Wanhopig: al wekenlang ziek 10 weken zwanger

04-05-2017 01:04 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt wanhopig nu, ik ben al 4 weken alleen maar aan het overgeven en ben constant ziek. Ik hou niks binnen en ben al meer dan 5 kilo afgevallen. Ik zit inmiddels al 2 weken thuis van werk omdat het gewoon echt niet meer ging. Mijn lichaam is op, ik heb geen energie meer en ik kots zo'n 5 keer per dag alles wat ik eet en drink er uit. Maakt niet uit wat ik eet of drink. Ik probeer van alles, acupuctuur, gember pillen, gember thee, 2 soorten pillen van de dokter (maar daar werd ik enorm slaperig van, niet fijn) DUS: heeft iemand DE tip voor mij of hebben mensen dit ook gehad? En wanneer trok het weg? Ik zie het op dit moment allemaal niet meer zo zitten. Zit al weken binnen nu en mijn wereldje is wordt zo wel heel klein..
Wat naar, wil je alleen even veel sterkte wensen!
Alle reacties Link kopieren
Ben je recent bij je huisarts geweest?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Aanvulling: Heb je geen vochttekort nu? En is slaperig zijn dan niet beter dan constant overgeven? Ik zou weer naar de huisarts gaan.



Misschien hier iets aan zwanger savonds last van spuugen
Terug naar de dokter en toch maar die pillen weer gaan slikken.

Beter slaperig dan doorlopend ziek.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend! Ik heb dit precies zo gehad! Enige wat bij mij hielp "klinkt gek" maar was cola drinken! Dit is natuurlijk niet gezond zo veel dus dronk ik wanneer ik echt dacht: ik kan niet meer.. ik kroop voortaan over de vloer zo ziek dat ik was bij mij begon het vanaf week 6 en heeft tot week 16 geduurd daarna ging het op en af. Nu inmiddels 36 weken zwanger en het gaat.. ik hoop voor jou dat het snel over gaat en je tussendoor kunt genieten want je hebt nog een lange weg te gaan, zelfs ik die nog maar hooguit 4 weken moet lijkt wel een eeuwigheid te duren zoals ik me voel. Wat ook helpt is denken dat je wel een kindje ik je buik draagt er zijn vrouwen die geen kindjes kunnen krijgen en wel een moord zouden willen doen voor al die vreselijke kwalen die we hebben!

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Heb je al emesefane zetpillen van de huisarts?

Gefeliciteerd met je zwangerschap
Alle reacties Link kopieren
Zeer herkenbaar. Heb met hyperemedis gravidarum 15 weken in het ziekenhuis gelegen. Hield niets binnen, heb al die tijd aan het infuus gelegen. Kreeg op een gegeven moment sondevoeding. Dat ging iets beter. Het beste wat je kunt doen is rust en je overgeven aan de situatie.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat je je zo misselijk voelt. Bij mij hielp cola, kleine slokjes als het echt niet meer ging, en chips. Ik wil je niet ontmoetdigen maar hou er rekening mee dat het langer kan duren dan de eerste 12 weken. Ik heb tot 16 weken veel overgegeven, maar ben nu met 33 weken nog de hele dag misselijk. Ik moet heel rustig aan doen om niet te hoeven spugen. Je wereld wordt indd. erg klein en de misselijkheid heeft zowel lichamelijk maar ook psygisch veel impact op mij. Ik heb veel steun gehad website van steunpunt voor hg http://www.zehg.nl/wordpress/hyperemesisgravidarum/ .



Ik hoop voor jou echt dat je er sneller vanaf bent dan ik, tot die tijd veel sterkte. Misschien is het nu heel moeilijk voor te stellen, maar van mijn vorige zwangerschap weet ik (ook 9 maanden misselijk geweest) dat als het kindje geboren is je zult zeggen: het was het waard. Ook al ben ik de misselijkheid nooit vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik gaf wel veel over (zeker 8 keer per dag) maar alleen s morgens en s avonds. Daardoor had ik het niet zo zwaar als jij, wat ik s middags at hield ik binnen (tenzij heel vet of zuur, maar daar Kun je omheen werken). Bij mij was het met 16 wkn over. Een halve emasefene hielp bij mij voldoende om bijna niet meer te spugen (wel licht misselijk dan de hele dag) en niet heel suf te worden.



Hoop dat je er snel vanaf bent, helaas gaat het bij sommigen heel de Zwangerschap door.
Dus je laat pillen van de huisarts liggen omdat je er slaperig van werd? Dat snap ik niet. Als je zo ziek bent en niks binnen houdt, is slaap juist goed. En als die pillen er dan ook nog eens voor zorgen dat je wél wat binnen houdt lijkt het mij een win/win situatie.
quote:Invisible10 schreef op 04 mei 2017 @ 07:29:

Dus je laat pillen van de huisarts liggen omdat je er slaperig van werd? Dat snap ik niet. Als je zo ziek bent en niks binnen houdt, is slaap juist goed. En als die pillen er dan ook nog eens voor zorgen dat je wél wat binnen houdt lijkt het mij een win/win situatie.Dit. Slapen of bankhangen lijkt me 10 keer fijner dan kotsen.
Alle reacties Link kopieren
Hier 9 maanden gespuugd en 18 kilo lichter, ziekenhuis in en uit. Emasefene en rust was het enige wat het een beetje binnen de perken hield.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Och vrouw ik snap je gevoel zo goed. Het is gekmakend.



Ik ben nu 13 weken bijna en ik blijf ook maar spugen en hele dagen ziek ondanks 3 maal daags emesafene en 3 maal daags primperan en nog omeprazole voor de maag..

Hier komt het door de nare zwangerschapsziekte hyperemesis gravidarum. Waar ik dan ook al opname voor achter de rug heb. Heb het bij mijn eerste kind ook gehad. Helaas toen tm de bevalling er last van gehad maar mocht het bij jou ook dit zijn.. er zijn ook echt vrouwen waarbij het vanaf 20 weken wel beter ging.



Aantal tips: begin toch maar weer aan die medicatie. Wat de rest al zegt: beter slaperig dan spugen. En sowieso is veel rust nemen goed voor je.



Heeel veel rust nemen. Op goeie momenten/dagen niet teveel willen doen..en op slechte tijden sowieso rust nemen



Laat je urine controleren op ketonen. Zodra je vochttekort opbouwt word je nog misselijker en kom je in een cirkel waar je zelf dan niet meer uitkomt. Mocht je vochttekort hebben kom je tijdelijk in het ziekenhuis aan het infuus.



Eet alleen waar je trek in hebt... niet denken: maar dat is toch niet gezond. Jammer dan.. etem is eten en vocht is vocht.

In mijn vorige zwangerschap heb ik geleefd op pizza, mac donalds, knakworstjes en cassis. Dag waren de enige dingen die ik af en toe binnenhield.

Nu is het vooralsnog: limonadesiroop met veel ijs, broodje kroket, pasta met van die zoute spekjes erin en soms wat zoete dingen zoals chocola of brownie.



Mocht je steun zoeken is er een besloten facebook: steunpunt zehg. Vind ik zelf een hele fijne groep!



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:taxi87 schreef op 04 mei 2017 @ 04:43:

Welkom in de zwangere wereld!

Heb je al emesefane zetpillen van de huisarts?

Gefeliciteerd met je zwangerschapDit is dus echt niet waar. Sommige vormen van misselijkheid zijn niet normaal en vallen niet in de catagorie: dat hoort erbij.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn 3e zwangerschap spuugde ik zoveel tot week 17 dat ik ernstig ijzer tekort kreeg en mijn evenwichtsorgaan aangetast raakte. Doodeng was dat. Zorg dus dat je hoedanook iets binnen weet te houden. Maakt niet uit wat. Alles wat je maar lekker vindt. Voor mij was dat gingerale en surimi. ( bleh)

En je mag best balen hoor en er nu helemaal niks aan vinden. Er is nu toch ook gewoon niks aan? Zo voel je je nu. Het gaat over, echt.
Alle reacties Link kopieren
mijn vorige zwangerschap van week 6 tot week 18 gespuugd. erna werd het echt beter. het is gewoon uitzitten helaas. emasefeme hielp wel iets maar ook niet helemaal. zou het wel nemen als ik jou was beter slaperig dan overgeven. heel veel suc6
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend. Realiseer je wel dat rond 10 weken de misselijkheid meestal op zijn hoogtepunt is. Bij mij ging het pas na 14 weken beter en nu bij 16 weken is het zo goed als over. Hoop dat het voor jou hetzelfde verloopt.



Je kan er helaas niks aan doen. Bij mij hielpen medicijnen helaas niks. Op de bank hangen of op bed blijven liggen is de enige tip die ik heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:april88 schreef op 04 mei 2017 @ 08:00:

[...]





Dit is dus echt niet waar. Sommige vormen van misselijkheid zijn niet normaal en vallen niet in de catagorie: dat hoort erbij.Sorry dat was niet zo bedoeld. Ik ga het weghalen
Alle reacties Link kopieren
8.5 maand overgegeven, misselijk geweest ... primpram was hetgeen me verlichting gaf. Flessen heb ik gedronken, dat in combinatie met gaviscon.
Alle reacties Link kopieren
quote:april88 schreef op 04 mei 2017 @ 07:57:

Och vrouw ik snap je gevoel zo goed. Het is gekmakend.



Ik ben nu 13 weken bijna en ik blijf ook maar spugen en hele dagen ziek ondanks 3 maal daags emesafene en 3 maal daags primperan en nog omeprazole voor de maag..

Hier komt het door de nare zwangerschapsziekte hyperemesis gravidarum. Waar ik dan ook al opname voor achter de rug heb. Heb het bij mijn eerste kind ook gehad. Helaas toen tm de bevalling er last van gehad maar mocht het bij jou ook dit zijn.. er zijn ook echt vrouwen waarbij het vanaf 20 weken wel beter ging.



Aantal tips: begin toch maar weer aan die medicatie. Wat de rest al zegt: beter slaperig dan spugen. En sowieso is veel rust nemen goed voor je.



Heeel veel rust nemen. Op goeie momenten/dagen niet teveel willen doen..en op slechte tijden sowieso rust nemen



Laat je urine controleren op ketonen. Zodra je vochttekort opbouwt word je nog misselijker en kom je in een cirkel waar je zelf dan niet meer uitkomt. Mocht je vochttekort hebben kom je tijdelijk in het ziekenhuis aan het infuus.



Eet alleen waar je trek in hebt... niet denken: maar dat is toch niet gezond. Jammer dan.. etem is eten en vocht is vocht.

In mijn vorige zwangerschap heb ik geleefd op pizza, mac donalds, knakworstjes en cassis. Dag waren de enige dingen die ik af en toe binnenhield.

Nu is het vooralsnog: limonadesiroop met veel ijs, broodje kroket, pasta met van die zoute spekjes erin en soms wat zoete dingen zoals chocola of brownie.



Mocht je steun zoeken is er een besloten facebook: steunpunt zehg. Vind ik zelf een hele fijne groep!



Sterkte!



Ik weet nog dat we in hetzelfde topic schreven en allebei erg ziek waren! Nu zwanger van de 2e en weer zo beroerd? Wat akelig! Fijn natuurlijk dat je weer zwanger bent hoor! Ik vind t nog wat eng moet ik zeggen, hoe doe je dat nu met kind 1 nu je weer zo ziek bent?

@to ook ik ben in mijn zwangerschap erg ziek geweest. Van week 5 tot 23 alleen in bed kunnen liggen, ziekenhuisopname tgv uitdroging, medicatie, nutridrink, alles aangepakt om maar wel iets binnen te houden!

Na week 23 nog wel misselijk en spugen bij teveel inspanning maar niet meer de hele dag door gelukkig.

Een troost...het duurt maximaal 41 weken. Heel veel sterkte en dat je er even niet van kunt genieten is logisch!
Alle reacties Link kopieren
dankjewel allemaal.. ga vanmiddag toch de VK is bellen, heb net de herkenningspunten van HG gelezen en er zijn er toch veel op mij van toepassing..



En die medicijnen maken mij niet zo maar slaperig, maar in een hele rare staat tussen wakker en slapen in. Iets waar ik zelf angstig van word omdat ik totaal niet mezelf ben dan en mezelf heel 'vaag' voel.. En rust neem ik alleen maar, lig al 2 weken alleen op bed en verder niks. Ik kan ook verder niks dus wat dat betreft weinig keuze..
Alle reacties Link kopieren
Ga op tijd terug naar je huisarts! Als je eenmaal uitgedroogd bent, dan wordt je alleen maar misselijker. Een ziekenhuisopname met een infuus kan dan heel veel rust geven.



Ik heb ook hyperemesis gravudarium gehad. In mijn geval 5 weken met sondevoeding en uiteindelijk heeft het medicijn zofran mij verlost van het overgeven.



Wanneer ben je voor het laatst naar je huisarts geweest?
Alle reacties Link kopieren
quote:Suykerspin schreef op 04 mei 2017 @ 08:22:

[...]





Ik weet nog dat we in hetzelfde topic schreven en allebei erg ziek waren! Nu zwanger van de 2e en weer zo beroerd? Wat akelig! Fijn natuurlijk dat je weer zwanger bent hoor! Ik vind t nog wat eng moet ik zeggen, hoe doe je dat nu met kind 1 nu je weer zo ziek bent?

@to ook ik ben in mijn zwangerschap erg ziek geweest. Van week 5 tot 23 alleen in bed kunnen liggen, ziekenhuisopname tgv uitdroging, medicatie, nutridrink, alles aangepakt om maar wel iets binnen te houden!

Na week 23 nog wel misselijk en spugen bij teveel inspanning maar niet meer de hele dag door gelukkig.

Een troost...het duurt maximaal 41 weken. Heel veel sterkte en dat je er even niet van kunt genieten is logisch!



Leuk je weer eens tegen te komen:) hoe gaat het nu? Helemaal herstelt na de zwangerschap, fysiek/mentaal? Merkte hier nl dat dat nog best lang duurde. Met weer kunnen eten ben je er meestal nog niet.

Hoe ik het doe.. erm nou meestal niet.. hij gaat 2 dagen p wk naar de gastouder. 1 dag p wk naar mijn ouders en de andere 2 dagen bivakkeer ik met hem of bij schoonouders of bij ouders zodat het in ieder geval niet alleen hoef te doen. Savonds doet man het meeste en in het weekend ook. Ik doe de kleine dingetjes met/voor hem die ik kan, maar thats it.. dus wel dat verhaaltje voor het slapen gaan, maar het spelen/stoeien is voor papa.

Deze week is de achterban bijv op vakantie en dan gaat hij helaas(al vind hij het zelf helemaal prima) 5 dagen naar de gastouder.



Ik zit nog steeds een beetje te hopen dat het straks toch nog overgaat..
Alle reacties Link kopieren
quote:april88 schreef op 04 mei 2017 @ 08:45:

[...]





Leuk je weer eens tegen te komen:) hoe gaat het nu? Helemaal herstelt na de zwangerschap, fysiek/mentaal? Merkte hier nl dat dat nog best lang duurde. Met weer kunnen eten ben je er meestal nog niet.

Hoe ik het doe.. erm nou meestal niet.. hij gaat 2 dagen p wk naar de gastouder. 1 dag p wk naar mijn ouders en de andere 2 dagen bivakkeer ik met hem of bij schoonouders of bij ouders zodat het in ieder geval niet alleen hoef te doen. Savonds doet man het meeste en in het weekend ook. Ik doe de kleine dingetjes met/voor hem die ik kan, maar thats it.. dus wel dat verhaaltje voor het slapen gaan, maar het spelen/stoeien is voor papa.

Deze week is de achterban bijv op vakantie en dan gaat hij helaas(al vind hij het zelf helemaal prima) 5 dagen naar de gastouder.



Ik zit nog steeds een beetje te hopen dat het straks toch nog overgaat..



Poeh heftig hoor! Lijkt me enorm zwaar dat je niet voor je kind kunt zorgen, hoewel die er waarschijnlijk weinig last van heeft. Gefeliciteerd met je zwangerschap overigens! Realiseer me dat ik dat nog niet had gedaan :s. Hopelijk kun je wel een beetje genieten van het idee dat er een 2e aankomt? Kan me zo voorstellen dat je op deze manier niet van het zwanger zijn kunt genieten. Voelde me tijdens de 1e zwangerschap al zo schuldig, denk dat t met zo'n kleintje erbij nog erger wordt. En dan al die mensen om je heen die vertellen dat hun zwangerschap de mooiste tijd van hun leven was. Ik vond er geen zak aan!

Merkte na de bevalling vooral dat ik heeeeeel veel energie verloren had in de maanden ervoor. Heeft een tijd geduurd voordat ik er weer helemaal was. Was wel lekker snel weer op gewicht ;)

Inmiddels net een heftige miskraam achter de rug, dus wel bezig met een 2e maar vind t wel erg spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven