Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geprobeerd alle gegevens die ik in het andere topic kon vinden, hier te verwerken. Mocht ik ergens een foutje hebben gemaakt of je wil iets aanvullen, dan kun je het dus zelf aanpassen. Maar als iemand er niet uitkomt, wil ik het ook best af en toe bijwerken.
Alle reacties Link kopieren
Super Arinna! Thanks
Alle reacties Link kopieren
bedankt! mooie tabel
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan! Super handig dat iedereen zelf kan inloggen!
Alle reacties Link kopieren
Ziet er goed uit!! Tnx
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ik wil graag mee schrijven maar hoef niet in het tabel. Hier ook erg onzeker betreft de zwangerschap. Vorig jaar met 5/6 weken een miskraam gehad dus deze week wordt erg spannend!



Het minder eten herken ik en minder snoep/chocolade ook! normaal was ik echt een chocojunk maar nu moet ik er weinig van hebben. Ik vind het niet zo heel erg...scheelt weer zwangerschap kilo s!?



Zie dat we allemaal een beetje de zelfde periode de eerste echo hebben dus dat word hopelijk een leuke week op het forum! Wij liepen al in het ziekenhuis (onderzoeken) omdat zwanger worden niet lukte. Ik had nu namelijk de baarmoederfoto moeten laten maken...heb ik even mazzel zat er erg tegenop namelijk. 19 april hebben wij dus de echo bij het ziekenhuis.



Spannend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het aanmaken van de tabel!



Wij hebben vandaag de intake voor ivf gehad. Voorlopig staat alles daar in hold tenzij het nu mis mocht gaan. Heb ook een echo gehad maar ze konden nog niks zien. Alleen dat het baarmoederslijm mooi dik was wat hoorde bij 5 weken en 2 dagen. Bij thuiskomst gelijk de verloskundige gebeld en daar kunnen we 13 april terecht. Dat mag dus ook in de tabel komen. Net zoals onze leeftijd -> beiden 38. Wij zijn laatbloeiers en aangezien we er ook 2,5 jaar over gedaan hebben, iets ouder als de rest.



Ik heb zelf veel minder honger en veel last van mn darmen. Na elke maaltijd kramp maar heb het er graag voor over. Ben (nog) niet misselijk!
Alle reacties Link kopieren
@Arinna, bedankt voor het maken van het nieuwe topic!

Ik heb griep en voel me verrot, maar dus niet specifiek zwangerschapskwaaltjes hopelijk gaat het snel beter.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tabel! Inderdaad fijn dat het op algemeen account is.



Wat grappig dat we zo dicht bij elkaar liggen qua uitgerekende datum en dus ook met echo's. Leuk!



Vandaag voel ik me voor het eerst echt totaal niet lekker. Had paar vergaderingen aan de andere kant van het land waar ik heen moest: afzien. Moe en voor het eerst misselijk en maagzuur. Bah bah. Dadelijk lekker mijn bedje in.
Alle reacties Link kopieren
@steenbok, die darmen herken ik inderdaad. Zelfs snacht last van...en het is echt met vlagen...duurt een paar minuten en dan is het weer weg. We nemen het maar voor lief
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Gevonden! We hebben best een mooi clubje zo zeg!

Hebben jullie soms ook die onzekerheid van zal alles wel goed zijn? Ik ben het ene moment echt super blij en volgende moment allerlei twijfels.
Alle reacties Link kopieren
Super, bedankt voor de tabel! Wat een grote groep al inderdaad.



En @ kaartje: precies zo hier, denk zelfs dat ik meer onzeker ben dan blij. Ik hoop dat het wel beter wordt. Mijn eerdere zwangerschap heb ik deze weken niet zo bewust meegemaakt (dacht aan miskraam), dus dit is nieuw voor mij.



Ik heb me vandaag aangemeld bij de verloskundige, ze bellen me voor een afspraak. Dus heb nog geen datum, maar die volgt. Dan is het ook weer een stapje ' echter'.



Klachten: misselijk in de ochtend en verder een algeheel lamlendig gevoel. Gisteren was prima, vandaag weer matig. En mijn buik kriebelt af en toe. Oh en mijn rug doet pijn, vooral als ik mijn dochter optil.
Alle reacties Link kopieren
Joe ik heb m ook gevonden! Leuke tabel, de meesten zijn een weekje eerder dan mij dus ik kan mooi de kunst afkijken bij jullie



Ik heb as vrijdag vrij en wil dan een verloskunde praktijk gaan uitzoeken (weet eigenlijk niet eens of ik zoveel keus heb). Iemand nog tips waar ik op kan letten of maakt t allemaal niet zoveel uit?



Ik heb t zelfde als jij hoor Kaartje, en Helena dus ook...Maar er zit niets anders op dan rustig afwachten. Snap opeens de term in verWACHTing ook beter!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Gefeliciteerd met jullie prille zwangerschappen!

Ik heb zojuist mijn vierde test gedaan en ben nu toch echt overtuigd. ZWANGER!! Zoo blij en ook zoo onzeker want wat kan er allemaal niet fout gaan?

Maar ja, uiteindelijk grootste kans dat het wel goed gaat, dus ik ben vooral heel gelukkig



Hebben jullie het al aan iemand verteld? Ik denk dat wij vanavond onze ouders gaan vertellen!



Ik ben trouwens 32, en volgens mijn berekening uitgerekend op 7 december. Ik zal mezelf binnenkort even aan de tabel toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
Zo, er zijn er weer veel bijgekomen! Gefeliciteerd!

Ik ben even stil geweest, was druk met de eerste verjaardag van m'n zoontje dit weekend.

Ik heb het verteld aan onze ouders en zussen, het voelt heel goed. Het moment was gewoon leuk (de enige keer per jaar met onze gezinnen bij elkaar) en als het mis gaat dan weten ze het ook. Bij de eerste vond ik het belangrijker dat het 'perfect' ging en zou ik meer balen als na een miskraam de familie al wist dat ik zwanger wilde worden. Het idee dat dan de verrassing eraf is... Nu vind ik dat niet zo belangrijk meer. Het voelt wel relaxt eigenlijk. Ben er ook veel minder mee bezig dan bij de eerste zwangerschap.

Ik heb nooit een miskraam gehad en was beide keren snel zwanger (1e keer 3 maanden en nu 2 maanden). Over het algemeen heb ik er wel vertrouwen in, of dat terecht is zullen we moeten afwachten. Bij vlagen denk ik wel 'O wat is het pril en kwetsbaar, misschien gaat het mis', maar in de basis heb ik vertrouwen dat het goed komt. Ik merk wel, net als bij de eerste, dat door dit forum de angst voor een miskraam enorm aangewakkerd wordt. Hoe meer ik lees hoe banger ik word. Maarja, dat hoort erbij.

Ik ben trouwens 29, over een maand 30 en m'n man is 34. Zal morgen de tabel even aanpassen. Leuk, bedankt Arinna!
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwelingen!



Wat leuk dat je het al verteld hebt Julie. Ik moet echt oppassen dat ik m'n mond niet voorbij praat Haha. Gelukkig over anderhalve week de echo! Ik heb steeds meer vertrouwen dat het goed zit.



Gisteravond had ik echt een flinke buik, leek wel drie maand zwanger. Denk dat m'n darmen wat hoog zitten. Hoop dat het overdag nog niet zo goed te zien is. Ik zwem twee keer per week en dan valt het helemaal op. Wil het daar nog even voor me houden. Er ging even door m'n hoofd dat het er misschien wel twee zijn.. tweelingen zitten in de familie. Hoop dat we met eentje mogen beginnen ;) dat lijkt me al pittig genoeg. Herkennen jullie dit ook?
Alle reacties Link kopieren
Oeps vergeten: nog gefeliciteerd met je zoontje Julie! Wat leuk dat de tweede er zo vlot achteraan komt
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Lentegroetjes! Ja uiteindelijk lijkt een klein leeftijdverschil me ontzettend leuk, maar ik zie eerlijk gezegd nu al op tegen de eerste 1 a 2 jaar M'n zoontje slaapt nog steeds niet door.. Maar nu krijg ik natuurlijk een hele goede slaper ;)



Over anderhalve week al echo, wat fijn! Al kan 1,5 week dan ineens heel lang duren denk ik zo...

Dat opgezwollen heb ik niet zo, maar zit wel blijvend op m'n maximale gewicht wat ik altijd heb vlak voordat ik ongesteld moet worden.

Ik herken die weinige eetlust zoals sommigen hier wel, verder merk ik nog niet zo veel. Ben pas 3 dagen overtijd en weet het morgen al een week, pff. Gelukkig ben ik er niet zo mee bezig.

Voor degenen die voor het eerst zwanger zijn: Die eerste twaalf weken gaan heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang duren
Alle reacties Link kopieren
Marilynne: ik heb geen idee naar wat voor factoren je zou kunnen kijken bij het uitzoeken van een verloskundigenpraktijk. Bij ons staat eigenlijk vast naar welke je gaat als je op plek X woont (al kan ik me voorstellen dat je evt. wel naar een andere zou mogen gaan als je wil). Het lastige is natuurlijk ook dat je anderen niet om ervaring kunt vragen als je het nog voor jezelf wilt houden!



Welkom en gefeliciteerd mevrouw85 en zusterr!

Wij overwegen het met Pasen te vertellen als we een goede echo hebben gehad. Het klopt voor mij wat Julie-85 zegt: omdat het de eerste is, vinden we het jammer als de verrassing eraf is mochten we een miskraam krijgen. Daarom hebben we de vorige miskramen voor onszelf gehouden. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat hij een tweede kindje geen rol meer speelt.



Julie-85: je leest op een forum als dit inderdaad meer over miskramen, ergens vond ik dat voor mezelf zeker bij de eerste zwangerschap wel goed want het zorgde ervoor dat ik niet te naief uitging van een goede afloop. Ik was er toch een beetje op voorbereid. Het beeld is hier misschien zelfs iets realistischer, omdat je normaal alleen te horen krijgt wanneer het goed is gegaan, alleen van goede bekenden zul je misschien ook iets over een miskraam horen. Hier biecht men eerder op dat men zwanger is, waardoor er ook vaker te lezen is dat het toch mis is gegaan.

Maar we moeten natuurlijk vooral positief blijven! Ik merk dat ik, ondanks dat ik mijn gevoel een beetje probeer te beschermen/voorbereiden op een mogelijke teleurstelling, toch best veel vertrouwen heb in een goede afloop.



Lentegroetjes: een tweeling, wie weet! Lijkt me wel extra spannend als dat in de familie zit! Maar met eentje beginnen is misschien prettiger.
Alle reacties Link kopieren
Lentegroetjes, als je dan toch een tweeling krijgt, misschien liever als eerste, zodat je je er volledig op kunt richten? Ik vind tweelingen zoooo leuk en interessant, maar moet er zelf echt niet aan denken, haha! Als het in de familie zit gaat het om 2 eiige tweelingen toch? Op 1 eiige tweelingen heeft iedereen evenveel kans.



Arinna, het is ook zeker fijn dat iedereen hier gewoon open kan praten over miskramen e.d. Of het realistischer is durf ik niet te zeggen. Ik heb het idee dat van alle zwangerschappen van de vrouwen op dit draadje minimaal 50% is misgegaan, terwijl het gemiddelde op 10 procent ligt? Maar misschien lijkt dat maar zo. Het klopt dat je het in het dagelijks leven niet vaak hoort, maar toen ik eens met m'n moeder naging wie we allemaal kenden waarvan we het wél wisten.. dat waren er nog flink wat! Het schijnt dat één op de 3 vrouwen weleens te maken krijgt met een miskraam dacht ik. Uiteraard weet ik het bij lange na niet van 1 op de 3 vrouwen die ik ken.. Dus het dagelijks leven is ook zeker niet realistisch nee.
Alle reacties Link kopieren
Hou dames ik heb jullie gevonden!

Afgelopen zaterdag een hele lichte positieve kruidvat 2v5 test, clearblue positief met indicatie 1-2 weken.

Vanochtend opnieuw getest kruidvat is heel duidelijk streepje. Dus loopt mooi op. Alleen de clear blue zegt nog steeds 1-2 weken. Terwijl ik volgens mij eigen berekening ongeveer 4,5 week zou moeten zijn. Iig Mn menstruatie was 1 maart dus 35 dagen maar ben niet helemaal regelmatig.

Dus nu maak ik me natuurlijk ontzettend zorgen. Mede omdat Mn vorige zwangerschap met 11 weken in een missed abortion eindigde. Pffff drama dit :/.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fritzzzz,

Mooi oplopend streepje van Kruidvat!

Je moet bij clear blue altijd 2 weken aftrekken hé, dus dan zou je volgens je eigen berekening 2,5 zijn. Zo nauwkeurig is Clearblue helemaal niet hoor. Geen reden tot zorgen

Poeh met 11 weken de vorige keer, heftig. Snap dat je je snel zorgen maakt nu, hopelijk kun je er ook van genieten!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je 2 weken optellen bedoeld ;). Maar die clear blue moet ik mij misschien niet meer zoveel van aantrekken. Zal hem eind Vd week nog eens herhalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven