Zwanger worden vanaf januari 2017

01-01-2017 22:51 1556 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Dit topic is bedoeld voor de meiden die, net zoals ik, vanaf nu (januari 2017) voor een 1e, 2e, 3e (of meer) kindje gaan! Geef je gegevens door dan zet ik ze in de tabel!

Groetjes Lise24



NaamLeeftijdHoeveelste kindje?Hoeveelste rond?Wanneer N.O.D.?ZwangerSabeintje27/?1e4e 1 mei 2017Stier1992?/?1e5e 4 mei 2017Travelexplorer27/331e4e ? mei 2017Rissie8630/?2e5e ? mei 2017 Mieksie?/331e4e ? mei 2017Mamavantweeboys25/273e3e ? mei 2017 NinjaToby29/311e6e? mei 2017Hendrika8729/301e4e ? Mei 2017G-power198928/302e15e ? Mei 2017Vossenest32/343e6e ? Sarina8729/322e3e ? Juni 2017Mei 2017November2014201424/?2e5e17 januari 2017Zwanger (ronde 5)Belgischmeisje27/281e2e31 januari 2017Zwanger (ronde 2)Madelief0828/33 2e1e15 februari 2017Zwanger (ronde 1)1976isa41/49 1e?11 maart 2017Zwanger (ronde ?)SterreWaterman32/321e3e17 maart 2017Zwanger (ronde 3)Lise2431/372e3e23 maart 2017 Zwanger (ronde 3)Maris8927/311e3e 28 Maart 2017Zwanger (ronde 3)
anoniem_107904 wijzigde dit bericht op 13-05-2017 20:15
3.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Over mij: 31 jaar, 7 jaar samen met mijn vriend, 1 dochter van bijna 2 jaar, sinds kort hebben we een huis gekocht en wonen we in 1 van de grootste steden van Nederland.



Bij het zwanger worden van mijn dochter was ik na jaren gestopt met de pil en had ik erg lange cyclussen (gemiddeld 38 dg per keer). Uiteindelijk na 5 maanden (dus vrij snel) zwanger geworden. Dochter is met 41w en ruim 8 pond geboren in het ziekenhuis.



Nu gaan we voor een broer/zus! Spannend weer! Zit op dag 3 van cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik zou ook graag mee willen schrijven!



Ik ben 28, getrouwd en een dochter van ruim 1.5. We zijn momenteel een huis aan het bouwen en hopen daar tegen de zomer de sleutel van te krijgen. Hebben heel erg sterk de wens voor een 2e kindje, maar de timing met het huis was een puntje...nu weer meer inzicht hebben in mogelijke oplever datum willen we er toch al voor gaan. Twijfel is nog wel of we deze maand al starten of februari, omdat we dan nog net wat 'veiliger' zitten met de verhuizing...in ons huidige huurhuisje is geen plek voor een 2e kindje...



Ik had het geluk om snel zwanger te zijn van mijn dochter (3maanden). Wel onzekere eerste weken gehad met veel bloedverlies. Had altijd onregelmatige cyclussen met veel bloedverlies tussentijds, maar hierin in na 1e zwangerschap meer regelmaat gekomen. Verder 20 weken lang continue overgegeven, maar gelukkig nam dat na deze weken wel af.



Verwacht hier komend weekend ovulatie.

Zo spannend om voor een 2e kindje te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik schrijf graag mee..

ik ben al een poosje gestopt met de pil (vanaf augustus ) maar nog niet zwanger..

ik ben 24 en mijn vriend is 26 en we willen graag voor ons eerste kindje gaan.

Ik gebruik een cyclus app om het een beetje in de gaten te houden. Vorige maand was mijn cyclus langer dan normaal.. als hij nu "normaal" is zou ik gisteren een eisprong hebben gehad. Ik test overigens niet met ovulatietesten . O ja ik schrijf ook al mee in een andere groep maar daar waren al heel veel mensen zwanger en vandaar dat ik graag met jullie mee wil schrijven
Alle reacties Link kopieren
Hoi lise, Floor en madelief



Ik ben 32, mijn man 34, we hebben al 2 kinderen van 7 en 4 en gaan nu voor een 3de.

De eerste was een oepsje, 2 weken zonder novuring en gelijk raak...

De tweede kwam pas na een jaar oefenen...

Bij de eerste zwangerschap was ik 6 maanden misselijk en daarna lag ze door een stuit met haar hoofd in mijn maag, eten bleef dus moeilijk, uiteindelijk ook een KS moeten worden. De tweede viel qua misselijkheid mee, maar 14 weken, maar was wel vermoeiend en ook weer een KS . Door die 2 hadden mijn man en ik even een break genomen, ik nam een spiraal en hebben gezegd na 4 jaar wel weer verder te praten. Zodoende zijn we nu wel weer klaar voor een kleintje. De spiraal is in november verwijderd en mijn cyclus is nog rommelig, met veel kleine bloedingen en deze maand een vroege eisprong...



Veel plezier komende maanden! ;)
Just do it
Alle reacties Link kopieren
Hoi Madelief08, Floor789 en Vossenest,



Leuk dat jullie hier komen kletsen! Leuk dat we nu al een gevarieerd groepje zijn (voor de eerste keer zwanger worden tot een doorgewinterde moeder die voor de 3de gaat)! Ben benieuwd hoe jullie er in zitten: wachten jullie gewoon af of temperaturen/ovulatietesten jullie?



Ik heb een tabel gemaakt en de gegevens die jullie al hadden gegeven er in gezet, geven jullie de cyclusronde en NOD nog even door?
Alle reacties Link kopieren
o leuk dat je al een tabel hebt gemaakt en inderdaad leuk dat het zo gevarieerd is.

Jullie zijn allemaal al een beetje ervaren zie ik voor mij is alles nieuw!

Waarschijnlijk blijft het altijd spannend of het nou je eerste of 3e kindje gaat worden.



mijn NOD is 16 januari en wordt al mijn 6e ronde.. Ik hoop gewoon dat het nu raak is natuurlijk maar we zullen het zien.

We zijn nog jong en hebben gelukkig geen haast maar toch hoop je dat het zo snel mogelijk raak is.
Alle reacties Link kopieren
Ja mee eens blijft heel spannend! Zijn je cyclussen een beetje regelmatig? Bij mijn eerste niet en dat was heel irritant, wist nooit goed wanneer mijn eisprong was. Uiteindelijk ben ik op het laatst toch maar met ovulatietesten aan de gang gegaan en toen was het gelijk raak (ik wist daardoor wel wanneer de eisprong was). Maar nu ben ik heel regelmatig en ga ik denk ik niet ovutesten.
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,



Ik ben zelf eind November gestopt met de pil. Heb nu met m'n eerste cyclus achter de rug. Ik merk aan mezelf dat ik toch nood heb aan een groepje om mee te schrijven.



Partner is 28 jaar, ik ben zelf 27jaar. We gaan nu samen voor ons eerste kindje. Zijn afgelopen zomer getrouwd en toen gaan samenwonen. 2016 heeft dus al heel wat veranderingen met zich meegebracht. Ondertussen is alles in ons huisje op z'n plooi aan het vallen en merken we wel dat de drang naar een kindje er is.



Als ik uitga van m'n vorige cyclus van 33 dagen zou m'n volgende NOD op 31 januari zijn. Dit is dan onze 2de ronde.
Hoi Dames, zou ik hier misschien ook mee mogen schrijven? Wij gaan deze maand ook beginnen als mijn cyclus op gang komt tenminste;-)



Mijn man en ik zijn beiden 32 jaar en we gaan voor ons eerste kindje. Ik wilde al heel lang wel beginnen, maar we wilden ook eerst trouwen. Afgelopen jaar zijn we getrouwd dus nu gaan we ervoor.

Ik hoop een van de komende dagen ongesteld te worden zodat we echt kunnen beginnen. Eind november spiraaltje laten verwijderen en in diezelfde week twee dagen bloeding gehad. Door het spiraaltje weet ik niet hoe mijn cyclus was (7,5 jaar niet ongesteld geweest door twee spiraaltjes) dus heel benieuwd. Zit nu op dag 33 na die bloeding.



Lise, fijn fat jouw cyclus regelmatig is!

En floor spannend op het wachtbankje tot je NOD!

Vossenest, ik lees dat jij ook nog een onregelmatige cyclus hebt. Heb je jouw eisprong gevoeld deze maand? Ik moet echt mijn lijf weer leren kennen, want voel vanalles maar kan het nog niet helemaal plaatsen allemaal.

Leuk madelief dat jullie voor 2e kindje gaan, en hopelijk de volgende zwangerschap minder misselijk!
Alle reacties Link kopieren
@lise wat fijn dat je nu wel regelmatig bent.



Ik weet het niet zo goed de eerste paar cyclussen waren 29 dagen , en de laatste x was het iets langer.

Op de app van mijn telefoon heb ik 29 dagen als cyclus maar we doen het nu om de dag om de eisprong niet te missen.. En hopelijk gaat het natuurlijk werken.



@belgischmeisje en sterrewaterman wat leuk dat jullie ook mee gaan schrijven. En ook allebei voor de eerste! spannend



O ja ik had wel ovulatietesten in huis gehaald maar eigenlijk is dat niet echt iets voor mij,, Ik ben dan bang dat ik er te veel mee bezig ga zijn waardoor het juist niet wil lukken. We gaan er gewoon lekker van genieten met zijn 2en en dan zien we wel hoe snel het raak is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Zou hier ook graag mee schrijven. Wij(vriend 29 ik 27) gaan voor ons eerste kindje. Ben in oktober gestopt met de pil en eigenlijk meteen regelmatig maar dat baart me juist ook wel weer zorgen. We zitten nu in ronde 3 en mn NOD is op 25 januari. Deze maand moet mn eisprong dus nog komen ;)



Wat leuk dat er hier een verschillend groepje is. Zo kunnen we nog wat van elkaar leren, erg fijn!
Alle reacties Link kopieren
@mini-m welkom. Leuk dat je mee schrijft.

Ja inderdaad ik hoop dat we wat aan elkaar kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
@floor789 Thx is inderdaad spannend al proberen we ons ook niet al teveel te focussen op het zwanger worden. Zou niet willen dat het van in het begin te geforceerd wordt. Je weet nooit hoelang het kan duren, ben er vrij realistisch in.



@Mini-m Het mag juist geruststellend zijn dat je cyclus regelmatig is. Ik ben in het verleden reeds 2 jaar met de pil gestopt omdat ik de hormone zat was en toen was m'n cyclus ook direct regelmatig. Denk dat het alleen maar handig is om te kunnen inschatten wanneer je NOD is/of wanneer je je ongesteldheid ongeveer terug ken verwachten.



Ivm die ovulatietesten, is ook niet direct iets voor mij. Wie weet denk ik er binnen een paar maand anders over

Ik hoorde wel van verschillende collega's enzo dat ze op voorhand foliumzuurtabletjes innamen.. Doen jullie dit ook?
Alle reacties Link kopieren
@belgischmeisje ja het kan best wel even duren voordat het raak is.. Bij een vriendin van mij duurde het ook bijna een jaar.. Toen ze er niet meer zo mee bezig was was het ineens raak.

Ik denk echt wel dat dat invloed heeft.



Ja foliumzuur moet je wel alvast gaan slikken hoor!! Ik heb al bijna een heel potje op :( (150 tabletjes)

Het kost geen drol en het belangrijk om bijvoorbeeld een open ruggetje te voorkomen ( of de kans te verkleinen)



@mini-m Ja je mag echt wel blij zijn als je cyclus een beetje regelmatig is .
Alle reacties Link kopieren
Ja ben ik ook zeker blij mee al heb ik ook soms het gevoel dat het te mooi is om waar te zijn en dat het bijvoorbeeld lang gaat duren voor het raak is omdat mn cyclus zo snel regelmatig was. Meer een onzeker gevoel van mezelf hoor



Ja foliumtabletjes is wel belangrijk! Ben er al voordat ik stopte met de pil mee begonnen.



Hebben jullie er rekening mee gehouden qua verzekering?
Mini-m, ik heb uiteindelijk wel voor een extra verzekering gekozen (voor kraamzorg en bevalling ziekenhuis zonder medische indicstie) of dit nodig blijkt te zijn voor 2017 zal na maart blijken;-) en leuk je hier ook tegen te komen! En fijn van je cyclus dat deze zo regelmatig is!



Belgisch meisje, ik slik ook al meer dan een maand foliumzuur om dit op peil te brengen in mijn bloed. Nu nog een potje met alleen foliumzuur en als deze op is ga ik over op vitamines compleet voor zwanger worden.



Floor, ik heb ook twijfels om met ovulatietesten aan de gang te gaan. ik ken mijn cyclus nog niet echt zo na jaren, maar om meteen met testen te beginnen is wel weer veel gecontroleerd.



Lise, dank je wel voor het plaatsen van mijn gegevens in de tabel!



Madelief, benieuwd wanneer jullie daadwerkelijk gaan starten.



En leuk dat er een hele mix is qua leeftijd en 1/2/3 kindjes!
Alle reacties Link kopieren
Super leuk zo'n gevarieerd groepje!

En al flink wat geschreven vandaag zie ik!



Lise jullie dus ook voor de 2e! Spannend he! Hoe denk je dat jullie meisje zal gaan reageren op de komst van een 2e kindje?



Dan ben je al best regelmatig hoor floortje. Kan sowieso weleens een maandje iets afwijken. Maar met om de dag zou je idd goed moeten zitten!



Bij de 1e wel ovu testen gebruikt, maar was onregelmatig toen en had ook steeds 10 dagen na de ovulatie ook al bloedingen. Was dus meer om te kijken of er überhaupt genoeg tijd tussen ovulatie en ongesteldheid zat voor innesteling. Na zwangerschap geen vroegtijdige bloedingen meer gehad en regelmatig. Voel nu ook iedere maand mijn ovulatie, dus dat is wel handig!



Leuk hoor vos om voor de 3e te gaan. Stiekem ook wel handig dat de oudste 2 al wat zelfstandiger zijn en naar school gaan. Heb je weer meer tijd voor je kleintje.



SterreWaterman en Belgisch meisje, super leuk en spannend dat jullie nu ook kunnen gaan beginnen voor de 1e! Zeker als je al tijdje hebt moeten wachten voor dat je kon starten.



Mini m leuk dat je mee schrijft en alleen maar positief dat je een regelmatige cyclus hebt!



Hier idd foliumzuur en ook rekening mee gehouden met kiezen van verzekering die gunstig is...vorige keer was ik al zwanger rond deze periode dus was het minder een gok met de verzekering, maar hebben de gok nu toch maar genomen.



Hopelijk voor ons allen snel leuk Baby nieuws in 2017!



Mijn NOD is nog even onduidelijk omdat we nog twijfelen over deze maand of volgende maand beginnen...Zal wel volgende maand worden aangezien we de keuze dan binnen paar dagen zouden moeten maken nu..
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb wel alvast naar de verzekering gekeken ook idd met bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie.

Lijkt mee veel fijner om in het ziekenhuis te bevallen dan thuis.. als er dan wat gebeurt heb je direct de artsen in de buurt. ( gelijk weer van het ergste uitgaan)



Hopelijk kunnen we dan ook gebruik maken van de verzekering.



Ja ik hoop ook dat iedereen goed baby nieuws krijgt in 2017!!!
Alle reacties Link kopieren
@Floor789 @Sterrewaterman @Mini-m Ben gisterenavond nog naar het Kruidvat gereden voor een potje foliumzuur. Vandaag dus m'n eerste pilletje ingenomen. Zal wel nog een gewoonte moeten worden. Denk dat ik het gewoon op hetzelfde tijdstip ga innemen als m'n pil vroeger.



@Lise24 Bedankt om me aan de table toe te voegen!



Qua verzekering loopt het in België volgens mij heel anders als in Nederland. Ik heb zowiezo een ziekteverzekering via het werk. Deze dekt hospitalisatie bij bevalling en de bezoekjes aan de gynaecoloog ..



@madelief08 Snap ook wel dat jullie nog twijfelen met de verhuis deze zomer. Uiteindelijk maakt 1 maandje vroeger of later starten zo weinig verschil. We zijn zelf van plan om in de zomermaanden nog voor 4 à 5 weken met de auto naar Turkije te gaan ( man is Turks). Hebben daardoor ook getwijfeld om te starten. Maar dan toch beslist om niet langer te wachten. Het is nooit een perfect moment. En we zouden het allebei jammer vinden als we nog een halfjaar hadden gewacht terwijl het dan misschien nog een jaar kan duren voor ik zwanger ben..
Alle reacties Link kopieren
Lang (en vies) verhaaltje



Mijn cyclus duurt denk ik 30,5 dag daarom moet ik gokken. Ik ben ruim 5 jaar niet ongesteld geweest door dat ik direct na de zwangerschap een spiraal heb genomen. Ik ben nu nog aan het ontspiralen dus. Het spiraaltje zat trouwens heel erg vast en de gyno heeft het er uit moeten trekken en draaien, dit deed behoorlijk zeer en bloedde daarna een dag of twee.. ik vermoed dat het een wondje heeft achter gelaten want in de afgelopen maanden heb ik vrij vaak na de sex wat spotting. Vorige maand was dit super duidelijk samen met mijn eisprong en het vruchtbare slijm te herkennen (((want het was eigenlijk gewoon smerige kruipolie )).. maar was ik ook maar 2 dagen ongesteld. deze maand was ik best vroeg met de kruipolie, waardoor ik twijfelde of ik al zo vroeg vuleerde, ik heb op dag 13 een ovulatie test gedaan en die was heeeeeeel vaag, maar mijn vruchtbareslijm leek al weg, op dag 14 en 15 niks en dag 16 weer een vaag streepje. Nu zijn de testen op en zien we wel over 2 weken wat de score is... we hebben ons best in elk geval gedaan ..

De foliumzuur slik ik ook al weer een maandje of 3, al sla ik wel eens een dag over. Mijn oudste was een oepsje en die is super gezond zonder de vitaminen van te voren



Wbt het plannen gaan mijn en ik gewoon door met proberen, in augustus hebben we een bruiloft in Duitsland en in september een bruiloft op Ibiza, als we die missen door de zwangerschap (of geboorte) is dat maar jammer, om nu te stoppen zou veel te moeilijk zijn.
Just do it
Alle reacties Link kopieren
Na lang twijfelen wil ik toch graag meedoen! De reden voor mijn twijfels ik omdat ik vorig jaar ook hem geschreven in het forum maar toen helaaas een miskraam heb gekregen met 9+5 weken.. ik merk dat ik sindsdien super obsessief bezig ben en dit wil ik eigenlijk niet. Anderzijds ook wel heel fijn om mijn hart te luchten dus bij deze!



Ik loop overigens altijd te hampelen met die tabel, wil iemand mij erin zetten?



Cheesecake 28/32, 3e ronde na MK in oktober, NOD waarschijnlijk 24/1 maar heb een vrij onregelmatige cyclus!



Ik zit vandaag thuis met een dikke kop vol snot :( had het liefst deze week wat willen 'tijd met mijn man' willen doorbrengen maar mijn hoofd staat er letterlijk en figuurlijk niet naar :')
Alle reacties Link kopieren
Belgisch meisje: ik neem dat idd ook altijd in de ochtend rond hetzelfde tijdstip in om het niet te vergeten...al ben ik het al een aantal keren vergeten, maar goed...zoals vossenest ook al zegt..zij hebben ook een gezond kindje zonder de vitamines gekregen. Denk dat het meer is dat het de kansen op problemen zoals een open ruggetje verkleind, maar garantie heb je toch nooit.



Duimen dat jullie pogingen beloond worden over 2 weekjes vossenest!



Welkom cheese-cake! Hopelijk wordt de volgende zwangerschap er 1 die eindigt in een gezond kindje!



Voor de mama's onder ons die al aan het proberen zijn; hoe ervaren jullie het proberen zwanger te raken nu? Ik weet nog van de 1e zwangerschap dat ik toen alles super spannend vond en er continue mee bezig was, maar vraag me af hoe dit bij een eventuele 2e zwangerschap zal zijn. Loopt nu natuurlijk al een kleintje rond die de aandacht vraagt. Ben heel benieuwd of ik de 2e zwangerschap hetzelfde zal ervaren als de 1e. Hoe is dat bij jullie?
floor het zou inderdaad fijn zijn als we dit jaar gebruik kunnen maken van de zorgverzekering! Ik hoop dat ik binnen een week wel ongesteld ga worden, zit nu al op dag 34 namelijk. En na het verwijderen van de mirena zou op zich je cyclus wel normaal moeten zijn, dacht ik, al lees ik bij vossenest ook over een onregelmatige cyclus.



belgisch meisje goed dat je foliumzuur gehaald hebt. Ik heb het potje naast mijn make-up remover staan, dat gebruik ik elke ochtend dus dan zie ik het potje meteen staan om een pil in te nemen.



vossenest hihi dat zijn inderdaad details;-) klinkt heftig de verwijdering van je spiraal. Dat ging bij mij vrij gemakkelijk bij de huisarts. Fijn dat je wel goed gebruik hebt kunnen maken van de vruchtbare dagen en ik ben benieuwd over twee weken!



cheesecake welkom! Heftig dat je vorig jaar een miskraam hebt gehad! En snap dat je dan even twijfelt om weer mee te gaan schrijven, maar voel je welkom en beterschap!



madelief over een tweede zwangerschap, daar kan ik niet over meepraten, maar hopelijk de medeschrijvers die al een kindje hebben wel.



Ik ben vanaf morgen wat dagen weg, dus dan heb ik geen internet om mee te schrijven. Fijne week nog en tot volgende week!
Alle reacties Link kopieren
@belgischmeisje klopt inderdaad de verzekeringen in België zijn heel anders dan in Nederland..

Goed van je dat je foliumzuur hebt gekocht en dat je gelijk bent begonnen met slikken. ( ik vergeet er af en toe ook wel 1)



@vossenet geeft niet dat je ons vieze verhaaltjes verteld, vervelend dat zo gaat allemaal je wil gewoon dat je cyclus gewoon "normaal" is.



@cheese-cake welkom, Ik ken je nog van het vorige forum en weet idd dat je een miskraam hebt gehad toen.. fijn dat je bij ons je hart gaat luchten en hopelijk is het snel raak! het is je zo gegund En voor nu beterschap gaver die griep gaat echt rond!



@sterre dat zou idd wel fijn zijn.. o dat is zo vervelend dan weet je dat het niet raak is maar je wordt niet ongesteld. (vorige cyclus ook gehad) ik werd er echt gek van. Dan ben je "blij" dat je ongesteld word omdat je dan weer verder kan naar de volgende cyclus. Geniet lekker van je dagen weg!



Ik hoop zo dat het het niet zo lang duurt ik hou niet zo van wachten.. en een goede vriendin van mij is zwanger en ik zou het zo leuk vinden om dat met haar te kunnen delen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven