zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Baggal je bent echt niet in de klaagmodus hoor. Ik vind het heel knap hoe jij wekelijks al die uren maakt! Ik denk dat jij echt een vakidioot bent en lol hebt in je werk, maar je hebt er natuurlijk ook een heel leuk gezin en huis ernaast. Dus logisch dat je er nu wel een beetje klaar mee bent. Ga je nog weg met je vakantie, of lekker thuis?

Labgeek Onze nipt was ook goed! Helemaal niets geks gevonden. Fijn he. De zwangerschap gaat eigenlijk heel goed. Ik merk er niet zoveel van de laatste weken! Heel soms als ik moe ben savonds word ik nog misselijk maar that's it. De verloskundige heeft gelukkig iedere week een hartjesspreekuur voor vrouwen tussen de 12 en 20 weken. Je kan dan gewoon binnenlopen en even luisteren. Omdat ik nergens last van heb doe ik dat zo nu en dan. Stelt me toch gerust. Nog 3 weekjes wachten en dan hebben we een geslachtsbepaling! Spannend hoor. Al heb ik wel een voorgevoel.

Hoe gaat het met jou zwangerschap? Voel je je ook goed? Willen jullie weten wat het wordt?

Twin Het is wat je zegt, dan maar iets langer opstarten. Neem je tijd! Is het een mogelijkheid dat je begint met vrijwilligerswerk of heel voorzichtig reintegreren zodat je jezelf niet niet te snel teveel oplegt?

Hier gaat dus eigenlijk alles goed tot nu toe! Ik ben ZZPer en moest nog een nieuw project vinden, was best bang dat het niet zou lukken op korte termijn. Hoe langer ik zou wachten hoe kleiner de kans dat ik nog iets leuks en voor langere tijd zou kunnen vinden, maar het is gelukt! 4 dagen per week, tot en met november dus dat is helemaal top! Ik begin hopelijk volgende week.

Ik heb alleen een dilemma... Ten tijde van het gesprek was ik 12 weken en heb ik niets gezegd. Ik wilde niet dat het in mijn nadeel zou werken ten opzichte van andere kandidaten en het gesprek was er ook niet echt naar. Plus, het heeft 0 impact op de opdracht. Maar nu ik daar straks ga beginnen voelt het toch een beetje gek. Hoe zouden jullie dit vertellen? Meteen als je begint, of toch nog maar even wachten? En hoe? Misschien maak ik het te groot hoor... Maar erg benieuwd naar jullie mening.
Alle reacties Link kopieren
Smurf: Gefeliciteerd met de goede NIPT! :cheer:
Je kan het toch bij 20 weken vertellen? is dat een optie? Ik heb het pas na die tijd op Social Media wereldkundig gemaakt, voor die tijd hield ik ook nog een slag om de arm. Op mijn werk heb ik het met 15 weken verteld, maar wel nadat een collega mij er met 12 weken op had aangesproken dat ik een buikje had. Zo bij de koffie automaat: ''eehh mag ik je feliciteren?" Heel lief (en gedurfd ;-) ). Ik geloof dat ik het niet op de eerste werkdag zou melden oid, maar gewoon terloops in de eerste weken/ma(a)nd(en) en anders eerder als het te zichtbaar wordt. Dat je met 12 weken niets gezegd hebt vind ik vrij logisch trouwens...
Smurf: Part II: Had vorige week gewoon een K** week op kantoor en het aan de stok met een andere collega, ook een ZZP-er. Er zijn altijd mensen die bewust traineren om de klus langer te laten duren of weekend werk te kunnen doen. En... ik werk gewoon op het eigen tempo. Dat is niet heel erg hard, sterker nog, ik forum ook soms even tussen de bedrijven door (en nu zit ik te wachten op stukken - al 3 uur ;-D ) , maar wel met productiviteit... Voelde me door die rot opmerkingen toch even behoorlijk kwetsbaar en kan niet zo goed tegen kantoor drama's. Maar goed, hij is weg (niet om deze reden trouwens) en ik mag na mijn vakantie voor 37,5 uur terug komen. Helemaal goed dus... :heart:


Labgeek: Jij ook gefeliciteerd met een goede NIPT :blob: Toch altijd een zorg minder dat er geen T21, 18 of 13 is. In Engeland (en Belgie) kan je er ook voor kiezen om het geslacht te horen te krijgen, maar in NL volgens mij nog steeds niet. Ga je straks voor een geslachtsecho?

Twin: Jeetje wat heftig nog steeds! ben heel benieuwd wat de arts er van vindt. Fijn dat het goed gaat met jullie dochter.

Zot: Ik tel met je af meis! Je bent er bijna - bijna - bijna.... :couple:

Biekkie: Ik zag je buik voorbij komen! Heel veel succes met de laatste weken!

Vanavond weer een Fertitity Network UK meeting en ik neem morgen en overmorgen vrij. Vrijdag een dagje en dan... twee weken cruisen naar o.a. Rusland. Ben benieuwd :)
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
@Smurf Wij hebben ook inderdaad hartjesspreekuur op Vrijdagmiddag, alleen is het bij ons niet de bedoeling dat je iedere week komt. Wij willen heel graag weten wat het geslacht is en eigenlijk heb ik geen sterk voorgevoel. Wij hebben 22 Juli de geslachtsbepaling alleen weten het zelf pas 27 Juli.

Ik heb precies hetzelfde als jou. Als je moe bent dat je een beetje misselijk wordt, niet echt mega maar meer weeig. Ik heb alleen de laatste week echt mega hoofdpijn. Ik heb eigenlijk nooit hoofdpijn maar dit is echt killing af en toe. Paracetamols helpen niet en de verloskundige zegt dat het rond deze periode idd een kwaaltje kan zijn.

@Baggal Wij hebben bij het PGS-gedeelte in Gent niet gevraagd of we het geslacht mochten weten (want daar onderzoeken ze het natuurlijk ook). We wilden eerst het eerste trimester afwachten maar nu word ik steeds wat meer nieuwsgierig.

Ik vraag me alleen af waar de mini-bump blijft…. Ik ben bijna 14 weken en de placenta ligt aan de achterkant dus je zou denken dat het zou moeten beginnen… Ik wacht maar netjes ongeduldig af haha!
Fijn dames van de nipt!

@Lag heel, mijn buik begon pas na de 20w te groeien dus kan echt lang duren :)
Lieve allemaal,
Afgelopen woensdag is onze tweeling met een geplande keizersnee geboren bij 37 weken precies. Er was nogal wat gewichtsverschil, jongen ruim 2300 gram en meisje ruim 2900 gram. Jongen had het nog wat moeilijk en heeft een dagje op de NICU gelegen met zuurstof, meisje mocht direct bij ons. Het herstel gaat verbazingwekkend vlot en omdat ze het allebei al snel beter deden mochten we vrijdagmiddag al naar huis. Jongen vertoont nog een klein beetje prematuurgedrag in zijn drinken maar allebei zijn ze nu weer aan het aankomen dus gaat goed! Kraamtijd is verbazingwekkend relaxt, hadden we echt niet verwacht. We genieten!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Zot! Van harte gefeliciteerd met de twins. Wat heerlijk fat je een relaxte kraamtijd heb, geniet er lekker van. Hopelijk groeien ze beide hard door!
Alle reacties Link kopieren
Zot gefeliciteerd! Wat fijn dat het, ondanks het lage gewicht en moeizame opstarten, goed gaat. Geniet ervan! :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Zot! Wat fijn dat ze er dan eindelijk zijn en dat alles goed gaat.

Spannend Labgeek, geniet van de echo vandaag! Heb je inmiddels al een buikje?
Alle reacties Link kopieren
Hey zot!! wat een mooi nieuws! En fijn dat je een relaxte kraamtijd hebt na je volgens mij zware zwangerschap!! Geniet er saampjes van!

labgeek benieuwd naar je echo zeg! Wel spannend dat je het de 27ste pas weet.
Wij hebben deze vrijdag een echo! Zo benieuwd of we een jongen of meisje krijgen.

Buikje begint hier wel een beetje te komen hoor!!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel dames! Op de echo zag alles er goed uit en de baby liet het geslacht blijkbaar goed zien, dus ik ben echt zo enorm benieuwd. Envelop gelijk weggebracht zodat ik niet kan gluren voor Zaterdag.

Heel benieuwd bij jou Smurf wat het gaat worden, laat je het even weten :)

Buikje begint hier ook heel langzaam nu te komen, dat maakt het ook wat echter. Ik heb al wel last van wat harde buiken en groeipijn daardoor maar niks om me heel erg zorgen over te maken zei de verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
We krijgen een jongetje!!!

:cheer2: :cheer2: (maar dan in het blauw)

Zo leuk! De echo gister was zo’n een ontwikkeling tov de vorige keer.

Helemaal in :flirting:

Het is ook echt al een mensje. En dat we nu weten dat het een jongen is maakt alles ook weer zoveel tastbaarder!

labgeek weet jij het inmiddels? Heel nieuwsgierig!!
Alle reacties Link kopieren
Smurf joehooeee wat leuk!!

Wij krijgen een MEISJE! :cheer2: :heart:

Ik ga morgen voor het eerst naar de baby winkel om een leuk pakje uit te kiezen. Tot nu toe niet aangedurfd maar nu wil ik toch echt zelf iets leuks kopen!
Alle reacties Link kopieren
Hee lieve meiden,

Hoe is het met jullie?

Ik weet dat dit topic niet meer erg actief is maar ik wilde jullie graag laten weten dat ik zwanger ben, spontaan :woa:

De afspraak voor een intake om een cryo terug te laten plaatsen, stond over 2 weken.

Nooit verwacht dit!! Ik hoop zo dat alle dames uit het andere topic ook heel snel hier mee mogen gaan schrijven. Ik lees en leef nog steeds met jullie mee. Het voelt ergens ook heel 'oneerlijk' dat ik zomaar zwanger ben geworden. Ik gun het jullie allemaal zo! Ongelooflijk wat sommigen van ons allemaal moeten doorstaan. En nu krijg ik het zomaar in de schoot geworpen. IVF zal altijd een deel van mijn leven blijven.

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Haha rucio, nu ben ik best een heel klein beetje jaloers (1%), maar boven alles ben ik vooral heel erg blij om dit te horen (99%)!!

Wat goed! Gefeliciteerd!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Snap ik hoor Flipje! En jou gun ik ook weer zo erg een zwangerschap. Alvast veel succes met jullie afspraak! :heart:

Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Wauw Rucio, wat een heerlijk nieuws! Super blij voor je :heart:
Ik kwam eigenlijk om te kijken voor iemand anders die ergens nu ging testen, maar nu zag ik jouw berichtje @Rucio. Gefeliciteerd!! Wat heerlijk dat je 2e spontaan is! Hoe ver ben je? Hoe gaat het met je, ook mentaal?
Mij is namelijk hetzelfde overkomen afgelopen februari... Ik spoot al 2 dagen decapeptyl voor nr 2 (had geen cryo's) en testte alleen om zeker te weten dat ik NIET zwanger was. Heel bizar om dan plots een 2e streepje te zien.
Het schuldgevoel is erg herkenbaar. Vooral als ik zie hoe hard het bij anderen weer vechten is voor een 2e.
Ook bij mij maakt de IVF nog altijd een onderdeel uit van mijn leven. Mijn fertiliteitscoach raadde ons na een goede echo van deze zwangerschap aan het traject bewust af te sluiten, dus we denken erover om na de geboorte een sieraad te maken oid.
Aan de andere kant ben ik zo gelukkig dat het toch spontaan kan. Dit geeft mij en mijn man ook de ruimte om te zeggen: nooit meer die nare medische molen in en als we toch voor een derde willen gaan, dan komt deze spontaan of niet. Dat we (als alles goed blijft gaan uiteraard) straks gezegend zijn met 2 dochters had ik tijdens IVF voor nr 1 niet meer durven dromen.

Ik hoop net als jij dat ieders grootste wens in vervulling gaat. Heel veel geluk en gezondheid voor jou Rucio!
Alle reacties Link kopieren
Ylva85 schreef:
31-08-2019 15:34
Ik kwam eigenlijk om te kijken voor iemand anders die ergens nu ging testen, maar nu zag ik jouw berichtje @Rucio. Gefeliciteerd!! Wat heerlijk dat je 2e spontaan is! Hoe ver ben je? Hoe gaat het met je, ook mentaal?
Mij is namelijk hetzelfde overkomen afgelopen februari... Ik spoot al 2 dagen decapeptyl voor nr 2 (had geen cryo's) en testte alleen om zeker te weten dat ik NIET zwanger was. Heel bizar om dan plots een 2e streepje te zien.
Het schuldgevoel is erg herkenbaar. Vooral als ik zie hoe hard het bij anderen weer vechten is voor een 2e.
Ook bij mij maakt de IVF nog altijd een onderdeel uit van mijn leven. Mijn fertiliteitscoach raadde ons na een goede echo van deze zwangerschap aan het traject bewust af te sluiten, dus we denken erover om na de geboorte een sieraad te maken oid.
Aan de andere kant ben ik zo gelukkig dat het toch spontaan kan. Dit geeft mij en mijn man ook de ruimte om te zeggen: nooit meer die nare medische molen in en als we toch voor een derde willen gaan, dan komt deze spontaan of niet. Dat we (als alles goed blijft gaan uiteraard) straks gezegend zijn met 2 dochters had ik tijdens IVF voor nr 1 niet meer durven dromen.

Ik hoop net als jij dat ieders grootste wens in vervulling gaat. Heel veel geluk en gezondheid voor jou Rucio!
Wauw Ylva! Jij ook van harte gefeliciteerd! Wat bijzonder hè. Ik denk dat ik nu ongeveer 4 weken ben, echt heel pril nog. Jij bent dus al zo'n 7 maanden nu? Hoe verloopt de zwangerschap? Zo herkenbaar dat je niet meer de medische molen in wil. Wij hadden ook afgesproken om het bij de cryo's te houden en anders de situatie te accepteren, we zijn al zo gezegend met onze zoon.

Heel mooi idee om het traject af te sluiten met een sieraad, dat is echt een goed plan.

Ik voel me verder goed, ik ben de laatste maanden heel regelmatig ongesteld dus ik vond het vreemd dat mijn menstruatie uitbleef. Ik had nog een pak ovulatietesten liggen en had eens gelezen dat die ook positief kunnen zijn bij een zwangerschap en aangezien de ovulatietest inderdaad positief was, heb ik snel een zwangerschapstest gehaald en daar stond een hele duidelijke tweede streep op. Ik ben nog wel in de war en kan nog steeds niet geloven dat het echt zo is. Morgen spreek ik mijn fertiliteitsarts maar ik verwacht dat ik daarna de verloskundige ga bellen. Heel spannend allemaal.

Ik wens jou nog een hele fijne zwangerschap toe! Bedankt voor je lieve bericht. :heart:
Wow, gefeliciteerd Rucio!
Wow Rucio, dan zit je nog volop in de wtf-fase :biggrin:. Heel bijzonder. Succes morgen!
Ik ben bijna 33 weken nu en ben vanaf de termijnecho een stuk relaxter dan bij de 1e. Toen was ik erg onzeker, nu weet ik dat mijn lichaam het kan.
Alle reacties Link kopieren
Ah - ik merk dat ik hier al echt even niet gekeken heb! Allereerst: Rucio: wat een mooie verassing! Naast jou en Ylva zijn er inmiddels 2 anderen die ook spontaan zwanger zijn geworden na de MMM en hoewel ik je schuldgevoel wel begrijp, al is het nergens voor nodig, is het toch alleen maar fijn dat je niet meer de MMM in hoeft?! :cheer2:

En Ylva: ik vind het ook heel erg moeilijk om het IVF gebeuren helemaal af te sluiten. Het is zo'n groot ding geworden de afgelopen jaren. Voor mijzelf heb ik het denk ik wel verwerkt voor een groot deel, maar helemaal los van komen lukt toch ook niet. Deels zoek ik het ook zelf op door hier te blijven schrijven en vrijwilligerswerk te doen voor FNUK en deels is het iets waar ik stil bij blijf staan. Stom he?! @(

Smurf en Labgeek: gefeliciteerd dames! Ik vond het heel leuk om het geslacht te weten en haar als haar te leren kennen.

Twin: Hoe gaat het met jou?

Zot: Ik had je nog niet gefeliciteerd op het forum (maar natuurlijk wel elders :D ). Ze zijn beauties en ik hoop dat alles goed met jullie gaat.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Zot en Baggal!! Zot, hoe is het met jou en de tweeling?

Baggal ik las elders dat je dochter bang was voor je vader, wat sneu zeg :hug:
Heel fijn inderdaad om niet meer de medische molen in te moeten. Maar toch vind ik het ook wel lastig/voelt het oneerlijk omdat ik het ook anderen zo gun en sommigen van ons nog steeds met lege handen staan.

Ylva, wauw 33 weken alweer! Veel succes met de laatste loodjes.

Vandaag mijn fertiliteitsarts gesproken en zij vond het echt geweldig om dit te horen. Vanwege mijn verleden met de bbz wil ze me volgende week al zien voor een vroege echo om te checken of het op de juiste plaats zit. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Te mooi om waar te zijn.. Ik lig nu in het ziekenhuis, vanochtend is mijn eileider gescheurd. Gelukkig was ik in de kliniek voor een echo. Ze hebben me meteen naar het ziekenhuis gestuurd en in no time lag ik op de operatietafel. M'n eileider is verwijderd. Nu herstellen en hopelijk morgen naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Rucio wat ontzettend heftig en verdrietig meid. Gelukkig waren ze er op tijd bij. Hopelijk herstel je snel. Het geestelijke herstel zal nog zwaarder zijn waarschijnlijk dan het lichamelijke. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ach Rucio, wat verdrietig.
Ik sluit me aan bij Lilly. Heel veel sterkte, zorg goed voor jezelf :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven