zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Hee meiden,

Ik reageer even snel vanaf mijn mobiel. Maar de echo vandaag was helemaal goed! Zo blij! Man mocht mee en zat op anderhalve meter mee te kijken naar het scherm. De echoscopiste heeft heel fijn uitgelegd en de tijd genomen. Baby lag een beetje voor op de groei en alles zag er keurig uit. Een heerlijk bewegend kindje gezien (en we hebben weggekeken bij het geslacht dus dat blijft nog ongeveer twintig weken een verrassing)

Hoop vanaf nu ook wat onzekerheid kwijt te raken en ga van de week eens lekker shoppen voor de baby :love:
Alle reacties Link kopieren
Ohh, wat veel geschreven weer!

Depster, leuk om weer eens van je te lezen! Maar wat heftig van je klachten, en al vanaf week 14! Da's echt wel andere koek dan bij mij dus... Dat lijkt me wel echt heel zwaar dan. Hopelijk komt je kleine man dan lekker op tijd (zodra het mag natuurlijk) en blijft-ie niet nog extra lang zitten. Fijn dat het met hem iig allemaal heel goed gaat! Hier ook zo'n actief mannetje. Vraag me soms af of-ie gewoon z'n kontje door m'n buik heen wil drukken om er op die manier uit te komen! Of dan rolt-ie weer van zij naar zij, zie je zo'n hele bult je buik over gaan. Het blijft fascinerend, maar soms idd echt pijnlijk. Krijg jij er ook harde buiken van soms? Sterkte met de laatste weken iig. Oh en supernaar dat je vanuit je omgeving geen steun krijgt. Waarom is dat, denk je? En zowel bij je familie als bij vrienden? Jammer!

Stipjepipje, heeft je vriendin al iets gehoord? Wat verschrikkelijk spannend... Ik hoop op een vals positieve test, maar ik weet dat je het syndroom van down idd niet altijd ziet op een echo... Wel heel fijn om te lezen dat het bij jou allemaal goed gaat. En wat leuk dat je een jongetje krijgt! Maar kan me voorstellen dat je toch ff moest wennen hoor. Denk dat ik dat ook had gehad als ik een meisje had verwacht. Want hoewel me dat ook weer heel leuk en bijzonder lijkt, ik raak juist in paniek als ik eraan denk dat ik zou moeten tutten en haartjes doen en princessenjurkjes kopen enzo, haha. Dat past helemaal niet bij mij. Maar wat anderen ook zeggen, je krijgt gewoon een kindje en het geslacht is daar maar één deel van. Het heeft hoe dan ook een eigen persoonlijkheidje. Zo ken ik zat meisjes die niet van tutten houden en jongetjes die idd heel knuffelig zijn. En sowieso vraag ik me af of je als ouder daar niet (al dan niet onbewust) ook voor een deel invloed op hebt? Dus dat als je zelf lekker knuffelig bent, je kind dat vanzelf ook wordt, onafhankelijk van jongetje/meisje. Maar ik lees ook al dat je aan het idee gewend bent gelukkig inmiddels. En leuke jongensbabykleertjes hebben ze idd, hè?

Lux, wow, je bent gewoon al begonnen met een nieuwe baan! Wat goed! Hoe was je eerste dag? Oh, en ik hoop voor jou idd dat je deze zwangerschap minder klachten krijgt! Ben ook heel benieuwd naar je geslachtsecho woensdag! Leuk moederdagcadeautje, zeg!

Zot, wat vervelend dat je galstenen hebt! Wat gebeurt daar nu mee? Blijven die gewoon zitten? Hopelijk heb je er niet al te veel last meer van! En alvast heel veel succes met je guo vrijdag! Hopelijk mag je man idd gewoon mee! Ben ook heel benieuwd wat het wordt, jongetje of meisje. Maar vooral hoop ik dat alles gewoon goed is!

Mimi, leuk om jou weer te lezen. Fijn dat alles goed gaat! Ben heel benieuwd of je het geslacht een verrassing gaat laten, ik zou dat echt niet kunnen hoor ;-D, veel te nieuwsgierig! Oh, wat spannend of je vakantie wel of niet kan doorgaan... Vanuit Duitsland lees ik dat ze heel graag de grenzen weer open willen voor toerisme vanaf 15 juni binnen Europa. Dus ik hoop voor je dat Frankrijk daar ook aan mee wil werken! Wij zijn gelukkig in november nog op vakantie geweest. We hadden wel graag nog een weekendje weg willen gaan met z'n tweetjes, maar dat zat er gewoon niet in. Voor de zomer hadden we er sowieso niet op gerekend om op vakantie te gaan met een kleine baby. Hooguit op een gegeven moment met 'm naar Nederland, maar dat lijkt geen probleem met de relaxtere Nederlandse regels.

Sofie, ik heb natuurlijk elders al gereageerd op je nieuws, maar ben zo blij voor je dat alles goed was! En dat je man ook mee mocht, superfijn! En ook bij jou respect hoor, dat je dat kan, wegkijken als het geslacht in beeld komt, haha. Ik ben ook zo benieuwd bij jullie, maar moet dus nog ff geduld hebben ;-).

Hier vandaag ook weer ff controle gehad bij de gyn, maar dat stelde niet veel meer voor. Alleen bloeddruk, gewicht en urine gecheckt, dat was allemaal goed. Voor zover ik haar begrepen heb, blijft dit nu ook zo (moet wel elke week langs voor die drie dingen), en moet ik gewoon afwachten of er iets gebeurd of niet. Er wordt niet meer gecheckt op ligging (maar goed, dat voel ik zelf wel dat-ie niet gedraaid is, en kan wsl nu ook niet meer), of op ontsluiting ofzo. Mss wel weer als ik over de 40 weken ga? Volgende keer wil ze wel weer een ctg proberen, dus ik ben benieuwd of het nu wel lukt, haha. Verder gaat het wel goed hier. We zijn er nu toch wel klaar voor inmiddels, denk ik, dus er komt wat rust in m'n hoofd (gordijnen zijn nu ook af, haha). Lichamelijk gaat het ook weer ff wat beter, de steken zijn wat minder aanwezig, gelukkig. Ik doe het nu ook allemaal nog wat rustiger aan. Iedereen om mee heen begint al zenuwachtig voor me te worden (m'n man ook), maar bij mij valt het nog wel mee. Ik heb het gevoel dat het nog wel ff kan duren allemaal eigenlijk en dat vind ik prima zo. Oh ja, ik zat er hier heel erg mee dat m'n familie mogelijk niet zou kunnen langskomen ivm corona-maatregelen. Eerder moest namelijk iedereen vanuit het buitenland twee weken in quarantaine, wat niet opschiet als je helemaal niet zo lang wilt/kan blijven. Maar die regel is sinds dit weekend afgeschaft gelukkig! En familiebezoek is nu ook een reden om de grens over te mogen (hoewel de Nederlandse grens blijkbaar sowieso niet werd gecontroleerd). Dus mijn ouders komen iig vrij snel na de geboorte om te helpen (hier geen uitgebreide kraamzorg). En m'n directe familie kan ook langskomen om de baby te bekijken (ietsje later wsl). Verder zal het wel niet storm lopen met bezoek uit NL, maar dat is mss ook wel lekker rustig.
Alle reacties Link kopieren
Meiden, nog ff een ander berichtje. Zat te twijfelen of ik iets moest schrijven of niet, maar doe het nu toch maar. Een aantal van jullie vroegen naar AmericanGirl. Ik weet niet of ze hier nog meeleest, maar ik kan me goed voorstellen van niet. Ze heeft helaas erg slecht nieuws gehad, las ik op het wachtbankjes-topic. Bij haar 20 weken bleek het hartje van de baby gestopt te zijn met 16/17 weken :cry: . Echt onvoorstelbaar hard en verdrietig...
Mocht je toch nog meelezen, American, ik hoop dat je het niet erg vind dat ik dit nieuws hier deel. En heel veel sterkte (al zijn die woorden gewoon echt ontoereikend)...
Sofie; Super fijn een goeie echo :heart: lekker van genieten!
Windmolen; Ja onwijs veel harde buiken, zodra flip beweegt wordt mn buik hard haha.
Ja het is erg zwaar met de pijn, morgen controle en dan ga ik het wel aankaarten..
Mbt tot steun; ja van mn ouders wel heel veel.. maar vrienden die niet eens meer vragen hoe t gaat..collegas die eigenlijk niets laten horen (ook geen fijne verlos wensen enzo) Nou moet ik dat ook niet verwachten..maar ja he..hormonen 🙈

Jij klinkt in ieder geval erg chill en relaxed en dat lijkt mij de beste houding om een bevalling te starten, succes alvast!!

Wat heftig voor americangirl, mocht je dit lezen.. heel veel sterkte. Er zijn geen woorden en daden die het verdriet weg nemen..
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
18-05-2020 19:25
[...] Ja onwijs veel harde buiken, zodra flip beweegt wordt mn buik hard haha.
[...]
.
Oeps, ik zal t niet meer doen!
:proud:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje2 schreef:
20-05-2020 00:13
.
Oeps, ik zal t niet meer doen!
:proud:
Hahahha ja ik moet ook altijd aan jou denken :p Flip is (nu dan) flip omdat mn opa zo heette.

Gister overigens controle gehad. Groeiecho, hoofdje en benen zijn wat groter maar mooi op eigen lijn.
Flip zn buik zit echter al boven de p100, meette bijna 42 weken 🙈 Dus over twee weken even langs de gynaecoloog voor extra groeiecho en eventueel plan bespreking.

Hij is al begonnen met indalen, wat ik al vermoedde 😊

Op de echo heeft hij een leuk wipneusje om te zien en dikke lippen.. ooh ik ben zooo nieuwsgierig❤
Alle reacties Link kopieren
Windmolen bedankt voor het berichtje. Had even teruggelezen en ze heeft hier kort toen wat geschreven. Hoe dan ook echt vreselijk om mee te maken. Je denkt dat je dan al redelijk veilig bent en dan zulk nieuws moeten krijgen, afschuwelijk. Veel sterkte American girl :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Windmolen nog even een bericht voor jou zelf ook! Fijn dat het lichamelijk beter gaat en je niet meer zoveel last van die steken hebt. Echt voorbereiden op de bevalling kan je eigenlijk niet. Als je beetje weet met die ademhaling dat is het belangrijkste. Laat het verder maar op je afkomen en geniet vooral nu nog van je slaap ;-) Heel veel succes met de bevalling, zet 'm op!

Sofie, ook hier nog even een :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Egopost: wij krijgen nog een heerlijk mannetje erbij :love:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
20-05-2020 22:20
Egopost: wij krijgen nog een heerlijk mannetje erbij :love:
:cheer: :cheer: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Succes morgen Zot! Hopelijk lekker met zn tweeën staren naar jullie mooie kindje.
Wat leuk Lux!

Vanochtend de 20 weken echo gehad na een week met ontzettende spanning (man mocht mee!) en gelukkig is alles goed! Ik ben zo ontzettend opgelucht. Baby was enorm druk aan het bewegen, arts was er niet zo blij mee ;-) en had hand steeds voor het gezicht, waardoor ze bepaalde dingen moeilijk kon beoordelen. Gelukkig met wat porren af en toe hand weg. Bij 30 weken nog een keer een GUO om de nieren voor de zekerheid nog eens te checken, gezien de afwijking bij F*, maar voor nu ziet het er goed uit. Hield de benen bij elkaar dus geslacht was nog ook even porren voor beweging, maar uiteindelijk was het dan toch te zien: nog een jongen. Straks 3 jongens en een meisje in huis. Nu al medelijden met toekomstige vriendjes ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Zot. Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Zot, wat superfijn dat alles goed was en dat je man mee mocht! En wat leuk, nog een zoontje! Ik ken ook een gezin met drie zonen en een dochter (allemaal volwassen nu) en die dochter werd op handen gedragen door haar broers, haha. Dus idd, arme vriendjes ;-D. Ik hoop dat je na deze echo lekker ontspannen kan gaan genieten van je zwangerschap en fijn dat er met 30 weken nog een keer uitgebreid gecheckt wordt voor de zekerheid.

Lux, wat leuk, nog zo'n heerlijk jochie erbij! Hebben jullie het al aan je zoontje verteld? Wat zei hij ervan?

Lilly, lief! Dank je! Ik oefen nu regelmatig met ademen bij harde buiken of als de baby m'n buik verbouwt. En idd, ik laat het verder maar gebeuren, ik heb toch geen idee hoe het gaat lopen. Heb gelukkig veel vertrouwen in het ziekenhuis daar, dat is fijn.

Depster, oh, dat wordt een flinke jongen dus! Wel fijn als-ie wat reserves achter de hand heeft, maar voor jou mss niet zo'n fijn idee met blik op de bevalling ;-). Hoewel Lux een goed voorbeeld is van dat het erg mee kan vallen, ook bij een wat grotere baby gelukkig. Fijn dat-ie al aan het indalen is! En leuk is dat hè, zo'n beetje wegdromen bij de echo-foto's en je voorstellen hoe-ie eruit gaat zien! Heb je ook nog een 3d echo gehad? Of was-ie daarvoor al te ver ingedaald inmiddels?
Wat zei de gyn of verlos over de pijn die je hebt? Hebben jullie het daar nog over gehad?
Erg jammer dat je vrienden en collega's zo weinig met je meeleven. Hier verschilt het heel erg van persoon tot persoon. Ik denk dat er ook wel wat mensen nu in hun eigen wereldje verzinken ivm de corona ofzo. Als je collega's bijv allemaal nu thuiswerken, dan missen ze je mss daardoor minder en staan er dus niet zo bij stil? Fijn dat je iig wel veel steun hebt aan je ouders!

Fijn weekend allemaal!
Zot, leuk een jongen! Gefeliciteerd 🥰

Windmolen; We hebben de pijn besproken, maar ze kunnen weinig. Hooguit kijken of ik te strippen ben met 40 weken. Wie weet wat de gynaecoloog over twee weken zeg. Mijn syndroom van tietze speelt ook onwijs op, dus buiten de bekken en banden pijn..nu ook gigantisch last van mn rug 😅 Heb voor aankomende donderdag een afspraak bij de ceasartherapeut. Hopelijk kan ze iets betekenen. Anders maar uitzingen.

Wat betreft mijn collegas; Ik lig niet zo lekker in het team, omdat ik zeg waar t opstaat en men daar slecht tegen kan 😇

Heb geen 3d echo gedaan trouwens. Ik was er over aan t twijfelen wegens de kosten die eraan zitten..en toen kwam corona. Dus t wegdromen over zn gezichtje is hemels nu inderdaad haha

Buiten mijn kommer en kwel van hierboven; ik word ook weer tante! Mijn flip en mn nieuwe neefje/nichtje gaan een half jaar schelen...zo leuk 🥰🥰

Hoe gaat t nu met jou windmolen? zijn je laatste loodjes goed te doen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik meld me ook hier maar weer... Ik durf! Is dit alweer de eerste 2021 baby hier? :) (als de tabel klopt).

Ik ben 32, tweede kindje, UD is 29-01-2021.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje2 schreef:
24-05-2020 06:45
Hallo allemaal,

Ik meld me ook hier maar weer... Ik durf! Is dit alweer de eerste 2021 baby hier? :) (als de tabel klopt).

Ik ben 32, tweede kindje, UD is 29-01-2021.
:yes: :heart:
gefeliciteerd grote flip!
Alle reacties Link kopieren
@Flip: nogmaals van harte en welkom! Idd eerste 2021 baby, je hebt de primeur ;-D

@Zot: wat fijn nog een gezonde knul onderweg! Komt vast goed 3 mannen met een zusje hoor :lol: ken meer van dat soort gezinnen.

@Windmolen: haha eerst zei hij: ‘nee, ik wil een zusje!’ Maar toen vertelde ik hem dat een broertje het vast heel leuk vindt om als hij later wat groter is met hem treinbanen te bouwen en dat vond hij wél een leuk idee ;) en hij heeft nu de schopjes van de baby gevoeld en nu zegt hij dat hij ook schopjes van zijn broertje in zijn buik heeft :love:

@Dep: leuk weer tante worden! En groot was in mijn geval echt totaal geen probleem. 0 last van gehad. Hopelijk voor jou ook. Wb bekken: hou je eraan vast dat het na de bevalling bijna meteen voor een groot deel over is. Zonder dat gewicht erop is het veel beter te dragen en daarna gaan de hormonen wegtrekken. Blijf wel postpartum fysiotherapie doen, voor goed herstel.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Wat een leuke reactie van je zoontje lux!! Nu een echte trotse broer 😊

Ja, caesartherapeut heeft mij op t hart gedrukt langs te komen zodra t kan en dan gaan we mijn lichaam aanpakken.
American girl, jee meid wat schrik ik van het berichtje van Windmolen. Zo verdrietig. Weet niet of je nog meeleest maar hele dikke knuffel :hug:

Windmolen, de laatste loodjes! Ben zo benieuwd wanneer je je zoontje gaat ontmoeten. Je klinkt idd nog erg relaxt. En het is ook nog wel even genieten zo met je buik nu. Blijft een bijzonder moment met dat getrappel. Zijn de steken al minder? En heel benieuwd naar je nieuwe ctg haha!

Lux, wat een mooi kadootje. En wat leuk een jongetje erbij! Sowieso denk ik wel fijn om even tussendoor te gluren. Mocht je man mee? En de reactie van je zoontje is echt lief. Ik heb ooit natuurlijk een foto gezien en jullie maken leuke mannetjes dus dat gaat helemaal goedkomen ;)

Zot, wat een opluchting dat de echo goed was. Dat zal zeker spannend zijn geweest! En je dochter zal heel goed beschermt worden door al haar broertjes straks. Ik had een voorgevoel voor een meisje bij jou, maar kan dus niet zo goed voorspellen haha ;)

Dep, de laatste loodjes voor jou. Klinkt wel behoorlijk pittig qua pijn en dan is het wel jammer dat je weinig begrip krijgt vanuit je collega’s lijkt me. Moest ook ff aan Flipje denken toen je Flip schreef haha. Leuke werktitel ;)

Stipje, wat fijn dat jullie toch eerder voor een geslachtsbepaling konden. Team blauw is hier nu goed vertegenwoordigd haha. Snap dat je best even moet schakelen. Maar wat hier ook al geschreven word; jongens karakters komen in alle soorten en maten. Net als bij meisjes. En ze zijn altijd heel erg beschermend naar hun mama toe :D qua kleren shop ik vaak bij de jongens afdeling voor mijn dochter. Van mij hoeft niet alles in zacht roze met glitters. Zeker schoenen kopen we best neutraal. Wel zo gemakkelijk. Hoe voel je je verder? Bijna twintig weken echo toch?

En voor jou ook toch Mimi? Kan even niet teruglezen want zit op mijn telefoon maar hoop dat het goed gaat. En leuk als jullie het geslacht ook een verrassing houden. Al ben ik wel echt heeeel nieuwsgierig hoor!

Flip, jahaaa welkom weer hier! Zo vreselijk blij voor jou en flipman en de testen zien er top uit. Wanneer is officiële testdatum vanuit Gent?

Hier nog altijd blij met de goede echo! Kan niet te veel doen want dan krijg ik buikpijn maar voel me verder goed. Had van de week nog telefonische controle bij de verloskundige en mag over vier weken weer gewoon naar de praktijk (Zonder man helaas maar ben allang blij dat ik weer even kan tussendoor)
Alle reacties Link kopieren
Oh over dat bericht heb ik helemaal heen gelezen.

Tjee, wat erg Americangirl, heel veel sterkte :hug:

@Sofie: altijd leuk, even gluren. Maar voel m’n mannetje al goed dus had wel al het idee dat het goed ging daarbinnen ;) hij mepte zichzelf in het gezicht op de echo ;-D man was mee ja, dus die vond het ook heel leuk. En ja komt vast en zeker goed met deze jongen. Hoopte stiekem een beetje op een tweede jongen. Ooit - voor zoon 1 - was mijn ideaal 2 dochters die dan beste vriendinnetjes zouden worden net zoals mijn zusje en ik. Maar nu hoopte ik dan op 2 zoons die echte ‘bro’s for life’ zouden worden.
Maar dochter was ook prima geweest hoor, vooral voor mezelf lijkt het me wel leuk om vooral zo’n meisje vrouw te zien worden en als moeder en dochter mee te maken dat je dochter zwanger is enzo. Maar goed, wie weet komt er ooit wel een derde en als niet dan komen er vast leuke nichtjes. Nu vooral heel blij met 2 van hetzelfde geslacht en kan niet wachten om ze samen te zien spelen :love:

Vervelend dat jij zoveel buikpijn hebt, lastig is dat. Hopelijk is het tijdelijk.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden!

Ik heb lang niks van me laten horen hier maar probeer toch even te reageren op de meesten.

@Americangirl: Wat een vreselijk nieuws hebben jullie gehad :(. Ik heb ook geen idee of je meeleest, maar ik schrik zo van zulke berichten. Heel veel sterkte. Schrijf gerust van je af mocht je willen.

@Zot: Zo blij voor jullie met de goede 20 weken echo!! Wat bijzonder is het toch allemaal he. Is jullie huis een beetje klaar voor nog een kindje ;)?

@Sofie: Ook jullie natuurlijk gefeliciteerd!! Willen jullie weten wat het wordt eigenlijk?
Wat vervelend van je buikpijn... heb je dat vaker of was het incidenteel?

@Lux: Super leuk nog een jongetje erbij!! Maar ach, uiteindelijk is alles leuk toch. Wat een lieve reactie van je zoontje. Ook wel leuk dat hij er steeds meer van begrijpt.

@Windmolen: Oeh, bij jou komt het nu zo dichtbij!! Ik vind het zo leuk voor je! Hoe voel je je?
En wat fijn dat die regel van de grens is afgeschaft!! Kan me zo voorstellen dat je graag wil dat je familie kan komen. Weer een zorg minder...

@HD: Helemaal vergeten, want ik had jou ook nog niet gefeliciteerd met je zoontje :). Dus bij deze, gefeliciteerd! Onze kindjes zijn op dezelfde dag geboren haha. Volgens mij.
Hoe gaat het met hem?
Best snel gegaan ineens zeg!!

En natuurlijk voor Flipje ook gefeliciteerd!! Nu nog de komende weken uit zitten...

Mijn dochter is nu bijna 5 weken en hoe het gaat is misschien makkelijker te lezen op mijn eigen topic. Maar voor nu zijn we de meest kritische fase uit (voor nu in ieder geval) dus dat is al een hele stap. We zijn super trots op haar!!
Alle reacties Link kopieren
Nou Boulu, als iemand lang niks van zich heeft laten horen dan ben ik het wel o_o . Sorry meiden voor de totale stilte :facepalm: ! Heb hier en daar nog wel wat updates gelezen maar moet straks nog even goed bij lezen. Weet niet waar de tijd heen is gegaan en vond het lastig om weer bij te schrijven waardoor ik iedere keer langer wachtte dus ga nu maar gewoon schrijven omdat ik echt nog steeds met iedereen zo mee leef (en jullie het wellicht ook leuk vinden om weer een update te krijgen :-? )

Boulu, heb je berichtjes gevolgd en wat ontzettend fijn dat jullie meisje er is en dat het naar omstandigheden goed gaat. Zo fijn om te lezen dat ze van de beademing af is en de voeding meestal goed lijkt te verdragen. Wel heel sneu om te lezen dat ze van de voeding ook soms zo'n last heeft. Wat moet het mooi en moeilijk tegelijk voor jullie zijn. Ik heb zoveel respect en bewondering voor je.

HD, gefeliciteerd met jullie mannetje! Wel spannend allemaal geweest zeg. Fijn dat jullie kleintje nu lekker thuis is en dat het goed gaat. Hopelijk is het voor jou nu ook alleen maar voorruit. Zijn de galbulten helemaal weg?

Stipje, wat fijn om met een echo weer even de bevestiging te krijgen dat alles goed was! En een jongetje, zoals je dacht! En ondanks dat je het verwacht had, kan ik me ergens ook wel voorstellen dat je daar ook aan moet wennen en het idee van een meisje (voor nu) moet laten varen. Wetende dat je een jongen krijgt wordt het toch opeens echt en besef je wat je niet krijgt (ook al is ieder jongetje/meisje anders). Ik heb daar ook wel echt over nagedacht. Vooral ook omdat het besef er is dat het gewoon heel goed echt alleen bij dit kindje kan blijven. Maar het klinkt alsof je met het kopen van het pakje en het genieten van de reactie van je vriend al begint te wennen.

AmericanGirl, wat een verschrikkelijk nieuws. Daar zijn gewoon geen woorden meer. Heel veel sterkte :hug:

Lux, wat leuk dat jullie nog een jongetje krijgen! En de reactie van zijn broertje, zo schattig :love: .

Mimi, bijna de 20-weken echo al weer. Fijn als je daar weer een mooie echo krijgt. Ben je er al uit of je wil weten wat jullie krijgen? Lijkt mij ook allebei heel leuk; wel weten of het als een verrassing laten. Maar was zelf ook veel te nieuwsgierig om te wachten :) .

Sofie, wat heerlijk om te lezen dat je een goede 20-weken echo hebt gehad! Wel naar dat je zo veel buikpijn hebt zeg. Hopelijk wordt dat snel een beetje beter.

Zot, Ook een goede 20-weken echo! Zo fijn! En nog een jongen, leuk!

Depster, klinkt heftig die pijn! Gelukkig ga je naar het einde toe en hopelijk hoef je niet meer al te lang te wachten tot je kleintje zich meld. Zou wel heeeeel fijn zijn als de ceasartherapeut wat kan betekenen. En gefeliciteerd dat je weer tante wordt!

Flipje, gefeliciteerd! En wat een heerlijke streepjes! Heb je gisteren goed nieuws gekregen vanuit Gent over je bloedwaarden?

Windmolen, ohhh wat gaat het toch allemaal snel nu he. Gewoon de laatste momenten dat die kleintjes nog in onze buiken zitten. Hoe gaat het nu met je? Lichamelijk nog uit te houden? En het idee dat hij wel mag gaan komen of mag hij nog wel even blijven zitten? Niet dat je er iets over te zeggen hebt.. :-D maar ben wel benieuwd hoe het bij jou voelt.

Hier, gaat alles goed gelukkig! Het gaat zo snel allemaal en ben heel benieuwd wanneer het gaat gebeuren. Ben nu 38 weken en waar ik altijd dacht dat ze eerder zou komen heb ik nu echt het gevoel dat ze wel prima zit zo :-D . Het zegt natuurlijk helemaal niks en het kan ieder moment gebeuren, wat je gevoel ook zegt. Dus we wachten rustig af.. Heb ook echt een dubbel gevoel. Zo ontzettend veel zin om haar te ontmoeten maar ook heel erg aan het genieten van die buik en de bewegingen. Nog steeds zo ontzettend blij dat die grote buik er mag zijn en me heel bewust dat dit misschien nooit meer gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, Flipje!! :yes: Gefeliciteerd en welkom terug hier!! Ik zag idd prachtig oplopende streepjes op het andere topic! Heel fijn dat die laatste cryo is blijven plakken!! Hoe is het nu? Lopen de streepjes nog steeds mooi op? En ga je nog bloedprikken enzo?

Depster, het zit je echt niet mee, met alle klachten! Ik hoop ook dat de ceasartherapeut je kan helpen donderdag! En dat je niet kindje niet besluit extra lang in de baarmoeder te blijven zitten! Ah ok, jammer van de 3d echo. Hier deed de gyn het af en toe gewoon voor de leuk. Maar ik blijf ze ook een beetje raar vinden hoor, die 3d beelden. Die 2-d profieltjes vind ik eigenlijk nog schattiger, met dat wipneusjes en die lipjes idd :heart: . Gefeliciteerd trouwens met je aankomende neefje/nichtje! Leuk dat die lekker weinig gaan schelen qua leeftijd!

Lux, ahh, schattig die reactie van je zoontje! Grappig dat-ie in eerste instantie een zusje wilde, meestal hoor je andersom. Twee jochies lijkt mij stiekem ook heel leuk, idd lekker samen spelen en vrienden voor het leven. Leuk hoor!

Boulu, wat lief dat je de tijd neemt om hier op iedereen te reageren!! Ben zo blij voor jou dat het goed gaat met je dochtertje!! En dat bij jou nu ook ruimte komt om te ontspannen en te genieten. Ik hoop zo dat dit doorzet en je haar gauw mee naar huis mag nemen :heart: .

Last but not least: Puk!! Leuk om weer van je te lezen!! Ik was idd eigenlijk reuze benieuwd hoe het met je ging :). En heel herkenbaar wat je schrijft, dat dubbele gevoel. Aan de ene kant nog niet klaar om afscheid te nemen van de buik en het zwanger zijn (hier ook idd in m'n achterhoofd dat dit mss niet nog een keer gaat gebeuren). En tegelijkertijd niet kunnen wachten om je kindje te ontmoeten. En ik heb ook een beetje het gevoel dat ik nog één horde moet nemen, namelijk de bevalling en dat ik het toch ook wel spannend vind of dat wel goed gaat (gelukkig wel erg op de achtergrond hoor). Grappig, ik had dat ook precies zo, dat ik eerst dacht dat-ie vast niet zo lang zou blijven zitten, en nu juist het gevoel heb dat-ie er pas uitkomt als-ie moet van de arts :P. Ik probeer ook maar rustig af te wachten, maar merk wel dat ik wat kriebelig word van het niet-weten-wanneer-precies ;-). Hoe voel jij je fysiek? Heb jij nog last van kwalen of houdt je het nog goed uit?

Hier vanochtend weer ctg gehad en deze keer ging het beter. Al rolde hij wel steeds weer ff weg en schopte hij als een malle tegen de monitor aan die mijn weeën zou moeten registreren, wat leuke piekjes gaf op de grafiek (en een hoop herrie). De arts zei dat alles er goed uitzag. Maar verder heb ik haar niet gesproken, omdat ze een noodgeval bleek te hebben. Ik mag vanavond dus nog een keer langs, al denk ik erover het te verzetten, want volgens mij heb ik alleen de bloeddrukcontrole gemist.
Verder gaat het fysiek hetzelfde nog. Nog wel uit te houden allemaal. 't Komt nu wel heel dichtbij iig. Heb een beetje last van dat ik steeds niet kan besluiten wat ik allemaal nog wil/moet doen van tevoren, met als gevolg dat ik niets doe en me daar dan weer slecht over voel ;-). Gelukkig zegt m'n man steeds maar dat ik ook echt niets meer hoef en dat ik lekker mag bankhangen, haha.
Alle reacties Link kopieren
American girl, wat vreselijk jullie verlies. Heel veel sterkte! :Hug:

Sofie, wat leuk dat je de baby al voelt, zo bijzonder en super dat de 20 weken echo goed was. Ben je al helemaal los gegaan met shoppen?

Zot, galstenen wat naar! Dat is volgens mij heel pijnlijk. Maar wat super fijn dat de 20 weken echo goed was (en dat je man mee mocht) en nog een jongentje. Super leuk!

Windmolen, inmiddels helemaal klaar voor jullie kleine man? Fijn dat je familie wel mag komen, kan me voorstellen dat het fijn is dat je ouders je kunnen helpen. Het zijn nu echt de laatste loodjes. Zo bijzonder dat je jullie kindje bijna gaat ontmoeten.

Depster, voor jou komt het nu ook echt dichtbij. Nog even en jullie zoontje is er. Wel naar dat je zo veel pijn hebt.

Stipjepipje, wat leuk een jongetje! Ik moest ook heel erg wennen dat ik een jongen kreeg, gewoon omdat ik weer een meisje had verwacht. Maar uiteindelijk maakt het het niks uit, lekker cliché, maar het is echt zo als de baby maar gezond is.

Mimi, wow dat gaat snel, alweer bijna 20 weken. Ik snap wel dat je aan vakantie toe bent, ik hoop voor je dat het door kan gaan, maar ik verwacht het eigenlijk niet. Wij hebben al tickets naar Portugal voor half juli (mijn moeder woont daar, we zouden daar 10 dagen heen), maar ik zie het nu nog niet zitten om te gaan vliegen, dus ik hoop heel erg dat de vlucht geannuleerd wordt. Zo niet dan denk ik dat we niet gaan en die paar honderd euro verlies nemen, maar het ligt er ook heel erg aan hoe het de komende weken gaat. Wij gaan ook niet binnen NL, maar blijven dan waarschijnlijk lekker thuis. We hebben gelukkig een fijne tuin, waar onze dochter heerlijk kan spelen.

Lux, nog een jongen, wat leuk! De jongens zijn wel oververtegenwoordigd hier volgens mij. Ik wou eigenlijk ook altijd 2 van het zelfde geslacht, in de hoop dat het dikke vriendjes zouden worden, maar het is een meisje en een jongen geworden en dat is ook wel weer super leuk, gelukkig heeft alles voordelen.

Flipje, wat super leuk! Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Boulu, wat fijn dat ze uit de kristische fase is. Ik snap dat jullie super trots zijn. Snapt je zoontje het een beetje allemaal? Ik ga snel in je eigen topic even bijlezen.
Wat bijzonder dat onze kinderen op dezelfde dag geboren zijn, met mijn zoontje gaat het gelukkig goed. Hij slaapt extreem veel vind ik voor een baby van 5 weken, maar dat schijnt normaal te zijn bij te vroeg geboren kindjes. Hij groeit gelukkig goed.

Puck, wow dat zijn inmiddels ook echt de laatste loodjes voor jou! Fijn dat het zo goed gaat.

Hier gaat het goed. De prednison deed wonderen en ik was heel snel van de jeuk af. Met B. gaat het ook heel goed. Hij groeit super goed. Hij slaapt wel heel veel en heeft soms dagen dat hij alleen maar bij je wil liggen, dus de draagdoek wordt hier goed gebruikt. Het is wel weer even wennen aan de gebroken nachten, maar het is vooral heerlijk om dat kleine mannetje te mogen knuffelen en zo bijzonder om mijn dochter als grote zus te zien. Ze is zo lief voor hem. We hebben inmiddels wel besloten dat ons gezin nu compleet is. Gevoelsmatig vind ik het nog een heel klein beetje lastig omdat we nog 2 cryo's hebben en ik de natuur ook wel een kansje had wil geven, maar aangezien mijn zwangerschappen niet zo soepel verliepen (en het zwanger worden uiteraard ook niet) is dit verstandelijk wel het beste besluit. We sluiten nu de medische molen super positief af met 2 prachtige kinderen.

Ik merk dat ik veel minder op het forum ben op dit moment (best druk een 3-jarige en een baby), maar ik blijf zeker meelezen in dit topic. Ik zal wel wat minder reageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven