Uitgerekend 2e helft oktober 2017

09-02-2017 20:53 3005 berichten
Hoeraaa, zwanger!

Omdat het toch fijn is om al je kwaaltjes, misselijkheid en onzekerheden, maar ook geluk, blijheid en de eerste schopjes te delen, hierbij een topic!

Wie sluit aan?


Nr Naam # Kind UD Afspraken Geslacht Bijzonderheden Bevallen op:
1 B2L 2e 18 oktober 12 juni controle Een meisje! :heart: 23 oktober
2 hsharon 1e 18 oktober 2 juni 20-wekenecho, 16 mei geslachtsbepaling Een meisje! :heart: 27 oktober
3 Sneeuwwitje 1e 20 oktober 20-wekenecho 31 mei, geslachtsbepaling 12 mei Een meisje! :heart:
4 Mazzel31 2e 15 oktober Een jongen! :heart: 23 oktober
5 EB05 21 oktober 6 juni 20-wekenecho Een jongen! :heart: 7 oktober
6 Missyd 2e 27 oktober 9 juni 20-wekenecho Verrassing! :heart:
7 Pink Lady 2e 21 oktober 22 april pretecho een meisje! :heart: 21 september
8 Miriampiej 2e 16 oktober Een meisje! :heart: 16 oktober
9 -lelie- 2e 27 oktober 13 juni vk, 14 juni 20-wekenecho :heart: 22 september
10 Kikker7 2e 20 oktober 31 mei controle 6 juni 20- wekenecho Verrassing! :heart: 20 oktober
11 Kashri 1e 24 oktober 9 juni 20-wekenecho, 13 mei geslachtsbepaling Een jongen! :heart: 31 oktober
12 Appeltaartjes 1e 23 oktober 1 juni 20-wekenecho Een meisje! :heart: 22 oktober
13 Madelief08 2e 24 oktober 8 juni 20-wekenecho een jongen! :heart: 13 oktober
14 Torina 2e 23 oktober 13 april termijnecho Verrassing! :heart:
Hanne__31, Arinna, Babbes83, Crex, Lientje57, Saar1987, _melon, Marijeens25, MoedervanA :redrose:
anoniem_654b96ba9ca56 wijzigde dit bericht op 06-11-2017 13:40
56.51% gewijzigd
To trapt uiteraard af:



Inmiddels een weekje overtijd (maar weet de datum van m'n laatste menstruatie niet zeker) en vandaag echt duidelijk twee streepjes zichtbaar na een paar vage testen waarvan we niet wisten of het raak zou zijn of niet.

Nog geen kwaaltjes, maar dat had ik ook niet toen ik zwanger was van oudste.

Nu duimen dat alles goed blijft gaan!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Op een mooie zwangerschap



Ik ga niet aansluiten want ik hoor bij begin oktober (de 3e) maar wou je even feliciteren
Alle reacties Link kopieren
B2L gefeliciteerd!! Ook ik heb een positieve test gehad afgelopen weekend Met mijn berekening zou ik eind oktober uitgerekend moeten zijn. Het is ons eerste wondertje en vind het nog heel spannend allemaal. Ik voel mij verder goed, alleen zere/beurse borsten. Wel iets vermoeider maar ook nog steeds een fikse verkoudheid onder de leden. Klaag dus absoluut niet! Jij voelt je ook goed?



Hopelijk sluiten er snel meer meiden aan!
Jaaa dr eerste mee schrijver! Fijn! Ik was al bang dat er niemand zou zijn;)



Gefeliciteerd met je test! Het is allemaal ook heel spannend, zeker bij de eerste. Merk zelf dat het allemaal wat meer 'erbij hoort' maar het blijft bijzonder, en sowieso heel leuk om over te schrijven..



Ik ben alleen moe, slaap niet zo lekker, maar dat gaat ook wel over.;)



Oh en Mariel, bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden! Ik heb ook na 7 maanden een positieve test te pakken. Heel erg blij mee :-)



Ik ben volgens mijn eigen berekeningen op 24 oktober uitgerekend. Heb nog weinig symptomen, behalve een beetje een weeïg gevoel (niet echt misselijk), gevoelige borsten en af en toe wat krampjes.



Op 9 maart staat mijn 8 weken echo gepland, ik hoop zo dat het allemaal goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Ooh ook gefeliciteerd sneeuwwitje86! Is het jullie eerste wondertje? Volgens mijn berekeningen zou ik op 23 oktober uitkomen. Vlak bij elkaar! Zelf staat onze intake plus echo op 6 maart gepland.



B2 weet jij al wanneer je voor de eerste echo heen mag? Jullie hebben ook al een kindje of meer?



Hopelijk sluiten er nog meer meiden aan, gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Spannend hsharon! En ook gefeliciteerd :-) voor mij is het de eerste keer, en voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Hi! Ik had afgelopen weekend ook twee positieve testen in mijn hand! ;)

Volgens mijn berekeningen ben ik 19 oktober uitgerekend!

Het is mijn eerste zwangerschap dus alles is super spannend Is het trouwens de bedoeling dat ik nu de vk al bel? Ik had zelf volgende week in mijn hoofd
Alle reacties Link kopieren
Welkom soesjie en gefeliciteerd!!

Ja je kunt nu de verloskundige al bellen, dan hebben ze nog lekker veel plek om de afspraak in te plannen :-) zij brengen overigens ook je huisarts op de hoogte. Er staat zelfs letterlijk in de brochure die ik toegestuurd kreeg 'Zodra je weet dat je zwanger bent, is het belangrijk dat je zo snel mogelijk een afspraak maakt met een verloskundige of een gynaecoloog'
Hoi Sneeuwwitje en Soesjie, van harte gefeliciteerd en leuk dat jullie ook mee komen schrijven!



Dat weëige gevoel herken ik wel ja. Niet misselijk, maar wel 'iets' voelen. Ik eet de hele dag kleine beetjes, dan heb ik er het mist last van.

En foliumzuur slik ik bij het naar bed gaan 's avonds, want daar werd ik bij nr 1 heel beroerd van.

En ja, wij hebben idd al een kind, een zoontje van net 15 maanden. Uk nr 2 zal een week of 3 eerder jarig zijn dan zijn/haar broer:)



Volgens mij ben ik meer half oktober uitgerekend, maar het duurt nog even voor de officiële datum komt.



Echo staat nog niet gepland, kennismakingsgesprek wel. Echo is hier pas met 9 weken, dan hebben ze de meeste zekerheid wat betreft UD.



@Soesjie: volgende week bellen zal ook mogen hoor, maar je kan het ook meteen doen. Net wat sneeuwwitje zegt;)



Willen we ook een tabel? Ik wil wel proberen er een te fabriceren als we dat willen:)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!



Leuk een tabel! Zie ze op andere groepen ook voorbij komen.



Bij ons is het ook de eerste. Online eerst maar eens rondgekeken en tot de conclusie gekomen dat ik de verloskundige maar ging bellen. Waar ik graag heen wil zat al behoorlijk vol! Dus was blij dat ik al gebeld heb! Had het over 6 maart, maar ik moet ook 8 maart heen Even vergist in de datum haha



Ik heb helemaal geen weeig gevoel. Ben wel alleen snel vol. Krijg met moeite twee boterhammen tussen de middag weg.



Hebben jullie het al aan mensen verteld? Naaste familie ofzo?
Hoi allemaal!

Ten eerste allemaal gefeliciteerd!

Ik zou me ook graag aansluiten bij jullie. Ik ben zwanger van de 2e, we hebben al een dochter van net 2, en ben ergens rond de 5 weken nu volgens mijn eigen berekening (zo rond half oktober uitgerekend)

Ik heb 1 maart mijn echo en intake bij de verloskundige.

Ik heb net zoals bij de 1e totaal geen kwaaltjes op het moment dus dat is echt wel fijn.

Wij hebben het nog aan niemand verteld, wachten de eerste echo af en vertellen het dan aan de naaste familie en na de 2e echo als de uitgerekende datum definitief wordt vastgesteld hangen we het aan de grote klok.



@B2L doen ze maar 1 echo dan? Hier doen ze er 1 rond de 7-8 weken om de zwangerschap vast te stellen zeg maar en rond de 10-11 weken eenecho om de uitgerekende datum te bepalen
Alle reacties Link kopieren
@B2L Leuk als je een tabel wil toevoegen! En wat is UD? Uitgerekende datum? Ik hoop maar niet dat het weeïge gevoel een voorbode is van flinke ochtendmisselijkheid al hebben we daar natuurlijk niet zoveel in te willen...



@hsharon Spannend, dan ben je een dag eerder aan de beurt dan ik!

Wij hebben het al wel aan mijn schoonouders verteld en ik heb het net aan een goede vriendin verteld. Mijn eigen moeder weet het nog niet (mijn vader is helaas overleden), wij wonen in Apeldoorn en zij in Haarlem dus kan er ook niet even gauw langs en wil het wel graag face to face vertellen. Ik probeerde vandaag met een smoes eind deze week af te spreken, maar dan kan ze niet, haha. Ze moest eens weten! Dus daar moeten we nog even iets op vinden. En jij? Al iemand verteld?
Alle reacties Link kopieren
@mazzel31 Welkom, en gefeliciteerd! Fijn dat we allemaal nog geen kwaaltjes hebben ja. Maar misschien moet dat nog komen

Hoe was dat voor jou met je eerste? Had je toen al snel kwaaltjes?
@ sneeuwwitje ik had bij de 1e de hele zwangerschap geen last van de typische kwaaltjes, wat dat betreft was het er echt eentje om in te lijsten haha. Ik werk in de zorg en heb toen ook tot op het laatst gewoon 32 uur kunnen werken doordat alles van een leien dakje ging. Het heeft me in het begin wel onzeker gemaakt hoor omdat ik overal om me heen hoorde en las over allerlei kwaaltjes en ik zelf niks voelde. Daarbij heb ik geregeld bloedverlies gehad in de eerste 12 weken. Gelukkig hadden we een hele lieve verloskundige die extra echo's maakte als ik mer erge zorgen maakte.

Ook nu heb ik weer nergens last van maar kan ik het wat meer loslaten en gewoon afwachten of het goed zit.
@tabel: ik weet inmiddels hoe ik 'm moet maken, maar doe het morgen even, want dat is best nog een hoop werk en wil zo slapen:P



@echo: hier wordt er op de test vertrouwd om vast te stellen dat je zwanger bent (een streepje is een streepje!)



UD is uitgerekende datum ja;)



Welkom mazzel!! Ik wens je net zo'n goede zwangerschap toe als de eerste, maar dan zonder de onzekerheid, herken het gevoel wel!
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Ik zou ook graag aansluiten... ik had me al aangesloten bij het augustus topic, maar helaas op eerste kerstdag een miskraam gehad met 7 weken. Ben al even bezig in de medische molen, dus blij dat het zo snel weer raak lijkt te zijn.



Een tabel is inderdaad heel erg leuk en handig. Ik zou wel willen adviseren een maximum vast te stellen van aantal plekken in de tabel, anders is het niet meer te overzien...



Ik ben nu zo ontzettend zenuwachtig of hij blijft plakken... eerst even die eerste 7 weken overleven en dan durf ik heel misschien een beetje blij te zijn.
Alle reacties Link kopieren
@mazzel Ah wat chill! Dat klinkt inderdaad ideaal. Laten we hopen dat het deze zwangerschap inderdaad ook weer zo gaat :-)



@babbes gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan me voorstellen dat het spannend is. Ik ben zelf toevallig ook in augustus begonnen, dit is mijn eerste keer dat het raak is. Ik duim voor je dat het deze keer wel goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Allemaal gefeliciteerd wat super leuk om te lezen dat jullie in verwachting zijn :):)!

Ik ben al 2 jaar gestopt met de pil, en mijn cyclus is altijd stipt optijd! Ben een paar dagen over tijd maar heb al wel veel kwaaltjes, de hele dag door misselijk en de geur van eten doet mij al gruwen. Heb 2 cb testen gedaan maar steeds negatief :/ wij herkent dit?

Als ik wel zwanger ben is de uitgerekende datum 16 oktober 2017
Alle reacties Link kopieren
Circuitje; probeer eens een test van action of kruidvat 2 voor 5 euro, die zijn gevoeliger...
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Ook ik mag me aansluiten bij dit kletsgroepje. Na lang twijfelen toch maar naar een forum gegaan.

Ik heb in juli 2016 een miskraam gehad met 5/6 weken (waren in maart geatopt met pil en in juni positief dus super snel verrast) en sindsdien 3 ongesteld geweest, heeeeeel frustrerend.

Vorige week naar de huisarts gegaan om vervolgens te worden door verwezen voor een fertiliteitsonderzoek. De woensdag een vragenlijst gekregen van het ziekenhuis met vragenlijst en gek genoeg waren we vergeten deze op de bus te doen (onbewust voorgevoel?) De dag erna deden mijn borsten zooooo zeer, maar ik verwachtte ongesteld te worden, zelfse gevoel, zei iets in mij dat ik een test moest doen, en OMG heel licht positief!! Nooit verwacht en helemaal met zo'n drama van een cyclus. We hebben vanaf het nieuwe jaar veel geklust, soms ook alleen om de kansen te vergroten. 2 dagen erna met ochtend urine nogmaals getest en de streep leek eerder heel iets lichter dan donkerder. Kut en nu? Verloskundige geappt en maandag bloed prikken: HCG 489! Yes perfect!

De verloskundige verwacht dat ik 5 weken ben nu, en we hebben 3 maart onze eerste echo.

Ik ben best zenuwachtig en zit veel te googlen. Vrijdag weer bloed prikken om hcg waarde te checken. Zojuist nig eens een test gedaan en is nu knal.

He wat lekker om alles even weg te typen.. ik ga proberen het losser te laten en te genieten



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mu alleen nog last van pijn achter m'n tepels en af en toe menstruatiepijn, en iets snellet vermoeid. Ben benieuwf of we allrmaal zo lang 'klachtenvrij' zijn hihi
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meiden en gefeliciteerd! Voor sommigen van jullie nog spannender in verband met een miskraam de vorige keer. Laten we hopen dat het bij iedereen goed is en blijft gaan!



@sneeuwwitje86, wij hebben het onze ouders verteld. Verder nog aan niemand. Ik wilde het wel heel graag delen met hen, maar voor de rest houden wij ons nog even stil.



Vind het zo leuk dat er steeds meer meiden zich aansluiten! Ik werk vrij veel in sommige weken (40+ uur geen uitzondering). Dus zal niet iedere dag evenveel reageren. Aan de andere kant probeer ik nu wel een beetje pas op de plaats te maken, dus misschien ben ik hier toch wel veel te vinden. Vind het erg leuk om ervaringen ed te kunnen wisselen.
Alle reacties Link kopieren
B2l: ga je een tabel maken? Is wel leuk en overzichtelijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven