zwanger worden na miskraam, begin 2017

16-03-2017 19:05 448 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er al behoorlijk wat topics zijn die over een soortgelijk onderwerp gaan. Toch zou ik graag in contact komen met dames die (onlangs) een miskraam hebben gehad en weer aan het proberen zijn.

Mijn verhaal; ik ben 31 jaar, eerste zwangerschap begin februari. Helaas begin maart een miskraam gehad. Nu zijn we weer aan het proberen. Wie wil er praten over het verlies, de onzekerheid maar ook alle mooie dingen die het brengt?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hanne



Ik heb ook onlangs een miskraam gehad. Begin februari positieve test, half februari miskraam. Al heel snel dus.

Wij hebben al 2 kinderen maar willen graag nog 1 kindje erbij.

Ik ben 28 en mijn man is 32. Mijn dochters zijn bijna 8 en bijna 6.



Hoe is jouw miskraam verlopen? Was het erg heftig of viel het mee?

Mij is het meegevallen, het deed helemaal geen pijn en het bloedverlies was ook minimaal.

Ik had er dus eigenlijk alleen emotioneel erg last van, had echt enorme hormoonaanvallen.

Inmiddels ben ik ook alweer ongesteld geweest dus het gaat allemaal erg snel vind ik.



Wel heb ik een erg onregelmatige cyclus, 35 dagen maar ook weleens 45. Dat is wel erg irritant maar inmiddels kan ik mijn vruchtbare dagen redelijk goed herkennen.



Het lijkt mij ook erg leuk om dit proces samen te delen
Alle reacties Link kopieren
Hoi Molletje, bedankt voor je reactie. De behoefte aan delen heb ik inderdaad ook.

Mijn miskraam kondigde zich aan met een dag lang lichte menstruatiepijn met 's avonds licht bruin bloedverlies. 's nachts wakker geworden van de pijn en begon heftiger te bloeden. Dit heeft aangehouden tot begin van de die middag. Toen alles eruit was, zakte pijn en bloeding. Het was verschrikkelijk maar ik was blij dat mijn lijf het allemaal zelf zo oploste. Toen ik eenmaal wist dat het fout was, wilde ik het ook zo snel mogelijk klaar hebben. Emotioneel ging het na een week beter.



Mijn eerste gevoel was om zo snel mogelijk weer zwanger te zijn. Deze zwangerschap kwam wat sneller dan gedacht (eerste keer direct raak) en waren er superblij mee.

Wat fijn dat jij zo snel hersteld bent, heb jij bewust een menstruatie afgewacht? Het lijkt alsof je nu een korte cyclus hebt gehad dan je normaal had. Waaraan herken jij je ovulatie?



Mijn cyclus is tussen de 25 en 32 dagen. Ik heb de afgelopen tijd enorm zitten puzzelen wanneer mijn ovulatie zou kunnen zijn. Normaal gesproken herkende ik ook wel mijn ovulatie maar ik heb het idee dat mijn lijf niet helemaal hetzelfde werkt na de miskraam. Dan maar wat vaker aan de slag, ook niet erg:)
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Schrijf "graag" (naja liever natuurlijk in een uitgerekend dan en dan topic ) met jullie mee!



Half januari een positieve test gehad, helaas bij de 8 weken echo te horen gekregen dat het niet goed zat en het vruchtje gestopt is met groeien rond de 7 weken. Grote klap! Met pillen is de miskraam opgewekt, dit viel me een soort van mee. Twee dagen later een controle echo en alles was schoon. Echt wel even twee weken moeilijk mee gehad en merk dat het me nu soms overvalt.



We wilden wel gelijk verder gaan en daarom eens in de zoveel dagen een test gedaan om te kijken of deze negatief zouden zijn. 2 weken na de miskraam was dat het geval (dus nu ongeveer twee weken terug). Ovulatie testen ook gebruikt, maar daar werd ik door het HCG hormoon dat ik nog had niet veel wijzer van.



Stomme is dat ik sinds de testen weer negatief zijn ook weer "kwaaltjes" krijg, gevoelige borsten, ongi krampen, zere onderrug noem maar op.. Dacht eerst zou het?? We zijn een aantal negatieve testen verder, nee dus.



Toevallig vannochtend een afspraak gehad bij de gync, mijn "kwaaltjes" natuurlijk even besproken en ze geeft aan dat dat van alles kan zijn, maar niks ernstigs, waarschijnlijk gewoon mijn cyclus die weer op gang moet komen na de miskraam.



Ze heeft alles uitvoerig nagekeken en ziet er top uit. Eileider goed en baarmoeder ook. Niks geen restjes of iets van de miskraam. Ze zag verdikt baamoederslijmvlies en gaat ervan uit dat ik binnen 1 a 2 weken weer een menstruatie zal krijgen. Wel raar; op een gegeven moment de opmerking: o hmm als ik het zo bekijk... en verder niks en ze wilde er ook niet op ingaan.. Naja we wachten het maar gewoon af de komende twee weken :-). Ovulatie testen hoef ik in ieder geval niet te gebruiken, voorlopig geen ei haha!
Alle reacties Link kopieren
Fijn inderdaad om dit proces te kunnen delen, merk dat dat me een soort van rust geeft!
Alle reacties Link kopieren
Hoi MM, fijn dat je je verhaal wilt delen. Ik zat ook even in zo'n uitgerekend dan topic, snap je gevoel. Heb voorheen ook nooit op fora gezeten maar vanuit de behoefte van delen toch maar begonnen.

Bedoel je dat je waarschijnlijk je ovulatie al hebt gehad deze ronde? Als ik met je meereken, kan het dan niet zo zijn dat je nu misschien al wel zwanger bent maar nog niet voldoende HCG hebt om dit aan te kunnen tonen? zo'n vier weken geleden miskraam gehad toch?

Was dit trouwens je eerste zwangerschap?



Zelf zat ik ook al te denken om maar een zwangerschapstest te doen om te kijken of ik geen HCG had om maar ergens houvast te hebben. Verloskundige zei dat dit niet per se duidelijkheid hoefde te geven en raadde mij aan om 6 weken na de miskraam een test te doen. Ik ben best koppig en twijfel nog steeds of ik het wel/niet zal doen. Mijn vriend is arts en raadde mij het ook af... Helaas is loslaten niet echt makkelijk rondom dit onderwerp:)
Alle reacties Link kopieren
Ja dit was mijn eerste zwangerschap. In december gestopt met de pil en gelijk zwanger, wat bijzonder was dat. Zegt natuurlijk niks over hoe lang het nu gaat duren, maar geeft een beetje hoop :-). Zijn jullie lang bezig geweest voor de miskraam? Ben trouwens 33.



Ja als ik de gync mag geloven heb ik dus wel een eisprong gehad (heb het eigenlijk niet gevraagd, maar ga ervan uit dat dat zo is als ze nu denkt dat mijn menstruatie eraan komt). Gekke is, heb de afgelopen dagen ook echt gedacht dat ik weer zwanger was. Maar ja, als de testen de afgelopen 1,5 week negatief blijven (ja met heeeeel veel fantasie een streepje zien in het licht etc haha).. Het zou dus nog wel kunnen, dat het zo pril is dat ik gewoon veel te vroeg ben gaan testen. Reken er alleen niet meer op, ook om mezelf een beetje te "beschermen". Merk dat ik er anders echt continu mee bezig ben in mijn hoofd. Gync heeft ook niks gezegd over dat ik er rekening mee moet/kan houden dat ik al wel weer zwanger ben.

Mocht ik over 1 a 2 weken nog geen menstruatie hebben, kan ik vast nog wel ergens een testje vinden !



Als het je lukt om niet te gaan testen, zou ik dat ook zeker aanraden! Mocht je na 6 weken nog geen menstruatie hebben gehad, dan zou ik wel een testje gaan doen :-). Mij is het niet gelukt en merk dat je dan blijft testen en jezelf "gek" laat maken.

Heb je enig idee wanneer je NOD is?
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik ben ook vrijwel direct zwanger geraakt. Het was de eerste keer dat we in de vruchtbare periode bezig waren geweest. Zo'n kleine twee jaar geleden met de pil gestopt. Had echt jarenlang een zware pil en was het zat. Het duurde zo'n 5 maanden voordat ik ongesteld werd. Daarna heeft het nog wel even geduurd voordat mijn hormonen enigszins normaal waren. Ik heb jaren geleden ook een miskraam gekregen. Toen ben door mijn pil heen zwanger geworden, ik had 1 keer mijn pil een halve dag te laat ingenomen. Ik wist niet dat ik zwanger was. Ik probeer deze miskraam niet mee te rekenen omdat ik toen mijn (zware) pil heb doorgeslikt en andere onwijze dingen, het vruchtje had dus weinig kans.

Wel zegt het misschien dat we makkelijk zwanger kunnen worden maar hopelijk niet dat het zwanger blijven lastiger is...



Fijn dat het bij jouw cyclus wel zo vlot is gestart.

Ik denk dat je inderdaad te vroeg bent gaan testen, hoogstens 4 dagen voor je menstruatie kun je toch pas testen? Welke datum ga je de volgende keer testen?

Bedankt voor de tip, ga het toch maar niet doen. Mezelf gek maken kan ik inderdaad behoorlijk goed:) Ik heb thuis nog zo'n early test liggen. Die ga ik denk ik rond de 29ste gebruiken (mits ik niet ongesteld ben geworden, rond die datum verwacht ik hem ongeveer).



Omdat ik niet dacht dat het meteen raak zou zijn, heb ik mijn eet en drink gedrag niet veranderd. Pas toen ik een positieve test had. Schrok me dood, ik heb namelijk best nog wat gedronken (had kennelijk te vroeg getest en die was negatief, dacht dat ik toen veilig zat)...

Hoe zit dat met jullie? Ik heb na mijn miskraam besloten nog steeds geen alcohol te drinken. En slikken jullie, naast foliumzuur, ook al andere vitamines?
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk komt je cyclus nu snel weer op gang Hanne! Of niet, maar dan omdat je alweer zwanger bent natuurlijk. Klinkt wel alsof jullie makkelijk zwanger raken :-)! Dat we helaas allemaal in hetzelfde miskraam schuitje zitten is domme pech, daar moeten we gewoon vanuit gaan!



Heb geen idee wanneer ik weer een testje ga doen, ook geen idee namelijk wanneer die eventuele eisprong dan is geweest (zaterdag 5 weken geleden dat de miskraam is opgewekt). De gync gaf aan dat ik binnen nu en twee weken wel een menstruatie kan verwachten, dus dan kom ik ook uit op eind maart.. Betekend dan ook dat mijn cyclys na de miskraam 7 weken gaat zijn. Stom he, maar voelt dan bijna als een soort zonde van de weken / gemiste kans. Moet ook helemaal niet zeuren, als ik hoor dat jij 5 maanden hebt moeten wachten voor eea op gang kwam.



Hoe zit het bij jou Molletje? Je cylcus alweer op gang aan het komen denk je?



Foliumzuur ben ik blijven slikken, heb tijdens de zwangerschap wel aanvullende pillen geslikt, maar mee gestopt.



Had nooit verwacht zo snel zwanger te zijn in januari, dus met oud & en nieuw en weekenden daarna nergens rekening mee gehouden. Ben gek op een wijntje of bietje, maar rook niet oid. Ook pas na positieve test me heel braaf aan de regels gehouden. Verloskundige benadrukte bij mij dat de miskraam geen gevolg kan zijn van die wijntjes in de 1e twee weken.



Knap dat je nog steeds niks drinkt, ik hou wel duidelijk rekening met eten (rood vlees ed), maar moet zeggen nu ik steeds maar negatieve testen heb en een echo waar (nog) niks op te zien was ik best behoefte heb aan een glaasje wijn. Of vinden jullie dat heel stom/dom?
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook erg van een wijntje maar het voelde wel goed/gezond om even niks te drinken. Had in de eerste dagen bij miskraam ook geen zin in alcohol. Nu zijn er al vaak momenten geweest dat ik wel behoefte heb een glas wijn, ik snap je helemaal! Ik denk dat ik het ook doe om iets van controle ofzo te hebben over de situatie, ook al slaat dat nergens op. Dat is iets wat ik een van de lastigste dingen vind rondom zwangerschap; het gebrek aan controle... Ik verwijt het mezelf enorm dat ik heb gedronken in die eerste twee weken, ik wil dat niet nog een keer hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zo herkenbaar, dat gebrek aan controle! Ben het wel eens met je hoor, als gezond leven dat weinige is waar we invloed op hebben, waarom dat dan niet doen..



Nu eerst lekker gaan genieten dat het weekend is! Hebben jullie een drukke baan?
Alle reacties Link kopieren
Ik mag hier helaas mee schrijven. Lees later even bij. Voor nu alleen een om het topic terug te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, ik schrijf al in een ander topic hierover mee, maar wil toch mijn ervaring opschrijven.



Ik ben 31, met kerst gestopt met de pil, eerste ronde raak. Ik had alleen maar hele lichte zwangerschapstests, wel heeel veel kwaaltjes.

Ik deed wekelijks nieuwe testen om te zien of ze in kleur zouden oplopen, dat gebeurde echter niet. Bij 7weken (14feb) had ik ineens een omo witte test, negatief dus. Niet veel later begon die dag de bloeding. Ik heb het fysiek ervaren als een menstruatie. Emotioneel vond ik het enorm zwaar. Even was ik bang om weer te gaan vrijen, bang voor herhaling.



Ondanks mijn angst hebben we uiteraard toch ons seksleven weer een beetje opgepakt, niet heel actief ivm emo zijn, tussendoor ook de griep en zakenreisje... maar nu blijk ik toch al weer zwanger te zijn! Dit keer een duidelijke streep. Heel erg spannend en heel erg leuk. Lieve dames, heb vertrouwen in je lichaam
Alle reacties Link kopieren
@ Melon; ik herken je van het topic uitgerekend in oktober. Ik ben hier verder niet meer op gegaan, vond dit te confronterend. Het ging toen over kloppende hartjes bij 8 weken echo... Ik heb net wel even terug gekeken, wat enorm veel meiden hebben een miskraam gekregen uit die groep (bijna een derde)! Wat ontzettend verdrietig dat het jou ook is overkomen. Hoe gaat het met jou, en hoe is het bij jou verlopen? Vanwege het onderwerp van dit topic; gaan jullie het ook weer snel proberen?



@aankleefsjaan; Herken het vele testen, heb ik ook gedaan maar de kleur liep wel op. Wat vervelend dat het bij jou is misgegaan. Wel inspirerend dat je zo snel weer zwanger bent! Je hoort het vaak, hopelijk behoren wij hier snel bij.

Voel je je nu anders dan je vorige zwangerschap? En hoe lukt het jou om je hoofd koel te houden?



@MM; ik werk 32 uur en mijn baan is heel afwisselend. Soms stressvol en druk en andere momenten bijna saai. Wel enorm leuke baan en net voor het eerst een vast contract. Mijn geluk kon niet op vorige maand; nieuw huis, verloofd, zwanger, vast contract....

En jouw baan?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat topic is zeker geen succes geweest. Ruim twee weken geleden is het vruchtje al gestopt met groeien en tot nu toe doet m`n lichaam niks. Maandag mag ik naar het ziekenhuis voor tabletten om de boel op te wekken. We willen het hierna inderdaad wel gauw weer proberen. Maar eerst dit maar even afsluiten. Hoop dat het goed gaat met de tabletten.
Alle reacties Link kopieren
Ach nee.. wat klote. Het is zo verschrikkelijk als precies dat gebeurd waar je al die tijd al bang voor was... Snap dat je inderdaad nog in een heel ander proces zit. Het is zo tegenstrijdig dat je al die tijd het juist erin wilt houden maar nu juist eruit. Heel veel sterkte met deze dagen, ik snap hoe het voelt. Ik hoop met je mee dat de tabletten helpen.

Hadden jullie het al veel verteld in je omgeving? Het was voor mij dubbel; fijn met wat steun maar verschrikkelijk om het te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
@aankleefsjaan Wat een mooi nieuws dat je zo snel weer zwanger bent! Ben op een gezonde manier jaloers op je :)! Voel je je verder goed?



@melon had je ook een echo waar je er achter kwam? Vond dat zo heftig.. pillen heb ik ook gehad, viel me erg "mee". 1 dag flink bloedverlies en nog ongeveer 3 dagen heel licht. Was het je 1e zwangerschap?



Heb meegeschreven in het eind september topic, ook mee gestopt, vond het ook veel te confronterend..



Mijn baan is ook een combinatie van druk en rustig, heerlijk! Vooral deze weken ben ik blij als ik het lekker druk heb. Ben ook wel bewust de afleiding aan het opzoeken, ook naast het werk.



Het weer proberen ging de afgelopen weken goed (hihi), ook al lijkt het deze ronde niet raak te zijn geweest. Hoe staan jullie hier in? Ben een beetje huiverig voor als het echt langer gaat duren.. dat het zo een verplicht nummertje gaat worden..
Alle reacties Link kopieren
Hanne ik voel me totaal anders. De vorige zwangerschap had ik ook veel meer 'kwaaltjes' dan nu. Ik had me ook helemaal ingesteld op een menstruatie, maar die bleef uit.

Nu voel ik mijn borsten en af en toe wat krampen down under, dat was het.



Alhoewel... nu we weten dat ik zwanger ben vindt mijn vriend mijn emo gedrag van de laatste twee weken wel wat verklaarbaarder...



Ik ben er zelf heel nuchter onder. Ben wel heel blij natuurlijk en besef dat ik een bofkont ben om zo snel al weer positief te testen. Wel minder hyper nu, ik wil eerst een goeie echo zien.



Succes dames, geef jezelf de tijd voor je verdriet, maar blijf vooral ook positief
Alle reacties Link kopieren
Bedankt aankleefsjaan, jij ook succes de komende periode!



@MM; Omdat ik mijn ovulatie eind deze week ergens verwachtte, zijn wij ook druk bezig geweest. Niet alleen daarom maar was ook fijn dat het weer kon (na bloeden en vriend even weg). Nu weet ik zo goed als zeker dat ik gisterenavond/nacht mijn eisprong heb gehad. Stekende pijn rechtsonder en gevoelige tepels. Dit heb ik niet altijd, ongeveer de helft. Helaas is mijn vriend dit weekend weg en baal ik behoorlijk. Gisterenochtend nog wel bezig geweest. Zaadjes kunnen wel een tijdje overleven maar omdat we zo druk zijn geweest ben ik bang dat de hoeveelheid achteruit is gegaan. Volgens vriend onzin, maarja, misschien mannelijke trots:)?

Ben behoorlijk aan het googlen naar kansen/rekensommetjes maken enz. Moet het loslaten maar het is lastig. Ik wil inderdaad ook niet dat het lang gaat duren en verplicht nummertje gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Wat balen dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Hopelijk krijgen we binnenkort meer geluk!



Hier 9 maart een missed abortion opgewekt met pillen. Dit is me uiteindelijk best meegevallen. Had na alle verhalen iets veel heftigers verwacht. Sinds gisteren is het bloeden gestopt. Ben heel benieuwd wanneer mn cyclus weer op gang komt.



Hebben jullie een menstruatie afgewacht? Ergens heb ik heel sterk de behoefte om er nu alweer voor te gaan...



Ben de multivitamine met foliumzuur blijven slikken. Ook in de hoop dat het weer snel raak mag zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mini-m, vervelend dat je in dezelfde situatie zit.. Was dit je eerste zwangerschap?

Wij hadden ook direct de behoefte om er weer voor te gaan. Eerst was ik emotioneel wat onstabiel en kun je je afvragen of het verstandig is. Ik voel me echter nu al een tijd stabiel, ik heb de situatie geaccepteerd (soms nog even verdrietig hoor). Lichamelijk is er geen reden om een menstruatie af te wachten, rekent alleen makkelijker. Hoe staat je partner erin?
Alle reacties Link kopieren
Was idd mn eerste zwangerschap. Heb zelf het idee dat ik wel weer verder kan. Partner wil er ook graag weer voor gaan. Dus even kijken hoe alles gaat lopen ;)
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan wat fijn om te lezen dat je alweer in verwachting bent!



Hanne__31 dit was inderdaad m`n eerste zwangerschap en we hadden het aan enkele mensen verteld en ik vind het ook heel fijn dat zij ons nu zo steunen. Daarnaast vind ik het ook belangrijk om er open over te zijn, dus als het met vrienden o.i.d. ter sprake komt dan willen we dat ook wel kwijt. Heb van m`n werk een enorme bos bloemen gekregen en al lieve kaartjes en chocolade van anderen. Super lief allemaal.



Mini-m fijn dat het bloeden nu gestopt is en ook fijn om te lezen dat tabletten je meegevallen is. Ik hoop dat ik er volgende week hetzelfde over kan zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik zou hier ook graag mee willen schrijven.

Afgelopen donderdag via echo gehoord dat het vruchtje niet meer leeft. Ik zou toen 9 weken zijn ong. Maar vruchtje was niet groter dan 7 weken.

Ik zag er het meest tegen op om te moeten wachten tot het weg ging... Gelukkig begon ik vrijdag met licht bloedverlies. Gister veel meer en echte krampen, leek soms wel op weeen.



Hanne en melon ken ik van eind oktober uitgerekend topic. Er zijn daar heel veel miskramen.

Melon, bij jou nog niet natuurlijk opgang dus?:(



Wat fijn dat er al weer een positieve test is hier, geeft hoop!



Heel veel succes met wachten iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Lientje; wat verschrikkelijk naar nieuws. Hoe gaat het nu met je, heb je veel pijn? Denk je dat het er allemaal al uit is? Ik heb telkens alles goed gecontroleerd, achteraf vond ik dit erg fijn. Zo wist ik het zeker.

Echt bizar dat er zo veel meiden uit ons topic een miskraam hebben, dat doet me twijfelen aan de percentages die je op internet vind.



Melon, wat fijn dat je zo veel steun krijgt vanuit je omgeving. Wij hadden het alleen tegen familie en beste vriend/vriendin gezegd. Iets wat ik nog best lastig vind is weinig respons vanuit mijn zus. Ze heeft twee kinderen en moeizame zwangerschappen gehad (geen miskraam). Ik denk dat ze niet door heeft wat voor impact het op mij/ons heeft. Ik heb twee berichtjes van haar gekregen. Terwijl ik van alle ander familieleden meer steun ervaar. Ik wil het niet op een weegschaal leggen maar ik merk dat ik een beetje teleurgesteld ben in haar. Hoe is dat voor/bij jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven