Zwanger worden in 2017, moeder worden in 2018!

14-04-2017 00:11 831 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve mama's to be,


Ik zou graag een nieuw forum willen opzetten zodat ik weer lekker dagelijks kan lezen en schrijven.


Wees vrij en schrijf gezellig met mij mee!!


Op dit moment schrijven er zo veel dames mee dat een tabel maken echt TE veel werk word... En 30 meter lang word. En ik wil ook geen stiefkindjes maken! :heart: Bij deze is dus het tabel verwijdert. Mocht er over een tijdje minder dames overblijven zal ik het tabel weer toevoegen!


Liefs Roosiex
roosiex wijzigde dit bericht op 17-05-2017 07:26
75.60% gewijzigd
Life doesn’t come with a manual, it comes with a mother.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal zelf even beginnen:

Ik ben 23 jaar en mijn vriend 24.

Ik ben vanaf 1 november gestopt met de pil en ik heb helaas al 2 positieve testen gehad die beide geëindigd zijn naar 3/4 weken zwangerschap.

Mijn cyclus is regelmatig en ik had ongesteld moeten worden op 12 april... Jup ik ben overtijd, maar mijn borsten (die tegenwoorden super veel pijn doen als ik ongesteld moet worden) melden zich al wel! Dus ik wacht nog rustig een paar dagen af!

Ik ben deze maand begonnen met ovulatie testen. Ik wil weten wanneer mijn eiersprong is, ben ik nog niet achter want mijn ovulatie testen gaven aan vanaf 27 maart tot 7 april dat ik vruchtbaar was. Of ik moet GIGANTISCH vruchtbaar zijn geweest deze maand en zwanger worden van een vierling. Of ik heb wat verkeerds gedaan...

Ik wacht even af!
Life doesn’t come with a manual, it comes with a mother.
Dag Roosiex,



Wat fijn om te horen dat je al twee keer zwanger bent geweest, maar ook vervelend voor je dat het niet goed geëindigd is. Ik heb in februari een positieve test gehad die daarna ook eindigde in een bloeding. Nu dus verder aan het proberen, NOD is rond 25 april. Dit is niet specifiek, omdat mijn laatste cyclus na de miskraam langer duurde. Gestopt sinds november ook. We zullen het weer gaan zien deze maand.



Ik schrijf ook mee in het zwanger woorden van eerste kindje topic, maar die zit vol. Een aantal meiden daarvan is nu zwanger. Superleuk! Zo groei je met elkaar naar zwangerschappen en bevallingen.



Vind het wel leuk om hier ook nog mee te schrijven. Ik ben 28 en vriend 29.
Leuk! Ik wil ook wel meeschrijven. We hebben al een kleuter en wilden het eigenlijk bij een kind houden. Toch begon het een paar maanden geleden weer te kriebelen. Helaas een miskraam gehad. We starten na deze zomer weer met gericht proberen zwanger worden. Mocht het eerder zo zijn dan is dat natuurlijk ook fijn :-) . We zijn beiden begin 30.



Spannend voor jullie meiden als NOD eraan komt. Hopelijk snel positief nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil ook graag meeschrijven. Ik schrijf al mee in een ander tropic maar bijna iedereen is al zwanger en gaan zelfs al bijna bevallen.

Ik ben 25 en mijn vriend 27. We willen graag gaan voor een eerste kindje . Ik ben in augustus gestopt met de pil en helaas is het nog niet raak geweest. Mijn cyclussen zijn vrij regelmatig.

Volgens mij is mijn NOD 16april.

( als het lukt is het misschien handig om een tabel te maken voor een goed overzicht ?)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames, pas ik er nog bij?

Ik schreef ook mee met een ander topic, maar daar ben ik de enige de nog niet zwanger is, dus ik zoek een groepje met wat meer aansluiting. Ben natuurlijk erg blij voor de dames van het andere topic!



Ik ben 26, mijn vriend is 27 en we proberen sinds begin 2016 om zwanger te worden. Inmiddels lopen we bij een fertiliteitskliniek, waar we na 2.5 maand van onderzoeken vanmorgen te horen krijgen of we iui of ivf gaan proberen. Spannend, maar ik kijk er naar uit om te weten wat we gaan doen de komende maanden
Goedemorgen allemaal, ik wil ook graag meeschrijven. Voor mijn man en mij is het allemaal nog nieuw. Het wordt ons eerste kindje.

Wij zouden in januari 2017 starten, maar toen was er nog onzekerheid m.b.t. werk. Maar inmiddels heb ik verlenging gekregen en hij een contract. Dus we hebben besloten dat ik deze maand mijn spiraal laat verwijderen. Oohja, wij zijn allebei 25 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Mag ik ook nog meeschrijven? Mijn vriend (27) en ik (27) zijn in februari begonnen aan ronde 1. Ik ben ook pas midden februari met de pil gestopt maar mijn cyclus was bijna meteen weer regelmatig. Voor ons is ronde 3 net begonnen. Ronde twee zijn we er wel niet voluit voor gegaan want dan was mijn uitgerekende datum ergens in december geweest en dat wou ik vermijden omdat december bij ons al een erg drukke maand op zich is (Sinterklaas, Kerst, Oudjaar….). Ik ben geen regelmatige schrijver maar ik kom zeker af en toe weer meelezen! Aan iedereen in elk geval al veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!



Roosiex en StellaRules fijn om te weten dat je zwanger kan worden maar wat erg dat het mis is gegaan.

Roosiex spannend hoor! Wanneer wil je gaan testen?



SilentStorm hallo!!! :-)



Ik schrijf ook mee in een ander topic maar vind het wel gezellig om hier ook mee te schrijven.



Jolien wat spannend voor jullie!



Ik ben 29 en mijn partner is 30 en wij hebben begin januari besloten om voor ons eerste kindje te gaan.

Ik had gisteren of heb vandaag mijn NOD.

Is dus spannend want zie nog niets maar voel wel steekjes in me buik dus denk dat het nog gaat komen. Ik heb ontzettend gevoelige borsten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Zou ook graag meeschrijven. Schrijf ook in een ander topic mee maar zou toch hier ook graag aansluiten. Wij zijn sinds november aan het proberen. Op het moment dat we het niet verwachtte hadden we in januari een positieve test. Kloppend hartje gezien en alles leek goed te gaan... helaas mocht het niet zo zijn en heb ik begin maart een missed abortion gehad met 8.5 weken. Nu ben ik weer voor het eerst ongesteld en willen we er hierna weer voor gaan.

Ik ben 27 en vriend is 29.
Hoi Dames,



Ik wil hier graag meeschrijven. Ik ben 24 jaar en mijn man is 26 jaar, we zijn sinds maart 2017 aan het proberen, erg pril ;)

Ik had hiervoor 2 jaar een spiraal en die heb ik laten verwijderen in maart, enkele dagen later werd ik 'ongesteld'. Het is nu nog maar afwachten of dat het een echte menstruatie is geweest of dat het een bloeding is geweest i.v.m. het verwijderen van mijn spiraal.

Het zou beide kunnen zijn namelijk. Voor ons is dit ons eerste kindje, erg spannend dus.
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve meiden, Ik wil ook graag meeschrijven! Ik ben sinds deze maand gestopt met de pil. Even afwachten hoe mijn cyclus is.

Wij zijn al 10 jaar samen, ik ben 36 en mijn man 35.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan trouwens voor ons eerste kindje
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is het ook ons eerste!
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat veel reacties! Super leuk! Ook een paar dames die al een tijdje bezig zijn of juist deze maand echt begonnen zijn!

Volgens mij ben ik meer dan een half uur bezig geweest met het tabel... Mocht ik nou iets niet goed hebben opgeschreven of er mag wat extra info bij, zeg het dan even!



SilentStorm, ik weet precies wat je voelde toen je positieve test eindigde in een bloeding



stellarules, wat fijn dat je mee schrijft. Hopen dat we deze maand raak schieten!



Floor789 en Jolien7, het is toch wel vervelend dat de hele forum al zwanger is en dat je hier niet over mee kan schrijven...



En Jolien7,wat spannend dat je dit traject in gaat! We duimen voor je!!!



love-amy-ivy, wat spannend dat het nu echt voor jou en je vriend gaat beginnen!! Super leuk dat je mee schrijft!



Hoi Bakela, tuurlijk mag je ook mee schrijven! Ja erg lastig he de overwegen maken om toch een kindje te willen in december of toch niet... Als we nu zwanger worden krijgen we 2018 baby's!!



hendrika87, ik weet nog niet zo goed wanneer ik ga testen, ik heb sinds 3 maanden dat mijn borsten aangeven dat ik ongesteld moet worden (nooit eerder gehad). Dus ik verwacht eigenlijk dat ik elk moment ongesteld word. Als ik zondag nog niet ongesteld ben, ga ik maandag testen! Het TE snel willen testen is er nu eigenlijk wel vanaf hihi... Spannend dat je NOD nu is! Ik weet wat je voelt haha, zou het dan toch?



Mini-m, wat lijkt het mij onwerkelijk dat je na een kloppend hartje toch een miskraam krijgt... Wees vrij om met ons mee te schrijven, you are not alone!



Esther, wat leuk dat je wilt zwanger worden! Spannuuundd!!! Ik heb helaas geen goede ervaringen met een spiraaltje dus ik zou niet weten of het een bloeding is geweest of gewoon je menstruatie.



skiewietje, wauw 10 jaar lang samen! ik ben nu 4 jaar en een beetje samen met mijn vriend, wij wonen alweer 1,5 jaar samen! Wat leuk dat je vanaf deze maand mee gaat schrijven, welkom bij de club haha!
Life doesn’t come with a manual, it comes with a mother.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, heb helaas de eerste druppels bloed gezien, op naar ronde 4
Alle reacties Link kopieren
Roosiex wat lief dat je een tabel hebt gemaakt!

Mama's to be



Mijn nieuwe NOD is 12 mei, ronde 4
Rosiex super dat het gelukt is een tabel te maken! Ik heb mijn spiraal nu zo'n 2,5 jaar en laat hem a.s. woensdag eruit halen. Dus even afwachten wat mijn cyclus gaat doen.



Het begint zo te zien al een gezellig groepje te worden. Nu hopen dat het ons allemaal snel gegund is.
Ik mag in principe aanstaande zondag testen. Ik heb hier echt 0 ervaring in maar wat is jullie ervaring? Testen of afwachten tot je menstuatie (als die komt).



Een vriendin van me gaf aan dat ik beter kon wachten met testen omdat je dan minder teleurgesteld bent als de test aangeeft dat het niet zo is.



Ik vind het spannend
Alle reacties Link kopieren
Super die tabel roosiex. Zie dat jij al 2 miskramen gehad hebt. Heftig hoor! Heb je het een beetje een plaatsje kunnen geven?



Mijn nod is 11 mei en ronde 4 als ik gewoon door ga met tellen.



Esther zou wachten met testen. Er kan nu nog zoveel fout gaan en dan ben je heel erg teleurgesteld. Al weet ik ook hoe moeilijk het is heb in het verleden ook eens eerder getest. Die was negatief. Juist toen ik na nod testte was ik zwanger!
Wat een reacties al! Gezellig



Esther ik zou wachten tot NOD. Wat heb je eraan als je eerder test en het is negatief? Dan ga je de dag(en) erna toch weer testen. Alleen leuk als je positief test dus. En dat is net zo leuk (en minder kans op teleurstelling) als je gewoon wacht tot je overtijd bent.



Ik zie dat ik de enige ben met al een kind. Opvallend!



Eisprong en NOD hou ik niet precies bij. We gaan er pas echt voor na de zomer. Dus dat hoeft niet in de tabel. Die ziet er wel netjes uit trouwens!



Hopelijk voor iedereen snel een positieve test!
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat leuk een tabel! Nu voelt het heel officieel

Jammer Hendrika87!



Gezellig clubje inderdaad. Ik moet afwachten hoe mijn cyclus loopt. We houden elkaar op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag meeschrijven.

Ben nu 30, man is 37 en hebben al een zoontje die naar de basisschool gaat.



Van de bevalling heb ik ptss en een depressie gekregen, dus in eerste instantie wou man geen tweede, hij wil die zware tijd niet nog eens meemaken. Na bijna vier jaar vinden we dat we er beide wel klaar voor zijn, alles is stabiel.

In augustus 2016 ben ik met de pil gestopt en was het tijd voor een uitstrijkje. Daaruit kwam na 3(!) maanden de uitslag pap 3 en is er in november een biopt genomen. In december is het foute stukje (wel goedaardige) cellen verwijderd, en in principe moet alles verder in orde zijn.



Alleen... mijn laatste cyclus is nu dus in november geweest, voor mijn gevoel zijn mijn hebben mijn eitjes zich teruggetrokken ofzo..

Van de week heb ik een echo gehad, mijn baarmoeder is oke, alleen wil er nog geen eiervliesje ontwikkelen naar een eitje. Volgende week een afspraak om de vervolgstappen te bespreken, waarschijnlijk hormoonpillen oid. Ik hoop dat het helpt...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Roosie,



Ik ken je vanuit het andere topic :-) Er wordt idd niet zoveel in geschreven. Ikzelf ben ook niet zo actief geweest aangezien ik eerst 4 maand moest wachten op eerste menstruatie en nadien mijn man en ik twee maand overgeslagen hebben.



Nu gaan we er eindelijk weer volledig voor!

Zou je mij aub id tabel willen zetten? Ik ben 31, m'n man 30. Eerste kindje.

NOD is onbekend aangezien m'n cyclus nog niet regelmatig is.



Heb deze cyclus ook iets vervelends voor: ik test met clearblue en heb 9 opeenvolgende dagen verhoogde vruchtbaarheid gehad en nu deze ochtend plots niets meer. Dus ook geen LH piek gehad. Vrees dus dat ik geen eisprong gehad heb.

Heeft er iemand al iets dergelijks voor gehad?
Alle reacties Link kopieren
hey dames, mag ik er ook nog bij? Ben 35, vriend is 38 en ik heb net mijn spiraaltje laten verwijderen. Nu maar even rustig wachten tot mijn cyclus op gang komt. Wil er een beetje ontspannen in staan, maar tegelijkertijd is het natuurlijk hardstikke spannend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven