Uitgerekend 14 t/m 20 augustus 2017

04-01-2017 21:26 489 berichten
:cheer2: Joehoeee wij zijn zwanger!!! :cheer2:

Lekker schrijven over alles wat ons bezig houdt tijdens onze zwangerschappen!
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bloempie8
(28/29)
Eerste 16 augustus Jongen! :heart: Bevallen op 7 augustus! :love:
Geluksboompje
(30/34)
Eerste 13 augustus Jongen! :heart: Bevallen op 9 augustus! :love:
Wanhopia
(34/33)
Eerste 21 augustus Jongen! :heart: Bevallen op 13 augustus! :love:
Skopje
(30/41)
Eerste 13 augustus Meisje! :heart: Bevallen op 15 augustus! :love:
Estrella
(32/34)
Tweede
(4 jr)
17 augustus Jongen! :heart: Bevallen op 18 augustus! :love:
Stjerna
(33)
Eerste 22 augustus Jongen! :heart: Bevallen op 22 augustus! :love:
Cupcake1988
(28/28)
Eerste 19 augustus Meisje! :heart: Bevallen op 25 augustus! :love:
Beetje-vreemd
(38/23)
Derde
(13 + 11 jr)
17 augustus Jongen! :heart:
Kleinedingen
(28/31)
Eerste 18 augustus :heart:
Sleepingbeauty87
(29/31)
Eerste 20 augustus Verrassing! :heart:
:hug: Eva777, phlee87 & Babbes


Inloggen: Augustus-2017 en wachtwoord: Augustus
anoniem_324163 wijzigde dit bericht op 05-09-2017 22:21
68.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik hierboven al aangaf heb ik even een nieuw topic aangemaakt om Eva hier niet meer mee op te zadelen. Ik wil de tabel best bijhouden, dus laat maar even weten als er een nieuwtje oid is! Gaan we hier weer lekker verder!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel,Skopje! Ik kom morgen weer even buurten. Xx
Alle reacties Link kopieren
Misschien Babbes nog even vermelden in de opening? Hopelijk is zij ook snel weer zwanger.



Ik reageer morgen weer even uitgebreider. Maar bloempie superfijn weer een goede echo!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem gevonden!!

Gaan we hier verder, ik duim heel hard dat er niemand meer uit de tabel hoeft, kortom dat we zwanger blijven allemaal!!
Gevonden.



Ben het helemaal met je eens beetje vreemd. Hopen op alleen maar mooie zwangerschappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic ook gevonden. Ik duim ook voor allemaal mooie echos en zwangerschappen!



Bloempie, wat fijn dat de echo goed was!



Geluksboompje, goeie tip die voetmassage. Ik heb ook al wel eens gehoord dat het vaak al helpt om op blote voeten te lopen tegen misselijkheid.

Die sea bandjes hebben nog niet heel veel effect bij mij. Ik ga kijken of ik ergens gembertabletten kan kopen om dat te proberen.



Estrella, ik betaal nu geloof ik 30 eu per maand meer dan voorheen voor mijn zorgverzekering. In totaal 125 euro (incl. Korting via independer). Ik heb er geen tandartsverzekering bij.



Gisteren aan onze beste vrienden verteld. Superleuk! Zij hebben net in sept een kindje gekregen dus we kunnen fijn dingen uitwisselen.
Kleinedingen; leuk is dat je mensen vertellen: -)

Ik kan niet wachten tot het grote nieuws bekend mag worden.



Zo vandaag nog vrij morgen dagje werken ga lunchen met mijn man vandaag :-)

Ben echt super lui geweest deze dagen veel op de bank gelegen en ik was vanallrs van plan!



Begin beetje zenuwachtig te worden voor eerste echo....zo bang dat mis is...
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, Ik zou heel graag willen meeschrijven! Ik heb positief getest op 21 december en ben uitgerekend op 20 augustus.

Het is mijn eerste keer zwanger en ik ben zo bezorgd, gespannen en nieuwsgierig!



Ik heb een vroege echo aangevraagd en die heb ik 10 januari. Een intake bij de verloskundige op 9 januari en de termijnecho op 18 januari.



Doen jullie wellicht ook mee aan MoedersVoorMoeders? Ik wel en bij de afspraak is er een hcg test gedaan en uitslag was zoals verwacht bij 7 weken. Ben ik erg blij mee. Toch een beetje een geruststelling.

Verder was ik erg misselijk maar heb mezelf aangeleerd om met opstaan direct wat te eten (banaan of crackertje) en heel de dag kleine beetjes te eten, geen lege maag hebben iig. Wat ik wel opmerk is dat ik in de avond een blok vast voel zitten in mijn maag/slokdarm en dat ik om ervan af te komen moet spugen, maar dan komt er alleen maagzuur uit ofzo. Sorry voor deze info in de vroege ochtend. Maar wel erg vervelend. Voel het nu ook weer en het gaat niet weg met water drinken ofzo. Misschien moet ik die banaan in de ochtend maar skippen ofzo..



Zou het leuk vinden om hier mee te kunnen schrijven, volgens mij ben ik nummer 10 als ik het goed zie. Ik hoop het iig!
Slowly getting there....
Hoi wanhopia. Welkom!!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik herken die spanningen enzo hoor!!

Je echo is al bijna. Hopen dat alles goed is.



Die misselijkheid ken ik hoor. Ik eet ook regelmatig een beetje. Mijn grootste probleem is nu warm eten. Het smaakt me niet en wordt er misselijk van. Blijf dan ook de hele avond misselijk. Dus ga vaak erg vroeg naar bed.



Moeders voor moeders doe ik niet aan mee. Ben er te weinig thuis voor.
Alle reacties Link kopieren
Skopje

Heel erg bedankt om een nieuw topic aan te maken!

Lief dat je mij er nog bij zet

Hier lijkt de medicatie eindelijk te werken. Hopelijk heb ik geen curretage nodig en gaan we snel nr een nieuwe ronde als we er uit zijn wat we nu echt willen...

Ik wens jullie allemaal een topzwangerschap toe, een vlotte bevalling maar vooral een droombaby toe!!!



Ik kom af en toe wel eens gluren hier
Alle reacties Link kopieren
Welkom Wanhopia! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Vervelend dat je zo misselijk bent. Er zitten hier meer dames die vooral savonds last hebben ik heb ook erg veel moeite met warm eten helaas. Vanavond een soepje op het menu, ben benieuwd.



Eva fijn dat de medicatie aan slaat! Hopelijk ben je snel weer zwanger. Ik hoop dat je kinderen het ook een beetje snappen, is toch ook lastig voor hun denk ik.



Estrella, ik betaal ook 30,- meer voor een aanvullend pakket. Kom dan op 135,- p.m. Vind het ook nogal wat!



Kleinedingen wat leuk dat jullie het aan vrienden verteld hebben. Fijn idee om ervaringen uit te wisselen inderdaad



Sleepingbeauty nog een weekje toch? Wat duurt het lang hé. Lekker lunchen voor straks!
Alle reacties Link kopieren
Skopje, bedankt voor het openen van het nieuwe topic! Ik heb nog nooit een tabel aangeraakt op het forum, dus als je het niet erg vindt, geef ik inderdaad de nieuwtjes vetgedrukt door voordat ik ´m om zeep help.

Eva, goed dat de medicatie zijn werk begint te doen. Hopelijk valt de pijn mee en wordt er goed voor je gezorgd!

Wanhopia, gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk dat je hier ook komt schrijven. Fijn dat je al zo snel voor een vroege echo terecht kan. En Bloempie weer een goede echo. Joepie!

Sleepingbeauty en Beetje-vreemd, ik snap dat jullie zenuwachtig zijn voor de echo, hoor. We willen toch allemaal graag wat meer zekerheid hebben. Ik kijk ook uit naar de afspraak met de verloskundige maandag, omdat ik dan tenminste eindelijk de datum zal weten van de eerste echo. Dan kan ik daarna beginnen met aftellen:-)

Kleinedingen en Geluksboompje, wat een bedrag extra per maand moeten jullie betalen, zeg. Jemig! Ik had geen idee dat het zoveel zou zijn.

Morgen is het een feestdag hier vanwege Driekoningen. We hebben de familie uitgenodigd om bij ons te komen lunchen. We zullen vanavond en morgen dus veel in de keuken staan. We hebben gelukkig geen grote vlees- of visgerechten op het menu, want ik kan de geur ervan echt niet verdragen de laatste tijd, hihi. We hebben ook producten meegenomen uit Nederland. Hopelijk vallen ze in de smaak. Vanavond ga ik als eerst beginnen met het bakken van de citroentaart met kiwi.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel dames!

Fijn om hier mee te kunnen schrijven.

Waag me liever ook niet aan tabel invullen dus als iemand dat zou willen doen voor mij? Heel graag!



34/33 1e kindje, uitgerekend 20 augustus. 1e afspr bij vk op 9 januari en vroege echo 10 jan



Ik hoop dat eten vanavond beter gaat..
Slowly getting there....
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat iedereen het topic weer heeft gevonden! Ik heb meteen de tabel weer even up-to-date gemaakt! Als jullie de wijzigingen inderdaad dikgedrukt maken, zal ik ze toevoegen aan de tabel! @ Geluksboompje, dank voor de toevoeging van Babbes, heb haar ook even vermeld!



@Stjerna, is het inmiddels gelukt met je wachtwoord en kun je makkelijk vanaf je pc reageren? Dat gaat idd wel fijner haha!



@kleine dingen, ja heel speciaal om dat zo de eerste mensen persoonlijk te vertellen! Ook als zij net een kleine hebben dan matcht dat nog veel beter ook! Leuk hoor! Zo wordt het ook steeds een beetje meer werkelijkheid.



@sleepingbeauty, heerlijk zo'n vrij dagje, ik kan me voorstellen dat je die ook echt wel goed kunt gebruiken nu. Wat moet dat lichaam hard werken in deze beginperiode zeg! Ik kan me voorstellen dat dat wachten op die echo lang duurt..... Maar toch, probeer uit te gaan van het goede en toch al te genieten van het "zwanger zijn"!



@Wanhopia welkom! Leuk dat je mee schrijft, maar wat balen dat je zo misselijk bent en niet fatsoenlijk kunt eten.. Hopelijk gaat het snel weer beter! Ik doe ook mee met Moeders voor Moeders, en vooral om dat ik veel thuis ben, ben ik een goede leverancier haha! Kleine moeite, groot gebaar, zo voelt het voor mij!



@Bloempie, ook balen dat jij zo misselijk blijft savonds, heb je de tip van Geluksboompje (voetmassage) al geprobeerd?



@Eva, fijn dat de medicatie zijn werk gaat doen. Even een rotweekend dan en daarna weer even een kleine blik op de toekomst werpen... Wat lastig dat er nu toch enige twijfel is (tenminste als ik zo tussen de regels door lees?) moeilijk hoor! Laat dit eerst maar even op je af komen en laat het gebeuren, zodat je daarna kunt beslissen.



@estrella ik betaal nu 127 euro per maand, maar krijg ongeveer 15 euro per maand terug van mijn werkgever (achteraf) ik heb ook geen tandverzekering. Ik betaal 27 euro per maand aan aanvullende verzekering en dat is denk ik 12 euro meer dan vorig jaar. Hoe is de zorgverzekering bij jou geregeld eigenlijk? Mag ik weten in welke 'buitenland' je woont? Of heb ik dat gemist?

Poeh veel in de keuken staan terwijl je daar op dit moment niet al te goed tegen kunt, pff das pittig! Hoe is het je vergaan? Fijne Driekoningen! Citroentaart met kiwi klinkt trouwens best bijzonder! Nooit gehad, maar ik denk dat die bij mij erg in de smaak zou vallen, is ie goed gelukt?



Hier ook nog even een korte update van mijn kant en dan hou ik weer op (op een of andere manier benik niet zo goed in korte berichtjes schrijven......)

4/1 had ik de intake bij de verloskundige, alles prima, burnout-gevalletje aangegeven, maar daar maakte ze zich eigenlijk geen zorgen om. Bloed moet ik nog laten prikken, maar wel bloeddruk gemeten en wat ik dacht klopte; lekker laag haha! 92/50, volgens de VK een mooie zwangersschaps-bloeddruk, maar dat verklaart ook dat ik het gruwelijk koud heb en echt van die lijkvingers heb zodra ik ook maar 1 stap buiten zet. Ook in bed krijg ik t maar niet warm. Hoe is dat bij jullie?

vanmiddag ben ik bij een ostheopaat geweest die nogal veel "voelt". heel bijzonder! Ik denk ik ga niet vertellen dat ik zwanger ben, ik wil eens weten hoe lang dat duurt voordat zij dat in de gaten heeft. Nou meteen dus! Ze zet wat dingen klaar en zegt meteen "Ik voel iets bij je, ik ga je zo laten voelen wat precies". Duwt ze op een plek net links van mijn ruggenwervel, halverwege op mijn rug en daarna ook op een van mijn banden aan de rechtervoorzijde. Ze zegt dit voelt anders. Ik voel hier iets. Ik natuurlijk een klein beetje glimlachen maar niets zeggen. Roept ze ineens: jij bent zwanger!! Yep! Zegt ze, ik voelde al dat je energie anders was dan normaal, je middenrif zet uit en omdat er eea groeit voel je ook je banden. Daar ga jij trouwens nog last van krijgen bij het dragen, van die banden. Maar zegt ze dat is meer voor mij, kan ik rekening mee houden.

Ik moest dit effe met jullie delen, vind dit zoooo bizar!!!! Oké ik weet dat zij echt "hooggevoelig" is en allerlei energiebanen kan voelen, maar dit?? Ik ben absoluut geen zweverig typje, maar dit vind ik wel grappig! Zeg ik ook, ik voel me beter dan het afgelopen 3kwart jaar (gevalletje burnout) ja zegt ze dat kan zo maar kloppen, dat doen die hormonen. Wel een leuke dialoog zo!
Alle reacties Link kopieren
Estrella, hebben jullie een leuke lunch gehad? Die citroen kiwi taart klinkt echt heerlijk! Ik ben altijd een beetje jaloers op mensen die zo lekker kunnen bakken en koken. Ik kan dat niet haha.



Skopje wat bijzonder! Ik geloof er wel in dat mensen dat kunnen voelen. Dat is net als met dieren. Aan onze hond merk ik trouwens niks... Ze ligt niet meer bij me dan anders. Over het koud hebben: ik heb het ook vreselijk koud. Komt dat door je bloeddruk? Nooit geweten. Goeie tips heb ik niet echt, behalve dan onder een dekentje blijven liggen de hele dag een lekker warme kruik in bed voor het slapen gaan?



Mijn buik lijkt ineens gegroeid.. Echt zo leuk. Verder heeft mijn misselijkheid zich verplaatst naar eigenlijk de hele dag en avond. Beetje jammer..
Geluksdingen; irritant hele dag misselijk. Heb ook het idee dat mijn buik wat is gegroeid alleen denk ik dat het van eten komt ik eet zoveel extra!

Zo'n honger.



Skopje; bijzonder zeg van de osteopaat! Ik heb het hier ook giga koud! Dacht dat het kwam van het harde werken van mijn lijf die vergeet mij warm te houden haha

Ik heb normaal ook geen hoge bloeddruk dus misschien is dat het ook....



Moet zeggen dat de misselijkheid hier wat minder lijkt dan afgelopen 2 weken. Moet wel gewoon op tijd eten maar niet zwaar misselijk. Dan denk ik gelijk misschien is dat wel helemaal niet goed.....

Mijn buik begint ook wat op te zetten kan hem moeilijk inhouden lijkt het....



Ik betaal 115,- per maand voor aanvullende pakket. Heb 1 ster extra.



Lekker weer weekend morgen een babyshower.



Wanneer willen jullie het gaan vertellen? Ik wil graag na 12 weken mijn man na goed echo = 8.5 week
Alle reacties Link kopieren
Zo, de drie wijzen zijn weer vertrokken en daarmee is ook hier de laatste feestdag voorbij voor de komende tijd. We hebben gisteren een hele leuke lunch gehad en gelukkig vielen de gerechten in de smaak. De taart was ook een succes, al vond ik ´m zelf iets te zuur. Ik had een Nederlands recept gebruikt en misschien had ik er rekening mee moeten houden dat hier de citroenen een stuk groter zijn en meer sap hebben en dat ik er dus dus beter ééntje minder had kunnen raspen, hihi

Eén van de cadeautjes die mijn zoontje kreeg was een skelet van een dinosaurus dat verstopt zat in een stuk steen. Hij heeft dus ook lekker zijn gang kunnen gaan met een plastic hamer om alle botjes te vinden.

Ik woon trouwens in Spanje, volgens mij had ik dat inderdaad nog niet eerder verteld.

Sleepingbeauty, heerlijk dat je niet meer zo misselijk bent! Wij willen het nieuws zelf ook pas met 12 weken vertellen aan iedereen, maar ons zoontje en naaste familie weten het dus al wel sinds kerst.

Geluksboompje, goh, en jij bent dus juist nog misselijker. Echt balen voor je! Lukt het je wel om wat te eten? En gaat het beter als je op de bank ligt of als je even een wandelingetje buiten maakt?

Skopje, wat een bijzonder verhaal over je ostheopaat heb je met ons gedeeld. Ongelofelijk dat ze gewoon echt merkte dat je energie anders was dan normaal. Goed dat je al weet dat je mogelijk meer last krijgt van je banden. Kan ze je dan alvast wat oefeningen meegeven om de pijn voor te zijn? Fijn dat je van je werkgever een bepaald bedrag terugkrijgt voor je zorgverzekering. Hier wordt er een deel van je inkomen ingehouden om je medische kosten te dekken. Als je niet werkt, hoef je niks te betalen en vergoedt de Staat het voor je. Er zijn ook mensen die kiezen voor een particuliere zorgverzekering, omdat de wachtlijsten in bepaalde klinieken korter zijn, etc.
Alle reacties Link kopieren
Estrella, in Spanje! Wat heerlijk. Bijna altijd mooi weer dus? Mooi dat de lunch geslaagd was. De taart iets te zuur dus hihi, weet je dat voor een volgende keer. Gelukkig is mijn misselijkheid met vlagen. Als ik lekker buiten ben bij mijn paard gaat het een stuk beter.



Ik wil het mijn familie vertellen na de goede echo volgende week. Schoonfamilie hoort het dan iets later wanneer we weer samen zijn met z'n allen. Daarna vrienden enzo. Denk dat ik het mijn beste vriendin volgende week ook al vertel. Spannend. Nu echt aftellen.. Nog 8 dagen. Ik hoop zo dat alles goed is..



Ja mijn buik is savonds echt opgeblazen. Vanmorgen weer gewoon plat. Zijn echt mijn darmen denk ik..
Alle reacties Link kopieren
Spanje.....je moet ons maar op de hoogte houden van hoe het daar allemaal gaat rondom de zwangerschap estrella!!!



Mijn zussen ouders schoonouders zwager en opa en oma weten het.

Op het werk ook verteld, omdat ik zo misselijk ben, een mega buik al heb en met een aantal agressieve kinderen liever niet meer werk.



Morgen middag hebben wij de echo, vind het zo spannend, mijn lief ook merk ik, zo schattig.

Ookal heb ik het al twee keer mee gemaakt, het voelt allemaal als nieuw en met een partner die nu wel mee leeft is het allemaal zo bijzonder.

En dan niet vergeten mijn kinderen die er zo mee bezig zijn.

Mijn zoon vandaag........as we een jongen krijgen.

Moest zo grinnekken omdat we, lekker ventje.



Morgen horen jullie wat van me.

Duimen jullie mee om 2 uur!!!
Alle reacties Link kopieren
@Skopje, bijzonder van met je ostheopaat, ik ben ook geen zweverig type. Had een voetreflex sessie met mijn pedicure en voordat ze begon vertelde ik dat ik zwanger ben. Dat vond ze erg fijn want nu kon ze mijn baarmoeder en eileiders ontzien tijdens de voetreflex sessie zei ze. Was echt bijzonder want ze kon in mijn voet voelen dat ik last heb van mijn schouderbladen en nek.



@Estrella, die taart klinkt zo super lekker, en ik ben gek op citrusvruchten en het zure ervan dus ik had de taart heerlijk gevonden. En wat hebben ze dat goed geregeld in Spanje mbt ziektekosten.

Ik ben al 3 jaar met 3sterren aanvullend verzekerd ivm acnebehandelingen en elektrisch ontharen in het gelaat. Heb het voor dit jaar weer zo gelaten want de bijkomende extraatjes voor met een zwangerschap/bevalling is toch wel erg fijn. Ik betaal 141 euro p.m.



@Sleepingbeauty, jou 'ken' ik uit een ander topic. Jammer genoeg is het eten/misselijk zijn niet beter geworden van het weekend. Gisteren was ik ook erg moe en heb een dutje overdag gedaan en ging vroeg naar bed. Voordat ik sliep moest ik heel erg overgeven, had echt een lege maag vannacht. Vandaag stond ik dan ook met enorme honger/trek en heb ik Rennies ingeslagen bij de Kruidvat. Gaat goed tot nu toe maar kijk een beetje tegenop de avond.



Ik heb morgen intake bij de verloskundige en dinsdag een echo...zo super spannend! Nu even moed verzamelen om iets in het huishouden te doen, lig al heel de tijd op de bank te chillen en er moet toch echt iets gebeuren!
Slowly getting there....
BeetjeVreemd; spannend Vandaag! Succes!



Wanhopia; leuk je hier weer tegen te komen! Jij hebt ook al lekker snel de echo! Naar dat jij ook zo misselijk bent!



Ik heb last van mijn stuit. Geen idee hoe ik eraan kom. Kom moeilijk in en uit bed...opstaan is een drama...

Moet morgen weer werken in de zorg :-# En vandaag vergaderen hoop dat straks wat beter gaat! Nog even proberen te slapen. Manlief net met veel lawaai vertrokken
Alle reacties Link kopieren
Nou meiden, kinderen zo de deur uit werken naar school, beginnen beide 9 uur, dus rustig opstarten.

Lief ligt te slapen, want die had nachtdienst en ik heb mijn ochtend zo vol gepland dat het zo 2 uur moet zijn.

Wat ben ik zenuwachtig zeg, heb er buikpijn van!!



sleepingbeauty@ wat een rare plek, ik hoop voor je dat het snel beter gaat.
Dames die vandaag de afspraak hebben, heel veel succes en hopelijk alleen maar mooie beelden.
Alle reacties Link kopieren
Duimen draaien hier hoor. Hoop snel een update van jullie te lezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven