Moeilijk zwanger worden

12-12-2016 22:26 398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben Saartje, 26 jaar en mijn man is 30 jaar.

Vanaf maart dit jaar proberen wij om zwanger te worden maar dit is nog niet gelukt.

Heb inmiddels een doorverwijzing voor de fertiliteitspoli in het ziekenhuis. Heb de doorverwijzing wat sneller gekregen omdat ik een behoorlijk gynaecologisch dossier heb.

Fijn maar ook spannend!

Ik hoop in dit forum meerdere lotgenoten te vinden om samen mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Saartje26,



Hier bijna herptzelfde verhaal. November 2015 Gestopt met de pil en nog steeds niet zwanger. besloten om in januari naar de HA te gaan als het dan niet raak is.. het is Elke maand spannend en als het niet raak is heel frustrerend!



Waar zit je nu in je cyclus?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Smurf,

Bedankt voor je reactie. Ik zit nu op dag 26 van mijn cyclus, normaal gesproken een vrij regelmatige cyclus van 30 dagen.

En jij?

Ik begin mezelf echt gek te maken elke maand durf bijna niet meer te hopen.

Heb deze maand de ovulatietesten van clear blue gebruikt en had wel een positieve op 1 december maar heb ze al vaker gebruikt..

Heb jij ook al wel eens ovulatie testen gebruikt?
Wat vervelend dat je nog niet zwanger bent.



Hebben ze al een idee waar het aan zou kunnen liggen? Na een jaar is volgens mij 80% zwanger en na 2 jaar 95%. En jullie zijn nu ongeveer 8 mnd bezig. Je hebt dus nog een grote kans om toch natuurlijk zwanger te worden. Al lijken 8 maanden natuurlijk heel lang als je graag zwanger wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Er is een tijdje een vermoeden geweest op endometriose en adenomyose.

2 jaar gelezen een kijk operatie gehad waarbij er een plekje is weggebrand. Na de operatie eerst naar huis gestuurd en ben toen erg ziek geworden. 41 graden koorts en met spoed opgenomen in het ziekenhuis, bleek een ontsteking te zijn bij 1 van mijn eierstokken.

Dit is even in het kort mijn verhaal.

Ik weet dat met 9 maanden er echt nog hoop is dat het gewoon zal lukken, maar het is momenteel wel heel lastig om die hoop nog vast te houden..

Wil je zelf ook zwanger worden?
Dan is het zeker goed dat ze er even goed naar kijken, hopelijk is het niets en ben je snel zwanger



Ik doe ondertussen al 1,5 jaar een poging, maar het wil niet echt lukken. Ik heb PCOS en slik nu hormonen. Alleen bij de laatste echo reageerde bij baarmoederslijmvlies hier niet goed op, dus het is even afwachten hoe zich dit volgende maand ontwikkeld
Alle reacties Link kopieren
Oe spannend dagen dus!



Ik gebruik ook cb ovulatie testen. Een aantal maanden op de 13e dag een smiley.. vorige maand op de 14e en vandaag is mn 14e dag en nog geen smiley...



Wij zijn nu een jaar bezig, geen idee waarom het nog niet is gelukt. Hebben best een onrustige tijd gehad waardoor ik wel stress had.. het is nu allemaal weer gewoon en heb geen stress. Ben jij er ook me bezig madelief?
De CB testen zijn redelijk duur. Sensitest vind ik erg fijn en een stuk goedkoper.



Al scheelt het misschien ook hoe lang je cyclus is. Die van mij is soms 6 weken en dan zonder ovulatie, dan wordt CB een beetje te duur.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje ook heftig madelief, ik hoop dat je heel snel een positieve test in handen mag hebben.

Moet je nu vaak naar het ziekenhuis voor echo's en onderzoeken?

Ik wil de ovulatietesen vanaf nu niet meer gebruiken. Was de eerste maand zo ontzettend blij dat ik een eisprong had, dat de teleurstelling daarna alleen maar groter was toen m'n menstruatie kwam.

Ook mijn man vind het moeilijk om dan een soort van "gedwongen" seks te moeten hebben ook al weten we allebei dat het voor een goed doel is.

Wij begonnen tegelijk met mijn beste vriendin, en zij is nu 37 weken zwanger. Ik gun het haar echt enorm. Maar moet bekennen dat ik het ook lastig vind om die mooie zwangere buik te zien.

Ik werk ook nog eens in de kraamzorg wat het er ook niet makkelijk op maakt momenteel.



Smurf wat gek dat je zo regelmatig een smiley had en nu nog niet, ga je morgenochtend weer testen? Ik heb het ook 1 maand gehad en had toen pas op dag 17 een smiley, dus het kan nog! Ik duim voor je!!

Hoe gaat jou man ermee om?
Alle reacties Link kopieren
Dat is idd een lange cyclus. Cb is wel prijzig maar het werkt goed. Mijn cyclus is vaak 28, 29 dagen. Vind het erg gek dat ik nog geen smiley heb gehad. Hoop dat ie er morgen is.. nu lekker slapen.
Als je een onregelmatige cyclus hebt dan zou ik ze wel gebruiken, dan kan je toch wat gerichter mikken. Althans dat zeggen ze in het ziekenhuis. Je kan het natuurlijk ook verzwijgen voor je man als de test positief is, dan voelt het misschien minder als moeten.



Pff werken in de kraamzorg lijkt me mooi maar op zo'n moment ook best confronterend.



Ik gebruik nu clomid en ben daarvoor 1 keer op controle geweest deze maand en volgende maand weer hetzelfde. Als mijn baarmoederslijmvlies dun blijft, dan krijg ik andere hormonen en dan moet ik waarschijnlijk vaker komen om het te monitoren.



Het blijft lastig als je omgeving wel makkelijk zwanger wordt. Het afgelopen jaar zijn er 5 mensen bevallen in mijn straat. En daarvan zijn er drie gezinnen met 5 kinderen. En een vriendin van mijn partner is nu 39 weken. Die post graag foto's op Facebook. Ik probeer het een beetje van me af te zetten en mij te focussen op andere zaken.



Het kan dat je eisprong wat verlaat is, of dat je hem een maand overslaat. Dat schijnt bij de meeste vrouwen met enige regelmaat te gebeuren.



Ik had deze maand 4 dagen achter elkaar een positieve test, dus ik dacht dat gaat helemaal fout, maar op de echo konden ze zien dat ik toch een ovulatie heb gehad.

Het lichaam zit soms raar in elkaar.



Met een CB test heb ik hem ook wel eens gemist. Hij gaf negatief aan en toch kreeg ik hem
Alle reacties Link kopieren
Oke ik breng even een oppepper verhaal????



Januari 2014 gestart om een kindje te krijgen. Januari 2015 nog steeds niet zwanger. Doorverwijzing gehad voor de fertiliteitarts, alle onderzoeken gehad en inprincipe niets aan de hand behalve dat mijn cycles onregelmatig is en ik soms dan geen eisprong heb. Advies in september terug komen en starten met clomid maar toch eerst nog zelf proberen. De hoop verloren en een flinke dip, ik kinderloos? Nee echt niet... was zwaar voor mensen die dicht bij me stonden dat voor mij het leven niet veel voorstelt dan, altijd een droom groot gezin. Maargoed er was hoop clomid, ivf etc. Juli 2015... bleek ik net voor de maand om te starten met clomid zwanger te zijn. En hier ligt ni een prachtig meisje van 8 maanden oud te slapen. Per januari kaan wij voor een tweede en ook zonder hulp door de Zwangerschap heb ik nu regelmatig cycles en hopelijk blijft dat zo



Wat ik eigenlijk wil zeggen, blijf hoop houden ook als er iets of niets uit komt. Ik hoop dat je wens heel snel in vervulling mag gaan! Wat mij hielp was een clubje hier op forum met meiden die moeilijk zwanger werden, we hebben lief en leed met elkaar gedeeld. Zet hem op en ik echt nogmaals ik hoop dat je wens in vervulling mag gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ohja en ovulatie testen er snel uitgegooid ben gaan tempen en op gegeven moment wist ik wanneer mijn ovu was door het slijm
Alle reacties Link kopieren
Hier wel 2 x zwanger geworden al dan niet makkelijk, maar mijn baarmoeder kan/wil het niet volhouden en veel bloedverlies dus weer een hele andere kant van het zwanger worden.



Ik gebruik ze van Action Saartje, en als die dan positief zijn check ik het met de duren van cb en ze hebben altijd gelijk. Zo geef je tenminste geen 100e euros uit. cb is vet duur vind ik. Wanneer is je afspraak in het zkh?
Alle reacties Link kopieren
Madelief, cyclussen van 6 weken lijken me ook wel heel lastig dan duurt het wachten tussendoor nog langer.

Jeetje lastig he dat mensen om je heen dan wel zwanger worden. Aan de ene kant gun je het ze maar aan de andere kant is het ook zo confronterend.

Bij ons in de omgeving lijkt momenteel iedereen wel zwanger of net bevallen. En dan ook nog ermee te koop lopen dat ze in 1x raakgeschoten hebben. 1 vriend van mijn man zei zelf tegen mijn man goh ik had wel verwacht dat jullie eerder zouden zijn maar niet dus.

Zo heftig vond ik die uitspraak.



Smurf ik ben benieuwd, had je vanmorgen een smiley?



Vanessa jeetje dat is ook heel erg heftig zeg.. Knuffel voor jou!

Dat is wel slim die van de action eerst gebruiken goeie tip! Waar zit je nu in je cyclus?
Alle reacties Link kopieren
Hopjedropje,

Bedankt voor je lieve bericht, en wat fijn dat je nu een prachtig meisje hebt! Heerlijk genieten.

Ik probeer ook hoop te houden, maar soms is het lastig.

Zeker als ik elke week weer een prachtig wondertje in mijn armen heb, het verlangen is zo groot.

Maar fijn om ook een positief verhaal te lezen.

Het is fijn om met mensen te kunnen praten die begrijpen wat je doormaakt
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat er mensen zijn waar het lang heeft geduurd, maar uiteindelijk wel gelukt is! Dat heeft wel hoop!



Helaas vanmorgen weer negatief.. aan het slijm kan ik wel aardig zien hoe de stand van zaken is, Vermoed dat ik de 12 of 13e dag mn ei heb gehad, maar op de CB test is alles negatief geweest..
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben 2 jaar geleden gestopt met de pil en toen... niets... Vanwege leeftijd (36) gelijk doorgestuurd naar de fertiliteitspoli.



Daar kwam uit dat het zaad niet voldoende is en z'n lichaam 50% antistoffen aanmaakt. IUI zou geen zin hebben, IVF dus ook niet dus meteen over naar de ICSI. Poeh, dat was ff een schok...



Aan de menopur, decapeptyl, elke dag prikken, de punctie, ik vond het toch wel lastig allemaal. Zoveel mensen om me heen natuurlijk zwanger en bij ons lukte het niet...



Maar vol goede moed ben ik aan het proces begonnen... en nu mag ik voorzichtig zeggen dat ik na de eerste poging voor het eerst in mijn leven een positieve test in mijn handen had... 6 weken zwanger op dit moment



20 December eerste echo en hoop zo dat alles goed is! Geef de moed niet op... 8 maanden is op zich echt nog niet zo lang en fijn dat je meteen bent doorgestuurd!
quote:Saartje26 schreef op 13 december 2016 @ 09:34:

Madelief, cyclussen van 6 weken lijken me ook wel heel lastig dan duurt het wachten tussendoor nog langer.

Jeetje lastig he dat mensen om je heen dan wel zwanger worden. Aan de ene kant gun je het ze maar aan de andere kant is het ook zo confronterend.

Bij ons in de omgeving lijkt momenteel iedereen wel zwanger of net bevallen. En dan ook nog ermee te koop lopen dat ze in 1x raakgeschoten hebben. 1 vriend van mijn man zei zelf tegen mijn man goh ik had wel verwacht dat jullie eerder zouden zijn maar niet dus.

Zo heftig vond ik die uitspraak.





Wat een rot opmerking zeg

Een paar jaar gelden toen ik nog geen kinderen wilde, was een kennis bevallen. Haar zus wilde ook graag kinderen, maar haar man is verminderd vruchtbaar en wil geen behandeling. Toen we daar aankwamen kwam de vader net naar beneden met zijn pasgeboren dochter, zegt hij keihard. " ja ik heb hem niet versleten met plassen"



Ik vond die opmerking zo naar, haar zus zat ook met tranen in haar ogen.



En nog even een positief verhaal. Ik heb al een zoontje van 4. Ook na het gebruik van hormonen, dus het ik zie het nog wel positief in, alleen makkelijk en snel gaat het helaas niet.





StarMiss gefeliciteerd! Hopelijk heb je een goede echo de 20e
Alle reacties Link kopieren
@ stramiss



Van Harte gefeliciteerd, gaaf zeg! Heb je veel zwangeschaps symtomen?
Alle reacties Link kopieren
Ohh jeetje madelief, ook een heftige opmerking zeg. Sommige mensen hebben helemaal niet door hoe erg ze iemand kunnen kwetsen.

Ik moet 12 januari naar de fertiliteitsarts. Vind het zo spannend.. Stiekem hoop ik dat het voor die tijd nog raak is..

Wat fijn dat je al wel een zoontje van 4 hebt. Dat geeft ook hoop!

Ik heb het gevoel dat mijn menstruatie eraan zit te komen. :( Heb al last van zere benen, beetje hoofdpijn. De gebruikelijke klachten voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Starmiss gefeliciteerd!! Wat super. Op naar de echo 20 december!
Alle reacties Link kopieren
quote:Smurf_4 schreef op 13 december 2016 @ 17:32:

@ stramiss



Van Harte gefeliciteerd, gaaf zeg! Heb je veel zwangeschaps symtomen?



Thanks!



In het begin echt vlagen van misselijkheid, duizeligheid en steeds krampen... Op dit moment vooral heel erg pijnlijke borsten en zijn zeker gegroeid... Misselijkheid is eigenlijk een beetje gestopt... Verder af en toe steekjes en lage rugpijn... Dus valt mee, alleen die moeheid, ik ben MOE MOE en nog eens MOE... na het werk lig ik zo te slapen op de bank :-)

Maar ik kan niet wachten op de echo, wil graag weten of alles goed is... Omdat je al zo lang bezig bent lijkt het zo onwerkelijk.



Hoop dat de anderen straks ook een positieve test in handen mogen hebben!
Alle reacties Link kopieren
Starmiss, spannend he de echo!

Fijn dat je je wel redelijk goed voelt

Lijkt me ook zo onwerkelijk, als het dan eenmaal

zover is.



Mijn menstruatie is begonnen, had het wel verwacht maar toch een domper, en best een beetje verdrietig.

Maargoed nieuwe ronde, nieuwe kansen.

12 Januari een afspraak in het ziekenhuis dus leef daar nu naartoe. Hopelijk geeft dat een beetje rust in m'n hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is zeker onwerkelijk! Dinsdag mag ik eindelijk, als ik dan een kloppend hartje zie voel ik me denk ik wat geruster.



Dat is zeker balen, is altijd weer een domper!



Gelukkig kan je snel terecht in het ziekenhuis en hopelijk geven de feestdagen wat afleiding!

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven