Help! Dan blijk je zwanger van je date

31-05-2017 17:12 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nooit gedacht dat mij dit zou overkomen en nu zit ik met de handen in mijn haar.

Ben begin 30 en nu 2 jaar gescheiden... Heb 2 kinderen uit mijn huwelijk en een goede baan. Een half jaar geleden leerde ik een leuke man kennen.. De eerste keer dat ik weer ging daten sinds de scheiding. We hebben een enorm leuke tijd gehad maar ik merkte dat toen het serieus begon te worden ik niet echt een serieuze toekomst met hem zag. Drie weken geleden heb ik dan ook een punt gezet achter onze "relatie". We hebben af en toe nog wel vriendschappelijk contact en hij is zelfs van het weekend een bakje koffie komen doen...

Maar nu komt het... Misselijk, moe en overtijd... Dacht laat ik eens testen... Knalpositief!!! Ik heb een test gehaald met indicator en die geeft aan 1-2 weken, gelukkig erg pril. Hoewel ik absoluut tegen abortus ben, heb ik morgen direct een afspraak gemaakt bij de huisarts. Ik hoop dat het nog kan met een abortuspil.

Maar nu mijn dilemma... Moet ik hem hiervan op de hoogte stellen? Ik weet dat hij geen kinderen meer wil en ook ik ben absoluut niet in de positie om nu nog een kindje op de wereld te zetten en groot te brengen.. Ook naar mijn andere kinderen toe... Ik heb er meerdere redenen voor. (oh wat klinkt dit egoistisch :() Vreselijk en iets waarvan ik dacht dat ik het nooit zou doen.. Ik kan morgen gewoon gaan en doen alsof er niks is gebeurd... Ik weet het even niet...

Ben zo overvallen hierdoor dat ik het even niet overzie... Ik weet dat ik uiteindelijk die keuze moet maken maar ik zou graag even de mening van anderen willen...

Oh ik ben gewoon netjes aan de pil, nee... Nooit vergeten en ook niet ziek geweest. Ik hoop dat jullie advies voor me hebben hoe hier het beste mee om te gaan.
Je hebt het dus niet veilig gedaan.
Een test bij de huisarts kan dan ook geen kwaad.
En je raakt niet zomaar zwanger.

Abortus is niet altijd een optie. Maar in jouw geval zou ik het wel weten. Alleenstaande moeder met al kinderen en zwanger van een scharrel....Tja, daar kiest niemand met plezier voor die positie.
Alle reacties Link kopieren
Er is tich iets misgegaan in het pilgebruik..wellicht slik je het al te lang.
Wat je ook besluit het word niet makkelijk . Tip betrek iemand er bij die dicht bij je staat zodat diegene er voor je kan zijn.
En waarom hem inlichten?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niks vertellen..
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
31-05-2017 17:17
Je hebt het dus niet veilig gedaan.
Een test bij de huisarts kan dan ook geen kwaad.
En je raakt niet zomaar zwanger.

Abortus is niet altijd een optie. Maar in jouw geval zou ik het wel weten. Alleenstaande moeder met al kinderen en zwanger van een scharrel....Tja, daar kiest niemand met plezier voor die positie.
De keus is inderdaad gemaakt, de vraag is alleen of ik hem op de hoogte stel
Alle reacties Link kopieren
Als je nog contact met hem houdt, dan zou ik het hem wel vertellen. Verwacht je dat ook het vriendschappelijke binnenkort afgelopen is, dan niet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem niet op de hoogte stellen. De relatie is voorbij, er komt geen kind, je hebt al een beslissing gemaakt. Sterkte!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het mijn ouders meteen verteld... Die zijn momenteel een enorme steun voor me
Abortus is niet alleen voor meisjes van 16. Ik begrijp wel dat je niet zit te wachten op een kind met iemand waar het niet geheel met klikte. Ik ben getrouwd maar vind het ouderschap soms best een uitdaging hoor. Laat staan dat je het met iemand doet waarmee je het maar 'moet' doen omdat je het principieel goed achtte.

Ik zou het hem niet vertellen. Hij weet er niet van, jij hebt je keus gemaakt en hij wil ook geen kinderen meer. Lijkt me een prima oplossing.
yourlocalhero schreef:
31-05-2017 17:18
Er is tich iets misgegaan in het pilgebruik..wellicht slik je het al te lang.
Bij langdurig pilgebruik loop je het risico zwanger te raken/
Wat een onzin toch weer.

TO scharrel niets vertellen (wat zou hij ermee moeten?) en naar de huisarts voor een abortuspil.
Alle reacties Link kopieren
Tsjonge, die pil vandaag de dag.....

wat voor meerwaarde denk je dat vertellen heeft : dat hij met je mee gaat ? Gedeelde smart ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Weghalen en niks vertellen.
Als de keuze heel duidelijk gemaakt is, zou ik hem niet inlichten.

Wat ga je immers doen als hij toch voor "houden" gaat?
Of je over 10 jaar nog verwijten mag aanhoren dat jij de knoop hebt doorgehakt?

Ik zou het contact ook laten doodbloeden.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
31-05-2017 17:18
Er is tich iets misgegaan in het pilgebruik..wellicht slik je het al te lang.
Wat je ook besluit het word niet makkelijk . Tip betrek iemand er bij die dicht bij je staat zodat diegene er voor je kan zijn.
En waarom hem inlichten?
Dat je na jaren immuun wordt voor de pil ? Tsjonge....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.

Het was ook mijn eerste gedachte om het niet te vertellen. Aan de andere kant vraag ik me dan af of hij daar niet gewoon recht op heeft. Kan ik mezelf ooit recht in de ogen kijken als hij het niet weet... Lastig
Alle reacties Link kopieren
Lastig... als je echt zeker weet dat je het niet gaat houden, denk ik niet dat ik hem iets zou vertellen. Hij kan verder toch helemaal niks met die info als jouw besluit vast staat. Tenzij je verwacht dat je in de toekomst alsnog een relatie, of een sterke vriendschap met hem gaat opbouwen. In dat geval wordt het erg ingewikkeld als je zo'n geheim voor hem verborgen houdt.
Kun je die afspraak wel laten doorgaan van het weekend? Ik zou hem denk ik niets vertellen, maar ik zou daar wel enorm mee zitten... zoiets belangrijks verzwijgen. Maar aan de andere kant; wat moet die man met die informatie? Het kindje komt er niet, dus het heeft voor hem geen zin om dit te weten. Het kan alleen maar negatieve gevolgen hebben als je het verteld.

Maar terug naar mijn eerste vraag; ik zou die man even niet over de vloer willen, voor een gezellig bakkie met een stukje appelgebak, praten over koetjes en kalfjes, terwijl je daar zwanger zit te zijn van hem. Ik zou met een smoes afzeggen (ziek, zwak, misselijk, komt wat tussen, whatever) en hem even niet onder ogen komen. Misschien een paar weken na de abortus, als alles weer wat rustiger is geworden. Of liever misschien helemaal niet meer. Maar da's heel persoonlijk... :)

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Niks zeggen natuurlijk, het voegt voor hem niks toe.

Als hij het niet wil houden -> dan is hij alleen maar blij dat je het weg laat halen, en voegt het niks toe om het te weten.
Als hij het wel wil houden -> dat kan niet, levert hem alleen maar frustratie op.
Alle reacties Link kopieren
Een abortus is niet egoïstisch.

Een kind krijgen terwijl de vader er niet op zit te wachten wel. Je gooit dan zijn leven overhoop en het leven van je kinderen ook.

Je kan beter niets vertellen want hij kan er niets mee.
yourlocalhero schreef:
31-05-2017 17:18
Er is tich iets misgegaan in het pilgebruik..wellicht slik je het al te lang.
Ja joh. Net als bij antibiotica zeker.
Je zag hem niet als relatiemateriaal.
Je wilt niets met en van hem. Ik zou het oneerlijker vinden hem dit te vertellen dan dat je het niet vertelt. Hij mag er niet over beslissen, dus wat moet hij met deze informatie?
blijfgewoonbianca schreef:
31-05-2017 17:22
Tsjonge, die pil vandaag de dag.....
De pil werkt niet meer als je je al overweegt aan te melden bij Viva. ;-)
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
31-05-2017 17:21
Bij langdurig pilgebruik loop je het risico zwanger te raken/
Wat een onzin toch weer.

TO scharrel niets vertellen (wat zou hij ermee moeten?) en naar de huisarts voor een abortuspil.
In hoeverre is dit onzin? Er word tegenwoordig meer op gelet bij langdurig pil gebruik in sommige gevallen is het lichaam een bepaalde dosis gewent geraakt...
(Iets wat ik steeds vaker voorbij hoor en zie komen..zal niet zonder redenen zijn..dus voordat je iets onzin vind)
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
31-05-2017 17:23
Dat je na jaren immuun wordt voor de pil ? Tsjonge....
Zoals ik tegen Karin al zei, ik steeds vaker voorbij komen dat er naar jaren bij mensen toch geswitched word van dosis of van pil vanwege de werking.
Dit zal een arts of gyn niet zonder reden doen lijkt mij.
yourlocalhero schreef:
31-05-2017 17:44
Zoals ik tegen Karin al zei, ik steeds vaker voorbij komen dat er naar jaren bij mensen toch geswitched word van dosis of van pil vanwege de werking.
Dit zal een arts of gyn niet zonder reden doen lijkt mij.
Waar heb je dit gelezen dan? Oprechte vraag, want ik denk dat heel veel vrouwen de pil jarenlang slikken en ervan uit gaan dat ze dus niet zwanger zullen worden.

TO, ontopic:: niet vertellen. Waarom zou je? En niet meer met hem seksen (2 weken zwanger, 3 weken uit....).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven