Zwanger worden!

22-05-2017 08:14 468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Wie zit er net als ik nog meer in de spannende fase van (voor een 1e keer) zwanger worden?
Zin om er hier over mee te kletsen?

Bring it on :)
Alle reacties Link kopieren
Ik! In maart gestopt met de pil en deze maand de eerste ronde. Zaterdag mijn nod dus ik wacht met spanning af.
Wij gaan ook voor ons 1e kindje.
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend! En leuk dat je mee kletst!
Ik ben ook in maart gestopt met de pil en heb vorige maand m'n eerste menstruatie zonder pil gehad. Nu woe mijn nod. Echter verwacht ik gewoon een menstruatie te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Dan gaan we dus gelijk op. Spannend, ga je vooraf al een test doen of wacht je echt of je ongesteld wordt?
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht het gewoon maar even af. Heb ook niet echt symptomen of kwaaltjes, jij wel? Ga jij wel eerder al testen?
Alle reacties Link kopieren
Een tip:
Ga niet testen voor de nod!
Daar maak je jezelf namelijk alleen maar gek mee.
Je kunt positief testen voor nod en toch ongesteld worden op nod.

Echt gun jezelf de rust om dat soort dingen niet te weten en gewoon te testen op of na nod.
Helemaal als het wat langer gaat duren voordat je zwanger bent, maak je jezelf compleet gek door te testen voor nod.

En allebei succes! Dat het jullie maar snel gegund is!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip groenebroek! Ik heb inderdaad ook helemaal geen zin om mezelf gek te maken. Het is al spannend genoeg. En ik begrijp dat hoe langer het duurt hoe gekker je wordt.
Ben jij op dit moment ook 'bezig'?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga op mijn nod testen, zaterdag dus. Ik heb wel kwaaltjes. Pijnlijke borsten, moe, hoofdpijn en ik zit ineens onder de pukkels terwijl ik daar normaal geen last van heb. Maar ik denk zelf dat mijn lichaam me in de maling neemt, omdat ik het graag wil. En je gaat ook ineens wel heel bewust naar je lichaam luisteren en zoeken naar allerlei symptomen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat klopt inderdaad wat je zegt. Plus merkte ik ook de vorige maand al, dat heel veel nieuwe kwaaltjes komen door het stoppen met de pil/normale cyclus. Dus dat kan verwarrend zijn. Het enige dat echt uitsluitsel zal geven is de tijd..!
Maar ik snap dat het extra spannend is met kwaaltjes!
Alle reacties Link kopieren
Ja inmiddels al weer 3 jaar (mei 2014).
Inmiddels ook mm doorlopen en labeltje 'onbegrepen verminderd vruchtbaar' gekregen. Vandaar ook mijn tip.

Succes dames!
Alle reacties Link kopieren
Dat is vervelend om te horen en dat is al een lange tijd om onzekerheid mee te dragen terwijl je zo graag iets wilt. Ik ga er ook zeker niet vanuit dat het (snel) lukt. Denk eerder aan het omgekeerde. Ben ook al ietsje ouder.
Goed om deze nuchterheid te bewaken en bedankt daarvoor. Uiteraard hoop ik dat het jou ook gegund is!
Alle reacties Link kopieren
@groenebroek wat vervelend voor je zeg.. is er nog wel een mogelijkheid om zwanger te worden of zit je nog in een traject?

@farelly hoe oud ben je als ik vragen mag? Omdat je denkt dat het langer zal gaan duren..

Ik ben zelf 27, mijn man ook. Stiekem hoop ik dat ik snel zwanger ben. Ook omdat ik in het verleden al eens zwanger ben geraakt door de pil heen, die ik toen niet helemaal goed nam overigens.
Alle reacties Link kopieren
@Uiltje0789
Ik ben 34 en dat hoeft natuurlijk helemaal geen reden te zijn.
Maar ik ga er gewoon niet van uit snel zwanger te zijn. Misschien kan ik me dat ook gewoon niet voorstellen! Hoop in ieder geval heel erg dat het gegund is.

Wauw, door je pil heen zwanger! Dan kan ik me voorstellen dat je hoopt het nu ook weer snel te zijn. Is dan toch een referentie!
Alle reacties Link kopieren
Nouja het was niet helemaal een referentie. Het liep toen mis na ongeveer 10 weken, dat was ook het moment dat ik er pas achter kwam. Ik merkte er niks van toen. En ik slikte de pil altijd door dus ik werd zoiezo al nooit ongesteld.

Maar goed nu gaan we er dus volle bak voor en dan merk je alles!😂😂
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad zo maf he, dat je toen niets merkte en nu van alles. Gekke geesten en lichamen hebben we 😀
Het was niet echt een referentie dan, maar wel een bevestiging dat zwanger raken kan/lukt. Maar niet iets om echt mee te kunnen vergelijken nu.

Ben benieuwd en ook of er nog meer meiden zich melden
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd, gezien de hoeveelheid topics denk ik dat de meeste al wel ergens in mee schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik! Was op zoek naar een topic waar niet al maanden werd geschreven hihi. Morgen is het dag 12 van mijn cyclus en dan gaan we het voor de eerste keer proberen. Zo spannend! Ben benieuwd hoe het gaat, maar weet dat de kans dat de eerste keer raak zal zijn klein is dus ga nergens vanuit...
dana-100 wijzigde dit bericht op 29-07-2017 16:45
Reden: herkenbaarheid
4.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dana, wat spannend en welkom :)
Ik ben vandaag ongesteld geworden. Had ook echt niet anders verwacht, maar toch stiekem wel gehoopt natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ja gezellig! Inderdaad een forum waar niet al maanden in is geschreven :) Mijn vriend en ik zijn 27 jaar en willen gaan voor ons eerste kindje!

Ik ben in februari gestopt met de pil en twee weken geleden pas ongesteld geworden dus ik hoop dat alles nog op gang moet komen. Dit wordt onze eerste ronde :)
Alle reacties Link kopieren
Hi JackyM, ook welkom!
Alle reacties Link kopieren
Welkom dana-100 en jackyM!

@Farelly. Jammer! Op naar de volgende ronde.

Ik moet nog even tot het weekend wachten.

Vind het wel heel leuk dat we allemaal in de eerste ronde zitten of net aan de tweede beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Dat schept toch een 'band' he 😂
Ik vind het ook leuk, de meeste vriendinnen weten ook niet dat we er mee 'bezig' zijn dus kun je het hier wel fijn delen en er over hebben.


En inderdaad op naar de volgende ronde!

@Uiltje0789 spannend dit weekend!
Alle reacties Link kopieren
Thanks Farelly en uiltje! Bij ons weet ook niemand dat we ermee bezig zijn, voelt een beetje geheimzinnig haha ;-D
Alle reacties Link kopieren
Hier inderdaad ook niemand die het weet! Des te groter de verrassing hihi. Ben trouwens al jaren niet aan de pil, maar ben vorige maand gewoon begonnen met foliumzuur en nu dus beginnen met proberen. Ben benieuwd hoe lang het duurt. En dan moet alles nog maar goed gaan, want ben me daar ook zeker bewust van! Gebruiken jullie ovulatietesten?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in februari gestopt maar ben pas deze maand ongesteld geworden.. Ga nu dus wel ovulatietesten gebruiken om te kijken of ik wel een ei heb. Maak me er wel een beetje zorgen over, maar we moeten maar zien hoe het gaat lopen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven