Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 3)

16-12-2016 11:11 3052 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.



De stand van zaken:

fasedameswachten op startabusu, Hosta, Animal2307, miillaa, gelukspoppetje,

Lilly53, Dazzle_ (juni), Duufje (~juni), -Sense (juli)prikken&slikkenFruity-Pebbles, Sofie87wachten op cryo-tpAngel88 (11 mei), flipje2 (~20 mei)in de wachtwekenboulu (verse tp (2x), 12 mei), Weija (cryo-tp, 16 mei)



Handige links:

- Informatie over IVF/ICSI: brochure VUmc, brochure AMC, informatie Isala

- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum

- Website Freya: www.freya.nl

- Moeders voor moeders: www.moedersvoormoeders.nl



Blogs:

- Wensmama van flipje2

- Eerste kind wens van Lampje1



Bezig met behandelingen:

naam

(leeftijd)wens

sindsMMM

sindsoorzaakbehandelingstatus

#cryo'slocatieflipje2

(28/41) blogokt

2014okt

2015<1 miljoen/ml zaadcellen

ICSI1: 2x mk (F☆ 18w (T21+T8), P☆ 12w (Turner))ICSI1jan '16 start

mei '17 tp4? (2 cryo's)VUmcDazzle_

(34/36)2013mei

2015Geen oorzaak gevonden

2015: IUI 6x, 2016: IVF1, 5x tp

2017: mrt IVF2, 1 tp, geen cryo's IVF3wachten op startIVF1&2: NL

IVF3: Gentgelukspoppetje2014mrt

2016♂ slechte zwemmers

jun '16 IVF1 niet zwangerICSI+PGDwachten op startMUMC/AMCDuufje

(38/41)2013dec

2015zeer slechte zaadkwaliteit

ICSI1: geen bevruchtingen

ICSI2: B☆ICSIwachten op start?abusu

(39)20142014alleenstaand, schildklier

9x IUI gehad, ICSI1 niet zwangerICSI2MCKpianokruk

(42)20132013alleenstaand

IVF1&2: niet zwanger, ICSI3: geen bevruchtingenICSI4wachten op startMCKAnimal2307

(36/36+)2014Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad

IVF1 en 2 (Isala) niet geluktIVF3wachten op startDusseldorfAngel88

(28/32)2014onbekende oorzaak

6x IUI gehadIVF1feb '17 start

10 eicellen ingevrorenRadboudmiillaaIVF1.1 afgebroken wegens allergische reactieIVF1.2wachten op verder onderzoek?boulu2014slechte zaadkwaliteit, PCOS

dec '16 ICSI1: vmk ☆, geen cryo's

feb '17 ICSI2.1: geen eicellen gevondenICSI2.2apr '17 start

dubbele tp, 1 cryo?Fruity_Pebbles

(30/33)2015Laag AMH, IVF1 mislukt

mrt '17 IVF2.1: escape-IUIIVF2.2apr '17 startMCKHosta

(38)2016Laag AMH, 2x vmk ☆☆

IVF1 misluktIVF2wachten op start?Weija2013201311x IUI gehad, ICSI1 3x zwanger,

2x vmk ☆☆, X☆ (23 wk)ICSI26 cryo's over?MevrouwStippel

(36/39)man hersteloperatie gehadICSI+

MESA/TESEwachten op start

(±juni '17)AMCSofie87

(29/28)endometriose

4x IUI gehadIVF1april '17 start?Lilly53

verstoring LH

azoospermieICSI1wachten op start?-Sense-

2015halve baarmoeder, 1 werkende eileiderIVF1wachten op start (juli)Wij houden altijd een plekje vrij

voor nieuwe meeschrijvers!



ZWANGER!! De zwangeren schrijven hier gezellig verder!

*deni308 (27/30) 5 jan '18, weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.

*freexx(27/29) 31 dec '17 , verminderde zaadkwaliteit en translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen

*Chevrolet (31/29) xx dec '17?, geen oorzaak gevonden, 3x vmk ☆☆☆, 6x IUI gehad, zwanger in IVF1 (2 cryo's over), MCL/UMCG

*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's

*piene1987 (29) 15 dec '17 , ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over

*Lampje1 (33/37), 11 dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over

*nemoo (30), 1 dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger inICSI1

*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf

*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD)

*Zima, 3 nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's)

*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1

*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.

*anne-1985 (31), 13 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1,

*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK)

*rosings, 4 aug '17 , alleenstaand: 23x ZI 1 mk, zwanger in IVF2, Nij Geertgen

*tasje76 (39/34), 8 juli '17 , geen oorzaak gevonden, zwanger in IVF2 (geen cryo's)

*alto (28/37), 26 mei '17, verminderde zaadkwaliteit, ICSI1 (5 cryo's), Leuven

*Soof83 (33/34), mei '17, PCOS, azoöspermie, ICSI1



Bevallen

Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), itsi_us (IVF1), Duufje ☆ (ICSI2), Noortje81 (ICSI1), lilly1980, Sunflower07 (IVF1), Blauwoogje1980 (IVF1), zwangerwordenvanaf2014 (ICSI1), Tulpenbol_boterbloempje (spontaan), Lisette_ (spontaan), Budhababe (spontaan), _sun (ICSI3), Ann-81 (ICSI1).



Je kunt de tabel zelf aanpassen:

Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum

♂ = Alt+11; ♀ = Alt+12
Link naar het vorige topic: Zwanger worden met IVF of ICSI (deel2)
Alle reacties Link kopieren
Present
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook!!

Dan ga ik meteen maar hier verder schrijven!

Maar eerst wil ik zeggen dat ik zo blij ben met dit topic, het is zo fijn om even je ei kwijt te kunnen en dan bevestiging te krijgen of iets te lezen om het te kunnen relativeren. Dank jullie wel!

Heb trouwens mijn testdatum eruit gehaald, ik weet nog niet precies wanneer en dan wordt er nog een grotere druk op gelegd voor mijn gevoel haha. Ergens in deze dagen ga ik testen in ieder geval!



@Tasje; Wat fijn dat alles goed was, geniet ervan!



@Rosings: Super spannend de echo over een paar dagen. Hoop dat het weekend met je broer goed komt.



@Deni: Fijn dat je mijn gevoelens en gedachten herkent (hoewel ik voor jou anders had gehoopt). Ik vond het tot woensdag echt heel goed te doen maar die laatste dagen zijn echt zwaarder. Bij jou kan ik me helemaal goed voorstellen dat het moeilijk is om positief te denken, gezien de gezondheid van je man. Wat goed dat je niet meer aan het googlen bent ;). Sterkte meis!



@Flipje: Fijn weer wat van je te horen. Mooi dat het naar omstandigheden redelijk goed met je gaat, knap hoor, blijkt maar weer hoe sterk je bent. Al zal het verdriet blijven natuurlijk.

Klopt dat je bij mij had gelezen over het temperaturen. Dat deed ik alleen om te kijken of het goed is gegaan met de eisprong, maar erna besefte ik me inderdaad dat het geen zin heeft, ben dus ook gestopt. Ik heb eerder utrogestan gebruikt (met ovulatie inductie) en toen bleef m'n temperatuur ook maar hoog en dacht ik dat ik zwanger was, niet dus.



@Baggal: Haha Flipje heeft gelijk! Mijn man heeft dat trouwens ook hoor. Nu hoeft hij zelf geen TESE oid te doen, maar hij vindt zaad produceren in zo'n kamertje al echt verschrikkelijk. En ik snap het hoor, heel goed, maar ja dat is nou eenmaal zo. Tot nu toe doet hij het dus thuis.

Welke optie heeft jou voorkeur? TESE of toch proberen te produceren?

En 30 maart duurt nog wel lang he! Of vind je het wel prima?



Ik vind het trouwens echt bizar te lezen dat er mensen zijn die helemaal geen klachten heb voor hun nod en toch zwanger zijn! Haha ik kan me bijna niet voorstellen dat dat kan. Maar goed, een beetje hoop geeft het me wel... Maar wil dat ook niet teveel hebben. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Join the club... ik heb blijkbaar 1 terugplaatsing per topic...



Deel 1: poging 1, terugplaatsing 1, miskraam 1

Deel 2: terugplaatsing 2, miskraam 2

Deel 3: terugplaatsing 3, en driemaal is scheepsrecht.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
quote:flipje schreef op 16 december 2016 @ 13:30:

Join the club... ik heb blijkbaar 1 terugplaatsing per topic...



Deel 1: poging 1, terugplaatsing 1, miskraam 1

Deel 2: terugplaatsing 2, miskraam 2

Deel 3: terugplaatsing 3, en driemaal is scheepsrecht.



Daar gaan we voor



Ff zwaai naar iedereen ik lees nog wel met jullie mee maar het gaat hier te snel om nog heel uitgebreid te kunnen reageren.. denk wel veel aan jullie en hoop jullie snel te zien in het volgende topic
Alle reacties Link kopieren
Ik duim met jullie mee. Lijkt me een strak plan Flip!
Alle reacties Link kopieren
Nog even terug komen: Flipje: yep general anesthetic, bij Homerton wordt veel onder narcose gedaan. Maar man is een huilebalk (lees aansteller) het om dit soort dingen gaat ) Ook de rukbunker wordt door hem als vreselijk ervaren. Het is ook niet leuk, maar wijdbeens liggen gedurende je menstruatie of miskraam is dat ook niet - vooral niet als ze dan met de gezellige stok naar binnen gaan...



Boulu: ook ik heb niets gemerkt van mijn zwangerschappen net als Flip en Tas. Na mijn NOD merkte ik wel kleine kwaaltjes: sterkere geur en pijnlijke boezem, maar verder niet. Ik was natuurlijk ook niet lang zwanger, maar toch...

Ga vanavond met man praten over Homerton poging 2 (in feite poging 3). Aan de ene kant zou een kind van ons samen heel veel voor mij betekenen. Aan de andere kant weet ik ook niet of we nog met zijn zaad kwaliteit moeten blijven doordobbelen. Als hetgeen dat met TESE verkregen kan worden zo veel beter is, prima. Maar als het zaad uberhaupt te veel gefragmenteerd is, dan wil ik geen pogingen "op het spel" zetten. Moet er dus maar even over in conclaaf. Het zou super zijn als het in Januari lukt en dan goed blijft gaan. Wishful thinking wellicht...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@Bag: oh ik zou ook weinig geduld hebben daarmee. Kom nou, hij mag onder narcose. Laat hem blij zijn dat hij ook wat kan bijdragen mannen kunnen echt zo piepen hè



Zag laatst een filmpje van een vent waarbij menstruatieachtige krampen werden gesimuleerd, man man man wat een aansteller. Lag letterlijk te gillen. Ik heb ook een periode heel pijnlijke menstruaties gehad maar het uitgillen? Mwoah.
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies, ook weer present!



Wat fijn om van jou te horen Flipje! En dat je je weer enigszins okay voelt. Misschien heb je het al elders geschreven, maar weten jullie waarom het helaas een 2e keer gebeurd is? Is het veilig om een 3e terugplaatsing uit dezelfde punctie te doen?



Ik zit nu kennelijk als enige in de prikken & slikken fase. Zondag een echo om te kijken hoeveel eitjes er goed groeien.
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Lux. Dat filmpje lijkt mij bijzonder grappig. Als mijn man verkouden is, is het ook een drama-king. Ha-ha! Verder wel een ontzettende lieverd overigens! Hoe is het met jou en jouw jochie?



Flip: I join the club! Vermoed dat mijn TP voor die van jou zal zijn in het kader van de onderzoeken, maar hoop wel dat het voor ons in 2017 wel beter gaat...



Abusu: succes met prikken en slikken!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=A7bn7Ye0bBU



Dit het filmpje waarin Humberto Tan menstruatiepijnen zou ondergaan..
WTF?
https://youtu.be/dNdNgS641Ek



Voilà



Haha mijn man heeft ook altijd 'mannengriep'. Ligt ie met een zak snoep op de bank te puffen dat hij echt niks meer kan want ziek



Met m'n kleine mannetje gaat het goed, druk ventje is het, er wordt veel tegen me gebokst en geschopt. Kan nu soms ook zien waar hij ligt met z'n hoofd of z'n billen ligt (dan is m'n buik opeens scheef) en als ik daar dan op duw krijg ik een schop terug, dus we 'spelen' zo samen haha. Of hij denkt 'hou op stom mens!'



Woensdag 20-wekenecho en daar wel stikzenuwachtig voor, maar moet maar een beetje vertrouwen hebben na al 6 goede echo's met 17 weken zag ze niks geks dus moet er maar vanuit gaan dat het niet in 3 weken opeens helemaal mis is.
Alle reacties Link kopieren
quote:abusu schreef op 16 december 2016 @ 14:09:

Wat fijn om van jou te horen Flipje! En dat je je weer enigszins okay voelt. Misschien heb je het al elders geschreven, maar weten jullie waarom het helaas een 2e keer gebeurd is? Is het veilig om een 3e terugplaatsing uit dezelfde punctie te doen?

Het zou nog steeds 2x pech kunnen zijn, dus we gaan het zeker nog een derde keer proberen.

En het is nog helemaal niet zeker of er deze keer weer genetische afwijkingen zijn geweest, dat moet nog onderzocht worden (duurt nog wel een week of twee-drie denk ik). Het kan nu ook een 'gewone' miskraam zijn geweest. Dan zouden we er de volgende keer wel iets meer vertrouwen in hebben (voor zover mogelijk....).
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Gevonden !





@Flip.. wat fijn om te lezen dat het beter met je gaat.. Laten we hopen 3x scheepsrecht..



@Lux was dat niet met humberto tan ?? die heeft dat ook laten doen bij late night..



@Abusu.. hopen dat het goed aanslaat en er genoeg te zien is op de echo zondag ;)



@Baggal.. hahaha Mannen ! Mijn man kan ook zo dramaking zijn... dat zal na volgende week welk anders zijn..



@Boulu.. Hij blijft moeilijk.. wanneer was jou officiele testdatum ? ook de 21e ?



inderdaad goed van mezelf dat ik gestopt ben daarmee.. als ik op fb ook keek.. mensen die 1 dag eerder een TP hadden gehad en al positief getest hebben.. Maar ik ga echt niet eerder testen dan de 21.. ik durf het ook nog niet eerder.. ik heb ook nog geen test in huis..
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 16 december 2016 @ 14:50:

[...]



Het zou nog steeds 2x pech kunnen zijn, dus we gaan het zeker nog een derde keer proberen



Dat idee heb ik ergens ook: twee keer een vmk kan nl ook gewoon twee keer domme pech zijn, los van de zaad kwaliteit van mijn man. Ik hou ergens toch een kleine slag om de arm



In jullie geval hoop ik de laatste MK een "normale" dwz zonder genetische defecten is geweest, anders maak je je daar wel weer enorm veel zorgen over. In ieder geval hoop ik dat we in 2017 zwanger mogen worden en het dan wel een "gewoon" goed blijft gaan.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook weer!



Baggal. Ik moet wel lachen om je ruk bunker omschrijving haha! Die dingen die onze mannen toch moeten doorstaan in dit traject. Mijn kan ook wel een drama-king zijn als ie zelf ziek is, maar hij verzorgt me ook altijd wel heel goed als ik niet lekker ben.



Boulou Spannende tijden voor jou! Gewoon testen wanneer je er zelf aan toe bent. Ik heb een keertje geweigerd om voor een bloedtest te gaan in de kliniek. Voelde mijn menstruatie al aankomen, en had er he-le-maal geen zin in om weer naar de klniek te gaan. Dus die dag lekker uitgeslapen en de dokter vond het geen probleem.



Hoe vinden jullie trouwens de feestdagen die eraan komen? Confronterend? Ik weet nog dat ik vorig jaar de kerst heel moeilijk vond, omdat ik dacht dat ik toch echt wel zwanger zijn of misschien al wel een kind zou hebben. En voor mij is het ook wel echt zo'n familie feestdag. En nu een jaar later dus nog steeds niet zwanger. Dit jaar hangt het denk ik heel erg af van de embryos. We krijgen op zondag de uitslag of er embryos zijn ingevroren.
Alle reacties Link kopieren
Present
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Alle reacties Link kopieren
Pffff ik ben nog steeds zo moe joh.... Hopelijk voel ik me snel weer een beetje niet-zwanger, dit is echt niet leuk.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Lux/abusu: dank voor de link. De filmpjes kijk ik zo even. Erg benieuwd.



Sky: wat wordt het spannend dit weekend. Ook met de dames op de wachtbank. Ik ga deze kerst naar NL en zal dan ook wat kraam bezoekjes afleggen, waar ik in alle hectiek van kantoor niet aan toe gekomen ben het afgelopen jaar. Bovendien staat de partner van mijn broer op springen (was gister uitgerekend) dus ik zal worden omringd door baby geluk. Enerzijds wellicht confronterend, maar anderzijds ook gewoon ontzettend leuk. Natuurlijk hoop ik er volgend jaar ook zo bij te zitten of iig hoog zwanger te zijn...



Deni, Sky & Boulu: heel veel succes dit weekend!



Itsu: gezellig dat je erbij bent! Hoop dat alles goed gaat met jou en Julia.



Flip: Wat naar die nasleep...



Duuf: het kaarsje heb ik nog steeds aan voor Bobbi. Ik denk aan je
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of jullie me kom kennen. (Maakt ook niet uit als dat niet zo is) Maar ik lees nog altijd met jullie mee.. (Ben niet zo goed in schrijven) In de hoop op goed nieuws en dat we jullie allemaal snel zien in het vervolg topic. Er word ook vanuit mij nog altijd voor jullie geduimd!

Liefs Schelp!
Alle reacties Link kopieren
Ben er ook weer!
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 16 december 2016 @ 14:50:

[...]



Het zou nog steeds 2x pech kunnen zijn, dus we gaan het zeker nog een derde keer proberen.

En het is nog helemaal niet zeker of er deze keer weer genetische afwijkingen zijn geweest, dat moet nog onderzocht worden (duurt nog wel een week of twee-drie denk ik). Het kan nu ook een 'gewone' miskraam zijn geweest. Dan zouden we er de volgende keer wel iets meer vertrouwen in hebben (voor zover mogelijk....).Ik duim dat het een "gewone" miskraam was deze keer. Kan me helemaal voorstellen dat ontspannen en met vertrouwen zwanger zijn er niet meer in zit
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook weer mee, lieve meiden! En wens jullie allemaal heel snel een doorstroom naar het vervolg-topic!!
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik wil jullie vragen of jullie even mee willen kijken. Ik heb getest en zit nu 12 dagen na de terugplaatsing (3 daags embryo). Ik vind de streep wel licht en de clearblue zou toch al 2-3 weken moeten aangeven dan?

Het maakt me onzeker, helemaal omdat ik vorige week erg last had van m'n borsten en nu niks meer. De foto is genomen na ongeveer 20 minuten.

Wat vinden jullie??



[IMG]http://i63.tinypic.com/v7d3pg.jpg[/IMG]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven