Zwanger worden vanaf januari 2018!

26-06-2017 20:32 1365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij worden zwanger vanaf +/- januari 2018.

Zin om mee te schrijven, wees welkom!
Naam Leeftijd Wanneer voor het echt? Wanneer uitgerekend? Bijzonderheden
Suze210 onbekend Zwanger :hello: medio mei 2018
S17 25/27 december 2017 2e kindje
Twingo1981 36-37 januari 2018 4e kindje
Kleuterjufke 23/26 okt/nov 2017
Thisisit leeftijd Januari 2018 2e kindje
Springtouw 26-27 januari 2018
Alfagirl 35-38 januari 2018 2e kindje
Roos7 28-30 oktober 2017
PDS91 26-25 Zwanger :hello:
Flowerpower 24/26
Mijntje1987 30-31 dec 2017
MQ11 25-25 januari 2018
Zonnetje16 25-32 dec 2017
Lyn2018 29-38 februari 2018
suze210 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 16:19
95.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey!
Voorlopig nog niet veel reactie!

Spannende vooruitzichten voor jullie!
Het is alvast leuk om je wat in te lezen over zwanger worden..
gebruik je nu nog de pil of andere anticonceptie met hormonen?

Wij (25 en 27) hebben al een dochtertje (9dec 2016) nog een kleintje dus denken al over een tweede.
Ik zou vanaf december 2017 graag de anticonceptie de deur willen uitgooien. Vriend twijfelt nog wat. Vooral door onderbroken nachten, vermoeidheid,...
Ik wil niet super veel tijd tussen baby nr 1 en 2.. zodat ze veel aan elkaar hebben!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Hier bevallen in febr van onze 1e samen (heb 2 kids uit vorige relatie) in jan willen we voorzichtig gaan proberen of het ons nogmaals gegeven is ;)
Succes dames!!
Alle reacties Link kopieren
Hey twingo!
Is de jongste een jongen of meisje?

Goede zwangerschap en bevalling gehad!

4kinderen.. Zal wel heel erg druk worden voor jou!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! Ik dacht dat er geen reactie meer zou komen :).

S17: inderdaad heel spannend :). Ik ben al een hele tijd geleden met de pil gestopt. was gelukkig snel ongesteld en heb cyclussen van 26 dagen tot 32. Prima dus. Leuk dat je aan een tweede denkt, eerste is dus goed bevallen :). Vond jij het ook zo spannend?

Twingo: wat leuk, 4e kindje dus? Dat lijkt me echt heel pittig, ik vind 1 al eng. Hoe combineer je dat met je werk en vrienden enz? Is het zo dat als je eenmaal meer kinderen hebt je het ook beter los kunt laten?
Alle reacties Link kopieren
Hi S17 en Suze,

Ik heb 3 meiden, heerlijk ;) 7, 3 en 4 maanden. Het is goed te doen met een goede planning. Ik werk 22 uur heb een goed opvang net en heb ook nog tijd voor sociale activiteiten ;) joh die 4e (als het nog lukt) die gaat mee in de flow Haha ;)

Ik heb wel geleerd prioriteiten te stellen. Wat vandaag niet lukt komt morgen wel...

Dus nog ff geduld dames wie weet beleven we t samen in 2018 !
Alle reacties Link kopieren
Suze: mooie cyclus heb je al!
Eerste bevalt me prima! Een schat van een baby!
Tot 4maand dagelijks overgegeven als ik zwanger was maar deed ik met plezier! (Al kon ik toen af en toe wel eens zagen!)
Lange maar mooie bevalling!
Ik miste direct het leven in mijn buik!

Dochter vraagt (en krijgt) erg veel aandacht.. maar het is zo fantastisch!

Als we aan het proberen waren voor nr 1 vond ik het heel spannend.. maar ik heb nooit gedacht "gaan we dit wel kunnen", "moet ik nu veel opgeven"
Ik had al heel erg lang een kinderwens! En ik kreeg een prachtige vervulling!

Twingo: zalig een meisjes mama! Hoop je nog op een jongen?
Fijn dat je voor een groot gezin gaat. Ik denk ook wel naarmate je meer ervaring hebt het moederen en plannen veel vlotter gaat!
Moet je nog veel dingen aanpassen voor nr 4? Grotere auto ofzo?

Hopelijk is 2018 een prachtig jaar voor ons allen!!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Stiekem zou een knul super leuk zijn maar met die meiden weet ik hoe t werkt ;) als t maar gezond is.

Er moet idd wel een andere auto komen ik denk zelf aan een Honda 6 zitter of een VW busje...

Qua huis zijn we op dit moment de zolder aan t verbouwen tot 2 volwaardige kamers dus straks hebben we er 5. Tja mocht er een tweeling komen dan wordt t delen ook geen ramp ;) wil wel een nieuwe wagen maar verder hebben we alles in huis...

Hoe wonen jullie? Werk?
Alle reacties Link kopieren
S17, wat heerlijk dat je zo genoten hebt van je zwangerschap en nu van je kleine meid. Ik zou willen dat ik er ook zo onbezorgd in kon stappen maar helaas ben ik gezegend met een hoog pieker gehalte Haha!

Twingo: 3 meiden, wat leuk zeg! Stiekem droom ik ook van een tafel vol kindjes en gezelligheid. Een meisje zou ook echt een droom zijn! Vier is inderdaad wel wat
Minder praktisch als in auto/slaapkamers, maar gelukkig is dat allemaal op te lossen.
suze210 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 15:53
32.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Leuk dat dit topic er is! Ik zou ook graag meeschrijven, zal wat over mijzelf vertellen. Ik ben 27 en al langere tijd samen met mijn vriend (30). Al een tijdje wel de kriebels voor een eerste kindje maar vriend hield de boot nog wat af. Laatst begon hij er toch over er wel voor te willen gaan maar toen sloegen bij mij de twijfels toe, wil ik dit nu wel? Aantal dingen die ik nog graag zou willen doen voor er een kindje komt en wellicht ook wel wat koudwatervrees. Dus nu besloten om er in 2018 voor te gaan.

Heel herkenbaar die twijfels dus. Heel anders denk ik dan als je voor een tweede of zelfs vierde kindje gaat
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je mee schrijft Zomerjas!! Ik herken veel van wat je zegt. Wat voor plannen heb je nog voordat jullie er voor gaan?
Alle reacties Link kopieren
Twingo: bij een jongetje moet je veel nieuwe kleertjes aanschaffen! Maar dat shoppen vind je vast niet erg..

Heel cliché maar erg waar: als het maar gezond is!
Verbouwen met een kleintje! Pff drukke tijden voor jullie!

Hier ook nieuwbouw in totaal 3 slaapkamer dus na nummer 2 stopt het voor ons!
Ik werk momenteel 80% als verpleegkundige dus in shiften en met weekends.

Suze: door al je gepieker maak je wel een doordachte keuze! Ik ben normaal ook een twijfelaar.. maar de keuze voor baby nr was er voor de hand liggend.
Vriend en ik waren wel al 9jaar samen als we voor onze dochter gingen!
Over vruchtbaarheid zou ik me nog niet teveel zorgen maken! (Ik hield altijd in m'n achterhoofd dat er medisch al zeer veel mogelijk is)

Zomerjas: super dat jullie deze stap zetten! Hopelijk enkel fijne dingen die je nog wil doen voor je voor een baby gaat!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Nog bepaalde vakanties die ik op dit moment nog graag zonder kinderen zou willen maken en nog wat sportgerelateerde dingen, dat wordt zwanger lastig. Nu weet je nooit hoe snel je zwanger bent, en inderdaad wat je zelf ook al zegt, ben je wel vruchtbaar?
Verder qua werk wil ik ook nog iets meer ervaring op doen.

Lees vaker dat mensen hun eisprong ervaren, hoe dan? Ik ben nu ruim een half jaar zonder de pil maar heb geen idee hoe ik mijn eisprong kan voelen..
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.

Hier hoog zwanger van nr 2. Wilde even reageren op die angst gevoelens om voor het eerst moeder te worden. Dat is heel logisch omdat je nog niet weet hoe het is om fulltime mama te zijn. Maar geloof me, je eigen kind dragen, baren en in je armen krijgen is echt het mooiste wat er is. Ik dacht ook heel vaak, kan ik dit wel. Geloof me je kunt het. Als je je eigen kindje krijgt komt er een houden van in je naar boven die geen man kan waarmaken haha. Veel plezier met zwanger worden en hopen dat het snel mag lukken!!

Gr, mama van bijna 2 kindjes
Alle reacties Link kopieren
Haha nee idd S shoppen voor een jongen lijkt mij minstens zo leuk ;) die polo'tjes en broekjes met bretels te schattig, zou best goed komen ;) dat verbouwen zit er gelukkig bijna op, mijn man doet bijna alles zelf maar lekker op t gemak ;)

Suze: Idd huis ed maak ik mij t minst zorgen over, aan tafel is het nu al gezellig ;) vruchtbaar zijn is hier op zich geen vraagteken maar ik ben wel 36 inmiddels... maakt het nog spannender! Ik werk 22 uur verdeeld over 3 dagen is goed te doen en ben ook graag op mijn werk de combi bevalt mij wel.

Welkom Zomerjas! Spannend ook voor jou, twijfels zijn er hier zelfs voor de 4e ;) of juist voor de 4e... ben gezegend met 3 gezonde kids waarom toch nog eentje erbij, redden we het financieel wel? Wat doet het met onze relatie enz enz maar op alle vragen zei vooral mijn man... ja, ja en het wordt vast nog beter/leuker en gezelliger ;)) dus die twijfels zijn er nu niet meer (hoewel.... )

Fijne zondag alvast ;)
Alle reacties Link kopieren
1987mama wat lief dat je reageert.
suze210 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 16:18
94.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Twingo, lees nu jouw laatste stuk van je post pas waarin je jouw twijfels deelt. Ik snap ze heel goed. Vooral inderdaad je hebt 3 gezonde kindjes, stel dat het mis gaat. Maar goed, die kans is natuurlijk net zo klein als bij je eerdere kinderen. Heerlijk zn groot gezin!! Financieel wel pittig denk ik.. kids zijn kostbaar als ik dat zo lees.
Alle reacties Link kopieren
Zomerjas: reizen en sport! Idd erg zalig..je weet idd nooit hoelang het duurt voor je zwanger raakt.. wij 2weken voor onze + test een reis naar Marokko geboekt (waren toen al 6maand bezig)
Wij dachten boeken we niet ben ik tegen de zomer niet zwanger, boeken we nu wel is de kans op zwangerschap groter! En idd het was zo!

Eisprong heb ik nooit opgemerkt! Wel fijn als je het effectief weet.. kan je gerichter aan de slag!

Twingo: Jaa zalig he! Je hoort vaak jongens kan je niet zo mooi kleden.. maar ik kijk af en toe naar jongens kleertjes! En tegenwoordig kan je jongens minstens even leuk kleden!
Fijn dat de verbouwingen bijna achter de rug zijn! Zeker als je man veel zelf doet, terug meer tijd samen!

Suze: op die vragen kan momenteel geen antwoord gevonden worden.. maar dat komt allemaal wel inorde!
Door slaapgebrek maken wij geen ruzie.. ik merk zelf dat we een hechter team zijn! Je zit beide in hetzelfde scheutje!

Nieuwbouw is een echte luxe.. beide erg onhandig op vlak van bouwen en verbouwen dus alles in 1 keer laten doen zoals we wouden.. wel blij dat die periode achter de rug is!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
prive
suze210 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 16:18
98.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Suze: als je zwanger bent heb je nog 9maand om je huis kidsproof te maken!

Ik vond ons huis pas een echte thuis toen het park er stond :flirting:

Hier nog 4dagen werken en het verlof kan beginnen! Verblijfje in hof van saksen! Kijk er naar uit! Iemand ervaring mee?
Of iemand die in die buurt woont en tips kan geven voor uitstapjes met een baby?
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Lekker!! Bedoel je met verlof vakantie? Drie weken? Lekker!
suze210 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 16:19
54.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@S17: Wat het boeken van een vakantie al te weeg kan brengen, he. Niet nu alweer zwanger? ;)
Hof van saksen ben ik ook nooit geweest, en ook niet bij mij in de buurt voor tips. Daarnaast tips voor uitstapjes met een baby is sowieso nog wat lastig zonder ervaring. De site ziet er goed uit, veel plezier!

Huis: Op het moment hebben we ook nog witte muren in ons huis, dus dat wordt nog wat! Maar inderdaad, dan heb je nog 9 maanden de tijd. Ons huis nu is zo'n 13 in een dozijn jaren 70 rijtjeshuis. Dus dan heeft van zichzelf ook weinig sfeer helaas. En er blijven natuurlijk altijd wensen voor een verbouwing, een huis lijkt wel nooit af..

Twijfels: ik herken het wel, hou zal je relaties blijven en hoe zal mijn leveren er uit zien, niet te voorspellen maar wel iets waar je over nadenkt. Ik geloof wel dat het altijd zal blijven, en inderdaad of het financieel wel haalbaar is. Dat is bij een groter gezin natuurlijk weer meer aan de orde.
Alle reacties Link kopieren
Z'n 13 in een dozijn rijtjeshuis heeft anders vaak wel een lekker ruimte tuin. Dat is leuk als jullie straks een kleintje hebben 😁👍!

Hm ja financiën is ook wel een dingetje. Alle spulletjes die je gaat kopen, pampers enz, kinderopvang, minder werken.. gelukkig werken mijn vriend en ik alle twee 36 uur dus dat scheelt al. Vriend 4 dagen en ik wil straks ook 4 dagen gaan werken waarvan 1 dag thuis. Jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Oost-Vlaanderen, België!
Met verlof bedoelde ik idd vakantie..
Wou idd een beetje luxe omdat ik vermoed nog vaak binnen te zitten met onze kleine meid!

3weken gaan me goed doen hoewel ik nog niet lang aan het werk ben. Ik ben herstart op 9mei na 8maand thuis te zijn.
Eerst vervroegde werkverwijdering ivm heffen en tillen tijdens de zwangerschap en dan moederschapsrust gevolgd door borstvoedingsverlof.

Zomerjas: helaas deze keer nog geen zwangerschap. Zou het helemaal nier erg vinden terug zwanger te zijn!
We zijn wel al aan het kijken om volgend jaar in september naar kos te gaan.. dus wie weet tegen dan :-D

Witte muren heb ik nog even gehouden. Ik plan er maar wat aan te doen als ik geen kindje(s) meer heb die ze vuil maken!

Een huis is idd nooit af.. je kan blijven veranderen! Maar dat vind ik net het leuke!

De twijfels zullen wel snel verdwijnen bij jullie eerste echo!
Ik was pril zwanger met de aanslagen in Brussel. En toen had ik ook zoiets van: waarom zet ik nog een kind op de wereld in zon maatschappij? Wat doe ik haar aan?
Maar natuurlijk daarvoor kunnen we ons leven niet on hold zetten.

Financieel: je kiest zelf met hoeveel luxe je je kind zal opvoeden. Een baby heeft enkel een bed, liefde, hygiënisch zorgen en voeding nodig in de eerst fase. En als je borstvoeding kan en wil geven is dat ook al een kost uitgespaard.
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Die tuin is inderdaad lekker ruim! En op het zuiden dus fijn zonnetje in de zomer.

Dat is een lange tijd verlof s17, meer dan hier in Nederland zover ik weet. Sowieso kennen we geen apart borstvoedingsverlof.

Mijn vriend had, en heeft, dat meer dan ik. Wil je nog wel een kind in deze maatschappij maar toch maar wel.

Financiën maak ik me ook nog niet echt druk om nu. Wel af en toe discussie hoe we hierna de zorg verdelen. Mijn voorkeur is ook allebei 4 dagen, maar mijn vriend zegt 5 te moeten werken in zijn branche wat ik onzin vind. Daar is dus nog geen besluit in genomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven