Zwanger worden 2e/3e/.. kind vanaf zomer 2017

26-05-2017 20:03 907 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!

Er zijn al een aantal volle topics dus vandaar dat ik wil kijken of er meer animo is!

Ik ben Maloe, 33 jaar en moeder van 2 kinderen van 3 en 1 jaar. Deze zomer (waarschijnlijk augustus) denken we voor ons derde kind te gaan. Mijn wens voor een derde is meer mijn ding dan die van mijn man, maar hij staat er wel voor open:)

Wie wil ook voor haar tweede of derde kind gaan?
[td][/td] [td][/td] [td]kinderen 5 en 1[/td] [/tr]
Naam Leeftijd Kind nr Wanneer voor het echt? N.O.D. Zwanger Wanneer uitgerekend? Bijzonderheden
Maloe84 33 3 maart 2018 :heart: 22 januari zoon 4 dochter 2, miskraam aug '17 + febr ‘18
Nora 37 2 oktober 2017 solomoeder, dochter 2
Koekie27 33 2 :cheer2: 2 augustus 2018 dochter 1
Greys86 30 / 39 2 augustus 2017 :cheer2: 21 mei 2018
WWW7 29 2 mei 2017 zoon 1,5
XBarbabella 29 3 maart 2017 :cheer2: 18 april 2018 zoons 2 en 1, PCOS
Lavendel27 27/29 2 juni 2017 :cheer2: kind 16 maanden
I-Twinkle 33/36 2 juni 2017 zoon 1,5
Zwitsalaap 27 2 juni 2017 dochter 3
Joly1113 33/34 3 maart 2017 :cheer2: 6 april 2018 kindjes van 4 en 6
Tamagotchi 25 2 november 2016 :cheer2: 30 april 2018 zoon 15 maanden
Bij verandering in de tabel graag dikgedrukt aangeven. Als je een week of 4 niets geschreven hebt haal ik je uit de tabel. Mocht je er weer in willen geef even een seintje.
anoniem_167812 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 20:55
73.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
He hallo Maloe84!

Ik zou graag meeschrijven als het kan :) Zoek al een poosje naar een topic zoals deze. Zelf ben ik 24, en partner 32. We hebben al een zoontje van bijna 2,5, en willen als het goed is ook vanaf die tijd gaan proberen voor een tweede kindje. Ligt er ook even aan of onze verbouwing op schema ligt. Heb je altijd al een wens gehad voor een gezin met 3 kindjes of is dat pas later gekomen?

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik sluit me graag bij jullie aan!
Ik ben 33 en heb een dochter van bijna 1. Ik geef nog borstvoeding en heb nog geen cyclus gehad sinds de geboorte. We hebben nu besloten om maar te zien wanneer een tweede ons gegund is. Het zou leuk zijn om ergens dit jaar weer zwanger te worden, maar als het wat langer duurt is dat ook niet erg. Leuk om ervaringen te delen!
Hoi!!

Ook ik sluit me graag bij jullie aan!
Ik ben 33 en in april 2016 mama geworden van een prachtige tweeling (meisjes). Dit wel met een beetje hulp, omdat ik geen eisprong had van mezelf.
Gelukkig was enkel clomid (tabletten) voldoende en was ik snel zwanger van onze dochters.

Op dit moment heb ik nog een spiraaltje, maar deze ga ik over ongeveer 3 maanden laten verwijderen. Dit omdat mijn vriend eind mei 2018 nog een examen heeft, dus het is handiger als ik iig niet voor die tijd uitgerekend ben (mocht het in 1 keer raak zijn).

Het hoeft overigens niet zo te zijn dat we weer hulp nodig hebben, dus we willen het eerst een tijdje zelf proberen!

Maar ik heb er wel weer heel veel zin in! Dat moment van een positieve test, haha 😁.
Alle reacties Link kopieren
Wow een tweeling en toch al redelijk snel weer voor de volgende! Leuk hoor! Hoewel het best (weer) een tijdje kan duren, maar je weet maar nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik klets graag mee!
Ik ben 32 en heb een dochtertje van bijna 1,5. We hebben deze maand een eerste poging gedaan en ben inmiddels twee dagen overtijd maar de test was vanmorgen hagelwit. Als ik toch ongesteld word, wat ik wel verwacht, dan laten we volgende maand aan ons voorbij gaan. Teveel jarigen in maart :P

Het eerste jaar vond ik erg zwaar en moest er niet aan denken dat er een tweede zou komen. Ik zie best op tegen de babytijd. Maar sinds ze kan lopen en de eerste woordjes komen kan ik alleen maar genieten.
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!
Ik zou het ook leuk vinden om mee te schrijven. Ik ben 35, partner 34, en we hebben een zoon van 6 en een dochter van 4. Na lang twijfelen van mijn kant hebben we toch besloten voor een derde te gaan. Wel gaan we pas in oktober echt beginnen, dat komt qua werk beter uit. Ik vind het heel spannend, leuk om ervaringen uit te delen!
Alle reacties Link kopieren
He hallo andere dames :)

Koekie, wat fijn dat de borstvoeding nog loopt. Vind je het lastig dat je nog geen cyclus hebt, of ben je er vrij relaxed onder? :)

Yara,
Wat leuk een tweeling! Ik kan me je gevoel goed indenken, dat je graag weer een positieve test zou willen zien. :) Ja dat is misschien wel fijn, dat je vriend zn examen al achter de rug heeft!

Mywickedlife,
Oh wat spannend, al begonnen! Jammer dat je test negatief was, misschien over twee dagen nog eens herhalen? Die van kruidvat schijnen erg gevoelig te zijn!

Dajka,
Wat leuk ja, een derde. Jullie gaan dus in Oktober beginnen? :) Mag ik vragen waarom, of vind je dat gek? :-$ Hoop dat het dan gauw raak is!


Bij ons is het wel zeker dat we een tweede willen. Alleen welke maand nu precies beginnen is nog even afwachten. Mijn gevoel wil het liefst nu maar mijn verstand houd me nog tegen :-p. Hebben jullie ook dat je man/vriend soms 'gek' lijkt te worden over het onderwerp 2e/3e kind? Ik merk aan mijzelf dat ik het er onbewust toch vaak over over begin. Gelukkig kan die van mij er om lachen. Maar merk toch dat hij er toch wat nuchterder in staat dan ik. Heel verhaal weer, sorry dames💋
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa ik doe graag mee! Wij zijn 29 en 30. Onze zoon is 16 maanden en wij gaan voor een tweede vanaf nu ;)
Ik wilde al vanaf zijn verjaardag maar mijn man was er nog niet aan toe. Nu gelukkig wel!! Halverwege juni heb ik een eisprong , vorige keer was ik na een cyclus al zwanger, spannend weer vind ik!
Alle reacties Link kopieren
Joepie leuk dat er animo is!!

@kopjekoffie: ik kom zelf uit een gezin van 3 en ik vind de dynamiek heel leuk, dus ja, ik denk wel dat ik dat altijd al wel voor ogen had. Ik moet zeggen dat toen onze dochter nog in haar eerste jaar zat ik wel dacht hmm misschien is 2 ook wel genoeg haha.. En denk dat nu nog steeds weleens, net als mijn man dus. Ook hebben we het gehad over wat als het kindje een chromosoonafwijking blijkt te hebben? Hihi dat vaak beginnen over een derde probeer ik maar een beetje te vermijden, maar vorig weekend een goed gesprek over gehad.

@koekie: nog borstvoeding, mooi zeg! Wacht je eerst je menstruatie af of zijn jullie al wel actief aan het proberen?

@ yara: wauw een tweeling! Het gaat goed met de meiden dus dat jullie nu alweer toe zijn aan een derde?:) Heb je niet de neiging weer met clomid te beginnen omdat dat zo goed ging?

@wicked (even afkorten;)): spannend!! Herkenbaar van je eerste jaar, dat had ik ook heel erg na de 1e. Ook wel van genoten maar moest vooral erg wennen aan die tijd. Vond het na het eerste jaar leuker worden. Dat vond ik bij de 2e trouwens ook, (febr 1 geworden) maar toen hadden we de zorg ook nog voor de 1e dus dat leidde ook wel weer af.

@www7: is echt weer spannend een 2e! Misschien heeeeel iets minder dan de 1e omdat je weet dat het kan lukken maar toch:)
Alle reacties Link kopieren
@ dajka: wat waren je twijfels? En wat heeft toch de keuze voor een derde gemaakt?

@ iedereen: ik heb voor het overzicht een tabel gemaakt maar mocht je dat helemaal niets vinden laat maar weten dan haal ik je er weer uit! Als je wat aangepast wilt hebben graag dikgedrukt :-D
Alle reacties Link kopieren
Welkom WWW7!

En handige tabel Maloe84 :-) !
Overzichtelijk zo.
Alle reacties Link kopieren
Leuk zoveel belangstelling!

Maloe, de leeftijd van 1 en 3 vond ik echt pittig. Wel leuk dat jullie dan een klein leeftijdsverschil hebben, mocht het een beetje snel lukken. Ik heb lang getwijfeld omdat ik het gewoon al druk genoeg vond met twee, maar ergens gewoon het gevoel heb dat een derde toch wel heel leuk zou zijn. Soms twijfel ik nog steeds wel eens, maar het slaat toch vaker door naar een ja. Man wil sowieso graag, waardoor ik het gevoel heb een knoop te moeten doorhakken.

kopjekoffie, pas in oktober omdat ik in september aan een nieuwe functie op mijn werk begin. Natuurlijk niet ideaal om meteen zwanger te zijn, maar om zwanger te beginnen lijkt me nog minder...

Fijne tabel!
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Er zit hier 1 vriendin van me op dit forum en als ze dit leest dan moet ze me maar even appen.

Ik had vanmorgen een positieve test!! Een hele lichte streep op de 2 v 5 van het Kruidvat dus net nog een CB gehaald en die gaf aan 1-2 weken zwanger.

Zo snel had ik hem niet verwacht hoor! Dit was de eerste ronde en zo heel spannend hebben we het afgelopen maand niet gemaakt maar blijkbaar was het genoeg :-D

Het moet nog even landen geloof ik. Als alles goed gaat dan hebben we over 8 maanden dus twee hummeltjes in huis.
Alle reacties Link kopieren
Wow wicked gefeliciteerd!!

Leuk om te lezen dit allemaal, heel herkenbaar. Onze jongste is nu 3 en we hebben het nu alweer een tijdje over een derde kindje. De wens komt ook vooral vanaf mijn kant maar manlief begint er nu ook aan te wennen. Of we er echt voor gaan? Nu nog niet, maar hopelijk wel deze zomer. Ik vind het daarom heel leuk om jullie te volgen. En hopelijk sluit ik deze zomer bij jullie aan!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschreven. Wij hebben 1 dochter die in oktober 2016 geboren is. In augustus gaan we beginnen voor een 2e.
We willen geen groot leeftijdsverschil aangeZien wij ook iets ouder zijn. De vorige keer duurde het een half jaar toen zwanger maar helaas miskraam maar maand later alweer zwanger hopelijk nu ook snel zwanger maar zonder miskraam. Ik reageer van de week iets uitgebreider zit nu op mijn telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd wicked!! :cheer: Wat een goed nieuws! En inderdaad heel snel haha.. kan me voorstellen dat het even moet landen
Alle reacties Link kopieren
@angel en vlindertje: welkom!

@dajka: herkenbaar hoor, bij ons zit er 2,5 jaar tussen de kinderen en dat vinden we een mooie leeftijd. Onze dochter was het eerste jaar heel makkelijk dus dat voelde niet heel druk, maar nu ze meer 'aanwezig' is is het vaak wel drukker.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd wicked! Wat snel! Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! Vind het wat onwerkelijk en wil vooral niet teveel nadenken over alles wat komen gaat. Heb geen hele fijne zwangerschap gehad (nauwelijks geslapen) en een zwaar eerste jaar met de baby.
Ons dochtertje is over het algemeen het zonnetje in huis maar slapen blijft een probleem en het is een hele pittige dame die weet wat ze wel en niet wil.

Voelde me gisteren heel even een momentje schuldig naar haar toe. Alle aandacht en rust die ze nu krijgt, wordt straks overhoop gegooid.

Heeft jullie omgeving enig idee dat jullie een wens hebben voor een tweede of derde kindje? Omdat ik tot enkele maanden geleden heel hard riep dat er echt geen tweede kwam, heeft iedereen zich berust in dat feit. Denk dat vooral de opa's en oma's compleet overdonderd zullen zijn van het nieuws en hun vraagtekens er bij hebben of we dit wel moeten doen (gezien de zware start en onze pittige peuter).
Alle reacties Link kopieren
Wicked! Van harte gefeliciteerd, wat fijn zeg. Geniet er van :)!

Vlinder, Schrijf lekker mee hoor! Je bent van harte welkom.
Duimen dat je snel kan meeschrijven :)

Angel, ook jij welkom!
Mooie maand om te beginnen, en leuk dat als het snel is, niet teveel in leeftijd schelen. Heb je de miskraam een plekje kunnen geven? Of is dat te persoonlijk? :-$
Alle reacties Link kopieren
Wicked, ik begrijp het schuldig voelen. Had ik ook naar de eerste toe toen de tweede kwam. En andersom ook, zij heeft als baby niet zoveel aandacht gekregen als haar oudere broer, maar wel genoeg. Maar nu zijn ze zo leuk samen :heart: . Natuurlijk ook wel eens ruzie maar ik kan echt zien dat ze veel aan elkaar hebben. Wat spannend dat je omgeving dit niet gaat verwachten, des te leuker om ze te verrassen. Mijn vrienden weten dat ik twijfel over een derde, maar familie gaat het niet verwachten denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Angel, vlinder welkom! Vlinder hou oud is je oudste kind als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, alweer veel reacties!

@maloe, bedankt voor het maken van de tabel. Lekker overzichtelijk zo.
We zijn in die zin actief aan het proberen dat we geen anticonceptie meer gebruiken. Dus het zou kunnen dat ik opeens een eisprong heb (eens moet de eerste weer zijn) en zwanger raak. Maar dat kan ook best nog even duren (zowel de eisprong als het zwanger raken).
@kopjekoffie, ik vind het niet erg dat ik nu geen cyclus heb, zou het ook niet erg vinden als zwanger worden nog even duurt. Onze dochter is nog geen 1 en in eerste instantie wilden we ook nog wel wat langer wachten, maar nu hebben we zoiets van "het zou wel heel leuk zijn". Dus... we zien het wel! Wat ik wel lastig vind is dat ik geen idee heb wanneer ik zou moeten testen. Dus laatst gewoon maar even testje gedaan, maar die was dus negatief.
@wicked, gefeliciteerd!!! Super snel! Wat fijn. En jij en iedereen om je heen hebben nog 9 maanden om aan het idee te wennen en voor te bereiden. Komt vast goed! Ik riep het eerste half jaar ook dat er echt niet snel een tweede zou komen (veel huilen, weinig slapen etc), maar zie het nu toch wel weer zitten.

Hebben jullie ook dat je deze keer wat relaxter bent omdat je al weet dat het een keer (of meerdere keren) gelukt en goed gegaan is? Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk zoveel reacties !! Wicked gefeliciteerd , spannend zo die eerste tijd!

Ik vind het wel weer heel bijzonder en raar, bij de vorige wisten we niet waar we aan begonnen (het 'hebben' van een kind) maar dat is nu anders. Het voelt anders dan de vorige keer! Wij gaan wel echt actief rondom de eisprong bezig. Ik merk ook al dat ik een beetje ongeduldig wordt Haha, heb er weer zin in het zwanger zijn!
Zie wel wat op tegen hoe ik dat straks doe met 2 kleintjes, ik gaf 10 maanden borstvoeding en mrt werken was dat heel intensief. En toen was het er nog maar 1! Maja zal wel loslopen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven