderen en wist altijd al dat hij ze wilde. Bij mij zijn de kriebels pas het afgelopen jaar gekomen. En opeens had ik zoiets van, nu is eigenlijk ook wel heel leuk! We zijn er klaar voor, ik slik al een tijdje foliumzuur en de randvoorwaarden kloppen. Dus nu heel veel tijd aan elkaar besteden
Alle reacties Link kopieren
Spannend Ja!

Wij vonden het allebei wel moeilijk om echt dat moment te voelen van, Ja, NU zijn we er klaar voor.. Dus er was al een overgangsperiode van wel de kalender bijhouden naar niet echt meer bijhouden. Mijn cyclus is wel regelmatig maar mijn vriend is vaak weg voor zijn werk, dus het bleef een beetje toevalswerk. Maar dat bleek in ieder geval niet genoeg, dus nu moeten we toch echt aan het tellen: )



Grappig he konijntje, die kriebels.. kun je niks tegen doen )



Lastig wel zo'n onregelmatige cyclus budgy.. gebruik je dan ovulatietesten?



Leuk om hier mee te schrijven in ieder geval! Ben er best veel mee bezig maar kan ook niet iedereen de hele dag ermee lastigvallen..hihi.
Alle reacties Link kopieren
Ow sorry budgy... Niet goed gelezen over die ovulatietesten..

Ik heb een maand ovulatietesten gedaan om te kijken of dat ei er wel echt was.. Voor mijn eigen onzekerheid. Maar het stokje zei van wel, dus dat is al een begin Maar elke maand met die stokjes in de weer vind ik ook niet zo romantisch...
Alle reacties Link kopieren
Tabel is bijgewerkt, sorry dat ik je was vergeten Konijntje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven