36+ weken zwanger! Even klagen over de laatste loodjes :)

29-05-2017 09:21 300 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ben ik 36 weken en 4 dagen zwanger en ik ben 22 juni uitgeteld. Erg spannend wordt het voor mij wsl niet, aangezien er een keizersnede gepland staat op 16 juni, maar toch vind ik het wel fijn om even lekker te klagen over het warme weer en de bijbehorende olifantenpootjes :-D Wie heeft er zin om mee te schrijven over de laatste weken van de zwangerschap?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Dit is voor mij al enige tijd geleden, maar zeer herkenbaar, ook in zulke hitte zwanger. Doe het rustig aan, heel rustig aan. Het wordt morgen waarschijnlijk koeler. Sterkte!
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik meld me! 37 weken nu, en inderdaad olifantenvoeten! Het lijkt alsof mijn hele lijf opzwelt....
Goed slapen heb ik al opgegeven ;-)

Volgens mijn collega's heb ik zoveel geluk dat ik met dit mooie weer met verlof ben! Ik had liever in de kantoor-airco gezeten....

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Check! 37+3 vandaag... 16 juni uitgerekend.. Heb het voeteneind van mijn bed omhoog gezet, wat er voor zorgt dat ik in ieder geval snachts wat vocht kwijt raak, maar na een uur of 2 blijkt alles voor niks:)
Het is allemaal net even wat zwaarder dan met het koudere weer...
Wat ik dan wél fijn vind is dat je niet zoveel lagen kleding aan hoeft.. Een heerlijke maxi rok met een topje... Geen polonaise:)
Alle reacties Link kopieren
Dank je Belle! Ik heb nog een kleine die begin juli 2 wordt dus helemaal rustig aan doen gaat niet maar probeer idd zoveel mogelijk rust te pakken. Hij blijft de vaste dagen ook naar de opvang gaan dus geen verandering voor hem en toch wat meer rust voor mij :)

Haha idd elf! Zonnig weer is fijn maar 30+ is gewoon te warm, dat vind ik ook als ik niet zwanger ben. 20/25 graden is prima! Heel goed slaap ik ook niet meer maar alles totaal weet ik toch meestal nog wel zo'n 8 uur te pakken, geluk heb ik met zoon die prima slaapt! Jij ook sterkte :-D
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ja idd each! Lekker kort shortje met hemdje oid, slippers. Al die kleding was ik ook wel beu, het zit gewoon niet lekker meer op een gegeven moment!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Meld! 37,5 week. En lekker warm :). Desondanks nog gewoon aan het werk om laatste dingen af te ronden (eigen bedrijf), maar begin wel een beetje naar een coconnetje te verlangen eigenlijk. Slapen ook echt drama, op een of andere manier ben ik echt hyper 's avonds.

@elf ik ben naar Ikea gegaan dit weekend, lekker koel :)

@bam spannend en bijzonder dat je al weet wanneer en hoe je gaat bevallen lijkt me...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik lang zal meeschrijven maar ik ben vandaag 39+4wkn. Hier ook hele erge opgezwollen voeten. Ik voel de vocht doortrekken naar m'n enkels.
Kan nu alleen nog maar slippers aan, dus ik vind het mooie weer wel goed :).
Maar door de bekkeninstabiliteit kan ik gwn niet meer lang lopen en staan.
Daarbij heb ik nu ook een blaasonsteking, daar heb ik een antibiotica voor gekregen.

Maar we zijn heel benieuwd en kijken erg uit naar de komst van de baby..
anoniem_250773 wijzigde dit bericht op 29-05-2017 10:18
5.18% gewijzigd
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Frankies; Heftig lijkt me, om nog te werken. Eigen bedrijf is miss anders.. ik doe staand werk, vorige keer met gemak doorgewerkt tot 36 weken, nu met 15 weken al thuis vanwege longontsteking. Na 3 weken weer gaan werken maar zo moe gebleven tot in maart ik weer ziek werd (en ik ben echt nooit ziek), toen maar aan de bel getrokken en iets minder gaan werken, daardoor met 34 weken met verlof maar had het langer ook echt niet getrokken. Dus petje af voor jou! Ik heb de vorige keer ook een geplande keizersnede gehad, ik vind het wel fijn :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Simarik, voor jou echt het einde in zicht! Hoewel we nog wel tegelijk kunnen zijn als jij nog even doorloopt haha. Ik vind warm weer ook heerlijk maar gewoon max 25 graden als het ff kan :-D

Voor jullie allemaal de eerste?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
@ Bam, dat zou maar zo kunnen.
Het is niet mijn eerste, dus gelukkig weet ik hoe het voelt en waar ik strax aan toe ben maar natuurlijk is elke bevalling anders. Bij mij was er wel gezegt dat bij elke zwangerschap de bekkenpijn meer/erger word en dat is ook zo. Dus na deze zwangerschap, ben ik wel klaar.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
@bam ik heb zittend werk en kan tussendoor even gaan liggen, dus is wel te doen. Alleen ik moet wel hard nadenken en dat gaat steeds lastiger :hyper:

Hier ook de tweede.

En wow @simarik jij bent er al bijna. Wat spannend. Ging je vorige bevalling goed?
Tjee BAM, ben je alweer 36 weken?? Ik begrijp je helemaal, ben nog elke dag blij dat ik niet meer zwanger ben :$

mooie dag om te bevallen, 16 juni! :) veel succes en geluk!

En voor de rest van de dames hier ook succes en geluk :)
Alle reacties Link kopieren
Check! Dikke voeten en slecht slapen! 39 weken nu van de eerste dus hopelijk duurt het niet lang meer ;-) vliegtuigsokken / steunkousen direct na het opstaan aantrekken hielp hier trouwens wel, maar vind ik nu echt te warm. Stuk fietsen helpt ook. Blaasontsteking ben ik net vanaf. Nu alleen nog hooikoorts whaha.
bam_1984 schreef:
29-05-2017 10:20
Simarik, voor jou echt het einde in zicht! Hoewel we nog wel tegelijk kunnen zijn als jij nog even doorloopt haha. Ik vind warm weer ook heerlijk maar gewoon max 25 graden als het ff kan :-D

Voor jullie allemaal de eerste?
De eerste ja!

Hoe gaat het met jullie Lux? Heeft de kleine last van de warmte? Daar ben ik zelf een beetje bang voor, dat wanneer de kleine er is hij veel last gaat krijgen van de hitte. Of valt dat wel mee omdat ie zolang in mijn buik gewend is?
Alle reacties Link kopieren
Ha! 39 weken en enorm dikke voeten en benen :-( ben echt aan t wachten tot de kleine komt (ook 1e).
Heb sinds een paar dagen ENORME honger, trek in alles wat ik maar kan bedenken, is dat herkenbaar bij anderen? Vind het vervelend, want was al behoorlijk aangekomen en nu icm veel vocht vasthouden ben ik echt bang dat het nooit meer goed gaat komen met me..
Hier 36.5 en mijn kuiten gaan naadloos over in voeten. Tenzij ik schoenen aangehad heb, dan zijn die dunner dan het stuk been erboven. Gelukkig heb ik verder niet echt last van het vocht vasthouden, wel van de warmte. Vanmiddag zal het wel naar mijn hoofd stijgen, maar het is even een kwestie van uitzitten tot morgen.

Elf, de baby is nu jouw lichaamstemperatuur gewend, dus het zal wel meevallen. Baby heeft het hier ook goed naar zijn zin -stuitert alle kanten op-, terwijl ik elke beweging al eentje teveel vind.
Alle reacties Link kopieren
Wat een herkenbaarheid 😃

Ik ben nu 36 weken en 3 dagen zwanger, 23 juni uitgerekend.

Ook ik heb zo'n last van opgezette voeten en enkels, pas bijna geen schoenen meer, alleen een paar wandelsandalen met klittenband en ook die gaan nog amper dicht. Mn trouwring hebben we twee weken geleden met afwasmiddel en hard trekken afgedaan, leek ons voor nu even beter. Slapen is zo lastig nu, mn heupen gaan echt pijn doen snachts doordat ik alleen maar op rechter- en linkerzij kan slapen. En ondertussen 5x per nacht naar de wc...

Zometeen een zwangerschapsmassage van een uur, ben heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
@Hassebassie: ik heb al 8 maanden onstilbare honger en me er maar aan toegegeven. Ik ben inmiddels lekker zacht en rond overal. :) Dus ik zou lekker eten waar je zin in hebt, die laatste week gaat niet meer het verschil maken en het hoeft er niet aan te blijven zitten. Ik ben bij mijn eerste in twee maanden alles kwijtgeraakt en meer. Je hebt het even nodig blijkbaar. En misschien hoeven het niet allemaal kroketten te zijn :).

@elf ook wel benieuwd naar hoe dat werkt met die kleintjes en warmte.... mijn eerste kwam in een sneeuwstorm dus dat was kruiken voor en na, maar nu ook geen idee hoe dat werkt :).
Alle reacties Link kopieren
Ja herkenbaar die honger Hassebassie. Ik probeer het enigszins gezond te houden en ga er vooralsnog vanuit dat het na de bevalling wel goed komt. 15 kilo aangekomen... Snel bevallen zou wel helpen he ;-)
prinzessin schreef:
29-05-2017 11:43
Hier 36.5 en mijn kuiten gaan naadloos over in voeten. Tenzij ik schoenen aangehad heb, dan zijn die dunner dan het stuk been erboven. Gelukkig heb ik verder niet echt last van het vocht vasthouden, wel van de warmte. Vanmiddag zal het wel naar mijn hoofd stijgen, maar het is even een kwestie van uitzitten tot morgen.

Elf, de baby is nu jouw lichaamstemperatuur gewend, dus het zal wel meevallen. Baby heeft het hier ook goed naar zijn zin -stuitert alle kanten op-, terwijl ik elke beweging al eentje teveel vind.

Kun jij nog schoenen aan? O_O Ik draag enkel nog maar slippers....

Mijn baby is ook erg druk, vooral wanneer ik wil gaan slapen.... Ik hoop dat je gelijk hebt en dat hij hoogzomer straks minder last van de warmte heeft dan ik!
Alle reacties Link kopieren
Jaaa Lux, wat vliegt de tijd (ook al voelt dat nu even niet zo). Jij bent dus al bevallen! Lekker hoor, alles goed met jullie kleine man? En de bevalling? Geniet ervan, het is jullie zo gegund!

Leuk alle verhalen te lezen en herkenning te vinden! Slapen gaat hier nog wel redelijk, wel elke 2 uur "even" draaien (lees: walrus praktijken) maar slaap goed weer in.

Ik ben de eerste zwangerschap 28 kilo aangekomen en nu zo'n 22 :biggrin: ach ja, dat is er straks zo weer af.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog wel schoenen aan kunnen maar slippers is gewoon veel fijner nu, als het kan qua temperatuur. Sowieso met aantrekken, Haha.

Hier ook meer bewegingen de laatste dagen, snachts is ze gelukkig rustig :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
bam_1984 schreef:
29-05-2017 12:32
Jaaa Lux, wat vliegt de tijd (ook al voelt dat nu even niet zo). Jij bent dus al bevallen! Lekker hoor, alles goed met jullie kleine man? En de bevalling? Geniet ervan, het is jullie zo gegund!

Leuk alle verhalen te lezen en herkenning te vinden! Slapen gaat hier nog wel redelijk, wel elke 2 uur "even" draaien (lees: walrus praktijken) maar slaap goed weer in.

Ik ben de eerste zwangerschap 28 kilo aangekomen en nu zo'n 22 :biggrin: ach ja, dat is er straks zo weer af.

Kun je me dat beloven? Ik durf de weegschaal niet op..... Ik woog 60 voor de zwangerschap, maar voel me nu 100 kg. @(

En oh dat omdraaien in bed is ook herkenbaar!
Alle reacties Link kopieren
@ Frankies, de vorige bevalling ging goed. Ik had een ruggenprik, daardoor was alles verdoofd ivm de bekkeninstabiliteit. Zonder prik kon ik mijn benen gwn niet spreiden en deed het zoveel pijn. Maar het herstellen duurde ook wel wat langer.

@ Hassebassie, dat honger en trek herken ik ook + ik voel me net een opgeblazen eend.
•°: Don't be the same, be better!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven