zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
stipjepipje schreef:
12-04-2020 11:35
MIMI heb jij over 4 weken alweer een controle? Bij ons doen ze geen pretecho’s meer dus het is met 11 weken en dan pas weer met 20… Fijn dat de echo goed was zeg!! Je embryo groeit in ieder geval goed mt die 4 dagen vooruitlopen.
Een controle ja, geen echo...
Met 15 weken hartje luisteren en stand van de baarmoeder even checken. Ik neem aan dat jij ook ongeveer ook met 14/15 weken weer een controle hebt?
Wij hoefden sowieso geen pretecho, geslacht horen we wel met de 20 weken echo, maar misschien wil ik het dit keer wel niet weten...
Fijn dat je je alweer stukken beter voelt, maar zoals je je nu voelt voelde ik mij ongeveer de afgelopen tijd en dat vond ik nog best pittig, dus hoop voor je dat het snel nog beter wordt. Kon je wel wat tegen de warmte van de afgelopen dagen?

Vandaag voor het eerst mijn zwangerschapsbroek aan, en wat een genot! Was ik even vergeten hoe lekker dat ook alweer zat... je kan er nu echt niet meer omheen, maar dat hoeft ook niet, sinds gister weet iedereen het. Ook fijn hoor, geen geheimen meer....

@Lux, wij gaan echt gelijk op zeg! En nu onze babes ook al haha! Benieuwd of we ook op dezelfde dag gaan bevallen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Zo gek, ik heb nu zeeën van tijd, nu al onze sociale “verplichtingen” niet door gaan en ik lees altijd mee, maar toch moet ik even echt gaan zitten om op jullie te reageren. Ik baalde natuurlijk wel een beetje dat de echo vorige week niet doorging, maar zoals ik al aangaf is dat wel echt met mij besproken en had ik een keuze en stond ik er wel echt achter om het niet door te laten gaan. Volgende week dinsdag hebben we weer controle en dan ben ik 36+1. Dat is ook meteen mijn eerste verlofdag, dus het komt nu wel echt heel dichtbij allemaal. We hebben dit weekend ook maar vast de box neergezet in de woonkamer en de co-sleeper op de slaapkamer, vooral ook omdat mijn dochter er nu heel erg mee bezig is dat er een baby komt, zodat ze ook even rustig kan wennen. Ze vind het echt super interessant allemaal. Volgens mij hoef ik nu in mijn verlof alleen nog de kinderwagen om te bouwen naar de babybak/wandelwagen stand en de vluchttas in te pakken. Verder is alles gewoon al klaar.

Windmolen, fysiek vind ik het nog prima te doen, zolang ik op een goede stoel zit en niet te actief hoef te spelen met mijn dochter. Ze wil bijvoorbeeld heel graag twister doen en met mij springen op haar nieuwe trampoline, dat doet ze vaak met haar vader, maar dat lukt mij nu niet meer. Ik slaap wel echt heel erg slecht. Heb jij dat ook? Ik kan me niet herinneren dat ik bij mijn vorige zwangerschap ook zo slecht sliep, maar het grote verschil is nu natuurlijk dat ik overdag met een 3-jarige die altijd thuis is ook geen rust meer heb. Fijn dat jullie de spullen nog net op tijd op hebben kunnen halen, aan de ene kant jammer dat niet meer alles bruikbaar was, maar ook wel leuk om nog lekker wat dingen nieuw te kunnen kopen of iig zelf uit te kunnen zoeken.


Lux, je hebt helemaal gelijk en zo sta ik er ook in hoor. Als het ziekenhuis of de VK het nodig vind dat je komt gaat de afspraak echt wel door. Flinke jongen die zoon van jullie, ik snap alleen niet waarom hij in een suikerprotocol kwam als jij geen zwangerschapsdiabetes had. Of doen ze dat echt alleen op gewicht? En wat fijn om te lezen dat je geen kwaaltjes meer hebt.

Heytan, wat ontzettend jammer dat je geen echo krijgt nu, ik kan me voortellen dat je zo graag het kloppende hartje had willen zien. Is je eerste echo dan de termijnecho rond 10 weken? Wel heel fijn dat je je verder goed voelt en niet hele extreme kwaaltjes hebt. Heftig trouwens dat jij na 40 uur bevalling alsnog een keizersnede kreeg. Ik kan me voorstellen dat je dan echt helemaal op bent. Die gedraaide darm was idd geen pretje. Het kan mede door de zwangerschap komen, omdat je organen dan verschuiven, maar de kans dat je dit krijgt is echt heeeeeel erg klein en het hoeft niet eens perse door de zwangerschap te komen. De zwangerschap zorgde er wel voor dat de operatie zwaarder was (grotere buikwond ipv kijkoperatie) en dus het herstel langer. Ik heb de vorige keer een keizersnede gehad en mag nu dus kiezen of ik natuurlijk wil bevallen of een keizersnede wil. Ik verwacht dat het een keizersnede gaat worden, maar ik sluit een natuurlijke bevalling niet uit. Door mijn vorige zwangerschap (waarin de placenta niet goed werkte en duidelijk verder afnam na 37 weken) wil ik absoluut niet veel langer doorlopen dan 40 weken, ik wil dat risico gewoon niet nemen dat de baby aan het einde te weinig voeding krijgt. Dit is gewoon een psychisch dingetje dat ik aan de vorige zwangerschap heb overgehouden. Dat begrijpen ze gelukkig in het ziekenhuis, alleen qua inleiden is er minder mogelijk omdat ik al een keizersnede gehad heb. We gaan dus waarschijnlijk rond de 40 weken een keizersnede plannen en als de baby eerder besluit te komen ga ik natuurlijk proberen te bevallen. Volgende week hebben we weer een afspraak in het ziekenhuis en gaan we hier concreet iets over afspreken.

Sofie, dat begint echt op te schieten de 20 weken echo, dan ben je gewoon al op de helft, wat gaat het toch super snel. Je man mag waarschijnlijk niet mee naar de 20 weken echo, of mag dat bij jullie nog wel?

Ik snap trouwens dat je de weinige controles wel lastig vind. Ik heb een thuis doppler gekocht (na een tip via hier) en vond dat heel erg fijn. Mijn dochter wil nog af en toe naar de baby luisteren, dus we gebruiken hem zelfs nu nog heel af en toe. Ik probeerde niet iedere dag te luisteren, maar om de 3 dagen luisterde ik dan heel even naar de baby en dat stelde me echt gerust dat alles nog goed was daar binnen en ik weet dat het schijnveiligheid is zo’n ding, maar mij hielp het iig wel.

Mimi, wat fijn dat alles goed gaat en dat je buik lekker groeit. En die zwangerschapsbroeken die zijn idd de beste uitvinding ever.

Stipje, wat een heerlijk vooruitzicht van 75m2 naar 210m2 en die ruimte straks ook nog kunnen vullen met een prachtig kindje is natuurlijk het allerfijnste. Heel fijn om te lezen dat je kwaaltjes wat minder worden. Jij had ook wel heel veel pech qua zwangerschapskwaaltjes volgens mij, maar die goede echo maakte hopelijk wel dat het alle ellende qua kwaaltjes waard is. Erg jammer dat jullie nu allemaal zo lang moeten wachten qua echo’s. Die 9 weken tot de 20 weken echo duren natuurlijk super lang, maar zoals je al schrijft het is helaas niet anders. Verder ben ik helemaal niet misselijk geweest, maar ik weet wel dat er tegen maagzuur een drankje is (ik heb dat gekregen toen ik hoge buikpijn had, maar geen maagzuur, de art assistent dacht toen toch dat het iets met het maagzuur te maken kon hebben en het drankje hielp wel), ik zou even bij je VK informeren, want volgens mij hoef je hier niet onnodig mee te blijven rondlopen. En bij de zwangerschapsyoga hoorde ik toen goede verhalen over de osteopaat met maagzuurproblemen, maar dat zal nu met corona wel niet zo toegankelijk zijn als anders.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik lees al een tijdje met jullie mee maar ik heb op dit forum nog niet meegeschreven.
Na 2.5 jaar, waarvan 1.5 in de mm (zowel IUI als IVF) ben ik nu ruim 17 weken zwanger van ons 1e kindje. Maar ik voel mij behoorlijk onzeker. Ik weet niet of jullie dit herkennen, dat je na lang er op gewacht te moeten hebben, bang bent dat het alsnog mis gaat.
Tot nu zijn alle controles goed en heb ik over 2 weken de 20 weken echo gepland staan.
Maar mijn buik groeit nog niet echt, heb het kindje ook nog niet gevoeld en behalve dat mijn borsten iets groter zijn (heb nog dezelfde BH maat) veranderd er daar ook weinig. Verder heb ik behalve vermoeidheid de gehele zwangerschap tot nu toe nergens last van gehad. Waar ik juist blij mij zou moeten zijn, maar je bent toch een soort van op zoek naar bevestigingen.
Herkennen jullie deze onzekerheid of wat zijn jullie ervaringen?

Ik wil absoluut niet zeuren en ben juist erg blij dat ik eindelijk zwanger ben, maar ik heb moeite om er van te genieten en ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Americangirl, ik breek even voor je in: gefeliciteerd met je zwangerschap en ik herken het helemaal. En die onzekerheid werd na de 20 weken wel iets minder, ook omdat ik mijn dochter beter voelde, maar mijn ICSI zwangerschap na een traject met VMK's heb ik als zeer angstig ervaren. Tot het moment van de bevalling was ik er niet van overtuigd dat ze zou komen en dat zij mij op het laatste moment nog ontnomen zou worden. Achteraf had ik gewoon moeten praten met een professional, maar ik wilde niet zeuren, want ik was zwanger en de vele controles waren doorgaans goed.

Ik denk dat ik mijzelf steeds wilde indekken voor slecht nieuws, zodat het mij minder pijn zou doen of zo (is natuurlijk onzin, maar in mijn hoofd werkte het wel zo) wanneer het ons (weer) zou overkomen. Ooit zei een vlos tegen oudgediende Lilly hier: het probleem zat hem in het zwanger worden en niet in het zwanger blijven en die heb ik altijd wel onthouden.

Met een termijn van 17 weken gaat het in het grote merendeel van de gevallen 'gewoon' goed. Natuurlijk zijn er heel soms ook tragedies gedurende het tweede / derde trimester / bevalling, maar het is zo zonde van deze mooie tijd als dit soort gedachtes de zwagerschap zo overschaduwen. Sterkte!! :hug:

Mijn ICSI dochter is inmiddels 2,5 en ontwikkelt zich bijzonder goed. Achteraf jammer dat ik zo weinig van de zwangerschap durfde te genieten.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
AmericanGirl, welkom hier. Volgens mij heb ik wel eens wat van jouw verhaal gelezen op het wachtbankje-forum. Herkenbaar hoor, je onzekerheid. Ik denk dat iedereen dat hier wel herkent. Na zo lange tijd is het gewoon moeilijk te geloven dat het nu echt zover is, en dat het nu wel goed blijft gaan. Ik had ook weinig zwangerschapssymptomen, wat het allemaal vrij onwerkelijk maakte. Bij mij werkt het, net als bij Baggal, een stuk beter toen ik de baby goed ging voelen en elke dag de controle had dat-ie nog leefde. Al was het in het begin soms ook wel lastig, omdat het dan nog niet zo constant is en je de ene dag veel minder kan voelen dan de andere. Ik heb wel bewust geprobeerd te genieten, ondanks de terugkerende onzekerheid. Ik ben bewust gaan dagdromen over een goed verder verloop van de zwangerschap, hoe het zou zijn met dikke buik, en na de bevalling enzo. En tegelijkertijd, probeer niet teveel druk op jezelf te leggen wb genieten. Het wordt echt makkelijk naarmate de zwangerschap vordert en dan heb je nog heel veel tijd om te genieten.

Baggal :hello: Alles goed met jou?

HD, ik merk ook dat ik minder op het forum ben, om de één of andere reden. Mss kruipen we alvast een beetje in een bubbel ofzo? Het komt nu echt heel dichtbij voor jou idd. Fijn dat je inmiddels wel zo'n beetje klaar hebt. Ik moet nog wel wat meer doen, maar ik heb ook nog wat langer tot m'n uitgerekende datum. Haha, trampoline springen lijkt me idd niet meer zo'n strak plan nu :proud:. Hier trouwens ook enorm slecht aan het slapen. Ik moet er vaak uit 's nachts om naar de wc te gaan. En als ik lang op m'n zij lig dan gaat alles pijn doen, maar omdraaien is inmiddels ook een hele klus. Het gaat nu wel iets beter sinds ik zo'n enorm voedingskussen heb, zo'n worst. Ik lig de hele nacht in innige omhelzing met dat ding, en dat ontlast m'n benen/heupen erg en steunt m'n buik ook fijn. Heb jij ook zo'n kussen? Kan ik anders aanraden. En verder verheug ik me op middagdutjes zodra ik met verlof ben (nog één weekje!).

Mimi, wat fijn dat je zo'n goede echo had! En dat het verder ook goed gaat met je. Oh, die eerste keer een zwangerschapsbroek aan, wat een verademing was dat idd! Weet nog dat ik dacht dat ik nooit meer een gewone broek aan zou willen :-D . Leuk dat iedereen het inmiddels weet, heb je leuke reacties gehad?

Lux, fijn ook van jouw goede echo! Ja, wel jammer dat jullie nu tot 20 weken moeten wachten op de geslachtsecho (geldt voor alle zwangeren hier trouwens). Ik weet nog goed hoe graag ik het wilde weten. En toen zag ze het met 13 weken al (toen had ik ook zo'n uitgebreide echo als jij nu net), zo vroeg had ik er dan weer niet op gerekend, haha. Ben wel benieuwd wat het gaat worden bij jou.

Stipje, klinkt als een heerlijk huis met zoveel ruimte en grote tuin! Leuk om dat straks lekker te gaan inrichten enzo. Hopelijk gaat de verbouwing lekker soepel, maar idd, je hebt altijd wel ergens plek om te verblijven in zo'n groot huis. Fijn dat je weer een goede echo had! En spannend van de NIPT, laat je het weten hier? En superfijn dat je wat minder misselijk bent! Hopelijk kan je dan nu wat meer genieten van alles!
Ben trouwens inmiddels wel wat relaxter over de bevalsituatie hier. M'n man werkt idd ook strikt thuis, net als ik. De enige plek waar we iets zouden kunnen oplopen is in de supermarkt, en die kans schijnt dan toch weer niet zo groot te zijn. De cijfers hier in Duitsland lijken ook de goede kant op te gaan, alles is onder controle. Dus ik verwacht niet dat ze ineens de regels nog strenger gaan maken. Ik heb dus goede hoop dat m'n man er gewoon bij mag zijn.

Sofie, hoe gaat het nu met de vermoeidheid? Wordt het langzaamaan iets beter? En nog even en dan mag je gelukkig het hartje weer horen, hopelijk geeft je dat weer een fijne vertrouwensboost. Hoe gaat het met de rugpijn en andere pijntjes? Hier ook zo iemand die het moeilijk vindt om niets te doen en rust te nemen. Ben benieuwd hoe dat gaat als ik verlof heb. Kan me zomaar voorstellen dat ik ook nog hier en daar wat voor werk blijf doen.

heytan, hoe gaat het met jou? Hoe lang moet je wachten op je eerste echo? Lijkt me echt vervelend in de prille zwangerschap dat je die bevestiging niet krijgt.

Hier vandaag weer controle gehad bij de gyn. Gelukkig geen last van hooikoorts vandaag, dus ik kwam niet al niesend en snotterend naar binnen. Ik zou een ctg krijgen, maar die is een beetje mislukt. Ik heb een half uur lang naar m'n eigen hartslag liggen luisteren, haha. Ik was denk ik wat gespannen, dus m'n hartslag was enorm hoog. Mss dat ze zich daardoor vergist had in de plaatsing van dat ding? Of mss was eerst wel de hartslag van de baby te horen. Nou ja, de gyn heeft het papiertje bekeken en zei meteen 'hier kan ik niets mee'. Maar gezien er toch geen medische reden was waarom ik zo'n ctg kreeg, hoefde ik niet nog een keer. Ze heeft dan nog ff een echo gedaan om zeker te zijn dat alles goed gaat met ons jochie (vond ik helemaal niet erg!). En alles zag er weer prima uit. Ze heeft zelfs nog ff de 3d aangezet en ik heb weer wat fotootjes meegekregen. Oh ja, wat wel grappig was bij de ctg, was dat je iedere keer een hoop herrie hoorde als de baby tegen dat ding aanschopte. Nou schopte hij voor zijn doen nog redelijk zachtjes, maar de gyn en assistente vonden hem wel erg beweeglijk. Dat hielp wsl ook niet bij het vinden van het hartje. Heb gezegd dat dat nog niets was met wat-ie normaal gesproken allemaal uitvreet in m'n buik ;-D. Ik heb voortdurend zo'n wiebelkontje dat tegen m'n buikwand aandrukt, het steekt er echt uit. En dan gaat-ie zo'n beetje heen en weer rollen van links naar rechts, haha. En dan aan m'n rechterkant steekt er regelmatig een knie of voet uit, echt zo'n bultje dat je bijna kan vastpakken. Comfortabel is anders, maar het is zo schattig... Ik ben zo benieuwd hoe hij is als hij eruit is :).
Alle reacties Link kopieren
Windmolen wat leuk zo'n druktemakertje!! Heel benieuwd of hij ook zo druk gaat zijn als hij er straks uit is! Zo leuk en spannend!! Voel je je verder nog helemaal goed nu? Wel fijn dat je geruster bent op de bevalling nu. Ook niet te druk maken denk ik. Mijn vriendin is net bevallen en die wilde absoluut niet naar het ZH toen bleek dat dat misschien moest. Uiteindelijk heeft ze 3 dagen in de bevalling gezeten. Denk dat 'go with the flow' wat er ook gebeurt de beste manier is om toch zo ontspannen mogelijk te blijven. Maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk :biggrin:

Americangirl welkom en gefeliciteerd! Ik snap je onzekerheid, bij mij is nogal duidelijk dat het goed zit want ik was godsallemachtig beroerd en val om 19u al in slaap, maar nu dat langzaamaan beter wordt merk ik dat me dat ook onzeker maakt en me schrik geeft om pas over 9 weken weer een echo te hebben.
Misschien is het een idee om een doppler babyhartslagmeter te kopen? Dan kun je bijv 1x per week even luisteren om jezelf gerust te stellen (vaker wordt afgeraden). Ik heb net gevraagd aan de echoscopist (die buiten het ziekenhuis zit voor de 20 weken echo, volgens mij vannwege corona) of we niet toch een extra echo mogen als ik met mondkapje kom :rofl: benieuwd of het gaat lukken! (wij willen heel graag geslacht weten, daar om wil ik stiekem alvast een extra echo ;) )

HD jouw datum komt nu echt dichterbij... zo mag lijkt me dat!! Heb je alles al helemaal klaar?
Onze verbouw (18-apr) en verhuis (14 juni) datum komt nu echt dichterbij. Zo fijn om iets om naar uit te kijken te hebben!!

Hier: Goed nieuws, de NIPT was goed!!! Ik had hem nog niet verwacht, en toen viel hij gister ineens op de mat. Voelde alsof we de loterij hadden gewonnen! Laatste horde is genomen! We hebben meteen m'n schoonouders via facetime gebeld en verteld dat we vorig jaar erachter kwamen samen geen kindje te kunnen krijgen (die gezichtjes, oh mijn hart :( ze vonden het zo erg om te horen) maar maakten het snel goed door te vertellen dat ik nu 12 weken zwanger ben met een donoreitje. Zo blij als 2 puppies waren ze, maar wel helemaal overdonderd. Schoonmoeder zei nog dat ze dacht dat het er bij ons niet meer van ging komen :facepalm: Wel heel fijn dat zij ook nu kunnen meegenieten ervan en in deze corona tijd weer wat leuks hebben om naar uit te kijken! :flirting:
Gisteravond ook meteen de rest van de familie verteld maar dan iets kortere versie, iedereen was super blij voor ons! Heel fijn om het zo te doen, nu zijn ze wel op de hoogte van de ecd, maar krijgen we alleen maar leuke en blije berichtjes. We voelen ons ook vandag nog helemaal feestelijk!

Verder: zwangerschapsbroeken besteld... Geen enkele broek past meer, ik lijk wel 20 weken zwanger... O_O hopelijk blijft het niet zo snel doorgroeien want dan word ik echt een olifant haha! Al 3 kg erbij!! :rolling:

Verder moet ik bloedverdunners gebruiken omdat ik met ecd verhoogde kans op zwangerschapsvergiftiging heb. Die hebben in principe geen nadelen./bijwerkingen, maar nu las ik dat je er wel maagproblemen van kunt krijgen. Laat ik nu altijd al last hebben van mijn maag sinds een voedselvergiftiging 5 jaar geleden.... Heel sober eten (niet pittig, niet zuur, geen frisdrank, niet te vet, niet te veel suiker en geen alcohol O_o ) Dus ik wacht nog even totdat de misseiljkheid helemaal over is want anders weet ik echt niet of ik nou een zere maag heb van 1e trimester symptomen of van die bloedverdunners. :@@:
Alle reacties Link kopieren
Stipje, let op dat als je ascal (acetylsalicylzuur) voorgeschreven hebt gekregen, je dat wel voor de 16 weken moet beginnen. Anders heeft het geen nut meer.

Fijn dat de NIPT goed was! Als je van gedachte wilt wisselen over jouw misselijkheid mag je me altijd een pb sturen.

Sorry dat ik steeds zo inbreek hier.
Stipje, ik heb ook ascal gebruikt met maag problemen (en ook nu weer), en dat gaat goed. Wel maagzuurremmers (omeprazol), maar die slikte ik nu al. Zoals Lauwie zegt, je moet er tijdig mee beginnen wil je er profijt van hebben.

Gefeliciteerd met de goede nipt en het bekendmaken!

Hier vorige week ook een goede nipt gekregen (na 2 lange weken...) en wij zijn beiden ook geen drager van een CF-mutatie (cystic fibrosis), gelukkig.

Hier gaat het goed, al ben ik wel echt moe en heb ik veel hoofdpijn. Suiker gaat redelijk.
De onzekerheid herken ik. We zitten nu in de fase dat het - terugkijkend - mis ging bij onze dochter (morgen ben ik 15 weken), en dat levert weer extra spanning op.
Gisteravond krampen en toch nog even langs geweest. Gelukkig was alles goed, bloeddruk ook.

Heb al een best een buikje, tweeling is natuurlijk ook recent. We zijn soms nog steeds overweldigd dat het gebeurt is, maar wel heel blij ermee.
Alle reacties Link kopieren
Lauwie101 schreef:
17-04-2020 15:30
Stipje, let op dat als je ascal (acetylsalicylzuur) voorgeschreven hebt gekregen, je dat wel voor de 16 weken moet beginnen. Anders heeft het geen nut meer.

Fijn dat de NIPT goed was! Als je van gedachte wilt wisselen over jouw misselijkheid mag je me altijd een pb sturen.

Sorry dat ik steeds zo inbreek hier.
Super fijn juist jouw aanvullingen Lauwie! Dus geen sorry zeggen hoor...

Even snel een reactie voor stipje, dit wat Lauwie zegt idd! Je moet er wel echt op tijd mee beginnen. Ik slik ook ascal deze zwangerschap en heb echt 0 bijwerkingen hiervan. Ik kreeg het advies om het op te lossen in water en dan te drinken, ik weet niet of dat nog uitmaakt.

En wat super fijn stipje en Zot dat de nipt goed was! Weer een mijlpaal! :cheer2:

Verder super moe, dus reageer later op de rest!
Mimi, ja op een gegeven moment moet je echt de zwangerschapsbroeken aan hè? Ik kon de vorige keer echt wel lang zonder.. heb hem toen rond 14 weken gekocht maar lubberde nog aan alle kanten. Nu draag ik ze sinds week 12, de echte zwangerschapsshirtjes zijn wel nog wat te groot. Hoe voel je je nu? Wanneer mag je hartje gaat luisteren?

HD, volgende week verlof! Hoe oud was je dochter ook alweer? Kan me voorstellen dat een box etc. haar kan helpen met de voorbereiding op de baby. Lijkt me wel apart om nu verlof in te gaan.. iedereen zit al zoveel thuis en je kan nu niet lekker in je verlof gaan winkelen of bij een vriendin op de koffie. Hoe sta je er zelf in? Behalve dat kan je er natuurlijk wel een fijne tijd van maken en je voorbereiden op de baby :) Oh en man mag inderdaad niet mee naar de 20 weken echo. Vind het best eng om alleen te gaan...

Americangirl, welkom! Leuk nieuwe schrijfsters! Ik herken je verhaal heel erg, met name van mijn eerste zwangerschap. Was na twee jaar (waarvan 1 in de mm) eindelijk zwanger en zó onzeker. Mijn buikje bleef heel klein/compact (de hele zwangerschap trouwens) en behalve vermoeidheid merkte ik niet veel. Dat ik niet misselijk was vond ik zo vreemd.. het maakte me heel erg onzeker. Toen had ik wel meer controles, dus kan me voorstellen dat het hele corona protocol helemaal niet helpt. Hier ging het beter toen ik de baby ging voelen in mijn buik en na de 20 weken echo die goed was. En blijf gerust mee schrijven hier :)

Baggel :hello: lief dat je hier ook nog reageert af en toe!

Windmolen, het gaat iets beter met de vermoeidheid. Viel vanmiddag wel in slaap op de bank maar de rest van de week zonder dutjes doorgekomen :hyper: Wat bizar dat ze je eigen hartslag te pakken hadden op de ctg... gelukkig wel weer even naar je zeer actieve baby kunnen spieken! Ik was ook zo nieuwsgierig naar hoe hij/zij eruit zou zien. En als het eenmaal zo ver is dan voelt het meteen zo logisch ofzo. Nu vooral benieuwd of de baby op grote zus gaat lijken. Nog even en dan heb jij ook verlof toch?

Stipje, wat fijn van de nipt! Echt weer zo'n fijne mijlpaal. En ook heerlijk om de reacties van je familie te lezen. Geen tips mbt de bloedverdunners maar de ander meiden hier gelukkig wel. Qua maagzuur vorige keer rennies overdag en s avonds zo'n drankje van gaviscon. Hier trouwens rond 16 weken alleen hartje luisteren, snap dat je nieuwsgierig bent naar het geslacht! Hier zijn ze echt streng maar wellicht kun je toch je verloskundige eens lief aankijken? Vragen kan altijd toch?

Zot fijn dat alles goed was en de goede uitslagen! Krijg je je energie alweer iets terug? Hoe gaat het thuis met vermoeidheid/misselijkheid en een huis vol kindjes?

Lauwie, lief dat je een reactie geeft hier :heart: hoop zo dat je snel weer verder kan in het traject.

Lux, fijn dat de controle goed was. En fijn dat ze zo goed al dingen konden bekijken! Heb je wel laten prikken voor de nipt? En hoe is het met je zoontje? Ben jij trouwens nu gewoon in de zorg aan het werk?

Hey Tan hoe is het met jou? En met de andere dames?

Hier niet veel nieuws.. tel af tot het hartje luisteren. Nog vier nachtjes slapen! Oh en wie vroeg ook alweer naar mijn buik die plop deed? ;-D ik had het misschien wat duidelijker moeten omschrijven haha maar bedoel dat ie opeens aanwezig was. Eerst plat en toen plop was ie opeens bol en is niet meer weggaan gelukkig :love:
Alle reacties Link kopieren
Zo nu even wat uitgebreider reageren op jullie!

Welkom amaricangirl, gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom. Erg herkenbaar je angsten. Ik denk voor (bijna) iedereen hier. Bij mij werd het beter toen ik de baby kon voelen, en dat kan bij de eerste zwangerschap best nog even duren. Ik ben morgen 36 weken en heb nog steeds momenten dat ik onzeker ben (als ik de baby even iets minder voel bijvoorbeeld), dus bij mij blijft het de hele zwangerschap wel een beetje, maar idd de eerste 20/24 weken het meest.

Baggal, hoop dat alles goed is met je!

Windmolen, lekker dat je verlof al zo dichtbij komt! En hoewel ik ook met een voedingskussen slaap, ben ik de meeste nachten rond 2 uur en rond 6 uur wakker om naar het toilet te gaan idd. Soms lig ik daarna nog best lang wakker, maar de afgelopen 2 nachten voor de verandering gelukkig niet. Wat raar dat de CTG zo mis ging trouwens. Er zit volgens mij een heel groot verschil tussen jouw hartslag en die van de baby, dus gek dat ze dat pas na 30 minuten opmerken, maar aan de andere kant heb ik altijd CTG'S gehad om medische redenen, dus daar mocht ik ook altijd pas vanaf als er de laatste 10 of 20 minuten (ik weet niet meer precies hoe lang) een goed beeld was, met als gevolg dat ik door onze super rustige baby er soms wel een paar uur aan lag als de arts net geen tijd had om het te beoordelen als het goed was en dochter vervolgens weer een paar minuten super rustig was. Dan zorgde ze dus wel dat alles goed zat. En wat heerlijk dat jullie kleine man zo actief is. Dat is hier niet hoor, wel beweegt mijn buik soms behoorlijk, maar geen uitstekende voetjes gezien.

Stipje, wat heerlijk dat jullie verhuisdatum nu al zo dichtbij komt, fijne afleiding in deze rare tijd. En super dat de nipt goed was en jullie het nu ook verteld hebben in jullie omgeving. Ik kan me zo voorstellen dat de blijheid hierdoor overheerst van het verdriet (om wat er aan vooraf is gegaan) bij jullie omgeving. Ook eigenlijk best slim hoe je dit aangepakt hebt, want hierdoor krijg je gelukkig ook geen (of iig minder) meningen over eiceldonatie (het lijkt me dat er altijd mensen zijn die het nodig vinden om hun mening te geven over dit soort persoonlijke keuzes), maar gewoon blije reacties op de zwangerschap. En dat is ook de enige gepaste reactie!

Zot, zo fijn dat jouw nipt ook goed was. Ik blijf het bijzonder vinden dat je nu spontaan zwanger bent. En ik snap de spanning ook, na jouw geschiedenis is het natuurlijk ook extra spannend allemaal. Fijn dat ze je bij twijfels wel langs laten komen. Toevallig hadden mijn man en ik het gister over anticonceptiepil na deze zwangerschap. Volgens hem was dat niet nodig want in de 6 jaar dat we proberen zwanger te worden is het in totaal 3 keer gelukt (1 x missen abortion) en nooit op de natuurlijke wijze, maar jouw zwangerschap bewijst natuurlijk wel dat er wonderen bestaan. Voor alsnog hebben we besloten niks te doen en als het ooit nog een keer spontaan lukt alleen maar blij te zijn, maar ik twijfel nog wel. Kan me ook voorstellen dat anticonceptie en daarmee het hele hoofdstuk kinderen definitief afsluiten voor rust kan zorgen.

Sofie, ik snap dat je het spannend vind om alleen te gaan naar de 20 weken echo. Ik hoorde (of las) laatst de tip dat je man wel meegaat en buiten wacht en via videobellen mee kan kijken en dat als er dan wel iets is dat afwijkend (die kan is gelukkig klein) is je man alsnog naar binnen gehaald kan worden, zodat jullie daar wel samen uitleg over kunnen krijgen. Dat vond ik wel een goed advies in deze rare situatie. Wat ik wel gek vind mijn man mag gewoon nog wel gewoon mee naar mijn afspraken in het ziekenhuis. En hoewel dat natuurlijk ook medische controles zijn zijn die echt wel minder belangrijk dan de 20 weken echo. Mijn dochter is in januari 3 geworden en er heel erg mee bezig dat ze een grote zus wordt, het is echt heel schattig. Er worden ook de hele tijd knuffels of poppen in de box gelegd nu en gister wou ze hele graag even kijken of ze zelf in het babynestje past.

Hier: Mijn zwangerschapsverlof is begonnen! Ik zou eigenlijk morgen nog 1 dag werken, maar wist woensdag al dat ik donderdag alles wat ik nog qua werk had liggen af zou krijgen en ik had echt geen zin om extra werk te vragen. Dat is wel het voordeel van het thuiswerken nu dat ik super productief was en de afgelopen weken heel veel heb kunnen doen. Dus heb ik woensdag mijn leidinggevende gebeld dat ik maandag graag vrij wou nemen, maar dat hoefde niet. Ik mocht lekker met verlof gaan na donderdag en ze bedankte me voor mijn harde werk in deze rare tijd. Wel echt lekker, want ik heb vanaf vrijdag dus al een verlof gevoel. Dinsdag weer controle in het ziekenhuis, daar heb ik wel echt zin in na 4 weken geen controle gehad te hebben. Heb nu ook wat meer harde buiken enzo, op een of andere manier denk ik niet dat onze baby nog 4 weken op zich laat wachten. Verder mijn eerste gênante zwangerschapskwaal te pakken. Ik heb sinds gisteren een aambei (uitwendig) en dat heb ik nog nooit in mijn leven gehad. Best gênant en pijnlijk. Morgen maar even de huisarts bellen of ik daar iets voor kan krijgen.
Hoi Iedereen,

Beetje afwezig geweest hier maar ik wou even laten weten dat wel veel denk aan jullie, en dat ik iedereen die nu door dat klote virus in de wachtstand staat een digitale knuffel wil geven... :hug:

Hier geen nieuws, net ongesteld geworden netjes 6 weken na mijn laatste miskraam, dus mijn lijf doet iets goed. Maakt dat ik wel weer wat meer ga nadenken over het vervolg. Maar goed er moet een nieuwe poging komen in Gent dus duurt nog wel even denk ik. Wel weer een stapje verder in het proces van afscheid nemen van het idee van een nieuwe baby denk ik, mijn zoontje is ook bijna 6 en ik bijna 39 ik weet dat het kan maar na 5 miskramen geloof ik er gewoon niet meer in eigenlijk.
Ook hebben we besloten om geen karyotypering te doen, en ik twijfel nog over PGD in een volgende poging.

Ook is er een mogelijke 'match' watbetreft pleegzorg, gaat om weekend zorg in ons geval maar wel spannend dat er nu eindelijk iets gaat gebeuren. Eerst ontmoeting met de moeder en dan kijken we verder. Heeeel spannend.
Alle reacties Link kopieren
Hi lieve meiden,

bedankt voor jullie lieve reacties. Het stelt mij enigzins gerust.
Van het weekend is mijn buik ineens een beetje gekomen. Ik heb van mezelf ook een buikje (ben niet strak en slank), maar mijn vriend zei ineens: Zou dat is echt niet meer alleen je eigen buik en je begint ook ineens een beetje te zien.
Ik voel de baby nog niet echt (soms wat gekriebel maar of dat het is....) maar mijn buik begint dus wel te komen en dat is wel al een geruststelling.

HD wat fijn dat je zwangerschapsverlof is begonnen en dat je van je leidinggevende geen dag vrij hoefde te nemen. Zo zie je maar dat hard werken word beloond toch :)
Heb je nog een hele waslijst aan dingen die je wilt doen voor de baby komt? Van mijn vriendinnen hoor ik vaak dat ze ipv lekker rusten nu het nog kan, een hele waslijst aan to do dingen gaan afwerken.

Sofie wat leuk weer naar het hartje luisteren! Zo'n bijzonder geluid om te horen. Ik vond het ook heel gek dat het geluidje uit m'n buik kwam hahahaaa...
Gelukkig nu nog maar 2 nachtjes slapen.

Stipjepipje wat een fijn en heerlijk moment moet het voor jullie zijn geweest! Gefeliciteerd met de goede uitslag.
Leuk dat jullie het nu ook met iedereen hebben kunnen delen, maakt het ook gelijk een stuk echter op een of andere manier. Geniet ervan meis.

Windmolen hahahahaaa als dat geen voetballertje word! Hij is in ieder geval lekker actief mannetje.
Alle reacties Link kopieren
Meiden, even een korte update: vannacht zijn mijn vliezen gebroken en ik lig nu in het ziekenhuis. Geen teken dat de bevalling al komt dus een grote kans dat ik een weekje in het ziekenhuis blijf en dat ze dan gaan inleiden. Dat doen ze het liefst na 37 weken pas, zo lang het goed gaat met de baby.

Mamamaria, een dikke knuffel voor jou. Weer allemaal keuzes om te gaan maken nu qua vervolg en ook lastig nu alle behandelingen uitgesteld worden. Wat zou een reden zijn om geen pgd te doen, wat is jullie twijfel daarover?
En super spannend dat jullie een pleegzorg voorstel hebben. Heel mooi dat jullie dat gaan doen.

Americangirl, wat leuk dat je nu ineens een buikje hebt. En dat gekriebel is waarschijnlijk je baby al wel. Ik voelde bij deze zwangerschap de baby veel eerder omdat je ook weet wat je moet voelen. Maar geen waslijst met dingen voor mij dus meer.... totdat de baby komt lig ik te netflixen in het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend HD! Hoop dat alles goed met jullie gaat! <3
Alle reacties Link kopieren
HD: Even een kort berichtje om je succes te wensen! Op naar een voorspoedige bevalling en een wolk van een baby! :flirting:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
HD, oh jeetje, wat spannend! Hoeveel weken ben je nu ook alweer? Liep het vruchtwater er rustig uit, of had je meteen een grote plas? Heb je nu nog wel genoeg vruchtwater voor de baby? Hoe gaat het nu met je? Wat een onverwachte ontwikkeling... En dat terwijl je pas net met verlof was. Verveel je je erg in het ziekenhuis? Mag je wel bezoek ontvangen nu? Succes en sterkte, ik hoop dat alles goed blijft gaan met jou en de baby! Duurt dus sowieso niet zo lang meer voor je je jochie in je armen hebt!

AmericanGirl, jaaa, fijn dat het buikje begint te komen! Is idd een fijne bevestiging dat er echt iets gaande is. En wat het gekriebel betreft, eens met HD, dat zal vast je baby al wel zijn. Hopelijk wordt het snel duidelijker, dat is echt zo leuk!

MamaMaria, ik denk ook geregeld aan jou, fijn om even wat van je te lezen. Heftig dat de vraag nu toch wel dichtbij komt of jullie nog verder willen gaan. Maar iig nog een poging in Gent, dus? Ik hoop dat het daar weer snel wordt opgepakt, lijkt me erg naar zo af te moeten wachten en geen idee te hebben wanneer je weer vooruit kan. Spannend dat je een mogelijke match hebt voor de pleegzorg! Ik hoop dat het iets wordt!

Nog ff wat betreft m'n ctg, ik heb de filmpjes teruggekeken die ik gemaakt had, toen ik nog dacht dat het de hartslag van de baby was die ik hoorde, en m'n hartslag was dus gewoon rond de 120 o_o . Dus dan vind ik het niet zo heel gek dat ze dacht dat het de baby was. Gelukkig is normaal gesproken m'n hartslag niet zo hoog hoor ;-D. Ze zaten er ook niet bij dat halve uur, dus konden ze het ook niet corrigeren. Nou ja, het was sowieso een soort extra controle, dus ik vind het niet erg. Vond het alleen maar fijn nog ff een extra echo te krijgen ;).
Verder hier geen nieuws, nog twee daagjes en dan verlof. En verder ben ik lekker bezig met de babykamer :). Binnenkort de kleertjes maar eens wassen en m'n vluchtkoffer klaar zetten. Het kan ineens snel gaan, zoals HD laat zien.
Alle reacties Link kopieren
Oh HD wat spannend en onverwacht meis! Veel succes!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
HD jeetje wat spannend! Hopelijk kan de baby nog even in je buik blijven . Maar voor nu ben je in goeie handen. Zet hem op meid!

Windmolen, lekker al bijna verlof! Hopelijk is het nog een beetje genieten bij de laatste loodjes.

Mamamaria, wat spannend allemaal. Wat is PGD? En bijzonder dat er ook een voorstel van pleegzorg ligt. Hopelijk ligt wat er voor jullie bestemd is op jullie pad. Succes de komende tijd.


Sofie had jij vandaag een controle? Hoe ging het?

@hier, sorry dat ik niet op reageer. Jullie zijn lekker actief hier!
Met mij gaat het redelijk. Vorige week erg somber en angstig, dat is nu weggetrokken. Dondersag heb ik de eerste echo gehad , alles zag er goed uit. Het hartje klopte mooi. Ik ben nu 8w3d, schiet nog niet op, maar het begin is er haha. Ik zit nog steeds niet echt lekker in mijn vel, ik heb contact met de praktijkondersteuner van de verloskundige en ik gok dat ik binnenkort door moet naar de pop poli. Maar dat is even afwachten. Hopelijk kunnen ze helpen met de angst en rare gevoelens. Hormonen hebben op mij niet zo'n fijne werking dus :) gelukkig kan ik het voor nu wel weer relativeren. Maar het zullen nog een lange 7 maanden worden.
HD, jeetje! Dat was een kort verlof zo. Is het niet dat je na gebroken vliezen binnen 72 uur moet bevallen? Wellicht heb ik het mis... ben geen arts natuurlijk. Wel heel spannend, hoop dat alles goed gaat met jou en de baby!

HeyTan, fijn dat het hartje mooi klopte maar wat vervelend dat je je zo rot voelt. Gelukkig staan er specialisten voor je klaar om je te helpen. Niks om je voor te schamen. Hoop dat je je snel beter voelt :hug:

Hier hartje geluisterd gisteren, het duurde even voor ze het gevonden had met de doppler maar alles was ok! Heb een opname kunnen maken zodat man het ook kon horen thuis. Voelde me wel even verdrietig toen ik na die korte afspraak (ben denk ik 10-15 minuten binnen geweest) weer alleen naar huis ging. Even baalmoment om de hele situatie, maar erg blij dat het hartje klopte uiteraard. Nu 3.5 week wachten op de volgende echo :)

Oh en Windmolen... laatste dag toch? Geniet van je verlof!
Alle reacties Link kopieren
Tijd voor een update van mijn kant:

Gisterochtend is onze zoon B. geboren. Hij weegt 2780 gram en is 47 cm, super goed dus voor de termijn. Het ging heel snel allemaal ineens. Mijn man was echt net op tijd. Ik heb om 7 uur nog gevideobelt met mijn man en dochter, toen was er eigenlijk niet meer dan heel soms een lichte wee, rond half 8 werd het wat meer, dus ik heb rond kwart voor 8 de verpleging gebeld dat ik toch wel pijn kreeg. Toen braken mijn vliezen ook echt laag, het vochtverlies daarvoor was niets vergeleken met toen (dus achteraf was het een hoge vliesbreuk, dan verlies je telkens kleine beetjes) en mocht ik meteen naar de verloskamer. Dus mijn man om 10 voor 8 terug gebeld dat hij moest komen, bleek ik bij de verloskamer al 8 cm ontsluiting te hebben en om 8.37 uur was hij er al. Mijn man kwam iets na half 9 de verloskamer op rennen en heeft dus net de laatste perswee en gelukkig net de geboorte meegemaakt. Ze hebben hem nog gebeld tussendoor hoe ver hij was en dat hij echt moest opschieten. Helaas liet de placenta niet los, dus moest ik nog wel even naar de ok.

Met onze kleine man is naar omstandigheden alles goed. Hij ligt nog wel in het ziekenhuis bij de medium care van neonatologie vanwege de langdurig gebroken vliezen i.c.m. de termijn 36w2dg en krijgt uit voorzorg antibiotica. Morgen middag hopen we te weten of hij ook daadwerkelijk een infectie heeft. Verder houden ze in de gaten of hij niet heel wordt en de opbouw qua eten goed doet. We weten dus nog niet hoe lang we hier moeten blijven, maar iig nog een paar dagen. Gelukkig mag ik gewoon bij hem blijven.

Windmolen, het was dus een hoge breuk, dus ik verloor telkens een beetje en het schijnt dat je gewoon nieuw vruchtwater aanmaakt. De baby komt dus niet te kort. Helaas 1 bezoeker per dag en geen kinderen, dus alleen mijn man kon (en kan nog steeds) komen en ik mis m'n dochter dus heel erg. Verder niemand.
Wat lekker dat je nu verlof hebt! Goed plan om je vlucht koffer klaar te gaan zetten hoor, je weet maar nooit idd, maar ik hoop heel erg dat jouw kleine man nog even lekker blijft zitten.

Heytan, wat heerlijk een kloppend hartje! Zo fijn. Fijn dat je misschien naar de pop poli kan, hopelijk kunnen ze je daar wat ondersteuning bieden over hoe om te gaan met je angsten. Ik heb ook een paar gesprekken met een psycholoog gehad en mij heeft dat erg geholpen.

Sofie, je hebt gelijk hoor, maar dat geldt vanaf 37 weken. Daarvoor is de baby (mits de CTG's goed zijn en blijven) het beste af in de buik gaven ze aan. Maar ze gaan ook geen weeën remmen ofzo. Alleen inleiden dus pas na 37 weken. Ik snap wel dat je er van baalt. Het is ook rot dat je dit nu ineens allemaal alleen moet doen terwijl je het zo graag samen wil delen. Wel heel fijn dat het hartje goed was. Op naar een mooie echo over 3,5 week.
hd84 wijzigde dit bericht op 25-04-2020 07:36
Reden: Naam verwijderd.
1.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wauw HD, gefeliciteerd! Wat heb je dat snel gedaan, zowel te vroeg als binnen no time geboren. Gelukkig ging alles goed. Hopelijk ziet morgen alles er goed uit en is hij helemaal gezond. Prachtige naam trouwens! Gefeliciteerd, hopelijk herstel je snel en kan je lekker genieten van je kleine jochie!
Alle reacties Link kopieren
Oh HD, van harte gefeliciteerd meid! Wat fijn dat alles goed gegaan is, hopelijk mogen jullie gauw naar huis!

Mooie naam idd. Kan me voorstellen dat je je dochter erg mist en graag haar erbij zou hebben, lijkt me ook echt rot nu. Snapt ze het een beetje wat er gebeurt? Hoe oud is ze?

Geniet van je kleine mannetje :heart:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Gefeliciteerd HD! Leuke naam, zo heet onze jongste ook :-)

Hopelijk snel naar huis en je dochter er bij! Onze B was heel klein en lag een dagje op de NICU, was ook wat geel. Inmiddels een beer van 9 maanden die het super goed doet, dat gun ik jullie ook. Fijne tijd en een goed herstel!
Alle reacties Link kopieren
Wow, HD, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! Leuke naam idd! Tjonge, wat een snelle geboorte en wat fijn dat je man er nog net op tijd bij was! Die arme man zal ff flink in de stress gezeten hebben (en jij ook wsl). Balen van de placenta, maar fijn dat verder alles goed gaat! Je hebt je iig niet heel lang hoeven vervelen in het ziekenhuis! En bij jullie zijn de regelingen qua bezoek precies hetzelfde als bij ons. Voor mij maakt het niet zoveel uit, maar voor jou is het natuurlijk ontzettend jammer dat je je dochter niet kan zien nu (en zij haar broertje ook nog niet). Dus hopelijk blijft je kleine man het zo goed doen en mogen jullie snel naar huis!

Sofie, fijn dat het hartje goed klopte! En begrijpelijk dat je het verdrietig vond om alleen te moeten gaan. Zou anders zo'n ding iets voor jullie zijn waarmee je thuis zelf het hartje af en toe kan luisteren? Ben ff de naam kwijt (hallo, zwangerschapsdementie), maar je weet vast wel wat ik bedoel. Dan kun je samen met je man luisteren. En anders hoop ik gewoon dat de baby snel lekker hard van zich afschopt, dat is ook zo leuk om samen te beleven.

heytan, gefeliciteerd met je goede echo, wat fijn! En sterkte met de angst en rare gevoelens. Ik had er zelf gelukkig niet zoveel last van, dat de hormonen rare dingen met me deden, alleen de laatste dagen merk ik er wel wat van. En dat voelt best raar, dat je gewoon jezelf niet meer helemaal bent, dus ik kan me voorstellen dat als je daar erg last van hebt, dat heel vervelend is. Ik hoop dat je ergens terecht kan waar je goede ondersteuning hebt.

Hier vandaag idd eerste dag verlof. Ik ga dan toch maar meteen beginnen met dat koffertje ;-D. Omg, ik ben de volgende... Tenzij Puk of Depster me nog inhalen, maar die heb ik al heel lang niet meer gelezen hier. Mochten jullie nog meelezen, dames, ik ben altijd benieuwd naar een update! :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven