zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk de wadden duufje het is jullie echt gegund dat je dan even lekker kunt genieten en uitwaaien!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Duuf dat jullie de koe meteen bij de horens hebben gevat. En lekker een weekend naar de Wadden gaan. Geniet ervan samen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat goed duufje! Geniet ervan, en van elkaar! :loveys:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wat fijn Duufje dat jullie gelijk op pad gaan. Het is jullie gegund dat jullie even weg kunnen.


Hier inmiddels 17+4. We weten dat de tweeling een jongen en een meisje zijn. En hoewel het voelt als zeiken, is de zwangerschap echt pittig. Doe mij maar fast forward naar augustus en 2 gezonde baby’s in mijn armen.
Deze week ook echt spullen aan het kopen en het voelt doodeng. Kreeg gisteren de vraag of ik een babyshower (weer) leuk zou vinden en het greep me even naar de keel. Ik zou het heel mooi vinden ook deze zwangerschap te vieren en tegelijkertijd kan ik pas echt vieren als ze er zijn. Nou ben ik sowieso al niet van de spelletjes enzo dus waarschijnlijk wordt het gewoon theetjes drinken met wat vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Zot even een dikke knuffel :hug:
Je klaagt echt niet hoor, zwanger zijn is fysiek ook gewoon zwaar, zeker van een tweeling, en niet te vergeten je hebt ook nog zwangerschapsdiabetes en een peuter die rondhuppelt.

Maar het zwaarste van je zwangerschap is vermoed ik het psychische stuk na F* :heart: En dat is zo begrijpelijk. Wat zeg je dat mooi dat je eigenlijk je zwangerschap wil vieren. Heel knap dat je dat -hoe moeilijk het ook is- ook zo kan voelen.

Ik heb mijn zwangerschap echt uitgezeten en kon iedereen die iets positiefs zei wel neerschieten. Ik had echt totaal geen vertrouwen in een goede afloop en vond het spullen kopen en kamer inrichten ontzettend moeilijk, emotioneel en spannend.
Dus ik snap je helemaal dat het kopen van spulletjes doodeng is. Ik hoop dat je beetje bij beetje meer vertrouwen krijgt en ik wil graag met je mee ffwd-en naar twee gezonde en blakende baby’s in augustus.

:smooch:
Alle reacties Link kopieren
Zot: sluit me erg bij Weija aan. En ook ik ervaar jouw post niet als klagen. Na alles romdom F* zit een totaal onbevangen zwangerschap er niet in. En... dan heb je ook nog het fysieke aspect, suikerwaardes, etc. Echt lieve Zot, voel je vrij om daar over te schrijven :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ach zot logisch dat je je zo voelt! Klagen mag zeker!

Hier gisteravond vliezen gebroken. Nog geen echte weeën tenminste dat denk ik beetje krampjes en rugpijn maar wel veel natte handdoeken enz....
Wat een gedoe. Weinig geslapen. Zo vk maar bellen . Spannend
Alle reacties Link kopieren
Spannend Miekje… zet 'm op!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel lieve duufje
Miekje spannend. Heel veel succes.... Of misschien ligt je kindje al in je armen.
En anders zet em op vrouw!
Alle reacties Link kopieren
Thanks mw stippel. Helaas nog geen weeën straks weer controle en morgen pas inleiden... dit wachten is echt suf. Van mij mag t wel doorzetten nu
Alle reacties Link kopieren
Even snel maar vrijdag ingeleid nadat di de vliezen braken en na heftige razendsnelle bevalling is dochter geboren. Gisteren naar huis. Nu nog wel n beetje daas en zombie gevoel maar ze is er!
Alle reacties Link kopieren
Miekje van harte gefeliciteerd!!! Hoop dat alles goed gaat! :cheer2: :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Miekje gefeliciteerd! Heel veel geluk en gezondheid gewenst. Geniet van elkaar :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Miekje!❤️
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Miekje!! Hoe gaat het nu met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Miekje! Ik hoop dat alles goed gaat en jullie er fijn van kunnen genieten 😊

Hier inmiddels ook bevallen van een gezonde zoon en dochter bijna twee weken geleden. Alles is goed gegaan en de volgende ochtend alweer naar huis. Herstel van mij gaat wat traag maar we zitten in de lift. Het is heerlijk genieten ondanks de drukte 😊
Alle reacties Link kopieren
Pippeltje jij ook gefeliciteerd met de tweeling! Hopelijk herstel je helemaal. Veel geluk! :redrose: :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Pippel: Gefeliciteerd met de tweeling! Hoe reageren de oudste twee meisjes op de komst van opeens twee nieuwe babies in het huis?

Miekje: ook vanuit hier gefeliciteerd met jullie meisje!

Zizo: Hoop dat jij hier tzt ook komt in het kader van jouw (hopelijk toekomstige) zwangerschap!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Pippeltje en miekje: gefeliciteerd. Geniet geniet geniet (en zwaar en heftig vinden mag ook!)

Lief dat er nog maar mij gevraagd wordt. De eerste 3 maanden waren 1 grote roze wolk. Met dochter E ging (en gaat alles goed).

Ze slaapt vanaf 3 maanden veel slechter (is ook veel en af en aan ziek) en dat begint nu (na 2 maanden.ze was afgelopen maandag 5 maand en oud) op te breken. Wij doen nu aan slaaptraining en de dikkerd krijgt op advies van het ouder kind team ook geen nachtvoeding meer. Dus dit wordt een pittige week met hopelijk resultaat: betere nachten.

Eerst deel nacht (van 7 tor 1 a 2 uur gaat prima) daarna gespook.

Met mij gaat het mwamwa. Heb veel laat van rug en bekken maar die daarvoor mensendieck en moet het tijd geven.
Psychisch is een ander verhaal. Heb veel last van icsi en overstimulatie en die klote zwangerschap. Amsterdam is echt shit wat psychologen betreft want veel patientenstops of lange wachttijden.

En dan zit ik ook nog in de ziektewet maar krijg geen kinderopvangtoeslag maar heb echt 2 dagen opvang voor E nodig wil ik naar therapie kunnen gaan en goed kunnen herstellen.

Weet dat ik nu veel klaag maar zie het even somber in. Komt ook door slaapgebrek en griep die ik net heb gehad. Mijn weerstand is na alles echt ruk en alles wat op de opvang heerst krijg ik.

Vannacht moest ik ineens zomaar gal overgeven en ben de hele dag in paniek geweest erdoor. Dat vele overgeven heeft echt veel geëist van me.

Even geen vrolijk verhaal dus.

Een zwaai en een knuffel aan iedereen die het nodig heeft
Alle reacties Link kopieren
Twin even kort, heel rot om te lezen. Ik weet dat er vanuit de gemeente soms gesubsidieerde opvang wordt betaald. Op Sociaal Medische Indicatie. Ik weet niet de regels ervoor maar gezien jouw bekkentoestand toch een klein beetje de moeite waard om na te vragen. Je weet maar nooit ..
Alle reacties Link kopieren
Twin, wat naar om te lezen.
Zou willen dat ik wat meer voor je kon doen, maar in elk geval een knuffel vanaf hier :hug:

Zijn er geen mensen in je omgeving die wat kunnen ondersteunen? Door E bijvoorbeeld een dag (of nacht ) op te vangen zo nu en dan?
De dochter van mijn zusje is heel lang een ontzettend slechte slaper geweest waardoor haar ouders er ook bijna aan onderdoor gingen. Uiteindelijk heeft ze bijna een jaar 2 nachten per week bij iemand uit de familie gelogeerd. Dat heeft hen heel erg geholpen toen. Voor ons was het prima te doen om af en toe een nacht nauwelijks te slapen en zo konden haar ouders in elk geval 2 nachten per week goed doorslapen.
Alle reacties Link kopieren
Twin lastig dit. Ik sluit me aan bij wat Duuf en Lilly zeggen. Zou me kunnen voorstellen dat je het ook fijn vindt om met een professional te praten over wat de zwangerschap met jou gedaan heeft. En verder snap ik heel goed dat chronisch slaapgebrek kl#te is. Ik had het in februari heel erg met SA: ze hand een luchtwegen infectie, tandjes kwamen door, sliep beroerd en ze was niet te genieten. Nu realiseer me ik wel dat dit een fase is, maar als je er middenin zit is het rot en daarom even een dikke knuffel.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

wilde even laten weten dat wij enorm hebben genoten afgelopen weekend (en een paar dagen extra). We zijn heerlijk uitgewaaid (weg gewaaid ook bijna ;-) ). Het was heel heel heel fijn om even een paar dagen helemaal voor onszelf te hebben met 0 stress en geen enkele verwachting van anderen. Het heeft ons heel erg goed gedaan.
Nogmaals ontzettend enorm bedankt voor jullie geweldig lieve gebaar :heart:

Het gaat inmiddels ook echt wel een stuk beter. Ik kan nog steeds niets met het idee dat dit het nu is, dat we de komende 50 jaar met z'n tweetjes zullen zijn. Hoe fijn wij het ook hebben, zo had ik het nooit voor me gezien. En dat vergt nog wat gewenning en aanpassing denk ik. Maar ik ben me er ook heel goed van bewust hoeveel het waard is om te leven met de man waar ik mee mag leven. Wij hebben het echt heel fijn samen en dat geeft ook wel vertrouwen dat we het met zijn tweeëen wel gaan redden.
We gaan ons nu verder verdiepen in pleegzorg en kijken of dat een optie voor ons is. Mijn man ziet daarin nog wat meer beren op de weg dan ik en er zullen dan ook nog wat praktische aanpassingen gedaan moeten worden (zoals minder werken) die uiteraard ook gevolgen hebben. Maar we willen in elk geval het traject starten en ook onze zorgen duidelijk maken. Dan kunnen we van daaruit verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Duuf wat fijn om te lezen dat het weekend/ weekje weg lekker was! Klinkt als heerlijk even echt samen zijn, zonder verdere verplichtingen.
Het is jullie meer dan gegund (en ik gun jullie nog zoveel meer).

Wat beschrijf je mooi dat waar je dankbaar voor bent en dat je alweer wat zicht hebt op op eventuele andere manieren om samen jullie toekomst verder in te vullen. Samen staan jullie als een huis ❤️

Dikke knuffel :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven