Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Super dit nieuwe topic!

Meteen een start vraag; gaan/hebben jullie het grote nieuws op een bijzondere manier verteld? Ik zou het wel leuk vinden. Wij zijn vorig jaar september getrouwd, ik denk eraan om daar iets mee te doen. Bijvoorbeeld onze trouwtaartjes weer te laten maken en dan van binnen roze/blauw. Lijkt me heel leuk om de reacties dan te zien.
Zag ook ergens een kaart met een krasgedeelte. Waar dan staat 'je wordt oma/opa'. Lijkt me ook grappig!
Wij hebben een tweekamerappartement. In de stad waar we wonen zijn betaalbare huurhuizen vrij zeldzaam. Maakt eerst niet heel veel uit, omdat we de baby bij ons op de kamer willen (co-sleeper). We kijken wel rond naar iets groters, maar hebben ook wel wat eisen qua wijk. Nu ook een tuin en die willen we eigenlijk ook niet missen. Gelukkig hebben we nog ruim de tijd :)

Jenthe; wij hebben het niet op een hele speciale manier verteld. We hebben het afgelopen week aan mijn ouders en ouders van vriend verteld. Ouders van vriend hebben we een Nijntjeboekje gegeven. Zij worden voor het eerst opa en oma. Mijn ouders gewoon verteld. Zijn broer ook gewoon verteld, we wilden een fout 'i love mijn oom'-tshirt geven, maar we zagen hem onverwacht en hadden nog niets gekocht. Mijn siblings hebben we het ook gewoon verteld. Door de vakantietijd sommigen ook telefonisch. In het gezin gaat de tamtam nogal snel en versprekingen zijn in de familie-app snel gemaakt, dus vandaar dat we niet gewacht hebben tot iedereen thuis was. Verder gaan we het geheim houden tot 10-12 weken.

Ik heb ook een opgeblazen buik, het idee dat dat mijn darmen zijn. Met dik acht weken begint mijn stage. Het is een vrij prestigieuze plek, dus ik vind het ook wat om dan al te moeten zeggen dat ik zwanger ben. Voel me toch ietwat schuldig daarover.... Als ik het met twaalf weken vertel zit ik daar dus pas een maand. Lastig zeg.

Letten jullie erg op eten en drinken? Ik ben gek op Yogithee, maar daar zit in zowat alle soorten zoethout. Dus die drink ik niet meer. Toch best wat dingetjes nog die ik moet laat staan, had ik niet verwacht, omdat ik sowieso geen vlees eet en alcohol drink. Het komt dus bij mij met name door de kruiden die afgeraden worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag blijven meeschrijven, al weet ik niet of ik het tempo kan bijhouden...

Hier gaat het wel goed, nu bijna 6 weken en er is wel een soort rust over me heen gekomen (alsin minder piekeren). Kan er dus al wat meer van genieten :)
Ik ga morgen proberen de verloskundige te bellen voor een afspraak. Vind het wel heel spannend.
Met het vertellen aan familie en vrienden heb ik vooralsnog geen haast. Misschien doen we het bij 12 weken, misschien later. Vorige keer hadden we het na de eerste echo aan onze ouders verteld en hadden we cupcakes voor ze gebakken met roze en blauwe muisjes erop :) heel leuk om te zien hoe het kwartje bij ze valt haha.

Qua eten en drinken probeer ik zo min mogelijk koffie te drinken (1 kopje per dag) en geen zwarte thee. Verder houd ik toch al niet van rood vlees en rauwe vis e.d. dus dat valt reuze mee. Wel 'moet' ik van mezelf vis eten terwijl ik het eigenlijk niet echt lust. Zalm vind ik nog wel te doen maar daar houdt t ook ver op... Iemand nog lekkere recepten om mij aan de vis te krijgen? :-D
Fijn een nieuw topic ! Dank je wel Saga !
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het maken van het nieuwe topic. Handig dat je het nu zelf aan kan passen. Hoeft swirls het niet steeds te doen.

Ik wil het aan mijn kinderen wel op een bijzondere manier vertellen. Ik ga een taartje bestellen met roze en blauwe vlaggetjes en een babytje erop. Die wil ik in een grote doos doen met een paar helium ballonnen en hen dan die doos open laten maken.
De dag erna zie ik mijn familie. Ik dacht om de echo (Als alles goed is uiteraard) in een mooi doosje te doen. En mn kinderen dat doosje aan iedereen te laten zien. Het is namelijk op een verjaardag. Dus moet nog even iets bedenken. Iedereen komt op andere tijden binnen natuurlijk.

En wat eten betreft. Ik drink nooit dus dat is het probleem niet. Wel houd ik van rood vlees. Daar moet ik nu wel op letten. Zeker nu we in de vakantie regelmatig uit eten gaan.
Thee en koffie drink ik ook niet. Praktisch alleen water. En roken doe ik ook niet gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Gevonden! Fijn Saga, dank je wel :-)
.
anoniem_192169 wijzigde dit bericht op 24-08-2017 21:02
99.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeeej, een nieuw topic! Ook ik lees fanatiek mee, maar mis hier en daar weleens wat.

Knellende broeken en opgeblazen buik herken ik heel erg. Mijn broeken zitten me echt niet lekker. Zere borsten heb ik nog niet. Ze zijn wel zwaar en gevoelig.
Verder ben ik vooral vlak na het eten misselijk. De rest van de dag valt het mee.

Wij zijn niet van plan het op een speciale manier te vertellen. De mensen die het nu al weten hebben we opgebeld en het verteld.

Wij hebben 3 slaapkamers, waarvan eentje nodig is als opslagkamer en dan blijft er één babykamer over. Mocht er in de toekomst een tweede kindje komen dan hebben we wel ruimte te kort, maar dat zien we dan wel. Voorlopig zitten we helemaal prima waar we nu zitten. Alleen moeten we nog wel onze tuin laten fixen. Die is niet echt kiddyproof nu. Maar onze omgeving blijft dat belangrijker vinden dan wij zelf (schoonmoeder houdt er maar niet over op, super irritant). Eerst maar sparen voor baby en daarna kijken we verder.
Alle reacties Link kopieren
Oh en wat eten en drinken betreft: veel dingen die niet morgen eet ik niet, dus dat scheelt. Wel jammer dat drop niet kan, want heb al een paar dagen zin in drop. Haha
Alle reacties Link kopieren
Ach, Swirls, het duurt nog wel even voor het kind er is en ook nog echt gebruik gaat maken van de tuin. Dus jullie hebben nog wel even om iets met de tuin te doen als dat nodig is.

Wij hebben een groot huis, met vijf slaapkamers. Nu is er één voor ons, een werkkamer voor vriend die veel thuis werkt, een logeerkamer, een kamer voor de katten (want ruimte te veel) en een rommel kamertje. Het kleine kamertje wordt baby kamer, want dat ligt naast onze slaapkamer. In de toekomst dan meer dan genoeg ruimte voor een grotere peuterkamer en eventuele broertjes of zusjes.

Wij hebben ook geen plannen om het op een speciale manier te vertellen, maar als ik hier de voorbeelden lees zitten er toch wel leuke dingen tussen! Ga er nog eens over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Swirls schreef:
05-08-2017 09:13
Oh en wat eten en drinken betreft: veel dingen die niet morgen eet ik niet, dus dat scheelt. Wel jammer dat drop niet kan, want heb al een paar dagen zin in drop. Haha
Swirls, volgens mij mag drop wel, maar beperkt. De zoethout kan je bloeddruk verhogen en dat zou tot gevolg kunnen hebben dat er minder voeding naar de placenta gaat.
Dus je kan gerust een paar dropjes eten als je er veel behoefte aan hebt. Zeker als je weet dat je bloeddruk goed is (maar dat weet niet iedereen natuurlijk).
Drop helpt mij goed tegen misselijkheid De wat zoutere dan Heb zo'n pakje lakerol in mijn tas
Had ik vorige zwangerschap ook
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Saga voor dit nieuwe topic! Hopelijk blijft het een beetje overzichtelijk, het enthousiasme is leuk maar heel moeilijk te volgen zoals meerderen reeds zeiden :-p

Ik ben echt blij dat jullie ook een beetje een opgeblazen buik hebben want ik dacht dat ik het me inbeeldde!
Sinds deze morgen wel heeeel gevoelige tepels, ze doen zelfs pijn wanneer ze tegen mijn BH schuren..

Wij hebben het gisteren ook aan m'n mamatje en zus gaan vertellen!!!!!!!! Wooowwww.
De autorit naar hen waren de langste 30min van mijn leven! Ik was kletsnat toen ik er toekwam :facepalm:
Ik beefde bijna uit mijn vel van de stress!!!
En me dan normaal proberen houden om binnen te gaan was nog het moeilijkste! Ha ha
Ik gaf m'n mama en zus tegelijk hun pakje, mama de bucket list voor grootouders en zus een doos tissues met mijn bloeduitslag!
Mama keek eerst op en schrok, zus was nog de bloeduitslag aan het bestuderen toen mama me al rond de nek vloog!
Daarna is mijn zus ook opgestaan, beginnen huilen als een gek en me ook rond de nek gevlogen, we stonden dus alledrie te huilen als kleine kindjes! :rofl:
Mijn stiefvader en nichtje wisten niet wat er gebeurde.. Mijn zus was toen zo blij dat ze haar man - die op toilet zat - de bloedtest onder zijn neus gaan duwen is :-D
Toen riep ze mijn ander nichtje naar beneden en hebben we nog een familieknuffel gegeven. Hi hi.
De rest van de avond samen frietjes van de frituur gegeten en gepraat over ALLES :-p van geboortekaartjes tot de babyborrel,......
Het was super!!!! :-D

Voor m'n vriend zijn grootouders hebben we een T-shirt met Oma&Opa op, voor mijn vader en schoonvader een tuutje..
Niet super origineel maar wel leuk om hun reacties te zien :-p

Ik vind het qua eten toch best wel lastig.... aangezien ik niet positief testte op toxoplasmose moet ik echt zo opletten op àlles.....
Ik eet echt graag sushi en andere rauwe vleesjes....... :-(
Ik probeer ook wel alle koffie te laten! Gisteren gaan ontbijten met een vriendin en toen heb ik wel 1 latté macchiato gedronken, maar het is de enige koffie sinds ik positief testte...... dan kan het echt wel geen kwaad veronderstel ik.
Ik blijf het wel wat raar vinden dat in Nederland geen bloed wordt getrokken, dan weten jullie toch niet of jullie extra voorzichtig moeten zijn rond die toxo? En welke vitaminen jullie eventueel te kort komen? (puur uit interesse hoor!)
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
Alle reacties Link kopieren
PSD, nee in Nederland weet je dat inderdaad niet. Maar dat is denk ik voor ons ook zo normaal dat niemand zich realiseert dat jullie in België veel meer informatie hebben dan wij.
Niks weten over toxoplasmose betekent dus dat iedereen goed oplet, en dat de 'regels' hier dan misschien ook wat strenger door iedereen worden nageleefd? Alhoewel dat ook verschilt per persoon. De een drinkt gewoon koffie, de ander stopt vanaf het moment van de positieve test. Wel is geen alcohol, geen rauwe vis en rauw vlees, geen rauwmelkse producten, rauwe groenten goed wassen, geen rauw ei (en geen contact met uitwerpselen van katten) volgens mij wel algemeen bekend bij iedereen in Nederland.
En inzicht in vitamines: het advies is hier vooraf foliumzuur en vanaf de zwangerschap ook vitamine D. Sommigen slikken op eigen initiatief een 'mama' supplement. Daarin zit bv minder vitamine A dan in de normale supplementen. Maar dat is niet naar aanleiding van bloedwaardes, maar omdat iemand dat zelf belangrijk vindt.
Er wordt pas bloed geprikt als er vermoedens zijn van een vitamine/mineralen tekort. En volgens mij soms ook als mensen via de MM zwanger worden, maar dat weet ik niet zeker.
maisnon3 wijzigde dit bericht op 05-08-2017 10:40
0.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En wat leuk, de reactie van je familie!
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijke reactie van je familie pds. Zo genieten hè.

Ik heb het gisteren aan een vriendin verteld. Ik zei: ik moet je nog een leuke foto laten zien van de vakantie. En liet een vakantiefoto zien met de positieve test. Ze was zooo enthousiast. Zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
Maisnon, het is heel gek hoe we zo dicht op elkaar wonen en zoveel kunnen verschillen.
Maar het is zoals je zegt daarom niet slecht dat in Nederland elke vrouw goed oplet op àlles.
Ik vind het wel erg moeilijk een overzicht te hebben op wat ik wel en niet mag eten.
De dokter zei 'zoek het even op internet' maar ik lees dan overal weer andere dingen.

Bedankt, ik vond het super gisterenavond. Ik geniet nog steeds na!

Is er een soort van protocol bij jullie wanneer de meter/peter worden gevraagd?
Ik heb hier niet echt een idee van, de peter en meter zijn bij ons al op de hoogte dat we zwanger zijn maar weten nog niet dat zij zullen gevraagd worden als meme en pepe...... Ik zou het graag volgende week al doen omdat we allemaal samen gaan eten.
Maar ik weet echt niet wanneer het 'normaal' wordt gevraagd......
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
Pds, volgens mij doet niet iedereen dat in NL... Ik zou het denk ik bij de geboorte/ daarna vragen. Bij de eerste afspraak bij verloskundige wordt er volgens mijn informatie wel vaak bloed getest. Ook op antistoffen tegen bepaalde kinderziektes en of je soa's hebt. Ik neem aan dat er dan ook naar vitamines gekeken wordt. Wat een heerlijke reacties van je familie!

Leuke ideeën Liedjepiedje! Wanneer ga je het je kinderen vertellen?

Yeti, had de verloskundige plek? Zo wordt het steeds echter hè!

Swirls, misschien een idee om op het andere topic een slotje te vragen? Zodat bericht dat we naar hier zijn overgegaan duidelijk zichtbaar blijft?
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
05-08-2017 11:29
Pds, volgens mij doet niet iedereen dat in NL... Ik zou het denk ik bij de geboorte/ daarna vragen. Bij de eerste afspraak bij verloskundige wordt er volgens mijn informatie wel vaak bloed getest. Ook op antistoffen tegen bepaalde kinderziektes en of je soa's hebt. Ik neem aan dat er dan ook naar vitamines gekeken wordt. Wat een heerlijke reacties van je familie!

Leuke ideeën Liedjepiedje! Wanneer ga je het je kinderen vertellen?

Yeti, had de verloskundige plek? Zo wordt het steeds echter hè!

Swirls, misschien een idee om op het andere topic een slotje te vragen? Zodat bericht dat we naar hier zijn overgegaan duidelijk zichtbaar blijft?
Ahhh oke, dus er wordt wel bloed getrokken dan.
En hier is het moeilijk om te wachten tot na de geboorte met meter/peter omdat zij meekiezen en betalen in het doopsuiker.. dus zij moeten het sowieso op voorhand weten. Maar ik had ondertussen al vernomen dat in Nederland niet altijd gewerkt wordt met peter/meter.
Nogmaals..... wat gek hoe dicht we bij elkaar wonen en toch zoveel verschillende gewoontes hebben :-D
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
Wat is doopsuiker? Wij zijn niet gelovig, dus laten onze kinderen niet dopen.
Alle reacties Link kopieren
Grappig wat een verschillen met België PDS! Misschien gekke vraag maar wat is een meter/peter? Peetouders? Daar doen ze bij mij in de omgeving niet aan, heb er nog nooit iemand over gehoord... en ja wij letten dus op alles qua eten, ik vind de Zwanger&Zo app fijn. Daar staat een uitgebreide voedingswijzer in die is samengesteld met het Voedingscentrum. Daar houd ik me aan. En je ziet wat er elke week in je buik en lichaam gebeurt, ook leuk!

Wij hebben het gisteren aan mijn vader en zijn vriendin verteld, ze waren aangenaam verrast! Huilen en heel blij, was een super moment! Ik heb inderdaad van die kraskaarten gebruikt. Vanmiddag naar mijn schoonouders toe, voor hen hebben we een gedicht (vanwege de niet subtiele hints elk jaar in de sinterklaas gedichten, haha). Vanavond naar mijn moeder en vriend, zij krijgen ook een kraskaart.

Qua huis hebben we plek zat, we bouwen de logeer annex game kamer om tot babykamer. We hebben nog een enorme zolder waar we kamers kunnen maken in de toekomst.

Mijn buik is op het moment nog niet zo opgezet, dat is met vlagen. Wij maken elke week dezelfde buikfoto, zodat we die straks in een gif'je ofzo achter elkaar kunnen zetten. :)
Wat leuk Browneyes, de reacties! Meter en peter zijn peetouders geloof ik. Wij doen dat wel, mochten vriend en ik komen te overlijden, dan wil ik dat geregeld hebben. Die zwanger&zo app is wat betreft eten echt een tip ja! Volgens mij heeft Het Voedingscentrum ook een speciale zwangerschap&eten app. Veel plezier met de anderen vertellen!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het aanmaken van het nieuwe topic! Ik ga even bijlezen .
Ik heb ook de Zwanger&Zo app, inderdaad erg fijn! Als ik twijfel, zoek ik het daar gewoon even op. Ook fijn dat ze met vinkjes en uitroeptekens werken, bij een uitroepteken weet je dat je ergens op moet letten, dus klik je er even op om de mededeling te lezen (bv. biefstuk: mag, mits je het door en door gaart).

Mijn moeder, zus en beste vriendin weten het al. Met de andere familieleden wachten we tot de echo, en pas na 12 weken ga ik het aan vrienden en kennissen vertellen. Ik heb er niets groots van gemaakt. Had wel iets leuks gepland voor m'n man, maar ik ben irritant en kan echt geen verrassingen organiseren, dus dat is mooi niet doorgegaan :bonk:

Vandaag ben ik jarig en een goede vriend (die btw zijn mond niet kan houden, dat is waarom ik hem nog niets wil vertellen) heeft een BBQ georganiseerd. Dat wordt oppassen op een geheimzinnige manier. Heb maar tegen mijn man gezegd dat hij mijn eten moet bereiden en vooral salades op moet scheppen. Ik ben een echte vleeseter, dus waarschijnlijk gaat het toch wel opvallen dat ik vandaag meer aan de salades ga zitten dan aan het vlees. Vermoeden kan, maar zeker weten ga je het lekker niet tot de 12 weken om zijn :whistle:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven